• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Osiem nowych budynków nad samym morzem

Michał Brancewicz
9 kwietnia 2024, godz. 14:00 
Opinie (400)
  • Budowa 8 nowych budynków na Molo Rybackim ma być kontynuacją osiedla z mariną Yacht Park widocznego z lewej strony.
  • Budynki, którą powstaną przy Molo Rybackim w Gdyni, będą liczyć od 4 i 5 kondygnacji.

Osiem nowych budynków mieszkalno-usługowych powstanie wzdłuż Mola RybackiegoMapka w Gdyni. Polski Holding Nieruchomości rozstrzygnął konkurs na koncepcję zagospodarowania dalszej części terenów po Dalmorze. Budowa może rozpocząć się w przyszłym roku.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Konkurs polegał na opracowaniu koncepcji urbanistyczno-architektonicznej zabudowy i zagospodarowania nieruchomości położonej przy ul. Arkadiusza Rybickiego w Gdyni.

Pierwsze miejsce zajęła pracownia architektoniczna FS&P ARCUS z Warszawy.


W uzasadnieniu wyboru czytamy:

Koncepcja stanowi autorską kontynuację i nawiązuje rozwiązaniami architektoniczno-przestrzennymi do zrealizowanej, od strony zachodniej, zabudowy mieszkaniowo-usługowej osiedla Yacht Park.

Na uznanie zasługuje rozwiązanie strefy mieszkaniowej, zapewniające bezkolizyjne z ruchem kołowym wnętrza urbanistyczne, wyposażone w place zabaw i strefy odpoczynku mieszkańców.

  • W strefie mieszkaniowej powstaną place zabaw i miejsca odpoczynku.
  • Zwycięska koncepcja budynków, które powstaną na Molo Rybackim.
  • W strefie mieszkaniowej powstaną place zabaw i miejsca odpoczynku.
  • Zwycięska koncepcja budynków, które powstaną na Molo Rybackim.
  • Zwycięska koncepcja budynków, które powstaną na Molo Rybackim.
Budynki mieszkalne, tworząc osiedle mieszkaniowe, stanowią niezależną strefę funkcjonalną, która jednocześnie tworzy spójny układ funkcjonalny oraz komunikacyjny całego zamierzenia.

Architektura budynków oraz ich gabaryty pozwalają na zachowanie atrakcyjnego układu przestrzennego, niezbędnego do właściwego funkcjonowania osiedla, uzyskanie otwarć widokowych oraz zachowanie skali tej części Gdyni.

Budowa nowych budynków powinna rozpocząć się w 2025 r



Nowych budynków będzie w sumie 8. Połowa z nich będzie posiadać 4 kondygnacje, a druga połowa - 5. Pod budynkami powstaną podziemne garaże, a na parterze lokale usługowe.

- Budowa pierwszych budynków objętych koncepcją powinna rozpocząć się jeszcze w 2025 r. Projekt ma możliwość etapowania, natomiast nie zapadły jeszcze decyzje o kontynuacji zabudowy pirsu - mówi Michał Górnicki, dyrektor odpowiedzialny za przygotowanie inwestycji w PHN.

Kompleks biurowy wciąż czeka na budowę



PHN wciąż zwleka z rozpoczęciem budowy trzech biurowców Marina Office. PHN wciąż zwleka z rozpoczęciem budowy trzech biurowców Marina Office.
Od kilku lat PHN zapowiada rozpoczęcie budowy kompleksu trzech biurowców pod nazwą MarinaMapka o powierzchni 27 tys. m kw. Pierwotnie prace miały rozpocząć się w roku 2021. Potem pojawił się nowy termin realizacji w latach 2023-2026.

Inwestor wciąż analizuje rynek w segmencie biurowym i czeka na odpowiedni moment do rozpoczęcia prac.

Opinie (400) 10 zablokowanych

  • Jprdl wszystko zabetonują i zniszczą (2)

    • 32 11

    • Zabetonują betonowe nabrzeże

      No skandal

      • 14 3

    • Idź bądź lewakiem gdzie indziej

      • 6 4

  • Kolejne mieszkania na krótkoterminowy wynajem (2)

    Czy to się ukróci w końcu?

    • 44 7

    • Ty już widzę wiesz najlepiej kto kupi i w jakim celu. Numery w totka też przepowiadasz?

      • 4 1

    • nigdy

      • 0 0

  • Szkoda że mieszkańcy w swoim mieście są już tylko gośćmi (5)

    Ceny są takie, że na te nieruchomości stać tylko seryjnych kolekcjonerów z zarządów spółek. A zwykli mieszkańcy - za obwodnicę

    • 67 10

    • Pewnie, zbudujmy tam TBSy

      • 5 8

    • (3)

      bo centrum miasta jest tylko dla zamożnych + inwestorów z polski i całego świata...
      ty masz tylko im usługiwać najlepiej za niskie wynagrodzenie, a dojeżdżać możesz nawet z Elbląga...
      ważne że ceny rosną i zamożni się bogacą jedynie z faktu posiadania majątku - tak to działa na świecie niestety...
      jeżeli nie masz milionów to nie uczestniczysz w tej grze tylko przyglądasz się z boku i cieszysz że miska pełna i możesz raz na jakiś czas przyjechać i popatrzeć na ten luksus z daleka bo miasta na szczęście nie są prywatne (pewnie jakby była taka możliwość to bogaci by się odgrodzili od reszty i tu dziękować włodarzom że cały czas dbają byśmy mieli taką możliwość)

      • 8 3

      • (2)

        I ci zamożni inwestorzy robią zakupy w tych wszystkich gdyńskich lumpeksach?

        • 4 1

        • No właśnie, mieszkańców, którzy jeszcze zostali w centrum stać tylko na zakupy w lumpeksach (1)

          W dni kiedy jest największa przecena. W centrum tylko lumpeksy, apteki, banki, żabki i biedronki.

          • 6 1

          • Jak ich się przesiedli nad morze to od razu przestaną chodzić do lumpeksów

            To jest tzw lewicowa teoria skapywania. Znikąd.

            • 2 1

  • Kiedy przeładunek węgla :-) (1)

    Ten pył węglowy z portu + reumatyzm to super sprawa... Polecam :-)

    • 25 3

    • Na pierwszym zdjęciu widać hałdy miału węglowego w niewielkiej odległości

      Górnicy mogą poczuć się jak u siebie XD

      • 6 2

  • i git - będą miały mewki gdzie przyjmować!

    • 22 4

  • Nowe Władyslawowo, nie Gdynia (35)

    Budynki gdzie przez 2 miesiące w roku będzie się działo. Chodniki będą szorowane od wymiocin, a na trawnikach będą się walać sflaczałe gumki.
    Poza sezonem to osiedle będzie miejscem pracy dla czterech stróżów.

    • 661 75

    • Haha. (2)

      Po prostu napisz, że nigdy Cię nie będzie stać frustracie.

      • 22 46

      • Haha (1)

        po prostu napisz, że nikogo kto legalnie pracuje nie będzie stać

        • 31 12

        • Durne ciasne poglądy

          • 0 11

    • tereny portowe przeznacza się na mieszkaniówkę? (14)

      Gdzie jeszcze na świecie tereny portowe przeznacza się na mieszkaniówkę? Nie ma możliwości zrobienia tam czegoś co przyniesie więcej niż jednokrotny zysk?

      • 61 10

      • (3)

        ostatni biznes szczura?

        • 23 10

        • Nie trafiłeś. (2)

          To państwowa firma jest właścicielem terenu i buduje.

          • 8 7

          • nie znasz historii i roli w tym miasta?

            Czy nie chcesz znac?!

            • 3 3

          • to nie jest wiedza tajemna

            "W 2003 r., na wniosek Rady Miasta Gdyni, ówczesny wiceminister infrastruktury (najwyraźniej o małej wyobraźni) pozbawił port gdyński 181 ha, m.in.: terenów Dalmoru, 44 ha na t.zw. międzytorzu i dalszych kilkudziesięciu w okolicach elektrociepłowni oraz od strony Oksywia. Port został więc okrojony prawie ze wszystkich stron co pozbawiło go możliwości terytorialnego rozwoju."

            To były tereny portowe (teren portu to co innego), na których port miał głos decydujący co do strategii rozwoju.
            Miasto Gdynia umożliwiło pozbawienie go tej możliwości.

            • 8 0

      • (1)

        Na całym Świecie się przeznacza ! Ajblizej nas ,Sztokholm ,Hamburg ,Kopenhaga !

        • 20 11

        • w jakiej kolejnosci?

          Dzialalnosc portowa opuszcza stare siedliska w ujsciach rzek, bo ich parametry nie odpowiadaja wymaganiom obecnej floty.

          Ale zadne z wymienionych, ani zadnych innych nie zlikwidowalo dzialalnosci portowej.
          Po prostu, najpierw wybudowano nowe porty...

          Slowo klucz - najpierw.

          • 17 1

      • W Gduńsku (2)

        takim mieście nad Motławą

        • 9 4

        • (1)

          Gdańsk to tereny postoczniowe, a nie port północny.

          • 10 6

          • port nad Wisla (na lewym brzegu) tez jest

            I mial byc decyzjami Adamowicza migrowany na prawy jej brzeg. Tereny bardzo lakome, w poblizu juz powstal gdanski Hongkong, czyli Letnica...

            • 5 1

      • W Singapurze właśnie wywalają cały port z centralnych terenów (2)

        Doucz się czegoś nieuku.

        • 6 18

        • bo wlasnie wybudowali nowe tereny dla nowego portu...

          I to jest normalne postepowanie, ktore mozna obserwowac we wszystkich miejscach o portowych tradycjach.

          Likwiduje sie stare siedliska ale nigdzie nie zlikwidowano portowego biznesu.

          W Gdyni (i Gdansku tez) usilowano odwrocic ten proces, zlikwidujmy, przejmujmy tereny, a potem potop. Gdynia byla o wlos od takiego wydarzenia, port otarl sie o likwidacje. I wiele w tym bylo dzialan miasta. Lacznie z ta, ktora spowodowala ze na nabrzezu stoja bloki. Stalo sie to na wniosek Rady Miasta.

          A ten "skrawek" sztucznego ladu, jakim jest Nabrzeze Rybackie jest kluczowe dla jedynego obecnie (rowniez dzieki miastu) kierunku rozwoju portu, jakim jest Port Zewnetrzny.

          • 13 0

        • takoż Oslo - wywalono stocznię

          • 0 1

      • Robi się tak w wielu miastach, ale są to tereny po za centrum miasta (1)

        W wielu miastach porty były na uboczu, nie tak jak w Gdyni w strategicznym miejscu jakim jest nabrzeże.
        W rzeczy samej tam się buduje osiedla, ale osiedla te są dużymi inwestycjami, które stanowią dobro wspólne z uwagi na kompleksowość inwestycji, są przeznaczone dla średniej klasy, lokalnej społeczności.
        W Gdyni holding przejął teren od skarbu państwa, a teraz "proponuje" osiedle, które społeczeństwo będzie jedynie oglądać do końca życia, a zamieszkają w nim "elity".
        Jak na moje oko jest to prowokacja i szantaż, albo odkupicie i zrobicie co chcecie, albo postawimy to, bo jest inwestor, a to jest nasze. W jakich okolicznościach to przejęto? Nie wiem, dla mnie to jest dziwne, bo tam akurat można zrobić wiele inwestycji i to miasto powinno zabiegać przed laty o uzyskanie tych terenów od Dalmoru, powinni mieć szansę kontrolować teren i to do nich powinni zgłaszać się inwestorzy, wygląda to na zaniechanie, pozwolono spółce zarobić i przenieść się do Szczecina, skorzystali, teraz to sprawa między prywatnym właścicielem, a.. no właśnie. Interes publiczny cierpi. Czy to kwestia polityczna? Możliwe, choć nie sądzę, aby miasto straciło pieniądze na utrzymywaniu terenu teraz straci dwa razy jeśli zechce go odzyskać i zrobić coś "swojego". Powinno się wymóc odkupienie terenu "po kosztach", ale teraz trwa spekulacja, jest inwestor, cena idzie w górę.

        • 7 2

        • gdyby miasto przejęło ten teren zamiast phnu to szczurek juz dawno oddałby go

          mieczysławowi i byłoby to samo tylko że pod szyldem investkomfortu a nie phnu. Przestrzeń dla 'średniej klasy' w tym kraju jest za obwodnicą i za śmietniskiem. mafia deweloperska zadbała o to żeby najlepszy teren szedł pod najdroższe inwestycje które są apartamentami na doby i niczym innym

          • 4 0

    • Wieśniak a nie gdynianin!

      • 7 13

    • (2)

      Szczerze mowiac to uwazam ze to piekny przyklad braku wizji: "po prostu sprzedajmy teren i niech zbuduja cokolwiek, my nie bedziemy musieli zastanawiac sie co z tym zrobic".

      • 48 6

      • Tylko nikt nie sprzedał (1)

        Tereny portowe były własnością Skarbu Państwa, który wniósł go aportem do swojej spółki PHN, która teraz stawia te budynki

        • 26 2

        • to już nie były "tereny portowe" i dzięki temu możliwe były te spekulacje

          I poszukaj, kto to umozliwił...

          "W 2003 r., na wniosek Rady Miasta Gdyni, ówczesny wiceminister infrastruktury (najwyraźniej o małej wyobraźni) pozbawił port gdyński 181 ha, m.in.: terenów Dalmoru, 44 ha na t.zw. międzytorzu i dalszych kilkudziesięciu w okolicach elektrociepłowni oraz od strony Oksywia. Port został więc okrojony prawie ze wszystkich stron co pozbawiło go możliwości terytorialnego rozwoju."

          "We wrześniu 2014 r., w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju przygotowano projekt rozporządzenia o kolejnej zmianie granic portu Gdynia... Opinię o zmianie granic miała przedstawić Rada Miasta. Radni doszli do wniosku, że jest to doskonała okazja do pozbawienia portu kolejnych kilku hektarów gruntów, położonych w paru różnych miejscach. Bez konsultacji z Urzędem Morskim czy zarządem portu, przygotowano projekt uchwały, która przewidywała wyjęcie z granic portu, m.in., terenów po Stoczni Nauta, w tym tych, przez które przebiegają tory kolejowe obsługujące nabrzeże Śląskie."

          Na szczęście przegrali wybory.
          Ale obecnie obawy wracają.

          • 14 1

    • Szczerze

      Beznadziejne

      • 19 9

    • Władysławowo to było włącznie z cepelią wystawioną na chodnik.

      • 9 0

    • A wiecie , co najważniejsze w tej dyskusji (3)

      Polski Holding Nieruchomości to PISiwski twór, którym zarządza jakiś Hiszpan czy Portugalczyk. Został stworzony w czasie pandemii do przejmowania nieruchomości HoReCa. Dlatego św. Gołębiewko nie wziął żadne dotacji za Pisu bo się ich bał. To następna afera która za chwilę wypłynie. Chcą jak najszybciej obchnać temat zanim sprawa się nagłośni

      • 21 24

      • Serio??

        Co Ty bierzesz człowieku?? PHN powstał w 2011 roku i nie miał nic do czynienia z pisem. A grunty po dawnych SSP weszły aportem do spółki celowej.

        • 13 2

      • aleś kłamca i jątrzyciel

        zajrzyj nawet najprościej do Wikipedii albo też i innych źródeł nieuku i zobaczysz kto i kiedy założył holding i jakich prezesów miał i obecnie ma

        • 17 1

      • poszukaj najpierw jakie "cuda" działy się z tym kawałkiem sztucznego lądu

        W jaki sposób został wyłączony z terenów portowych i jakie interesy się przy tym kręciły.

        • 9 0

    • Miasto wymiera (2)

      Gdynianie wyprowadzają się do Rumii, Kosakowa, i na pola pod Chwaszczynem i Wiczlinem. Wydmuszki w centrum wykupowane są przez przekreciarzy z Polski i zagranicy. Rezultatem są korki i wymarłe centrum. Ale z drugiej strony kiedy w Gdyni cokolwiek się działo, poza festynami w wakacje dla turystów...

      • 33 1

      • Wiczlino to jeszcze Gdynia

        • 1 3

      • "do Rumii"

        2i?

        • 5 1

    • Nic nie zrobią.

      Skoro dobudowuja kolejne "apartamentowce" znaczy sie jest popyt. Wysokiej zabudowy nie bedzie (chocby z powodu niestabilnego gruntu nabrzeża). Ciekawy jestem co zrobią z zabytkami pod drugiej stronie pirsu. Czy może dojdzie do wypalania deweloperskiego?

      • 4 1

    • (1)

      Dlaczego oceniasz swoją miarą?

      • 2 8

      • Dlaczego oceniasz swoją miarą?

        Bo to jest rzeczywistość. Poza okresem letnim to pustostan. Dobrze opisał gdynianin

        • 5 1

    • Gdynia = nuda. Tak w kulturze jak i w obecnej architekturze

      Tu się od kilkunastu lat buduje sztampowo. Ma być na biało i coś zaokrąglonego na elewacji. Cały gdyński modernizm można już na śmietnik wywalić. To co miało duszę w okresie międzywojennym, teraz wybudowane wygląda kiczowato. Jak chińska podróba mercedesa z lat 80-tych.

      • 3 2

  • (3)

    Kolejna przestrzeń publiczna zostanie zawłaszczona pod chatki kopulatki dla warsiafki. No ale będzie mityczne "v" w nazwie inwestycji, wiedz gawiedź się cieszy.

    • 35 7

    • Jeżeli byłeś w tej "przestrzeni publicznej" to znaczy że dostałeś przepustkę

      • 6 4

    • Teraz ten teren jest niedostępny publicznie

      po zabudowaniu będziesz tam sobie swobodnie spacerować.

      • 4 0

    • W tym przypadku będzie akurat odwrotnie. teraz jest zamknięty a będzie otwarty dla mieszkańców.

      • 3 0

  • Chyba nad zatoką heheheh

    • 4 3

  • Ciekawe

    Kiedy wezmą się za działki Rodo na końcu Hallera zresztą to nie działki tylko kemping prywatny na wynajem od maja do końca września ale miejsce na Hotel wymarzone

    • 1 13

  • uważam że w tak mało dostępnych lokalizacjach powinno sie budować wyżej (22)

    aby zwiększyć rentowność i opłacalność inwestycji co pozwoliłoby obniżyć koszty. Wtedy więcej osób by skożystało. Ale durne polskie przepisy jakie są to każdy widzi.

    • 191 199

    • nie tyle polskie co decyzje radnych miasta i UM (3)

      • 8 4

      • Przecież to państwowy teren (2)

        i państwowa firma to buduje.

        • 2 3

        • słyszałeś o czymś takim jak miejscowy plan zagospodarowania?

          • 6 0

        • teren znajduje się w Polsce

          • 0 0

    • (3)

      i tak by z ciebie zdarli jak przy tych obecnych gabarytach...
      jakby zrobili wyższe to inwestor nie zarobiłby na 20 najnowszych porsche tylko 40...
      nie miałoby to wpływu na cenę za m2...
      jeżeli myślisz że więcej apartamentów w tej lokalizacji w ofercie dewelopera przełoży się na niższe ceny tych lokali to jesteś naiwny... deweloper ustali cenę tak by maksymalnie na tym zarobić...

      • 23 8

      • (2)

        poczytaj dziecko co to jest popyt i podaż

        • 8 12

        • (1)

          no dzieciaku - przy tej lokalizacji popyt zawsze będzie :) widać że nie znasz się na rynku nieruchomości w Gdyni...
          deweloper ustali cenę maksymalną bez badania potencjału popytowego...
          zrobi taką samą cenę bez względu czy będzie miał 50 czy 150 apartamentów w tej lokalizacji - popyt będzie...

          • 9 5

          • taa... w Gdyni jest popyt na miliardy mieszkan

            Nieograniczony :D

            • 2 5

    • Ale na chorobę tam komu wyżej? (1)

      I tak ceny nie będą dla śmiertelników, a po co szpecić horyzont?

      • 15 10

      • dokłanie

        • 7 9

    • Budynki

      Korzyść.

      • 1 2

    • wyżej? (2)

      Jestem za wysokimi budynkami ale tylko jako dominant . To miejsce jest odpowiednie dla niższych budynków, zaprojektowane budynki zachowują gdyński styl i są ok

      • 10 4

      • zachowują gdyński styl? na wizualizacji ani trochę nie wyglądają jak Gdynia

        zdecydowanie za mało złomu wokół a trawniki zielone zamiast rozjechanych zamienionych w dziki parking, dołożyć jakieś 200 gruchotów do wizualizacji i będzie gdyński styl, no i obowiązkowo kilku meneli na ławki dać

        • 12 7

      • Gdyński styl?

        Jakieś novum? Gdynia powinna ociekać metalem, szkłem i wysokościowcami w centrum bo na to zasługuje.

        • 12 8

    • Jakie konkretnie durne przepisy ograniczają? Może warto trochę się dokształcić, nie tylko w zakresie ortografii

      • 9 3

    • Nie można budować wyżej (2)

      bo wysokie budynki całkiem by zasłoniły widok na morze z miasta.

      • 12 13

      • jaki widok i z jakiego miasta?

        Czy ty się zastanawiasz co piszesz?

        • 12 10

      • Jeszcze Ci te kutry zasłoni i te hałdy przypadkiem.
        Większe, wyższe, tańsze, dla ludu. Bloki dajcie, będzie fajnie.

        • 2 2

    • Żeby zasłonić Zatokę.

      Głos developera zawsze w cenie.

      • 9 2

    • co to znaczy wyżej

      licząc po dwa samochody na jeden lokal to ile będzie potrzeba miejsc postojowych? rozumiesz co proponujesz

      • 1 0

    • zbyt blisko woda, teren podmokły

      • 0 1

    • Nic nie wiesz.

      Owszem, w Gdyni powinno budować się wyżej, zwłaszcza przestrzeń biurową ale na pewno nie w taki miejscu tuż nad wodą.
      Trzeba być jakimś ułomnym urbanistą i architektem żeby tego chcieć

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane