• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ostatni sezon parkowania na Skwerze Kościuszki?

Michał Sielski
28 czerwca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
- Parkujące na Skwerze Kościuszki samochody niweczą charakter tego miejsca - twierdzi  prezydent Gdyni Wojciech Szczurek. - Parkujące na Skwerze Kościuszki samochody niweczą charakter tego miejsca - twierdzi  prezydent Gdyni Wojciech Szczurek.

- Jestem za radykalnym rozwiązaniem i całkowitym ograniczeniem parkowania przy Skwerze Kościuszki w sezonie, ale czekam na ekspertyzy z wariantami przygotowanymi przez Biuro Inżynierii Ruchu - mówi prezydent Gdyni Wojciech Szczurek.



Zakaz parkowania przy Skwerze Kościuszki to dobry pomysł?

Rozpoczął się sezon letni i - jak co roku - zaczął się także problem z parkowaniem przy Skwerze Kościuszki i Molo Południowym. Już nie tylko prawa część jezdni jest zastawiona samochodami, ale również wszystkie chodniki po lewej stronie. Coraz częściej kierowcy parkują też na przejściach dla pieszych lub ustawiają samochody ukośnie, co całkowicie uniemożliwia przejście chodnikiem, nie mówiąc nawet o przejechaniu wózkiem.

Po analizie wyników ankiety zamieszczonej na naszym portalu okazało się, że większość osób chce ograniczenia parkowania w tym rejonie. Gdyńscy urzędnicy zdecydowali się więc wprowadzić ograniczenie parkowania na wysokości fontanny, a kolejne m.in. w okolicach Parku Rady Europy zobacz na mapie Gdyni. Czekano jednak z konkretnymi decyzjami na wprowadzenie strefy płatnego parkowania na Kamiennej Górze.

W efekcie podczas tegorocznego lata wciąż można parkować przy całym Skwerze Kościuszki i Molo Południowym, co skutecznie zabija spacerowy charakter tego miejsca.

- Jestem zwolennikiem rozwiązania radykalnego. Stosunkowo niewiele samochodów zdecydowanie wpływa na pogorszenie warunków spacerowych tego miejsca. Skutecznie udało nam się wyeliminować samochody np. z okolic Bulwaru Nadmorskiego i zdecydowanie się to tam sprawdza. Dlatego dobrym rozwiązaniem byłby zakaz parkowania przy całym Skwerze Kościuszki i pozostawienie parkingu na końcu Molo Południowego, naprzeciwko Akwarium Gdyńskiego - mówi prezydent Gdyni Wojciech Szczurek.

Jego opinię podzielają także mieszkańcy. W ankiecie przeprowadzonej przez gdyński ZKM, który bada reprezentatywną grupę gdynian, nie tylko swoich klientów, większość respondentów wskazała, że w Gdyni brakuje im przede wszystkim deptaków, a nie np. buspasów.

Warianty ograniczenia parkowania ma przygotować Biuro Inżynierii Transportu. Który z nich wejdzie w życie, powinniśmy dowiedzieć się jeszcze w tym roku. W przyszłym sezonie będą już obowiązywać nowe zasady parkowania nad morzem w ścisłym centrum miasta.

Opinie (236) ponad 10 zablokowanych

  • a gdzie zaparkować??

    Już teraz w sezonie trudno zaparkować, może tak wysłać kilku strażników którzy wlepili by mandaty źle parkującym. Uważam, że pomysł zakazu / mocnego ograniczenia parkowania jest nietrafiony. W sezonie przyjeżdża bardzo dużo turystów, którzy ciekawe gdzie zaparkują? W Gdyni brakuje megaparkingu.

    • 8 0

  • Gdynia musi wprowadzać w tym względzie nowe rozwiązania (6)

    tylko wymaga to ogromnych kosztów, a znając POdejście rządu PO na pewno nie wesprze go środkami unijnymi. A wymaga to rewolucyjnych wręcz zmian wprowadzenie spec.bezpieczeństwa ruchu i Inteligentnego Zarządzania Parkingami i Miejscami Postojowymi, a w tym zmianę paradygmatu, to jest zmianą w sposobie problemów z parkowaniem. Podzielenia miejsc strategicznych, zdefiniowanie stref (monitoring szczegółowy podobny do stadionowego)identyfikujące elektroniczne bramki i innego rodzaju identyfikatory potencjalnych rozwiązań. Każdy wycieczkowy pojazd w zasadzie wymaga zlokalizowanego parkowania w miejscu przeznaczenia, więc parking jest zintegrowany z elementem systemu jezdni i miejsca w zależności od destynacji. Dla odwiedzającego Wspaniałą Gdynię turystę(a jest ich coraz więcej) parking i miejsca wokół jezdni jak i ona sama jest jedną z pierwszych doświadczeń, jakie mają podczas podróży do miejsca przeznaczenia. Wygodny a przede wszystkim dobrze zorganizowany i niedrogi parking za znak powitania jak hasło Uśmiechnij się jesteś w Gdyni, Morskiej stolicy Polski. Jeśli będzie błądził i szukał parkingu, a na miejscu okaże się, że brak tam miejsca to koszmar. Mnie takie miejsca czasami śnią się po nocach i już nigdy nie zawitam do tych miejsc, choć same miejsca na Południu Europy są przecudowne. Parking nie może denerwować użytkowników i spacerowiczów czy użytkowników alternatywnych form ruchu, bo może przyczynić się do zaogniania konfliktów.

    Jednak nadmierne i intensywne parkowanie w miejscu widokowym jakim jest SK może także stwarzać problemy ze spacerowiczami i świadczeniodawcami usługi turystyczne. Wszyscy wiemy, że podziemne parkingi są drogie w budowie, nakładając dodatkowe koszty finansowe na projektantów, programistów, a w szczególności inwestorów, no i opierają się następnie na korzystaniu z nich mniej inteligentnych użytkowników, a rząd w tym mało pomaga. Nie ma priorytetów dla takich działań jak również ulg podatkowych. Ponadto, na parking nakładają się też koszty środowiskowe nie zawsze dobrze zrozumiałe przez Urzędy(mamy tu doskonały przykład nie zatwierdzenia dwupiętrowego podziemnego parkingu przez gdański urząd środowiska dla hotelu na Polance), to cele sprzeczne rozwojowi społeczności dla zabezpieczenia i moim zdaniem bardziej znośny (oczywiście po zapewnieniu bezpieczeństwa technicznego i środowiskowego przeciw erozji), bogaty, bez ceny z pkt.parkowania i mam nadzieje będzie miał właściwie tendencje nie zrażonych biurokracją inwestorów do wzrostu wygody kierowcy. Oczywiście tam gdzie to możliwe należy zniechęcać kierowców do parkowania np. na SK a korzystania z alternatywnych środków, a w Gdyni mamy co wybierać.
    Samo budowanie parkingów podziemnych przed wjazdem na SK winno mieć u Władz Gdyni priorytet.

    • 4 9

    • Już po pierwszych zdaniach było widać (2)

      czyje to wynurzenia. Witamy Wydział Propagandy w pracy !

      • 3 3

      • A ja widzę, że mam idiotę i darmozjada za interlokutora (1)

        jak i tych co klikają na NIE. Już pusty móżdżek nie potrafi zidentyfikować prawdziwych problemów i próbować je rozwiązać dla dobra nas wszystkich, a tylko wszystko widzi - śladem wiadomej opcji, która zajmuje się propagandą i dołowaniem prężnej Gdyni, a nie w pomaganiu i rozwiązywaniu przyczyn.

        Ten mój pomysł winien być synchronizowany i kompatybilny z systemem TRISTAR, przepraszam zapomniałem dopisać

        • 2 4

        • a i jeszcze zapomniałem dodać

          przecież mamy niedaleko SK wspaniały i jedyny dotychczasowy przykład w Trójmieście a otwarcie planowane na zdaje się 2-go lipca tj w najbliższą sobotę TRANSANTLANTYKU przy Pl.Kaszubskim i tam właśnie dziennikarze powinni zwrócić uwagę na paczkowany system parkowania i jego logistyki, bo w tym kierunku powinna iść Gdynia. Mechaniczno-elektroniczne garaże i z nich umieć korzystać z różnych typów dźwigów i wind w celu zwiększenia liczby pojazdów, które mieszczą się w strukturze parking. Można by na początku wykorzystać np. budynek Nabrzeża Rybackiego pod warunkiem, że używany kiedyś tam chlor nie dokonał spustoszeń na konstrukcji i ścianach. Mogą one pomieścić niemal kilkakrotnie większą liczbę pojazdów, które można zaparkować na danym obszarze.

          Zalety takiego rozwiązania mechanicznych garaży może znacznie zwiększyć liczbę pojazdów, które mogą być przechowywane w określonym miejscu za pomocą chipu wprowadzane i umiejscawiane. Są elastyczne, aby adres rosnące zapotrzebowanie na miejsca parkingowe ma stosunkowo niskie koszty przebudowy i bez dodatkowych wymagań odnośnie gruntów. Magazyny podalmorowskie stoją i niszczeją, nawet rząd nie potrafi uporać się z problemem. Fakt, że stosunkowo wysokie koszty wyposażenia i pracy (chociaż zazwyczaj mniej niż budowy dodatkowych zorganizowany parking). Nie znam też ekspertyz technicznych tych budowli, ale chyba nadaje się tylko w strukturach parking.

          • 2 4

    • bezstronny fujaro (1)

      zaspałeś i jesteś dopiero na 5 stronie. Nikt tu nie zagląda i premii nie będzie.

      • 3 3

      • liczy się czujność

        a ty co mądrego napisałeś?

        • 1 2

    • znowu bełkot prosto

      w wydziału propagandy um gdynia.

      • 3 3

  • Strzał w kolano (1)

    ktoś wpadnie pewnie na pomysł żeby pozamykać parkingi a w zamian za to pociągnąć tory SKM-ki i wybudować nową stację GDYNIA BULWAR.

    • 11 2

    • popieram

      trza wszedzie gdzie sie da pociagnac tory

      • 3 1

  • Na wjeździe do Gdyni powinny być szlabany: wjazd 500 PLN, wyjazd 300 PLN. Zaraz za szlabanem będą stały riksze z mojej (planowanej) firmy. Przejazd do centrum 100 PLN. Za wejscie na SK opłata 200PLN. Za każda rozpoczetą nastepna godzinę spaceru: 50 PLN. To powinno bardzo przyciagnąć turystów. Wszak Gdańsk jest taki piękny!
    Z czasem PLN zamieni się na Euro :-)

    • 9 2

  • Skwer Kosciuszki powinien byc doszczetnie wyburzony i przeprojektowany (2)

    przez fachowcow od nowa. Powinien zostac przeze wszystkim porzadnie zazieleniony, pokryty trawnikami i udrzewiony, nalezy zburzyc relikty socjalizmu z cyklu roza wiatrow i wszelakie budy z frytkami. Nalezy wprowadzic calkowity zakaz wjazdu pojazdow oraz zakaz wejscia z psami. Zbudowac niewleka sale koncertowa, kilkanascie kawiarni i restauracji z prawdziwego zdarzenia, podziemny parking przed wejsciem na skwer. W ten sposob skwer Kosciuszki stanie sie faktycznie miejscem relaksu i wypoczynku a nie jadlodajnią dla stuosobowych wycieczek z Dabrowy Gorniczej pragnacych obejrzec stary statek i kupic chinska muszle oraz miejscem popisu samcow alfa na soich kawasaki.

    • 15 5

    • Popieram,

      ze szczególnym naciskiem na owych seksownych samców alfa prezentujących się tam jak prostytutki.

      • 8 1

    • A z kotami będzie można wchodzić?

      • 0 0

  • Nie zamykać Skweru!!!

    Bo gdzie się podzieją zniewieściali "motocykliści" wystający tam jak tirówki i kręcący cięgnem przyspieszenia do odcięcia na biegu jałowym?

    • 9 2

  • A może by tak... (1)

    banda nierobów nazywana dla niepoznaki Strażą Miejską zaczęła dla odmiany egzekwować prawo? Wystarczy w weekend przejść się Skwerem i zobaczyć ile samochodów zaparkowanych jest pod zakazem parkowania. I może się mylę, ale jak ktoś zaparkuje tak że zastawia chodnik to te barany też powinny zająć się tym. No chyba że wiadomość o tym że w sezonie, zwłaszcza w weekend powinni stale patrolować tą okolicę jest dla nich takim samym zaskoczeniem jak zima dla drogowców. Z drugiej strony, gdyby coś robili znaczyłoby że do czegoś służą, a to chyba nie o to chodzi w ich pracy ....

    • 12 1

    • Oni nie mają czasu.

      Cały boży dzień siedzą w samochodzie z widokiem na morze w Orłowie i.... tak sobie siedzą, a patrol i samochód stoją niewykorzystane.

      • 5 0

  • Wystarczy wprowadzić i egzekwować ZAKAZ parkowania na chodniku

    ...ale po co, najlepiej wyciąć w pień wtedy nie trzeba będzie pilnować. Z lenistwa wybrano najprostsze i zarazem najprymitywniejsze rozwiązanie.
    To raz, a dwa należy pomyśleć CO DALEJ:
    Czy ludzie dojezdzajacy samochodami mają nie przyjezdzac nad morze?
    A jeśli mają to - GDZIE MOGĄ STANĄĆ - a póki co nie widać zaproponowanej alternatywy, mają stanąć "gdzieś tam dalej"

    Częśc osób może bez problemu dojść z okolic Śląskiej ale jak wiozę moją mamę to niestety, taki dystans to dla niej za wiele - pozostaje ewentualnie podwież mamę na skwer, wysadzić, pojechać "gdzieś tam" wrócić piechotą, potem pójść "gdzieś tam" po samochód, wrócić po mamę. To już wolę jechac do Jelitkowa albo Brzeżna

    • 11 1

  • to gdzie ludzie przyjezdzający zobaczyć Skwer mają zostawiac auta? (1)

    • 9 2

    • a gdzie mają zostawić auta ludzie przyjeżdżający zobaczyć Żurawia?

      bo pod Żurawiem nie ma miejsca!

      • 2 2

  • Gdynia chce się pozbyć kontenerów...

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane