- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Okrężną drogą wokół dworca we Wrzeszczu
Charakterystyczny wiadukt po dwumiesięcznym remoncie ma się prezentować jak nowy. Niestety prace wymuszą zamknięcie przejścia i przejazdu pod nim - zarówno dla pieszych, jak i dla kierowców.
Już od piątku we Wrzeszczu szykują się spore utrudnienia w ruchu dla pieszych i kierowców. Wszystko za sprawą remontu wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Dmowskiego i Wajdeloty . Przez dwa miesiące nie będzie można tędy przejść i przejechać między Wrzeszczem Górnym a Dolnym. Ruch kolejowy będzie prowadzony bez zakłóceń.
Aktualizacja Nie w poniedziałek, jak pierwotnie informowali kolejarze, ale już w piątek otwarto dla pieszych tunel łączący ul. Dmowskiego z Parkiem Kuźniczki. Piesi więc nie muszą przechodzić przez cały peron SKM i budynek dworca, aby pokonać tory kolejowe, lecz mogą wybrać krótszą drogę bez schodów.
Dlatego przez najbliższe tygodnie pieszych i kierowców czekają spore utrudnienia.
- W związku z remontem kapitalnym wiaduktu kolejowego przy dworcu, od 18 lipca, od godz. 9 do 18 września, przejście i przejazd pod torami będą nieczynne. Dla kierowców poprowadzono objazd ulicami: al. Grunwaldzką , Wyspiańskiego , Danusi , Waryńskiego oraz Kościuszki , Kilińskiego , Gołębią , Pestalozziego i Grażyny. Piesi będą mogli korzystać z tunelu na wysokości przystanku kolejowego - informuje Katarzyna Kaczmarek, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Czytaj też: W piątek rusza remont al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu
Wspomniany przez Katarzynę Kaczmarek tunel pod torami jest niestety wciąż dostępny tylko częściowo: można się dostać nim wyłącznie na peron SKM od strony Parku Kuźniczki . By przedostać się dalej w stronę ul. Dmowskiego , trzeba przejść cały peron SKM, następnie zejść do tunelu i wyjść przez budynek dworca kolejowego.
Taka droga nie jest jednak przystosowana dla potrzeb każdego piechura. Wymaga bowiem aż trzykrotnego pokonania schodów, przy czym windy są tylko w obrębie wejścia i zejścia na peron Szybkiej Kolei Miejskiej. Winda na poziom dworca kolejowego jest wciąż w budowie. Ponadto dojście do tunelu od strony Parku Kuźniczki jest niewygodne ze względu na trwającą przebudowę ul. Wajdeloty i poruszanie się po placu budowy bez chodników.
Najbliższe alternatywne przejście wiedzie dopiero pod wiaduktem kolejowym na wysokości ul. Miszewskiego-Wyspiańskiego lub nad torami kolejowymi w ciągu Trasy Słowackiego . Na szczęście, taki stan rzeczy nie potrwa długo, bowiem kolejarze chcą jak najszybciej przywrócić ruch pieszy w obrębie dworca, jak i w ciągu ul. Waryńskiego (to przejście zamknięte jest już od kwietnia br.).
- Przejście piesze pod torami na wysokości ul. Waryńskiego będzie zamknięte do 1 września, natomiast przejście pod torami między ul. Dmowskiego i Parkiem Kuźniczki nieczynne będzie do 21 lipca br. - informuje Maciej Dutkiewicz z Biura Komunikacji i Promocji PKP Polskich Linii Kolejowych.
Obecnie kolejarze skupiają się na budowie muru oporowego, którzy rozpoczyna się w pobliżu budynku dworca i biegnie aż do wspomnianego już wiaduktu w rejonie ul. Dmowskiego. Ma on stabilizować tor usytuowany przy nowym peronie wyspowym.
Dodatkowo trwają prace nad murem oporowym wzdłuż ul. Białej i Wyspiańskiego-Zator Przytockiego. Po zakończeniu prac na swoje miejsce powróci dekoracyjne kute ogrodzenie torów kolejowych, wieńczące mur oporowy.
- Każdego dnia na budowie w branży mostowej pracuje średnio ok. 50 osób, dwie koparki, trzy samochodowy-wywrotki oraz dwa dźwigi samojezdne. Aby zrealizować dotychczasowe prace ziemne na stacji, wywieziono łącznie ok. 500 wywrotek ziemi oraz zużyto ok. 940 metrów sześciennych betonu, czyli ok. 105 pełnych betoniarek - wylicza Dutkiewicz.
Kolejarze planują zakończyć do października budowę nowego peronu wyspowego. Następnie wkroczą z robotami budowlanymi na peron dalekobieżny, który będzie wyłączony z użytkowania do maja 2015 r.
W efekcie, oba nowe perony, zdolne przyjąć pociągi dalekobieżne, regionalne oraz Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, zyskają windy oraz zostaną podwyższone i wyposażone w elementy małej architektury, dopasowane wizualnie do wyremontowanego wcześniej peronu SKM.
Widok z żurawia budowlanego Centrum Kuźniczki (z marca br.). Wiadukt Dmowskiego-Wajdeloty widoczny jest od ok. 10 s.
Miejsca
Opinie (47) 1 zablokowana
-
2014-07-18 01:06
A kiedy przebudowa (remont) dworca we Wrzeszczu ? To co jest obecnie to kpina z pasażerów....
- 8 7
-
2014-07-18 01:09
najlepiej odciąć mnie na weekend (3)
Nie mogli poczekac chociaz z pieszymi do poniedzialku. Co za cymbal to wymyślił
- 7 11
-
2014-07-18 11:59
jaśnie hrabia (2)
:) kurde faktycznie, przed każdą budową i każdym remontem powinni zapytać właśnie CIEBIE i poprosić o twoją aprobatę, bo nigdy nie wiadomo czy nie będzie to kolidowało z TWOIMI planami.
- 4 2
-
2014-07-18 13:01
zamknijmy Grunwaldzką na 3 dni dla kierowców
zobaczymy czy będzie lament
- 1 1
-
2014-07-18 15:04
mnie sie czepia?!
myślisz że coś się będzie działo przez upalny weekend na budowie?
a ja będę kulał sie po schodach przez dworzec, bo Jaśnie panowie z administracji przyjdą podpisać ostatni dokument odbioru w poniedziałek rano.- 1 1
-
2014-07-18 05:46
(1)
Budować, remontować i do przodu. Jest OK. Dziamgaczami się nie przejmowować. :)
- 14 8
-
2014-07-18 07:42
Aga, jaka Ty jestes mąąądra;-)
- 10 0
-
2014-07-18 08:50
O, biada (1)
Znowu ucierpi przepustowosc!
- 2 1
-
2014-07-18 09:30
akurat 'przepustowość' dla pieszych
to władze tego miasta zawsze miały głęboko schowaną
- 2 2
-
2014-07-18 09:34
Przejście jest otwarte!
Przejście na wysokości dworca jest już dzisiaj otwarte!!!
- 3 0
-
2014-07-18 09:38
(3)
Oburzający jest fakt, że znowu ruch pieszy będzie odbywał się w tunelach. Ludzie to nie krety. Powinny być na wysokości torów usytuowane przejścia i sygnalizacja świetlna tak aby pociągi zatrzymywały się na światłach i przepuszczały pieszych.
- 1 15
-
2014-07-18 09:40
(2)
Ty tak na poważnie ???? :)
- 7 0
-
2014-07-18 11:38
a jak myslisz ;):)
- 0 0
-
2014-07-18 12:00
trolling is a art
gimbusy się nudzą w wakacje to sobie trollują forum
- 2 0
-
2014-07-18 09:58
(1)
Czy w ramach tych prac też postawią ekrany wygłuszające skoro naturalne wygłuszenie z zieleni zostało usunięte?
Czy ktoś się nad tym zastanawiał w jakim hałasie mieszkają ludzie z pobliskich domów?- 5 2
-
2014-07-18 12:47
Zibi
Zburzyć pobliskie domy.
- 1 0
-
2014-07-18 10:56
Jak mnie Wk........wia te ciągłe wasze marudzenie
W zimę wam za zimno latem za gorąco jakie to polskie byle komuś dowalić .
Kochane komentarze "fachowców od wszystkiego"- 3 2
-
2014-07-18 10:56
Rekonstrukcja muru wzdłuż torów to jakaś porażka. (1)
- 5 2
-
2014-07-18 12:01
a dlaczego?
możesz to jakoś uzasadnić konstruktywnie?
- 0 4
-
2014-07-18 11:00
Kto realizuje odbudowę muru oporowego wzdłuż torów kolejowych ?
Prace prowadzone przy murze wzdłuż torów przy ul. Miszewskiego i Zator Przytockiego to typowy przykład inwestycji kolejowych. Tempo i sposób wykonania godny 21 wieku.Nawet brak tablicy, to jest wykonawcą tej parodii inwestycji.
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.