• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opóźnienie prac na Budowlanych "o kilka miesięcy"

Michał Brancewicz
22 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (130)
  • Rozbudowa ul. Budowlanych. Trwa układanie mas nawierzchni na jezdni w kierunku ronda turbinowego oraz na wjazdach na posesje.
  • Rozbudowa ul. Budowlanych. Trwa układanie mas nawierzchni na jezdni w kierunku ronda turbinowego oraz na wjazdach na posesje.
  • Rozbudowa ul. Budowlanych. Trwa układanie mas nawierzchni na jezdni w kierunku ronda turbinowego oraz na wjazdach na posesje.
  • Rozbudowa ul. Budowlanych. Trwa układanie mas nawierzchni na jezdni w kierunku ronda turbinowego oraz na wjazdach na posesje.

Rozbudowa ul. BudowlanychMapka może się opóźnić nawet o kilka miesięcy. Wykonawca natrafił bowiem na niezinwentaryzowane sieci podziemne, które muszą zostać usunięte, a to wymaga opracowania dodatkowych projektów. Szanse na zakończenie prac na koniec września maleją, chociaż oficjalnej zgody na wydłużenie terminu jeszcze nie ma.



Kto najbardziej odpowiada za przedłużające się remonty i przebudowy?

Roboty polegają na rozbudowie do trzech pasów 1,5-kilometrowego odcinka ul. Budowlanych.

Po zakończeniu prac kierowcy jadący w kierunku skrzyżowania z ul. Nowatorów będą poruszać się po dwóch pasach.

Powstanie także nowy chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego. Dodatkowo ulica zyska nowe oświetlenie, sygnalizację świetlną oraz kanalizację deszczową.

Od 5 miesięcy objazd odbywa się przez obwodnicę



Od końca stycznia, czyli już od 5 miesięcy, ul. Budowlanych jest jednokierunkowa. Ruch odbywa się od przystanku PKM MatarniaMapka w kierunku ronda turbinowegoMapka.

Kierowcy chcący pojechać w przeciwnym kierunku muszą skorzystać z objazdu przez ul. Nowatorów, Kartuską, Obwodnicę Trójmiasta i ul. Słowackiego. Tak samo autobusy linii 120, 126, 157 i N3.

Wykonawcą wartych 29,8 mln zł robót jest firma MTM. Zgodnie z zapisami kontraktu prace miały zakończyć się wraz z końcem września.

Czytelnicy od pewnego czasu dopytywali o terminowość robót, inni sugerowali, że nie ma szans na ich dotrzymanie.



Nikt nie chce podać dokładnie, o ile prace się przedłużą



Wiele wskazuje na to, że te informacje znajdą potwierdzenie w rzeczywistości. Wykonawca wystąpił bowiem z wnioskiem o przedłużenie terminu zakończenia prac.



Jednak ani DRMG, ani MTM nie chcą podać, o jaki dokładnie czas chodzi.

Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy - "co najmniej o kilka miesięcy".

- Ze względu na napotkane w trakcie robót kolizje z niezinwentaryzowanymi sieciami podziemnymi i konieczność zaprojektowania rozwiązań w celu ich usunięcia, a także brak możliwości rozpoczęcia prac przez wykonawcę niezwłocznie po podpisaniu umowy z uwagi na trwające jeszcze wówczas zmiany w ruchu na ul. Kartuskiej, istnieje możliwość wydłużenia prac ponad obecnie zakładany termin - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Decyzje w tej sprawie jeszcze nie zapadły.
Z racji bliskości lotniska teren faktycznie naszpikowany jest instalacjami podziemnymi.

Jednak przedstawiciele wykonawcy, również w nieoficjalnych rozmowach, zapewniają, że mają już zgody na ich przełożenie, więc jest szansa, że prace zakończą się szybciej, niż zakładali we wniosku o przedłużenie.

Nie mówią jednak o konkretnych datach.

Opinie (130) ponad 10 zablokowanych

  • A asfalt jest czy go zabrakło? (2)

    Żebyśmy później nie przeczytali że zabrakło asfaltu i prac nie można dokończyć

    • 43 3

    • To też była ściema (1)

      Przecież MTM ma własną wytwórnię mas bitumicznych. Mogą zrobić kiedy chcą i ile chcą. Ale zakładają, że dziennikarze nie będą tak dociekliwi.

      • 10 0

      • Ropę też sami wydobywają?

        • 1 8

  • jak wykryli nieznane instalacje, to nie dziwne. Oby jak najszybciej się skończyło.

    • 10 13

  • MTM i wszystko jasne (4)

    kto i jakim cudem dopuszcza tę firmę do wykonywania jakichkolwiek zleceń?

    • 75 5

    • daje najnizsza cene to wygrywa i tyle (1)

      • 7 0

      • Nie wiem, czy cena jest najniższa (patrz: ankesy)

        bezsprzecznie najniższa jest jakość i najdłuższe faktyczne terminy realizacjji. Dzięki tej firmie dostatnio sobie żyją urzędnicy, a cierpią mieszkańcy.

        • 6 0

    • trochę też tzw. ustawodawca ma na sumieniu

      Prawo zamówień publicznych nie jest idealne.

      ale to może kilka procent na usprawiedliwienie. Zamawiający jak bardzo chce to może się zabezpieczyć. Widocznie w tych przypadkach bardzo nie chce.

      Czasem się zastanawiam jak MTM może tak rządzić trójmiastem.

      • 5 0

    • CCC + układy (przynajmniej w Gdyni).

      • 3 0

  • Jeżdżę tamtędy co rusz i o 15 (1)

    Nikt już tam nie robi, mają fajrant.
    Nie za krótko przy tak istotnej inwestycji?

    • 72 3

    • Muszą ekipę przerzucić

      Na jakieś inne rozkopane miejsce w trójmieście :)

      • 2 0

  • To miasto od odejścia Adamowicza nie ma wizji (13)

    Pani prezydent bawi się w wielką politykę, zamiast miastem się zajmować. Warszawa i Kraków budują kilka linii tramwajowych, a tu nic.

    • 47 10

    • (2)

      To jest artykuł o remoncie a Ty nie na temat piszesz pisowczyku. Czyzby kacper p.

      • 8 18

      • Nie można narzekać na władzę, bo od razu to pisowczyzna (1)

        Mamy tylko stać i mówić, że deszcz pada.
        Brawo za postawę

        • 15 4

        • Nie można powtarzać słowo w słowo sloganu z propagandy PiS, bo od razu pisowszczyzna.

          • 4 3

    • Akurat to że nie ma inwestycji to nic złego (8)

      Dzięki temu ograniczana jest ilość: betonu w mieście, przyjezdnych z wiejskich zakątków, patodeweloperki. Dla rodowitego gdańszczanina jak ja ten układ miasta który jest obecnie lub nawet ten który był 10 lat temu, jest zupełnie wystarczający do przyjemnego i komfortowego mieszkania w wolnym mieście Gdańsku. A pieniądze na dalszą rozbudowę można by przeznaczac na utrzymanie istniejącej infrastruktury i obiektów i to by w zupełności wystarczyło

      • 3 9

      • (4)

        "ograniczana jest ilość: betonu w mieście, patodeweloperki." ??? co ty bredzisz? Dulkiewicz betonuje wszystko co mozliwe

        • 7 1

        • Budowa drogi czy linii tramwajowej (2)

          To też betonowanie- zobacz że dla przebudowy tej podrzędnej wąskiej uliczki wycięto 400 drzew a dla sztandarowego PKM Południe planowane jest ponad 20 tysięcy

          • 1 6

          • A ile już wycięto hektarow drzew przy budowie trasy kaszubskiej

            Jedź teraz do Lęborka i zobacz jaka tam idzie wycinka

            • 3 0

          • Chcesz mieszkać w otoczeniu drzew?

            To zamieszkaj na wsi.

            • 1 1

        • A w innych miastach w Polsce i na świecie nie budują czyli nie betonują???!!!

          • 2 1

      • (1)

        Powialo emerytem, ktoremu swiatopoglad konczy sie na obwodnicy. O ile w tych wizjach juz ja wybudowali.

        • 4 3

        • mój światopogląd nie kończy się na obwodnicy

          mój światopogląd tam bez problemu sięga, zawsze łatwo rozróżnię miasto przed obwodnicą i wieś za obwodnicą, za obwodnicą zaczyna się wieś i wiejskie problemy wiejskich ludzi, od południa granicę miasta i wsi wyznaczają Kartuska, Łostowicka, Łódzka i potok oruński

          • 0 5

      • Usmialem sie - rodowity Gdanszczanin

        Polakow przed wojna bylo do 20% w Gdansku. Wiec moze i urodziles sie w Gdansku, ale ktos z Twojej rodziny, tak samo przyjechal tu zaraz po wojnie, czy to z Mazur czy ze Wschodu. Wiec troche pachniesz hipokryzja i widzisz tylko czubek wlasnego nosa. Wiecej na nowych osiedlach, gdzie mieszkaja te znienawidzone sloiki, jest czysto, ludzie dbaja o mieszkania i tereny wspolne bo zaplacili za nie ciezkie pieniadze.

        • 7 0

    • Gdańsk Południe

      Od 20 lat przeklina Adamowicza razem z jego wizjami, a właściwie ich brakiem.

      • 0 1

  • Żałosna ankieta (11)

    Śmieszna ankieta, w latach 50 nie prowadzone elektronicznych map, nie nie zaznaczono na mapach instalacji podziemnej. Nikt się tym nie interesował. Projekt robi projektant na podstawie najbardziej aktualnych map, które są dostępne. Nie mniej, nie jest to wina ani projektant, ani inwestora ani wykonawcy, że w latach 50-60 robiona była taka samowolka w jezdniach.

    • 127 23

    • Pozdro dla DRMG.

      Widać, że "pracujecie" od 7:00.

      • 18 20

    • (3)

      Zawsze mnie ciekawi jak projektant ma wiedzieć, że pod ziemią są sieci, które nie są zinwentaryzowane i pokazane na mapach :D nawet skanując cały teren dalej nie będzie wiadomo do końca co to za sieć i trzeba wykonać odkrywki = przeorać jezdnię :D

      • 22 8

      • (2)

        Projektant musi zapłacić geodecie za wykonanie mapy do celów projektowych, która jest wykonana na podstawie inwentaryzacji. Ale jeszcze żaden geodeta nie wykonał swojej pracy jak należy, jedynie kopiują poprzednie wersje mapy...

        • 15 11

        • Jak inwentaryzacja za PRL była źle zrobiona, to co ma zrobić geodeta?

          Rozkopać wszystko i pomierzyć  jeszcze raz?

          On jest od tego żeby najpierw przenieść mapę na teren, a po położeniu nowych instalacji z powrotem na mapę.

          • 13 4

        • nie wiedziałem że rolą geodety jest rozkopać cały teren

          włącznie z czynną jezdnią

          • 16 1

    • (2)

      w latach 50/60 nie było tej drogi. nic tam nie było oprócz kolejki wąskotorowej

      • 20 2

      • kolejny pisze a nic nie wie (1)

        tor z Kokoszek do Osowy zawsze był normalny, nie wąski

        • 11 3

        • no teraz się ośmieszyłeś. pamiątki po wąskim torze są tam do dzisiaj. przepust pod torami linii do Osowy. wąskie tory w ulicy przy pętli. no ale skąd taki ignorant może to wiedzieć

          • 4 3

    • Oprócz map jest jeszcze wywiad branżowy (2)

      Ale niejednokrotnie nadal są sieci, które nie zostały w ogóle lub poprawnie zinwentaryzowane, a część z nich jest czynna. Są sytuacje, w których gestorzy sieci przyznają się do nieswoich przewodów i potem są jeszcze większe cyrki.

      A przebudowywać trzeba, bo wychodzą w kolizji z konstrukcją nawierzchni, więc i tak zostaną uszkodzone, bo są za płytko i nie są w rurze ochronnej. Żeby to pozmieniać, to wpierw trzeba się dowiedzieć, kto jest władającym danym przewodem i wtedy wyjaśniać z nim jak przebudowa ma przebiegać.

      • 2 1

      • Wystarczy uwalić tę rurę

        to od razu się właściciel znajdzie.

        • 2 0

      • Powtórzmy - takie "szczęście" ma firma MTM. Najpierw Karwiny, teraz Budowlanych

        Kiedy jadę Wielkopolską, flaki mi się przelewają, bo tempo prac jest drastycznie dramatyczne. Można pie...ć o instalacjach, ale samo kładzenie asfaltu na dolnym odcinku budowy woła o pomstę do nieba. Ileż można kłaść dywaniki asfaltowe? MTM pokazuje, że tygodnie. A te miały być gotowe, wg ostatnich zapewnień MTM, już miesiąc temu. Więc dajcie sobie spokój z tłumaczeniem tych nieudaczników. Poza tym, jadąc Wilkopolską widać, że na niektóych odcinkach NIC sie nie dzieje. NIC. Tylko w okolicach słynnego Węzła Niemocy Karwiny snują się pracownicy

        • 0 0

  • (2)

    czy ta warstwa która jest już położona jest na gotowo ? Jak się jedzie czuć że jest nierówna i czuć wibracje na kierownicy

    • 7 3

    • nie, będzie jeszcze jedna warstwa

      • 6 0

    • Nie jest na gotowo. Będą kolejne warstwy

      • 6 0

  • nic zaskakującego

    Firma MTM jest gwarancja opóżnueń , wynikają one głównie z braku organizacji i bylejakości wszelkich działań. Widać to przejeżdżając tą ulicą. Czemu nadal wykonują takie prace.

    • 58 3

  • Pretekst

    Ta opowieść o nienaniesionych na mapach rurach czy kablach, to standardowy pretekst tej firmy aby wydłużyć prace i nie płacić kar za przekroczenie terminu. Przecież wg. tego samego scenariusza MTM postępuje na Karwinach. Prawda jest zaś taka że biją się o każdy przetarg a później nie mają ludzi żeby się z tych umów wywiązać.

    • 266 22

  • MTM (1)

    Mamy Trzy Maszyny. Na Chwaszczynskiej w Gdyni też "znaleźli" co opóźnia o kilka miesięcy. Jak pech to pech, kto mógł przewidzieć :)

    • 56 2

    • Jedno przewidzieć się da.

      MTM = równa się opóźnienia.

      • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane