• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ogromny korek na obwodnicy. Zwężenie do jednego pasa, by wybudować trzeci

Arnold Szymczewski
19 lipca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 

Przynajmniej do piątku trwać będą utrudnienia na trójmiejskiej obwodnicy w rejonie węzła Gdynia Wielki KackMapka. Ogromne korki, na które uwagę zwracają czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta, są wynikiem zwężenia jezdni w stronę Gdańska do jednego pasa ruchu. Od środy do piątku zwężenie będzie na jezdni w kierunku Gdyni.



Latem częściej jeździsz obwodnicą?

"5 dni horroru na obwodnicy" - tak brzmi tytuł jednego z raportów nadesłanego przez czytelnika Trojmiasto.pl. I nie ma się co dziwić, bo od poniedziałkowego popołudnia zauważyć możemy bardzo duże utrudnienia w poruszaniu się po S6.

- W poniedziałek zamiast standardowej trasy z pracy do domu, która wynosi zazwyczaj 25-35 minut, jechałem półtorej godziny. To jest jakieś nieporozumienie. W tym tygodniu będę raczej omijał obwodnicę - mówi pan Adam.

Utrudnienia w rejonie węzła Wielki Kack zapowiadaliśmy 15 lipca



11:11 19 LIPCA 22 (aktualizacjaakt. 13:04)

5 dni horroru z powodu zwężenia obwodnicy w Wielkim Kacku (70 opinii)

Obwodnica stoi. Wjazd z Estakada stoi. Ciezarowki na każdym pasie. A przecież maja zakaz wyprzedzania na całej długości obwodnicy. Dziękujemy Polaqua , GDDKiA , włodarze za paraliz.
Obwodnica stoi. Wjazd z Estakada stoi. Ciezarowki na każdym pasie. A przecież maja zakaz wyprzedzania na całej długości obwodnicy. Dziękujemy Polaqua , GDDKiA , włodarze za paraliz.


  • Od wtorkowego poranka nie odpuszcza korek na obwodnicy w Gdyni. Powodem jest czasowe zwężenie na jezdni w kierunku Gdańska, niezbędne do budowy trzeciego pasa ruchu.
  • Od wtorkowego poranka nie odpuszcza korek na obwodnicy w Gdyni. Powodem jest czasowe zwężenie na jezdni w kierunku Gdańska, niezbędne do budowy trzeciego pasa ruchu.
W poniedziałek wieczorem wykonawca prac zawęził Obwodnicę Trójmiasta w okolicy budowy Trasy KaszubskiejMapka, by umożliwić tam poszerzenie jezdni o trzeci pas ruchu.

Efekt jest taki, że we wtorek od rana kierowcy tkwią w ogromnych korkach na jezdni w stronę Gdańska.

Korkują się także inne drogi:

  • Wiczlińska w stronę Dąbrowy
  • Droga Różowa w centrum miasta


Zwężona jezdnia w kierunku Gdańska:

  • od poniedziałku, 18.07.2022 r., od godz. 20 do środy, 20.07.2022 r., do godz. 6

Zwężona jezdnia w kierunku Gdyni:

  • od środy, 20.07.2022 r., od godz. 21 do piątku, 22.07.2022 r., do godz. 6


Poniedziałkowy korek na obwodnicy w kierunku Gdyni

Miejsca

Opinie (145) 3 zablokowane

  • Jakie korki !!!! wykonawca zapewniał że od poniedziałku do piątku jest bardzo mały ruch i zamknięcie jednego (2)

    pasa nie bedzie generowało żadnych korków ... czyli znow wszyscy maja kierowców w głębokim poważaniu.

    • 22 0

    • Kierowczyki usłyszeli, że mały ruch i wszyscy tam pojechali

      • 3 6

    • No właśnie,

      Nie rozumiem skąd ta logika, że lepiej mieszkańcom utrudnić jeszcze bardziej życie a nie turystom, którzy i tak mają urlop i najwyżej dojadą godzinę czy 2 później na miejsce docelowe. Mieszkańcy Trójmiasta już są tak zniechęceni tymi remontami i późnymi powrotami z pracy a tu co chwila jeszcze większe utrudnienia. Niby można się przesiąść na komunikację miejską, ale akurat Dąbrowa jest tak słabo skomunikowana z Gdańskiem, że nie ma to żadnego sensu. PKM jeździ co 1.5 godz, jeszcze trzeba dostać się DO oraz Z PKM....Miejmy tylko nadzieję, że wykonawcy starczy środków i siły roboczej na dokończenie tej rozp.... tego remontu...

      • 5 1

  • Bo po co zadbać o przepustowość dodatkowymi niepotrzebnymi pasami... (1)

    Lepiej na tydzień zawęzić. Bo w tygodniu jest mniejszy ruch według autora pomysłu...
    Powinien stać na środku i przepraszać i nie ścierać plwocin z twarzy.

    • 12 3

    • Estakadę tymczasową będziesz na tydzień budował?!

      Wow, masz kwalifikacje na prezesa NBP

      • 0 0

  • Zwycięstwa, Różowa i Wielkopolska w Gdyni stoją.

    • 9 0

  • Opinia wyróżniona

    I to sa skutki opoznien w budowie... (12)

    Gdyby wszystko szlo jak powinno to by te zwezenia obwodnicy nie trzebe bylo robic w szczycie sezonu. Szkoda ze tym projektem kieruja ludzie zupelnie bez wyobrazni. Szkoda ze nie poproszono o wstrzymanie tych robot np. do wrzesnia (skoro i tak budowa jest opozniona co za roznica te dwa dodatkowe miesiace). Szkoda ze nikt nie mysli...

    • 129 55

    • (6)

      Bzdura. W roku szkolnym na obwodnicy jest jeszcze większy korek. Jeżdżę do pracy obwodnicą od lat i pomimo napływu turystów, latem ruch w godzinach szczytu komunikacyjnego (siódma- ósma, i później szesnasta-siedemnasta) jest mniejszy.

      • 45 7

      • Chyba jezdzimy innymi obwodnicami (2)

        Ja jezdze do pracy obwodnica z Gdanska (wezel Kowale) do Gdyni (zjazd Estakada Kwiatkowskiego) od ponad 10 lat. Od co najmniej 5-ciu, (pomijajac rok pandemii) ruch na obwodnicy w lecie jest o wiele wiekszy niz w ciagu roku szkolnego. To rowniez potwierdzaja oficjalne rekordy dziennego ruchu na obwodnicy, ktore sa bite wlasnie w ciagu sezonu letniego.

        Dodatkowa "atrakcja" to ci turysci, ktorym wydaje sie, ze wciaz sa na A1, jada tempem autostradowym w duzo wiekszym zageszczeniu ruchu i w konsekwencji rozbijaja samochody powodujac gigantyczne korki. A jak tylko pogoda sie psuje to polowa warszawiakow wypoczywajacych na Helu i okolicach rowniez pedzi do trojmiejskich galerii handlowych. Efekt, jak powyzej. Stluczki i korki.

        Ja, jak tylko moge to w okresie wakacji staram sie unikac obwodnicy (rower + SKM, jazda miastem, czy w ostatnim czasie mozliwa praca zdalna).

        • 11 10

        • Rekordy są w weekendy

          • 3 0

        • Czytaj ze zrozumieniem - w godzinach szczytu komunikacyjnego ! Prawdopodobnie ruch dzienny jest większy, ale w szczytowych godzinach droga do pracy, jak i z powrotem zajmuje mi to mniej czasu. Z tym, że ja jeżdżę odwrotnie - z Gdyni do Gdańska Matarni.

          • 6 4

      • Jesli to by byla prawda to oznaczalo by ze wiecej z trojmiasta mieszkancow wyjezdza niz turystow do niego przyjezdza. Cos nie wydaje mi sie... Poza tym skad rekordy natezenia ruchu na obwodnicy odnotowywane wlasnie latem?

        • 4 3

      • 1. Mobilizacja podwykonawców tylko na te "dwa miesiące" to większe koszty,
        2. Kładzenie masy przy już potencjalnie minusowych temperaturach to błąd,
        3. Poprawki w pasie drogowym i sprzątanie zimą wydłużają roboty (ciemno, zimno, mokro - łatwiej o błąd).

        • 6 0

      • Nie zgodzę się co do popołudniowego szczytu

        Rano pełna zgoda, przed ósmą turystyczna stonka jeszcze śpi i ruch jest bardzo umiarkowany. Ale popołudniu na obwodnicy potrafi się zrobić totalny armagedon. Dodatkowo gdyby ktoś chciał jechać przez miasto to armagedon jest jeszcze większy, bo stonka okupuje Sopot.

        • 7 0

    • (2)

      a zapłacisz za postój wykonawcy??

      • 13 1

      • Czemu od razu postoj? (1)

        Przeciez mozna cos przeorganizowac, dac ludziom urlopy albo robic to tylko w nocy...

        • 3 3

        • Sam też na pewno w nocy chętnie pracujesz po niezmienionej stawce

          Nie krępuj się, załóż firmę, wystartuj, gładko wygraj (przecież zawsze dają za wysoką cenę) i realizuj, teoretyku.

          • 3 2

    • Zrobić i zapomnieć

      nie zaś opóźniać.

      • 8 1

    • Wbrew pozorom jest tu logika. Latem

      więcej ludzi ma urlopy. Natężenie ruchu jest mniejsze i roboty są uciążliwe głównie dla przyjezdnych.

      • 4 0

  • Ankieta jest trochę bez sensu (1)

    Bo latem na obwodnicy jest i luźniej i gęściej, wszystko zależy od pory dnia. Rano do pracy dojeżdża się piorunem, bo stonka turystyczna jeszcze śpi, za to popołudniu jest horror.

    • 13 2

    • Nie troche tylko totalnie...

      Na obwodnice sie jezdzi wtedy kiedy jest to potrzebne, niezaleznie od pory roku czy dnia. To chyba oczywiste.

      • 1 0

  • Najwyraźniej logika drogowców jest taka:

    Jest lipiec. Ludzie mogą poświęcić urlop na stanie w korkach.

    • 8 1

  • polska (1)

    najlepsi inżynierowie pracują za granicą,albo w korporacjach albo na zmywaku. w polsce zostali polscy i jest tak jak jest.
    w normalnych krajach wcześniej tworzy sie dwupasmowy objazd.

    • 6 1

    • Jakich krajach? Przykłady takich obiazdów i źródła

      • 0 2

  • A wykonawca twierdził że w tygodniu jest mniejszy ruch na obwodnicy,pełen szacun za brak myślenia

    • 11 0

  • pie...lą się z ta ulicą jak by cały kraj budowali. polacy...

    • 9 1

  • Opinia wyróżniona

    ten węzeł i rozjazdy powinni zrobić na początku (11)

    a oni najważniejsze i najbardziej uciążliwe dla kierowców, mieszkańców i turystów zostawili na koniec. Kompletna paranoja. Gdyby to było zrobione od razu to teraz obwodnica by sobie śmigała jak złoto, a PolAqua by kończyła jakieś proste odcinki gdzieś w Koleczkowie. Pozdrowienia dla Kierownika Kontraktu - jesteś całkowicie niekompetentnym zarządcą.

    • 201 64

    • Zostawili na koniec, ale zamknęli jako pierwszy!

      • 33 2

    • Jesteś taki znawca, to dlaczego nie kirujesz tymi robotami? (2)

      Na tym trzeba się znać, a nie tylko krytykować coś, w czym się jest "cieńkim Bolkiem".

      • 38 37

      • ...bo to jakiś dziad boloński

        • 9 4

      • Nie jest pociotkowcem

        Daję głowę że kierownik jest z nadania po zaocznych .

        • 6 8

    • obyśmy tylko takie problemy mieli na co dzień

      • 16 2

    • Serdecznie dziękuję za pozdrowienia

      To dla mnie duże wyróżnienie.

      • 34 1

    • Ja właśnie taką wersję na początku słyszałem - że rozgrzebali ten węzeł jako pierwszy, bo kierowcy będą korzystać nim gotowa będzie trasa.
      Skończyło się jak się skończyło - z gotowej trasy nie można korzystać, bo nie ma węzła

      • 29 1

    • W Koleczkowie już dawno zrobione ;-)

      • 13 0

    • Najdłużej bo najtrudniejszy do wykonania

      ze względu na utrzymanie ciągłości ruchu w miejscu gdzie jest jego duże natężenie w różnych kierunkach. Oczywiście, można było i szybciej wykonać, ale zamknąć całkowicie ruchu na Obwodnicy i Wielkopolskie żeby samochodziki nie przeszkadzały, zaorać wszystko i postawić os nowa cały węzeł. Ciekawe jak wtedy byście narzekali. A tu trzeba było się bawić z puszczniem samochodzików i jeszcze im źle. Znawcy od budowy druk się znaleźli.

      • 24 12

    • Tym bardziej, że zaczęli w czasie lockdownu

      Kiedy ruch był na poziomie 20% tego co zwykle.

      • 3 7

    • Komentarz autora bez imienia to takie:

      Nie wiem, ale się wypowiem.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane