• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Omijajcie Węzeł św. Maksymiliana w Gdyni!

Mariusz Kurzyk
6 maja 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 

Zobacz jak postępują prace w centrum Gdyni.



Budowa tunelu, łączącego stację Wzgórze św. Maksymiliana ze Skwerem Plymouth, od kilku miesięcy daje się we znaki wszystkim kierowcom, a ma być jeszcze gorzej. Jadąc do Śródmieścia, lepiej omijać węzeł - przestrzega zastępca prezydenta Gdyni.



- Weszliśmy w fazę, w której często będzie dochodzić do zmian na Węźle św. Maksymiliana - mówi Marek Stępa, zastępca prezydenta Gdyni. - Dlatego apelujemy o dużą ostrożność i o to, aby nie jeździć "na pamięć", bo dzisiaj jest inaczej niż w zeszłym tygodniu, a za tydzień znowu się coś zmieni.

We wtorek, 4 maja, na al. Zwycięstwa w kierunku do centrum Gdyni nastąpiło przełożenie ruchu z prawego pasa na lewy. Rozpoczęto tu prace kanalizacyjne, wodociągowe, telekomunikacyjne i trakcyjne. Roboty potrwają do 25 maja.

Dobrą wiadomością jest, że już od 8 maja, podążając w kierunku Śródmieścia, pojedziemy nową nawierzchnią ul. Władysława IV. Niestety, oddanie tej części spowoduje zamknięcie fragmentu ul. Świętojańskiej - od ul. Partyzantów zobacz na mapie Gdyni do al. Marszałka Piłsudskiego zobacz na mapie Gdyni. Wspomniany odcinek będzie wyłączony z ruchu do 31 października br. W tym czasie mają być prowadzone prace, związane z wykonaniem kolektora deszczowego, ale przede wszystkim - dalszego odcinka tunelu, który prowadzić będzie od stacji Wzgórze św. Maksymiliana do Skweru Plymouth.

Od 10 maja, przez tydzień zamknięty będzie wjazd na ul. Kopernika zobacz na mapie Gdyni. Prowadzone tu będą roboty kanalizacyjne, wodociągowe, telekomunikacyjne i drogowe. W czasie ich trwania mieszkańcy okolicznych domów będą zmuszeni korzystać z objazdu ul. Władysława IV, Świętojańską i Partyzantów. To nie koniec zmian. Pod koniec miesiąca czekają nas kolejne.

- Należy bardzo uważnie przyglądać się oznakowaniu, a jeśli to możliwe - zaplanować trasę inaczej. Jeśli celem podróży nie jest Śródmieście Gdyni, można pojechać Obwodową lub ciągiem drogi Różowej i ul. Śląskiej. Do centrum można też dostać się przez ul. Legionów, a następnie Kamienną Górę. Lepiej omijać węzeł - dodaje Marek Stępa.

Problemy komunikacyjne na Węźle św. Maksymiliana mają zakończyć się wraz z początkiem listopada. Potem prowadzone będą jedynie prace dotyczące m.in. małej architektury, zieleni i chodników.

Opinie (213) 4 zablokowane

  • Skwerem Plymouth (1)

    kogoś boli głowa

    • 5 3

    • nie skwerem a do Skweru!

      Tunel bedzie prowadził od przystanku SKM do Skweru Plymouth, u zbiegu z ul. Partyzantów. I co w tym złego?

      • 1 0

  • A w Gdańsku

    Czemu nie buduje się tuneli? Bo co? Bo za drogo? A w perspektywie długoterminowej będzie taniej niż 3 razy przebudować skrzyżowanie, bo zawsze jest robione na styk. Ale prezydent i ta jego klika mają to gdzieś, zrobić byle jak, jak najtaniej, o reszte niech się martwi kolejna ekipa.
    Oby skonczyla sie ta dyktatura.

    • 8 2

  • (2)

    Szukałem też wg hasła: Aglomeracja gdyńska... niestety bez rezultatów.
    Może u was w tej waszej nowoczesnej gdyni w waszych głowach coś takiego funkcjonuje?

    • 6 10

    • nie mamy takich kompleksów - dla nas to jest aglomeracja Trójmiejska

      • 7 1

    • z wiki

      "Aglomeracja Gdańska (czasami nazywana aglomeracją Zatoki Gdańskiej) – zurbanizowany i uprzemysłowiony obszar na północy Polski nad Zatoką Gdańską. Tworzy go Gdańsk, Gdynia, Sopot (Trójmiasto) oraz miejscowości od Pruszcza Gdańskiego do Wejherowa."

      • 0 1

  • (1)

    obserwuję tę budowę z okien eskaemki i co wam powiem, to wam powiem, ale wam powiem:
    szacunek i podziw
    za komuny trwałoby to zapewne tyle samo czasu ile budowa przejścia podziemnego w gdańsku czyli bite sześć lat

    • 12 8

    • najznamienitszy polski inżynier - gallux, a jednocześnie poeta, twórca, człowiek szerokich horyzontów, poliglota, znawca prawa

      podatkowego, nie może sie mylić :-)

      • 3 1

  • kiedy skonczy sie remont estakady.

    bosmanskiej11m-cy,objazdy jak ser,dziura na dziurze..

    • 8 4

  • No jo!- a czemu nima tunelu dla pieszych przy "Bursztynku "przyca jak sie robi to trza bylo za jednym zamachem ...

    • 2 2

  • Dla narzekaczy (7)

    Przecież Pan Prezydent Adamowicz Wam obiecał tunel pod Grunwaldzką przy budowie Manhattanu, także Galerii Bałtyckiej, gdyby nie Gierek na Zaspie nie byłoby przejść podziemnych i kładek której remont ludzie UM odwlekają z roku na rok, aż się całkowicie rozsypie. Lisicki na wózku a może go wysłać z matką z dzieckiem na wózku przez tą kładkę wtedy odechce mu się(ekshibicjonistycznych) przebieranek i robienie sobie PR-u za nasze pieniądze jak i jego koledze.

    Co do drogi różowej faktycznie zapowiadana w latach siedemdziesiątych doskonale ułatwiłaby poruszanie się w Trójmieście, ale tylko Gdynia podeszła do niej poważnie a Karnowski wydał pozwolenia na proj. i zabezpieczonej pod budowę trasy np.Groblewskiemu, a obecnie stara się jeszcze o miano pokrzywdzonego przez wymiar sprawiedliwości. Nic dziwnego, że POparcie dla PO spada, bo ludzie są załamani tę budą i arogancją tej władzy.

    Jedynie Gdynia sukcesywnie (na ile ją stać) realizuje udogodnienia komunikacyjne dla mieszkańców. Choć dużo jeszcze do zrobienia, ale ustalono priorytety i cieszę się, że Wzgórze św. Maksymiliana znalazło się w czubie. Choć nie przeczę potrzeb jest dużżżo więcej. Choćby następny etap Drogi Różowej ze względu na Sopot wprowadzeniem jej przez Spółdzielczą. Chyba, że szantaż Karnola ze względu na swoje wcześniejsze złe decyzje wyciągnie pieniądze na tunel :))???

    W Gdyni istnieje pilna potrzeba wybudowania kilka tuneli pod torami nie tulko to na Wzgórzu. I tak przy łączniku obwodowej z OPAT, Pucka, na końcówką peronów Gdynia GŁ.Osobowa łączącą Janka Wiśniewskiego z Warszawską/Morską. Jak i kilka pomniejszych o mniejszym zaawansowaniu. No i właściwe przedłużenie Kwiatkowskiego do Terminalu Lotniczego w budowie jak i remont głównych dróg z Oksywia i Obłuża i podłączenia ich też do OPAT-u.

    Chciałem pogratulować Gdyni wspaniałego wykończenia drogowego w tym wybudowania doskonałych ścieżek rowerowych przy Forum Sportowym oraz świetnej drogi do stadionu GOSiR-u w budowie. Jedyny problem to niski i wąski wiadukt, mam jednak nadzieje, że uda się go przebudować jak i wybudować w pobliżu FS przystanek kolejki o nazwie PKP KM Forum Sportowe.

    • 18 8

    • (6)

      najlepiej niech cala dynia zejdzie do podziemia i wszyscy w koncu beda zadowoleni :)

      • 2 3

      • A nawet masz racje (5)

        bo w Gdyni przydałoby się metro. Topografia tego najpiękniejszego z miast jest mocno "pofałdowana". Do tego np. ze Śródmieścia z nowo budującej się dzielnicy prestiżu podziemiom łatwo i niesamowicie bliżej by było dostać się do np. Oksywia.

        Mam nadzieje, że Wydz.Planowania Arch.i Urbanistyki rozważa taki wariant.

        • 1 1

        • B. a napisz jeszcze o kolejce linowej na lotnisko Kosakowo (4)

          bo "podziemiom" jakoś słabo to widzę

          • 0 0

          • może być pod ziemią a może być w kolejce linowej (3)

            każdy wariant godny rozważenia:))

            • 2 0

            • Ja bym proponował nowoczesną Gdyńską kapultę, (2)

              wsadzasz gościa i serwujesz mu szybką wycieczkę lotniczą z dworca Gł. na lotnisko, oby tylko dobrze trafić.

              • 1 0

              • mówisz, że Katapulta? (1)

                kiedyś były takie koncepcje transportu pneumatycznego w rurach coś w rodzaju katapult. Nie wiem dlaczego zarzucono tą koncepcje. Być możne warto powrócić do zarzuconego projektu. W końcu Gdynia miałaby coś oryginalnego i niebanalnego zwłaszcza, że można by to przedłużyć nad zatokę:))

                • 2 0

              • Brawo, że Gdynia potrafi eksperymentować

                w tym pozytywnym kontekście z transportem publicznym.

                Gratulacje dla Prezydenta dr Szczurka!!!

                • 1 0

  • nie tak wspaniale (2)

    tak sie zastanawiam nad tym projektem, w sumie oki, tylko dlaczego przysuwa sie cały ruch pod budynki mieszkalne np. św.137, 135, 137, zamiast tak zaprojektować aby droga znajdowała się bliżej węzła kolejowego, A TYM SAMYM KSZTAUT DROGI BYŁBY PROSTY, A NIE JAK TERAZ ZAWILEC, zaraz ktoś powie ze tunel to wymusił, ale ja powiem że dobry projektanat bierze pod uwage uciążliwośc -bliskośc drogi dla mieszkańców, TUTAJ NIESTETY TEGO NIKT NIE BRAŁ POD UWAGĘ. wielki minus-

    • 4 5

    • I tu się kolego mylisz, (1)

      bo przez ten projekt miasto zyskuje wspaniałą działkę, którą będzie można zabudować na cele komercyjne a zarazem budynek stanowił będzie taki naturalny ekran akustyczny dla świętojańskiej i innych.

      Kolego w Gdyni Władza myśli, a nie wydaje na darmo pieniądze! Dlatego są tak dobrzy, że zazdroszczą jej w całej Polsce:)))

      • 6 1

      • tylko mieszkańcy gówno z tego mają przebieg ulic po tym niby remoncie rysował chyba ktoś na bani są dobrzy w korupcji i robieniu pod siebie tu można się zgodzić

        • 1 4

  • TO ZARAZ POPĘKA

    ja obserwuje prace na tym odcinkiem drogowym i patrząc na to wszystko zastanawiam się jka to jest że w sobote wylewa się asfalt, we wtorek tnie sie i kuje w nim dziury-nastepnie zalewa ponownie, a do tego odcinki drogi wylewane sa w bardzo małych odcinkach tzn. po 30m nastepnie przerwa i dolewanie następnych 15m, W 100% W OKRESIE 5 LAT WYSTAPIĄ PĘKNIĘCIA POPRZECZNE NA JEZDNI, KA SIE JA ROBI METODĄ ŁATKA DO ŁATKI NA ŁATKĘ.

    • 6 6

  • Objaz

    Tym co jada od strony kaczych buków proponuje objazd ulicą łowicka kolo pozniej kolo stadionu i jestesmy na warszawskiej :) a co do pracy to tylko jedno GOOD JOB panowie

    • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane