- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (410 opinii)
- 2 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (221 opinii)
- 3 Rekordzista dostał 5 mandatów (73 opinie)
- 4 Były senator PiS trafił do więzienia (347 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (56 opinii)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (6 opinii)
Oskarżony za śmiertelny wypadek na al. Armii Krajowej
Tak wyglądały skutki wypadku z czerwca 2022 r.
47-letni kierowca, który w czerwcu 2022 r. spowodował śmiertelny wypadek na al. Armii Krajowej, zasiądzie na ławie oskarżonych. Gdańska prokuratura skierowała w sprawie akt oskarżenia. Mężczyzna przyznał się do zarzutów.
- Kierujący samochodem marki volvo, jadąc w kierunku Podwala Przedmiejskiego, uderzył w stojący w zatorze drogowym samochód marki Bmw. Siła uderzenia spowodowała, że samochód bmw uderzył w stojący przed nim samochód marki Hyundai, a ten w stojący przed nim samochód marki Toyota Auris. W wyniku doznanych obrażeń śmierć poniosła podróżująca samochodem marki Bmw kobieta, a kierujący nim mężczyzna odniósł obrażenia ciała naruszające czynności narządów ciała na czas powyżej 7 dni - mówi prok. Grażyna Wawryniuk, rzeczniczka Prokuratury Okręgowej w Gdańsku.
Wypadek na al. Armii Krajowej. Co było przyczyną?
Z opinii biegłego z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych wynika, że bezpośrednią przyczyną wypadku było nieprawidłowe zachowanie kierującego samochodem marki Volvo.
- Nie zachował należytej ostrożności poprzez niewłaściwą obserwację drogi i niedostosowanie prędkości jazdy do warunków ruchu - mówi prok. Wawryniuk.
Prokurator zarzucił kierowcy nieumyślne naruszenie zasad bezpieczeństwa w ruchu lądowym i spowodowanie wypadku, w następstwie którego śmierć poniosła jedna osoba, a jedna odniosła obrażenia ciała.
- Przesłuchany w charakterze podejrzanego mężczyzna przyznał się do popełnienia zarzuconego mu przestępstwa i złożył wyjaśnienia zgodne z dokonanymi ustaleniami - mówi prokurator.
W toku postępowania wobec mężczyzny prokurator zastosował wolnościowy środek zapobiegawczy - poręczenie majątkowe w wysokości 30 tys. zł.
Jak wypadek zapamiętał kierowca bmw?
Niedługo po wydarzeniu skontaktował się z nami pan Łukasz, kierowca bmw, który został poszkodowany w wypadku, w którym zginęła 72-letnia pasażerka jego auta. Opisał nam, jak zapamiętał zdarzenie.
- Pamiętam cały przebieg wypadku. Staliśmy w korku. Spojrzałem w lusterko dosłownie sekundę przed uderzeniem. Kierowca volvo z impetem wbił się w nasz pojazd, musiał jechać szybko - relacjonuje nasz rozmówca.
Opowiada, że z tyłu samochodu wybuchł ogień.
- Nie mogłem otworzyć drzwi. Musiałem je wykopać. Widziałem, że dookoła zbiegli się ludzie, ale nikt nie reagował. Kiedy udało mi się wyjść z pojazdu, szybko obiegłem samochód i otworzyłem drzwi pasażerki. Widziałem, że palą się jej włosy. Zgasiłem je swoimi rękami, dlatego mam poparzone dłonie. Odpiąłem pasy i wyciągnąłem tę panią z palącego się samochodu - mówi pan Łukasz.
PILNE! Poważny wypadek i pożar samochodu na Armii Krajowej (153 opinie)
Następnie - jak mówi nasz rozmówca - zaczął resuscytację. Po kilku minutach jednak stracił przytomność.
- Ta pani to była babcia mojej koleżanki. Spotykaliśmy się często, woziłem ją i odbierałem ze szpitala. Również i tym razem tam jechaliśmy, ale nie dojechaliśmy. Niestety los na to nie pozwolił - kończy pan Łukasz.
Opinie wybrane
-
2023-01-03 13:05
W przypadku gdy wypadek został spowodowany korzystaniem z telefonu komórkowego powinien być zakwalifikowany jako czyn umyślny. (9)
Podobnie w sytuacji bycia pod wpływem alkoholu, narkotyków czy przejazdu na czerwonym świetle/zignorowaniu znaku stop.
- 211 15
-
2023-01-04 09:41
no i umyślnie korzystając z telefonu nieumyślnie doprowadził do śmierci
nie można mu zarzucić że umyślnie zabił tą kobietę bo nie jest aż tak zdemoralizowany. Jest tylko na tyle by olewać otoczenie. Gdyby było jak proponujesz to tacy sprawcy byliby oceniani przez sąd jak totalnie zdemoralizowani zabójcy, a przecież to są zupełnie różne grupy.
- 0 0
-
2023-01-03 14:44
(1)
Zagranica gdzie mieszkam za jest dotkliwa kara, nie można się od tego odwołać no i można stracić prawko (w zależności od wieku kierowcy, ile lat ma prawko, jakiej kategorii, czy to 1 raz itd) policjanci mają specjalny kalkulator każdy jest w innej kategori
- 2 0
-
2023-01-03 15:33
Bo w Bolanda trudna mowa.
- 3 0
-
2023-01-03 13:22
(1)
Są tacy kierowcy co włączają nawigację z asystentem jazdy i butelki od wody na kierownice taśmą zakładają żeby pojazd myślał że kierownice trzyma. Może tu też tak było.
- 1 13
-
2023-01-03 21:50
No co ty, ja widzialem takiego co misia pluszowego za lapki przykleil do kierownicy. To misiu musial cierpiec:(
- 0 0
-
2023-01-03 13:13
"nieumyślne" (3)
To jak? Nieświadomie przekraczał prędkość/ korzystał z telefonu/patrzył w bok? Jak to możliwe?
- 23 0
-
2023-01-03 18:30
Ot i cała "znajomość" prawa przez ludzi. Nieumyślnie spowodował wypadek, nie zamierzał do niego doprowadzić. (2)
Ostudź emocje i pomyśl.
- 5 10
-
2023-01-04 10:49
Nieumyślne - czyli przypadkowe (1)
Jeśli jedziesz autem i równocześnie lekceważysz przepisy i bezpieczeństwo gapiąc się w telefon to jest to jak najbardziej umyślne działanie.
- 0 1
-
2023-01-04 15:29
jak najbardziej tak nie jest
umyślne to znaczy że masz zamiar a gapienie się w telefon nie jest zamiarem zabójstwa. Z resztą nikt się nie gapi bez przerwy. Ten człowiek nie jest tak zdemoralizowany jak ludzie którzy zabijają z zamiarem zabójstwa. Zupełnie inna kwalifikacja czynu. Gdyby iść twoim tokiem rozumowania to tak samo by się traktowało takiego delikwenta jak kogoś kto
umyślne to znaczy że masz zamiar a gapienie się w telefon nie jest zamiarem zabójstwa. Z resztą nikt się nie gapi bez przerwy. Ten człowiek nie jest tak zdemoralizowany jak ludzie którzy zabijają z zamiarem zabójstwa. Zupełnie inna kwalifikacja czynu. Gdyby iść twoim tokiem rozumowania to tak samo by się traktowało takiego delikwenta jak kogoś kto wjeżdża na deptak i umyślnie taranuje ludzi. Nie widzisz tu różnicy? Tu nawet trudno byłoby przedstawić zamiar ewentualny, choć w niektórych państwach udało się to przepchnąć. Ale nigdzie nie ma tak że jest to zamiar bezpośredni.
- 0 0
-
2023-01-03 13:25
straszne są te komentarze, ok popełnił błąd zagapił się. (17)
Teraz żałuje. Pozostawicie wyrok sędziemu.
- 51 181
-
2023-01-06 08:39
Popełnił błąd? Zabił człowieka !!
- 0 0
-
2023-01-03 21:52
To Polska, tu Polak Polakowi wilkiem jest. (1)
- 1 3
-
2023-01-04 10:56
Mnie zadziwia, jak bronicie tego kierowcy.
gdyby zginęła Twoja matka, to też byłbyś taki wyrozumiały? Oj tam, zagapił się, przecież nie chciał. A ci źli Polacy, wilki jedne chcą go ukarać...
- 2 0
-
2023-01-03 17:15
Zagapil??? Jak pędzisz przez miasto z taką predkoscia, to świadomie liczysz się z tym, że możesz kogoś zabić. Stało się i w starszy sposób zginęła przez to niewinna kobieta.
- 15 0
-
2023-01-03 15:14
powiedz to rodzinie zabitej
- 20 0
-
2023-01-03 14:58
Straszne, ze zabil czlowieka. Za bledy trzeba placic i to adekwatnie do ich wagi.
- 21 0
-
2023-01-03 14:25
nie, to nie tak, (4)
jedziesz samochdem i nie masz macac kolegi lub przeglądać komórkę. Masz sie gapić przed siebie. Dlatego nazywasz sie kierowcą a nie małpą trzmajacą kierownicę. On zabił człowieka bo robił coś innego niż powienien. Robił to świadomie. Dlatego powinien odpowiadać z karą od 5-25 lat wiezienia, a nie "nieumyśłne" ... to było umyślne, z pełną
jedziesz samochdem i nie masz macac kolegi lub przeglądać komórkę. Masz sie gapić przed siebie. Dlatego nazywasz sie kierowcą a nie małpą trzmajacą kierownicę. On zabił człowieka bo robił coś innego niż powienien. Robił to świadomie. Dlatego powinien odpowiadać z karą od 5-25 lat wiezienia, a nie "nieumyśłne" ... to było umyślne, z pełną siadomościa następsta, czyli czyn z zamiarem ewentualnym. Mam nadzieję,zę nastęną ofiarą będzie ktoś z twojej rodziny i też pogłaszczesz gnoja po głowie i powiedz .... "oj ...zagapił się"
- 39 5
-
2023-01-03 20:21
(1)
Ciekawe, a skąd wiesz, że robił coś innego? Nie ma o tym mowy w artykule.
- 0 8
-
2023-01-04 09:20
Jeżeli nie robił nic innego i mimo to wjechał z całym impetem w stojące BMW, to nie powinien mieć uprawnień
nawet do kierowania rowerem.
- 3 0
-
2023-01-03 16:56
Niezła hipokryzja
I to jeszcze z ust kobiety, które nie grzeszą zdolnością koncentracji.
No ale sprzedaje sie populistyczne hasło patrząc po plusach.
Hipokryci co w życiu błędów nie popełnili- 4 15
-
2023-01-03 14:59
Generalnie sie zgadzam. Ale 5-25 lat? Za ten sam czyn? Przeciez to patologia, ktorej przykladow mamy az nadto.
- 4 5
-
2023-01-03 13:40
"ok, popełnił błąd" i kogoś zabił!!! (5)
jak prowadzisz prawie 2-tonowy pojazd ponad 100km/h to nie możesz "popełnić błędu i się zagapić". Litości!! Tak samo jak nie możesz wyjść na ulicę i dźgać nożem przed siebie.
W anglosaskim prawodawstwie jest pojęcie "causing death by dangerous driving" - spowodowanie śmierci poprzez niebezpieczną jazdę - i nie rozumiem, dlaczego w naszymjak prowadzisz prawie 2-tonowy pojazd ponad 100km/h to nie możesz "popełnić błędu i się zagapić". Litości!! Tak samo jak nie możesz wyjść na ulicę i dźgać nożem przed siebie.
W anglosaskim prawodawstwie jest pojęcie "causing death by dangerous driving" - spowodowanie śmierci poprzez niebezpieczną jazdę - i nie rozumiem, dlaczego w naszym prawie takie coś nie funkcjonuje. U nas prokuratury zrównują spowodowanie wypadku (czyli faktycznie zdarzenia z czynnikiem losowym - np. wybiegnie ci pies na ulicę, odruchowo chcesz go ominąć, wpadasz w poślizg i walisz w inne auto) i spowodowanie wypadku - naruszenie zasad ruchu jak w tej sytuacji (nadmierna prędkość, brak obserwacji drogi) i doprowadzenie do zderzenia.- 66 4
-
2023-01-03 16:44
Skoro
Omijasz psa a nie hamujesz , doprowadzając do utraty kontroli to powinieneś odpowiadać za niebezpieczna jazdę i niczym się nie różnisz od osoby tracącej kontrolę bo jechała za szybko.
- 6 7
-
2023-01-03 14:59
czy naprawdę myślicie (3)
że życie z myślą, że kogoś zabił raduje jego serce?
popełnił ogromny błąd, ale na pewno tego żałuje i zakładam, że gdyby miał drugi raz taką sytuację to nie jechałby w ten sposób.- 9 47
-
2023-01-03 15:43
noooo iiii??? (2)
to co odpuścić mu? bo żałuje???
- 38 2
-
2023-01-03 16:27
A jak Ty żałujesz, (1)
to Pan Bóg odpuszcza
- 2 22
-
2023-01-04 08:03
Boga nie ma. To tylko konstrukt podatnych na manipulacje słabych umysłów.
- 6 2
-
2023-01-03 13:36
(11)
Nie rozumiem, skoro nie dostosował się do panujących warunków na drodze (najpewniej przekroczył prędkość) i nie obserwował właściwie drogi to gdzie tu mowa o nieumyślnym spowodowaniu zagrożenia. Skoro wsiadasz i łamiesz przepisy to robisz to w sposób świadomy.
- 226 30
-
2023-01-04 03:41
Warunki drogowe
Były b db.
- 0 0
-
2023-01-03 15:01
Pomoge Ci zrozumiec. (1)
Prawo musi inaczej traktowac kierowce, ktory dopuscil sie niedbalosci, chocby razacej, a takze kierowce, ktory celowo taranuje inny pojazd czy pieszego w celu pozbawienia kogos zycia. To drugie to wlasnie dzialanie umyslne.
- 8 3
-
2023-01-03 19:57
Tak, ale nie zmienia to faktu, że pirat drogowy powodujący tragiczny wypadek jest morderca, tak powinien być traktowany. Pollaactwo to dzicz, dzicz trzeba cywilizować.
- 6 0
-
2023-01-03 15:01
tam ogranieczenie to 100km/h
raczej nie dostosował się do korka, nie do ograniczenia prędkości
- 4 3
-
2023-01-03 14:27
dokłądnie tak, czyn z zamiarem ewntualnym.
- 6 0
-
2023-01-03 13:55
Umyślnie łamanie przepisów, nie jest równoznaczne z... (4)
...umyślnym spowodowaniem wypadku. Pomyśl. Przecież gość nie wsiadł do samochodu z myślą, że jadę kogoś rozjechać, taki mam cel i na pewno dziś mi się to uda. ABC rozumienia prawa się kłania.
- 21 26
-
2023-01-03 13:58
(3)
Yhy czyli mogę swobodnie jechać po mieście 100+km/h bo przecież nie chce spowodować wypadku czy zabić pieszego, chce tylko szybko jechać. A jak się już coś stanie to przecież nieumyślnie się stało.
- 39 10
-
2023-01-03 15:02
Brawo, zrozumiales. Tak to wlasnie jest. (2)
- 12 7
-
2023-01-03 15:13
To był sarkazm (1)
Ktoś kto tak jeździ, wyznaje zasadę, że jak się baba na pasach nawinie to sama sobie winna, a najwyżej zawiasy będą.
- 16 7
-
2023-01-03 16:16
Nie wiem, jakie taki ktos wyznaje zasady, ale na pewno nie tego dotyczy ten temat.
A swiadome lamanie przepisow nie jest rownoznaczne z umyslnym spowodowaniem wypadku. I nie pisze tego, zeby kogos tu prowokowac, takie sa fakty.
- 13 6
-
2023-01-03 13:50
nie rozumiesz
- 5 36
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.