• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ostatnia warstwa asfaltu na Chwarznieńskiej

Michał Sielski
24 września 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (100)
Najnowszy artykuł na ten temat Duże zmiany na plus w ruchu na Chwarznieńskiej
Droga jest remontowana dłużej, bo zwiększono zakres inwestycji. Droga jest remontowana dłużej, bo zwiększono zakres inwestycji.

W poniedziałek, 25 września 2023 r., o godz. 19 rozpocznie się układanie ostatniej warstwy ścieralnej nawierzchni jezdni ul. Chwarznieńskiej na odcinku od ronda Staniszewskiego do ul. Amona. Do wtorkowego poranka będzie tam obowiązywał ruch wahadłowy. Drogowcy chcą skończyć przed komunikacyjnym szczytem.



Czekasz na koniec remontu ul. Chwarznieńskiej?

Przypomnijmy: prace na odcinku ul. Chwarznieńskiej, od ul. Gierdziejewskiego do obwodnicyMapka, miały się skończyć w sierpniu, ale się przedłużają.

- Pierwotnie planowano ułożenie nowej nawierzchni ścieralnej na istniejącej konstrukcji na Chwarznieńskiej na odcinku od ronda ze Staniszewskiego do skrzyżowania z Amona, jednak ten fragment powstał od zera. Zdecydowaliśmy się też na dodatkowe działanie, jakim jest przebudowa drogi dla rowerów od ul. Amona do Szkoły Podstawowej nr 48. To wydłużyło czas prac i spowodowało wzrost wartości inwestycji - tłumaczy Jakub Ubych, wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdyni.


Dodaje także, że pojawiła się też przeszkoda w postaci... nieruchomości do wyburzenia.

Sęk w tym, że Strabag wygrał przetarg, choć zaoferował wyższą cenę od konkurentów. Zadeklarował jednak, że prace na ul. Chwarznieńskiej wykona za 33 mln zł w 34 tygodnie. Termin minął w sierpniu, ale ze względu na powyżej wskazane powody został przedłużony. Ostatecznie prace zakończyć się mają do końca tego roku.


Rozbudowa Chwarznieńskiej, zakres inwestycji

  • Powstanie parking na 109 aut wraz z przestrzenią dla rowerzystów przy rondzie Chwarznieńska/Wagnera, na początku buspasa.
  • Przebudowa ulic, w tym nowy pas wraz z przesunięciem chodników i drogi dla rowerów.
  • Nowa organizacja wjazdu na węzeł Chwarzno, m.in. ze skrzyżowaniem z ul. Krauzego, a także wydłużonym prawoskrętem na obwodnicę Trójmiasta.


Rozkład jazdy ZKM Gdynia z danymi z Tristara



- Stawiamy na zrównoważony transport, tworząc kolejny odcinek, na którym zatory bez problemu ominie komunikacja miejska, a sami mieszkańcy będą mogli w łatwy sposób łączyć różne środki transportu - zapowiadał inwestycję Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Miejsca

Opinie (100) 3 zablokowane

  • Przekręt terminowy

    Taaa, roboty dodatkowe, które nijak nie kolidują z zakresem podstawowym i można było wykonywać je równolegle... Kasa, kasa, kasa i tyle w temacie. A remont nic nie zmieni. Pasów tyle samo, korki będą rosły, a autobusy będą stały w tych korkach z autami ostatecznie.

    • 10 0

  • A na Budowlanych nie można robić w niedzielę?

    • 3 0

  • Warstwa ścieralna - czytaj warstwa, która pęka i odpada. (1)

    W polskich realiach jest to warstwa wylewana najczęściej na ułożone wcześniej, zasyfione i zasypane piachem warstwy asfaltu, po których wcześniej tygodniami jeżdżą samochody. Potem jakiś kolo rozdmuchuje sprężonym powietrzem sypkie elementy tych zanieczyszczeń a kolejny rozpyla smołę (albo i nie). Po tak profesjonalnych zabiegach przygotowawczych na szybkiego leje się tak ostatnią warstwę, która po pewnym czasie pęka i odpada. Dodajmy do tego byle jak osadzone studzienki, które po miesiącu od oddania inwestycji zapadają się i droga ulega szybkiej dalszej degradacji.

    • 8 1

    • to nie ma być trwałe

      tylko dochodowe

      • 2 0

  • Nieudacznicy

    Łucyk zapowiada - Ubych tłumaczy !!!
    Banda szkodników !!!

    • 12 0

  • Kolejna bezsensowna

    nic nie dająca i nie rozwiązująca problemów komunikacyjnych inwestycja. To kolejny symbol braku kompetencji osób decyzyjnych, symbol braku rzetelnego długofalowego planowania i realizacji nieprzemyślanych inwestycji, symbol forsowania rozwiązań złych, nieintuicyjnych i nie rozwiązujących problemów mieszkańców.

    • 9 1

  • Remont drogi, który nic komunikacyjnie nie zmienia.

    Dalej najprężniej rozwijająca się dzielnica Gdyni zostanie z drogą kpiną.

    • 49 9

  • Rozwiązanie na miarę możliwości (1)

    Ten remont to przykład epickiej głupoty ludzi u władzy za czasów prezydenta Wałęsy. Uznali, ze centralne planowanie przestrzenne jest arcykomunistyczne i ze należy je zlikwidować w dobie raczkującego neoliberalizmu, które wówczas wspierał największy guru experymentow spoleczno-gospodarczych p. Balcerowicz.
    Remont chwarznienskiej to przykład jak tworząc dziurawe i durne prawo pozwala się chciwym przedsiębiorcom i miękkim urzędnikom na drenaż publicznych pieniędzy. Deweloperzy stawiają swoje inwestycje praktycznie tam gdzie uznają, ze maja taka potrzebę.
    Obawa urzędników przed presja ze strony wpływowych deweloperów powoduje, ze każde większe zielono miejsce jest sprzedawane pod deweloperke. W centrum Gdyni to betonowy koszmarek za przystankiem zwany Płac Unii. Kilkaset rodzin zamieszkało kosztem miejsc zielonych w ścisłym centrum miasta.
    Teraz Hossa stawia velocity, hossa dostanie setki milionów złotych ze sprzedaży kolejnej inwestycji na chwarznie Wiczlinie ale to nasz grodzki car i jego świta za nasze pieniądze będą musieli budować nowa infrastrukturę, by zapewnić tym co zdecydowali się nabyć nieruchomości na Wiczlinie nowe drogi, przedszkola, szkoły.
    Korki są już od dawna epickie, ale specjaliści z dyplomami, którzy od lat wydają te wszystkie WZ-taki, remontują skrzyżowania np. miętowa Wiczlinska lub węzły na Dabrowie i Karwinach ignorują złote zasady skutecznych urbanistów: im więcej dróg budujesz tym wieksze będą korki.
    Wojewoda, Prezydenci miast musza zacząć powaznie myśleć o połączeniu osowy, dąbrowy, bojana, Wiczlina, Chyloni i Rumii systemem transportu publicznego. Pora powaznie zastanowić się nad SKM lub tramwajem bo jest złe i będzie coraz gorzej.
    Wiczlinska, chwarznienska, Kielecka i malokacka to nie są drogi zrobione z gumy. Za dużo błędów urbanistycznych podjęto, by szukać rozwiązań, które w zasadzie nie poprawia sytuacji.

    • 10 1

    • Hossa przyjacielu , jest właścicielem, podkreślę - Właścicielem tych terenów wiec nikogo pytać nie musi co i jak budować i to Hossa buduje drogi osiedlowe wiec nie krzycz skoro tematu nie znasz. Nie chce tu nikogo bronić ale takie są fakty niestety.

      • 1 0

  • Czy prawdą jest

    Ze wzięliście łapówkę 2 x po 100 tyś zł ???

    • 6 0

  • Ciągle te same wpisy (2)

    Tylko jęczenie, narzekanie i wycie januszy. Chciałbym raz zobaczyć wpis że ktoś jest zadowolony ze są zmiany na lepsze, żeby ułatwić ludziom życie.

    • 2 9

    • tyle, że te zmiany nie ułatwią życia ludziom

      kupa kasy w błoto i miesiące zatorów żeby było jak jest albo i gorzej.

      • 4 0

    • co jest lepsze

      remont III etap miał być w 2015 roku a nie 8 lat później. Co ta inwestycja zmieni. Chwarznieńska dalej pozostanie jak kiedyś drogą konną na działki w Wiczlinie i będzie przepustowa, Dziadostwo, nic więcej

      • 0 0

  • Jaki mam wpływ na to że kafelkarz miał zrobić łazienkę w tydzień a robi dwa miesiące? (2)

    Gdynia stawia na krótkie terminy a mimo to żadna z firm ich nie dotrzymuje. Jest to problem ale sprawa sądowa nic nie da nie przyspieszy prac a jedynie je wydłuży. Lepiej się polubownie dogadywać niż kłócić.

    • 10 14

    • Wlasnie nie, patologie trzeba tepic. Jak nie zrobia w terminie to niech upadaja, sys trzeba uzdrowic

      • 4 1

    • Dlaczego człowiek opętany, lewacki psychol Łucyk ma w Gdyni cokolwiek do powiedzenia?!?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane