• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ogromne korki w centrum Gdańska po zmianie sygnalizacji

Maciej Naskręt
26 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

"Zielona fala" dla tramwajów na Hucisku.


Drogowcy zmienili program sygnalizacji w centrum Gdańska w ramach budowy systemu Tristar. W tej części miasta tworzą się gigantyczne korki.



Czy cieszysz się ze zmienionego programu sygnalizacji na Hucisku?

Kierowcy, którzy zazwyczaj jeżdżą w godzinach szczytu przez centrum Gdańska, rano będą musieli wychodzić wcześniej z domu, a po południu - wychodząc z pracy - lepiej będzie wsiąść do samochodu po godzinach szczytu. Gigantyczne korki w śródmieściu trapią kierowców od rana w poniedziałek.

Drogowcy w miniony weekend zmienili program sygnalizacji na skrzyżowaniu Huciska i ul. Wały Jagiellońskie zobacz na mapie Gdańska. Teraz tramwaje jadą przez wspomniane skrzyżowanie bez zatrzymywania. Do tej pory pojazdy komunikacji miejskiej musiały wjeżdżać na skrzyżowanie, by tam odczekać na kolejne światło zezwalające przejazd kolejnej nitki jezdni. Ponadto na skrzyżowaniu tramwaje dostają swoje światło "zielone" szybciej niż samochody. Ma to zapobiec blokowaniu przez auta przejazdów na lewoskrętach.

W związku z tymi zmianami skrócił się czas zielonego światła dla wszystkich samochodów - niezależnie od tego, w jakim kierunku jadą. To właśnie jest największy problem dla kierowców. Przejazd w godzinach szczytu wydłuży się o 15 minut. Już teraz zakorkowane są w kierunku centrum: ul. Podwale Grodzkie, wiadukt Błędnik, al. Zwycięstwa, ul. Podwale Przedmiejskie, Targ Drzewny.

Czytaj też: Po zmianach przy pl. Solidarności kierowcy jadą na pamięć

Ponadto kierowcy jadący od strony Targu Drzewnego w lewo do al. Armii Krajowej muszą dostosować się do świateł na nowych sygnalizatorach zamontowanych tuż przed zjazdem ze skrzyżowania. Podobnie jest przy skręcie w lewo z ul. Wały Jagiellońskie w kierunku ul. Nowe Ogrody.

Zmiany w sygnalizacji są spowodowane wprowadzeniem na trójmiejskie ulice Tristara - systemu inteligentnego sterowania ruchem. Jednym z jego wielu zadań jest uprzywilejowanie tramwajowej komunikacji miejskiej względem ruchu samochodów. Przedsięwzięcie pochłonie z kasy Gdańska, Sopotu i Gdyni 133 mln zł.

Miejsca

Opinie (482) 5 zablokowanych

  • "Teraz tramwaje jadą przez wspomniane skrzyżowanie bez zatrzymywania."
    Tak powinno być ZAWSZE!!!, i nie powinno być to ani nowością, ani tym bardziej zdziwieniem..
    A nie, że jakiś cwniak(płci obojga!) za kierownicą wjedzie na tory i guzik
    "go" obochodzi, że powinien umożlwić tramwajowy jazdę.
    Dodać należy, że efektem przeprogramowania sygnalizacji jest wreszcie! dwuetapowość na przejściu dla pieszych, przynajmniej dla tych,
    którzy przechodzą na wysokości budynku Rady Miasta.

    • 8 15

  • Dlaczego każda zmiana oznacza gorzej i większy debilizm ? (2)

    Wygląda że we władzach są coraz większe młoty

    • 23 3

    • (1)

      Zależy dla kogo gorzej. Ja uważam, że jest lepiej. Codziennie podróżuję na tej trasie tramwajem i odczuwam znaczny dyskomfort, kiedy co chwilę zatrzymuje się na światłach. Dzięki Tristarowi moja podróż do pracy może się nawet skrócić o połowę!!!! A z drugiej strony wprowadzenie tego systemu mam nadzieje skutecznie zniechęci mieszkańców do jeżdżenia samochodem po mieście. Brawo prezydent Adamowicz - tym razem ma Pan u mnie plusa!

      • 3 9

      • egoista i osioł

        myślisz , że ktoś jeździ po mieście dla przyjemności? Może w ogóle masz wyłączone myślenie.

        • 3 2

  • rozumowanie włodaży jest proste (1)

    trzeba zrobić tak, żeby samochodem się jechało dłużej niz tramwajem, to wtedy ludzie się przesiądą na tramwaj. Widocznie jeszcze są za małe korki :)

    • 10 2

    • i nie trzeba dróg łatac

      • 2 0

  • tristar (2)

    I tak będzie kiedy Tristarem zajmują się ignoranci - zablokują miasto na amen !!!!

    • 15 3

    • Możesz wsiąść w tramwaj. Polecam - kilka razy szybciej dojedziesz. (1)

      • 1 6

      • ale ja nie pracuje w urzedzie

        • 4 0

  • więc głosujcie dalej na partię budynia,a będziecie chodzić pieszo bo zmuszą was do jeżdżenia ZKM, a po czasie podniosą ceny biletów

    • 11 2

  • Mega korki w centrum są spowodowane wprowadzeniem na trójmiejskie ulice Tristara - systemu inteligentnego sterowania ruchem.

    Brawo panowie od zarządzania ruchem? Miało być lepiej a jest 10X gorzej!

    • 12 2

  • ten system jest tak yntelygentny jak pan prezydent A. ........

    • 8 2

  • Kto za "system" wziął pieniądze?

    To ma być inteligentny system sterowania ruchem drogowym? Ile do tej pory ten system kosztuje,kto odpowie za straty poniesione przez kierowców i podatników?
    Czy to kolejna afera z udziałem magistratu?

    • 11 1

  • cebulaki

    w transporcie drogowym nadal nie rozumieją że ceny masełka i jogurtu w ich "biedrze" zależą od ilości spalonej ropy w ciężarówkach którymi dowozi się towar do sklepów - ważne że miecio w kapciach sobie przejedzie bimbajem o 15 minut szybciej i zdąży kupić piwo z biedry żeby mieć co popić do meczyku na 50" lcd na raty z saturna.... wyniki obecnych wyborów do PE mówią wszystko....

    • 10 2

  • (1)

    Kolejna zniewaga dla Najświętszego Samochodu i Jego wyznawców!

    • 6 14

    • sądzisz, że samochodami jeżdzą tylko egoistyczni wygodniccy?
      Ja mam samochód służbowy (bez koguta niestety), którym mam za zadanie szybko przemieszczać się po mieście. Nie mogę zamienić samochodu na tramwaj bo mam za dużo pakunków i dokumentów różnych a oprócz tego dojeżdzam często do miesc poza trasą komunikacji miejskiej. Dzisiaj z Wrzeszcza o centrum moja droga trwała 50 min. To nie jest normalne. Oprócz mnie w korku na alei stały różnego rodzaju dostawczaki, autobusy i samochody osobowe, w których też siedzieli, na oko, ludzie będący w pracy a nie na wakacyjnej przejażce automobilowej.

      • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane