• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opóźnia się rozpoczęcie przebudowy ul. Chwarznieńskiej

Patsz
21 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Duże zmiany na plus w ruchu na Chwarznieńskiej
Kierowcy wierzą, że rozpoczęcia prac doczekają się jeszcze w okresie zimowym. Kierowcy wierzą, że rozpoczęcia prac doczekają się jeszcze w okresie zimowym.

Roboty na leśnym odcinku ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni miały rozpocząć się po rozstrzygnięciu przetargu zapowiadanego na listopad, nawet przed końcem roku. Na razie jednak miasto przetargu na wykonawcę prac jeszcze nie ogłosiło.



Co sądzisz o opóźnieniach w realizacji gdyńskich inwestycji?

Kilka dni temu opisaliśmy te gdyńskie inwestycje, których zakończenie (lub rozpoczęcie) z różnych powodów się przesunęło.

Czytaj też: Opóźnione inwestycje w Gdyni

Po publikacji tego zestawienia skontaktował się z nami nasz czytelnik, pan Piotr, który przypomniał nam, że od kilku tygodni powinny trwać też prace przy przebudowie ul. Chwarznieńskiej, tymczasem nic tam się nie dzieje.

Przypomnijmy: ulica zyska dodatkowe pasy ruchu, na zmodernizowanym odcinku powstanie wiadukt umożliwiający przejście pod trasą dużym zwierzętom, które będzie służyło także jako przejazd gospodarczy. Powstanie też kładka dla pieszych na wysokości Domu za Falochronem oraz ścieżka rowerowa. Całość będzie oświetlona i ogrodzona specjalną siatką.

Na początku października rozpoczęły się przygotowania do inwestycji, w ramach których wycięto drzewa wzdłuż ulicy. Kierowcy odebrali to jako dobry znak, czekając na rozpoczęcie realnych prac.

Te jednak wciąż nie ruszyły, mimo zapowiedzi władz miasta, że wyłonienie wykonawcy to kwestia kilku tygodni. W grudniu drogowcy mieli już pracować, a kierowcy przyzwyczajać się do zmian w ruchu na tym odcinku, których wraz z postępującą budową ma być coraz więcej.

- Rzeczywiście, przetargu nie było, z powodu braków w dokumentacji. Wszystko w związku z tym przesuwa się w czasie. Nie podając tym razem konkretnych terminów, zapewniam, że chcemy jak najszybciej przetarg ogłosić i wyłonić wykonawcę - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Po ogłoszeniu zamówienia firmy budowlane będą miały 40 dni na złożenie oferty. Po rozstrzygnięciu przetargu i zakończeniu procedur związanych z ewentualnymi odwołaniami, pracownicy zwycięskiej firmy mają natychmiast przystąpić do działania. Niestraszne mają im być nawet mrozy.

- Okres zimowy w niczym nie będzie im przeszkadzał. Większość prac prowadzonych na początku to roboty ziemne, dlatego prace będą mogły rozpocząć się nawet wtedy, gdy na zewnątrz będzie mróz i śnieg - tłumaczy Marek Stępa.

Władze miasta tłumaczą, że okres poślizgu nie będzie wypływał na termin końcowy założony w harmonogramie, ponieważ kryterium wyboru wykonawcy będzie nie tylko cena, ale w dużej mierze także czas realizacji przebudowy. W optymistycznych założeniach koniec planowany jest na czerwiec 2014 roku. Bardziej prawdopodobne jest jednak, że dwupasmową ul. Chwarznieńską pojedziemy późną jesienią.

W 2015 roku roboty mają zacząć się z kolei na odcinku "witomińskim" zobacz na mapie Gdyni. Szczegółowych terminów na razie jednak nie ma. Wszystko uzależnione jest od funduszy, jakie znajdą się w budżecie miasta.

Odcinek ul. Chwarznieńskiej z już wykarczowanym terenem pod drugą jezdnię.

Patsz

Opinie (136) 2 zablokowane

  • Chwarznienska

    To wszystko i tak o d... rozbic bo swiatlaq ustawione tak jakby 24 godziny na dobe ruch byl jednakowy. Po co wiec te petle indukcyjne w asfalcie, nowoczesna aparatura skoro wszystko i tak dzala jak w koncowce 20 wieku? Kompletni ignoranci to projektowali a jeszcze wieks,i zatwierdzali do realizacji.

    • 7 2

  • STEPA TO NIEUDOLNY... (4)

    Jak czytam te jego wypowiedzi to zal d*p. sciska. .... Jak mozna po rozpoczeciu takiej inwestycji znow ja przerywac. Uwazam, ze jak sie startuje, czyli wydziela grunty, robi wycinki to trzeba jechac z jajem, a nie robic jakies kombinacyjne przerywniki. Czyzby czekal z miejscem pracy dla jakichs znajomych czy rodziny, zeby mogli spokojnie skonczyc w jednym miejscu robote i zaczac na luzie kolejna. No tak tylko to widze

    • 14 1

    • co zrobić, pogódź się, to jest Polska, taka Białoruś tylko bliżej Niemiec (2)

      mentalnie jesteśmy jak dzikie ruski
      albo czasem gorzej,
      jak mongoły czy tureckie popaprańce.

      Zero kultury pracy,
      zero organizacji pracy,
      biurokracja jak u dzikusów.

      Realia. Cieszmy się, że w ogóle coś idzie.
      Jak krew z nosa ale takie mamy intelektualne możliwości
      w tym smutnym jak wagina kraju.

      • 1 2

      • co racja to racja......... (1)

        Oby jednak wreszcie cos sie zmienilo.
        23 lata od przelomu i ..........ciagle Niewiele

        • 1 0

        • obawiam się, że umrzemy w tym kołchozie

          i nic się już nie da uratować

          • 0 0

    • MTM pewnie sie nie wyrabia, to czekają :)

      • 2 0

  • winny Tusk- powołać komisję macierewicza !

    jak w tytule

    • 2 3

  • Jako pierwszy powinien zostać przebudowany odcinek na Witominie (1)

    Na odcinku leśnym nie ma skrzyżowań, nie ma przejść dla pieszych i w zasadzie na tym odcinku nie było korków. Korki zaczynają sie od przejścia Za Falochronem i ostatnio na dojazdach do skrzyzowania przy Witawie. Planowanie u nas jest bezsensowne

    • 10 3

    • może jest droższy albo czasowo trudniejszy

      pewnie była mała ilość kasy i lepiej ją było wrzucić na górny odcinek
      niż zbierać kolejny rok na dół
      a potem by się okazało, że na coś innego potrzeba
      i nic by nie było ani z górnego ani z dolnego.
      A tak po nitce do kłębka.

      Wiadomo, że Gdynia to za swoje pieniądze robi
      bo rąbany Rząd tylko swoich kumpli finansuje.

      • 0 2

  • (1)

    A tymczasem odcinek witominski jest juz w tym momencie prawie nie do uzytku..

    • 8 0

    • który kawałek?

      ten od wyjścia z lasu (pętla na górze)
      do policji?

      • 1 0

  • To chyba o zimie przyszłego roku?

    Po ogłoszeniu zamówienia firmy budowlane będą miały 40 dni na złożenie oferty. Po rozstrzygnięciu przetargu i zakończeniu procedur związanych z ewentualnymi odwołaniami, pracownicy zwycięskiej firmy mają natychmiast przystąpić do działania.Niestraszne mają im być nawet mrozy.

    • 4 1

  • To od dłuższego czasu normalka w tym mieście. Inwestycyjna pustynia, a klepnięte projekty poważnie opóźnione. Tylko budowa infobox'u idzie z gazem, bo miasto sypnęło extra kasą.

    • 5 2

  • Praktycznie do samiutkiego Grudnia było ciepło to skąd te opóźnienia ?

    Może na plaży rekreacyjny wypoczynek ?

    • 3 0

  • Kiedys rozwoj gospodarczy kraju byl mierzony... (9)

    obszarem zelektryfikowanym i dlugoscia lini kolejowych,pozniej dlugoscia drog i autostrad,o ile drogi i autostrady powstaja to linie kolejowe sa zamykane (np.Gdansk- Nowy Port,Pruszcz Gd.- Lebork,Wejherowo-Choczewo-Lebork,Lebork-Leba poza sezonem i kilka innych),zamiast zamykac trzeba uruchamiac i nie pierniczyc o nierentownosci.Ludzie juz od dawna potrafia liczyc i korzystaliby z kolei gdyby byla (warunek w cenach do przyjecia).W duzych zachodnich miastach jak Berlin,Paryz,Mediolan,Barcelona i wiele innych nie ma paralizu komunikacyjnego nie tylko dlatego,ze maja lepiej rozwiniety system drog,ale glownie z powodu dobrze rozwinietej sieci szynowej.

    • 6 1

    • "nie pierniczyc o nierentownosci" - inaczej byś gadał, gdyby tu chodziło o Twoje pieniądze. (8)

      Bo brzmisz jakbyś nie był podatnikiem. Jest nim każdy. Pięciolatek co właśnie kupił se komiks, przy okazji zapłacił podatek... Wożenie powietrza jest megabzdurą. Nigdy nie zlikwidowano połączenia, do którego waliły tłumy drzwiami i oknami. Jeśli coś jest niepotrzebne, to jest to niepotrzebne i basta. Kolej jest strasznie droga w utrzymaniu. Ma to sens, tylko kiedy jest potrzebna, a miarą tego jest liczba klientów. Jeśli masz za dużo pieniędzy, usyp je w stos i podpal. Będzie szybciej niż przy wożeniu powietrza. Miliony dzieci chorych na raka nie znalazłoby się w piachu, gdyby nie marnotrawstwo pieniędzy. Czy przyczyną jest stadion dla psa z kulawą nogą, czy wagon dla kota z klapniętym uchem, wychodzi na to samo.

      Wyliczyłeś miasta, które mają metro. Nie doszły mnie słuchy, żeby metro kiedyś okazało się zbędne. Z wyjątkiem Phenianu, ale to inny świat.

      • 0 1

      • Nie spociles sie przy tej odpowiedzi? (7)

        Jestem absolutnie przeciwny prywatyzowaniu kolei.Kolej nie ma bys businesem,kolej to misja!Jedne linie (rentowne)zarabiaja na nierentowne.Nawet jesli kolej trzeba bedzie dofinansowac z budzetu to prawdopodobnie taniej wyjdzie niz remonty drog rozjezdzonych przez TIR-y.Kolej wozila powietrze,bo nie potrafili znalezc sie na rynku (zle zarzadzanie,masa przywilejow,brak inwestycji - to przyczyny zapasci kolei i jak piszesz drozyzny na kolei)i zostala zastapiona transportem drogowym.Cos mi sie wydaje ,ze z ciebie zaden matematy ani kierowca!Moze jedynie szofer!Poza tym co maja do tego chore dzieci czy stadion,to takie Pisowskie argumenty,czyli zadne!

        • 1 1

        • Misja, to jest w Afryce. Na kolei bardzo trudno zarobić. Trzeba być geniuszem organizacji. (6)

          Jeden pasażer na jeden wagon jest megabzdurą. Jeśli wypracuje się zyski, trudno aby starczyło na połączenia, gdzie bilety sprzedawane są powietrzu. Związani z tym ludzie chcą jeść, ich rodziny także. Po to pracują. Nawiasem mówiąc, prywatne koleje zwykle oferują usługi wyższej jakości, bo łaski nie robią. Nie to co państwowy skansen komuny. Kolej jest szalenie kosztowna, bo często trzeba serwisować. Wiele części wiele musi znosić. I wymaga hektolitrów smaru. Zarządzanie nie ma tak wiele do gadania. Nawet do TGV się dopłaca. Kolej może być dla podróżnego atrakcyjniejsza na odległość kilkuset kilometrów. Jeśli jedzie 300 km/h. Pokonywanie takiego odcinka autem może być mordęgą. Na małe odległości, niewielu samochodziorzy przekona. Wiedzą o tym z autopsji.

          Nie będę komentował ostatniego zdania. Załamał mnie jak spróchniały mostek.

          • 0 1

          • te linie kiedys prosperowaly! (5)

            Ciesze sie z podpisania umow i czekam na rozpoczecie prac na linni do Rebiechowa a niezmiennie mnie szokuje zamkniecie linni do Nowego Portu.Tam nie jezdzil jeden pasazer w wagonie!Caly czas jestem zdania,ze TIR-y powinny pojsc na tory,a transport szynowy jest solidniejszy od drogowego.Sam napisales,ze do TGV sie doplaca,wiec dlaczego u nas nie mozna?

            • 1 2

            • Kolej najlepiej prosperowała w XIX wieku, bo nie istniała inna tak efektywna metoda podróżowania. (3)

              Potem pojawiło się lotnictwo i motoryzacja. Jednym słowem: Wybór. Klienci wybrali. W ten sam sposób, szlag trafił przemysł lamp naftowych.

              Linia do Nowego Portu nie wytrzymała konkurencji tramwajów... Do TGV ludzie walą drzwiami i oknami. Podróż wręcz celem samym w sobie tym. Nie ma porównania z pociągiem, w którym nie ma nikogo ponad załogę. To krzywdzenie innych instytucji uzależnionych od budżetu ale w przeciwieństwie do superzbędnego połączenia, robiącymi coś na korzyść ludzi. Gdy na pustyni niedobór wody, zbrodnią jest jej używać do pistoletów na wodę.

              • 1 1

              • Nie zmieniam zdania! (2)

                Linia dochodowa powinna ffinansowac deficytowa aby ludziom zylo sie lepiej!Dziekuje za dyskusje,zycze ci wesolych swiat i ide robic pasztet.

                • 1 1

              • Dla ludzi to bez roznicy czy nierentowna linia funkcjonuje czy nie. (1)

                Za to bardzo istotne jest, czy zmarnowany szmal poszedlby na cos z czego korzystaliby. Ze szpitali?

                Jednym słowem: Wysiadłeś.

                • 0 1

              • nie masz racji, transport to układ krwionośny

                którego utrzymanie kosztuje
                ale bez niego państwo umrze.

                Kolej i komunikacja miejska nie mogą być biznesem bo to doprowadzi do zagłady państwa.
                Poczytaj o rozwoju koleji w UK.
                Tam są dotowane linie aby zapewnić życie niektórych regionów.
                To się opłaca choć zysku nie można policzyć wprost.
                Możesz zniszczyć województwo, nie ma problemu, odetnij mu "nierentowny" transport.

                • 0 1

            • jeszcze poprawie blad...

              oczywiscie lini a nie linni jak napisalem nie wiedziec dlaczego.

              • 0 0

  • To nie MIASTO, a konkretny b ę c w a ł bez poJĘCIA, czekający pewnie na

    łapówę!!! Winy też pewnie się nikt nie dopatrzy...

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane