- 1 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (413 opinii)
- 2 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (55 opinii)
- 3 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (73 opinie)
- 4 Spór o słowa, które padły w Dworze Artusa (393 opinie)
- 5 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (49 opinii)
- 6 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (37 opinii)
Oklejony tramwaj w prezencie od miasta
Tramwaje i autobusy powinny być wolne od wielkich reklam - taki warunek postawił Zarząd Transportu Miejskiego gdańskim przewoźnikom. Po jednym wyjątku, zrobionym dla gdańskiej Lechii, przyszedł czas na drugi - ale na niejasnych zasadach.
Chodzi o wielką reklamę "Dziennika Bałtyckiego". Zarząd Transportu Miejskiego nie kryje zdziwienia całą sytuacją.
- Zgodnie z umową, reklamy komercyjne można umieszczać jedynie w obrębie kremowego pasa po bokach i z tyłu pojazdu. Projekty większych powierzchniowo reklam powinny być nam przedstawiane do akceptacji. Reklamy "Dziennika Bałtyckiego" nikt z nami nie uzgadniał - mówi Alina Żarnoch-Garnik, rzecznik ZTM Gdańsk.
W umowie pomiędzy ZTM a ZKM istnieje jednak klauzula, która zezwala na zamieszczenie reklamy zakrywającej okna, ale tylko na wyraźne zlecenie władz miasta. Tak było np. w przypadku tramwaju pomalowanego w barwy Lechii.
Na pytanie, kto zaakceptował i zlecił reklamę "Dziennika Bałtyckiego", rzecznik ZKM, Krzysztof Wojtkiewicz, odsyła do władz miasta.
- W przypadku "Dziennika Bałtyckiego" wyraziliśmy jednorazową zgodę, bo gazeta w tym roku obchodzi 65-lecie - przyznaje Maciej Lisicki, zastępca prezydenta Gdańska. - Ale tu nie chodzi o pieniądze. Raz na jakiś czas będziemy się zgadzać na tzw. reklamy okolicznościowe. W tym roku pojawi się też tramwaj z okazji obchodów 30. rocznicy Sierpnia '80
Rzeczywiście, nie chodzi o pieniądze, bo za reklamę na tramwaju gazeta nie musiała płacić. Z oświadczenia ZKM wynika, że w przypadku "reklam okolicznościowych" reklamodawca zobowiązany jest wyłącznie do pokrycia kosztów naklejenia nadruków na pojazd.
Aktualizacja, godz. 7.08 Stanowisko Dziennika Bałtyckiego, o które poprosiliśmy w czwartek, dotarło do nas dopiero w nocy z poniedziałku na wtorek. Dyrektor działu marketingu gazety, Gabriela Gusztyn-Popławska poinformowała, że oklejenie tramwaju to pierwszy etap promocji gazety i już niebawem w tym tramwaju będzie można przeczytać "Polskę Dziennik Bałtycki". Nie udało nam się jednak zdobyć informacji jak długo niebieski tramwaj będzie jeździł po Gdańsku.
Do tramwaju "Dziennika Bałtyckiego" wkrótce dołączy ponownie pojazd "Lechii Gdańsk", który wrócił na tory po wypadku, do jakiego doszło w połowie marca. Pasażerowie będą oglądać świat przez siatkę także z pojazdu promującego Gdańsk, jako Europejską Stolicę Kultury 2016.
Względy okolicznościowe, związane z obchodami 65-lecia dziennika, na które wskazują w treści swoich wypowiedzi przedstawiciele władz miasta, miały tylko i wyłącznie znaczenie dla wyrażenia zgody na niestandardową formę reklamy, obejmującą również powierzchnię szyb, jednakże nie skutkowało to zwolnieniem z obowiązku uiszczenia należnych opłat, jak błędnie wskazał autor publikacji.
Wydawca poniósł zarówno koszty naklejenia i montażu nadruków na pojazd, ale również koszty wynajmu całej powierzchni reklamowej pojazdu.
Jak wyjaśniono w treści artykułu z dnia 12 sierpnia 2010 roku "Reklama na tramwaju za reklamy w gazecie" należność za wynajem powierzchni reklamowej zostanie rozliczona w barterze. Połowa wartości kontraktu ma zostać sfinalizowana do końca 2010 roku natomiast druga jego część ma być przedmiotem osobnej umowy, zawartej już w roku 2011.
Mając powyższe na uwadze, wydawca portalu przeprasza wydawcę Polski Dziennika Bałtyckiego oraz pracowników redakcji za nieuprawnione sugestie, że:
1) reklama na tramwaju stanowi prezent od miasta
2) reklama, o której niesłusznie napisano, iż jest darmowa, może wywierać wpływ na obiektywizm, rzetelność i wiarygodność dziennikarzy Dziennika Bałtyckiego, szczególnie przed zbliżającymi się wyborami samorządowymi.
Opinie (236) ponad 20 zablokowanych
-
2010-06-15 18:51
Reklamy powinny byc umieszczane na pojazdach ZKM a co do tego ma ZTM.Przeciez sa to dwie ruzne intytucje!!!
- 1 1
-
2010-06-15 19:09
ciekawe kiedy to cudo sie rozbije ..... (1)
- 2 1
-
2010-06-16 08:15
to tak jakby się zapytać
oleksy kiedy umrzesz?
- 0 0
-
2010-06-15 19:26
Ludzie, co to wam przeszkadza? Wolicie droższe bilety?
Nawet w obcym mieście, bezproblemowo mógłbym sprawdzić, gdzie jestem. Kto ma oczy, widzi; kto ma uszy, słyszy; kto ma nos, dłubie. A jaki luksus w upały. Tylko małe dziecko zgubiłoby się. Ale, na chłopski rozum, takiego nie wypuszcza się bez dorosłych.
- 1 4
-
2010-06-15 19:54
dziwnie jakos
Jechalam dzis tym tramwajem i szczerze mowiac bardzo dziwny pomysl.
- 0 0
-
2010-06-15 20:49
gazeta
a ciekawe czy przypadkiem wyborczej na to nie stać?
przecież to wielka korporacja, więc spokojnie te kilkanaście tysięcy mogłaby wydać...- 1 0
-
2010-06-15 21:01
nie
JAK DLA MNIE TO LADNIE TO NIE WYGLADA
- 1 0
-
2010-06-15 21:26
psujek
dziś na pętli w Oliwie w okolicach 19 ten tramwaj się zepsuł ;)
może przedmiot tejże dyskusji zniknie :P- 0 1
-
2010-06-15 22:59
Przepraszam bardzo..... a co to jest : " Dziennik Bałtycki " ??? ! - jakas ważna postać ?... jakaś gazeta ?
... jak za duzo kasy - to na jakiś charytatywny cel... czy cóś ?! przeznaczyć - a nie tramwaje oklejać czy zamalowywać ! - Jak ktoś chce poczytać - to sobie w kiosku kupi gazetke i nie potrzebna mega reklama... - myślenie nie boli !!
I tak dosyć różnych gazetek i reklam papierowych mamy w domach.- 1 1
-
2010-06-15 23:36
GKS WYbrzeże
Proponuję okleić tramwaje w barwy GKS.
- 1 1
-
2010-06-16 07:17
Wygląda jak pociąg pancerny. Po prostu "niewypał".
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.