- 1 Poszukiwania 36-latka na Stogach (130 opinii)
- 2 Archeolożka i kelnerka w wojsku WOT (93 opinie)
- 3 Michał Guć odchodzi z Rady Miasta Gdyni (237 opinii)
- 4 Podpalacz i morderca w rękach policji (99 opinii)
- 5 We wtorek spotkanie na szczycie ws. pyłu (142 opinie)
- 6 Wystawa stała w MIIWŚ czeka na zmiany (115 opinii)
Osowa zyska wewnętrzną linię autobusową
28 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat)
Od 1 września po Osowej kursować będą autobusy znane dotychczas ze Śródmieścia Gdańska, czyli niewielkie Kapeny. Będzie to kolejna dzielnica, która zyska własną wewnętrzną linię komunikacji miejskiej.
Pomysł uruchomienia linii autobusowej na Osowej, obsługiwanej niewielkimi pojazdami, które mogą wjechać na wąskie ulice, pokonując przy tym ciasne zakręty, nie jest niczym nowym. Mówiło się o nim nieoficjalnie już w ubiegłym roku podczas rozpisania przetargu na zakup minibusów. Wówczas jednak planowano uruchomienie linii dopiero wraz z rozpoczęciem kursowania pociągów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
- O uruchomieniu linii wewnątrz Osowej myśleliśmy już od dawna. Potrzebę takiego rozwiązania wykazywały zarówno badania, jak i analizy odległości przystanków do nowych budynków, powstających w tej dzielnicy. Dotychczasowa komunikacja miejska była prowadzona jedynie po obrzeżach dzielnicy, zaś środek wciąż pozostawał pusty ze względu na brak możliwości skierowania tam autobusów standardowych lub przegubowych - mówi Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego ds. przewozów.
Warto pamiętać, że komunikację miejską na Osowej kilka lat temu zapewniała też prywatna linia Planetobus. Kursowały na niej autobusy standardowe. Dlaczego podobnie nie mógł postąpić ZTM?
- Planetobus eksploatował autobusy wysokopodłogowe, które lepiej radzą sobie z nieutwardzonymi nawierzchniami, obecnymi na trasie dawnej linii tego przewoźnika. Być może trasę taką też by obsłużyły Ikarusy czy Jelcze, ale obecnie gdański tabor autobusowy składa się wyłącznie z pojazdów niskopodłogowych - wyjaśnia Zomkowski.
269 pojedzie trasą: Plutona - Saturna - Planetarną - Barniewicką - Kielnieńską - Balcerskiego - Niedziałkowskiego - Koziorożca - Jednorożca - Wodnika. W przeciwnym kierunku autobus rozpocznie kurs na wysokości ul. Junony, a dalej pojedzie ulicami: Wodnika - Jednorożca - Koziorożca - Niedziałkowskiego - Balcerskiego - Kielnieńską - Barniewicką - Planetarną - Wenus do ul. Plutona.
Ze szczegółowym rozkładem jazdy zapoznać się można na stronie komunikacja.trojmiasto.pl oraz ZTM Gdańsk.
- Częstotliwość kursowania 269 wynika z oszacowanych przez nas bieżących potrzeb komunikacyjnych. W momencie uruchomienia PKM, gdy wzrośnie zapotrzebowanie, dostosujemy naszą ofertę w zakresie funkcjonowania komunikacji miejskiej na terenie dzielnicy - zapewnia zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów.
ZTM nie wyklucza, że docelowo podobna linia uruchomiona zostanie także na Wzgórzu Mickiewicza. Na razie jednak w tym celu będą prowadzone badania marketingowe. Wymagany będzie też demontaż progów podłużnych (lub ich zamianę na progi wyspowe), które uniemożliwiają swobodny ruch autobusów.
Jednocześnie ZTM zapewnia, że nie planuje likwidacji linii 100, która kursuje po Śródmieściu Gdańska. Jesienią, czyli po ponad rocznym okresie jej funkcjonowania, przeprowadzone będą jednak badania napełnień pojazdów. Pozwolą one lepiej dostosować ofertę komunikacyjną do potrzeb pasażerów.
Autobusy kursujące po Osowej będą identyczne, jak te obecne na linii 100. Materiał archiwalny z października ub. r.
Miejsca
Opinie (91) 2 zablokowane
-
2014-08-30 12:52
A owczarnia?
Przez ztm autobus nie będzie dojeżdżał do owczarni. Tylko kończył bieg na Marsa. To jest bez sensu, jak by nie mógł zawracać 2 ronda dalej za wiadukem. Poza tym ta przeklęta kapena. Szkoda słów.
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.