• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ostatnie pozwolenie wydane. Cała Obwodnica Metropolitalna w budowie

Michał Brancewicz
29 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (147)
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe wiadukty nad Obwodnicą Trójmiasta
Prace ziemne w okolicach węzła Gdańsk Południe, który wchodzi w skład drugiego zadania budowy Obwodnicy Metropolitalnej. Prace ziemne w okolicach węzła Gdańsk Południe, który wchodzi w skład drugiego zadania budowy Obwodnicy Metropolitalnej.

Brakujące pozwolenie na budowę drugiego odcinka Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta (OMT) zostało właśnie wydane. Obejmuje on 16-kilometrowy fragment od Żukowa do węzła Gdańsk Południe oraz obwodnicę Żukowa. Wykonawcy mają do nadrobienia pół roku w stosunku do pierwszej części OMT, a ich fragment jest trudniejszy do realizacji.



Będziesz korzystał(a) z Obwodnicy Metropolitalnej?

Budowa pierwszego odcinka Obwodnicy Metropolitalnej z Chwaszczyna do Żukowa trwa już pół roku.

Kontrakt warty 715,2 mln zł realizuje firma Budimex.

- Prace są zaawansowane w 17 procentach - mówi Karol Markowski dyrektor gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Oba odcinki Obwodnicy Metropolitalnej są od teraz w budowie. Realizacja pierwszego zadania wystartowała jednak pół roku wcześniej niż drugiego. Oba odcinki Obwodnicy Metropolitalnej są od teraz w budowie. Realizacja pierwszego zadania wystartowała jednak pół roku wcześniej niż drugiego.

Trwa rozbudowa węzła Gdańsk Południe



Drugie zadanie podzielone było na kilka mniejszych części, dla których zezwolenia zostały już wydane. Chodzi tu m.in. o rozbudowę węzła Gdańsk Południe, gdzie spotkają się trzy obwodnice: trójmiejska, południowa i metropolitalna.



W środę, 29 marca, wprowadzone zostały zmiany w ruchu w obrębie węzła, o czym informowaliśmy w Raporcie z Trójmiasta. Od tego momentu obwodnica coraz mocniej się korkuje.

08:59 28 MARCA 23

Zmiany na węźle Gdańsk Południe (32 opinie)

Od środy kierowcom podróżującym obwodnicą Trójmiasta trudniej będzie poruszać się węzłem Gdańsk Południe. Wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu. To pierwsze z serii utrudnień związanych z przebudową węzła.

Nowa organizacja ruchu ma zostać wprowadzona w najbliższą środę o g. 10.00, już po porannym szczycie komunikacyjnym. Zamknięte zostaną jezdnie zbiorcze w obrębie węzła, a przebiegająca przez niego droga ekspresowa S6 zostanie zwężona - poinformował dziś Dawid Doruch z Punktu Informacji Drogowej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

W praktyce oznacza to, że trzypasmowa jezdnia w obrębie węzła będzie zwężona do dwóch pasów ruchu w każdym kierunku. Jak informują drogowcy, kierowcy mogą spodziewać się utrudnień. Organizacja ruchu w tej formie planowana jest przez co najmniej kilkanaście dni, ale kierowcy i tak powinni zakładać, że to tylko pierwsza z serii zmian.
Zobacz więcej
Od środy kierowcom podróżującym obwodnicą Trójmiasta trudniej będzie poruszać się węzłem Gdańsk Południe. Wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu. To pierwsze z serii utrudnień związanych z przebudową węzła.

Nowa organizacja ruchu ma zostać wprowadzona w najbliższą środę o g. 10.00, już po porannym szczycie komunikacyjnym. Zamknięte zostaną jezdnie zbiorcze w obrębie węzła, a przebiegająca przez niego droga ekspresowa S6 zostanie zwężona - poinformował dziś Dawid Doruch z Punktu Informacji Drogowej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

W praktyce oznacza to, że trzypasmowa jezdnia w obrębie węzła będzie zwężona do dwóch pasów ruchu w każdym kierunku. Jak informują drogowcy, kierowcy mogą spodziewać się utrudnień. Organizacja ruchu w tej formie planowana jest przez co najmniej kilkanaście dni, ale kierowcy i tak powinni zakładać, że to tylko pierwsza z serii zmian.
Zobacz więcej


Zezwolenie na budowę trudniejszego odcinka OMT



Teraz w końcu wojewoda dał zielone światło dla budowy drugiego odcinka głównej trasy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej od Żukowa do węzła Gdańsk-Południe o długości 16 km. Obejmuje ona także obwodnicę Żukowa.

Tak docelowo będzie wyglądał węzeł Gdańsk Południe po rozbudowie. Tak docelowo będzie wyglądał węzeł Gdańsk Południe po rozbudowie.
To oznacza, że wykonawca - konsorcjum firm Mirbud SA i Kobylarnia SA - ma półroczne opóźnienie w stosunku do zaawansowania prac na pierwszym odcinku. A terminy zakończenia budowy obu są takie same - kwiecień 2025 roku.

Krzysztof Czerwiński, dyrektor kontraktu z firmy Mirbud zapewnia, że wykonawcy dołożą wszelkich starań, żeby dochować terminów kontraktowych.

Drogowcy z kolei przyznają, że odcinek między Żukowem a węzłem Gdańsk Południe będzie trudniejszy realizacyjnie. W jego ramach powstanie 40 obiektów mostowych, 60 przepustów oraz 200-metrowa estakada w Dolinie Raduni.

Opinie (147) 4 zablokowane

  • Obwodnica Żukowa...

    To najważniejsze. 2026 rok będzie miodzio

    • 10 0

  • Tylko drzew i Raduni szkoda (14)

    Kilka km dalej i nie trzeba by tyle ciąć i niszczyć Lasów Otomińskich i rezerwatu Jaru Raduni

    • 34 45

    • Musimy zdecydować (7)

      czy bardziej wolimy drzewa czy stanie w korkach.

      • 8 22

      • Ja wolę drzewa i by się ludzie ogarnęli (4)

        I zaczęli uzywać komunikacji miejskiej.

        • 23 14

        • Niestety w tym celu musiałoby powstać PKM wzdłuż obwodnicy

          • 11 1

        • Jedyna sensowna komunikacja to metro i sieć pociągów podmiejskich więc sobie poczekasz az ludzie się "ograną"

          • 6 1

        • No ale każdy chce mieszkać na miastem a pracować w mieście, gdzie podatków nie płaci. (1)

          A potem buduj mu drogi dojazdowe, bo bombelki też trzeba do szkoły miejskiej dowieźć. Wszystko stoi na głowie.

          • 5 0

          • No chcialbym mieszkac w miescie ale

            Co mi po klitce 40 m na mackowych?

            • 1 0

      • Wolę drzewa,

        w korkach nie stoję.

        • 5 6

      • Stać w korkach i tak będziesz

        • 7 1

    • Lasu Otomińskiego faktycznie szkoda, ale Jar Raduni jest sporo bardziej na południe, poza zasięgiem budowy (3)

      • 9 1

      • (2)

        Niestety, ale będzie 200 metrowa estakada na wysokości Sulmina :(

        • 6 2

        • AAA, dobra, w tym miejscu, faktycznie. No niestety, ale to już jest poza granicą lasu chyba (między Sulminem, a Widlinem)?

          • 2 0

        • I co takiego sie stanie?

          • 0 0

    • Do leśnik (1)

      Leśniku zajmij się lasami w okolicach Kolbud, Przywidza, które są cięte na potęgę hektarami, niewiadomo dla jakiej idei, przepraszam przecież wiadomo

      • 3 1

      • Idei Narodowej

        "Rzecznik Praw Obywatelskich" próbuję powstrzymać Polską gospodarkę leśną" - nagłówek z "Naszego Dziennika ". Dziwne, ale prawdziwe - rządowi już odjechało, trzeba ciąć polskie lasy z gruntem, bo "Niemiec nam nie zabroni". Walka o głosy traczy trwa!

        • 0 0

  • Dramat planistyczny (1)

    Zanim zacznie się taką inwestycję w lokalizacji bez alternatywy komunikacyjnej to należałoby zadbać o tą alternatywę na czas robot. Lepiej jednak się lansować przed kamerami

    • 4 7

    • Helikopter

      alternatywą

      • 0 1

  • Obwodnica metropolitarna... (1)

    Która nie uwzględnia bezpośredniej drogi do portu w Gdyni. Nie wiem kto to wymyślił, ale odcinek Gdyński obwodnicy będzie stał w mega korkach.

    • 4 5

    • Bezpośrednią drogą jest Estakada Kwiatkowskiego. Tzw. Droga Czerwona w Gdyni nadal jest w sferze planów.

      • 1 1

  • (4)

    A Nowa Świętokrzyska dalej w planach

    • 8 5

    • (2)

      Nie myl inwestycji samorzadowych z krajowym.

      • 6 0

      • (1)

        Krajowe idą pełną parą. Cały czas budowane są nowe drogi a istniejące są poszerzane. Za to inwestycje samorządowe polegają na blokowaniu i spowalnianiu ruchu. Istniejące drogi są zwężane żeby zrobić miejsce dla rowerzystów. Na złość kierowcom budowane są antyzatoki, które są niebezpieczne i spowalniają ruch, ale utrudniają życie kierowcom więc je budujemy. Dlatego wolałbym żeby 100% moich podatków szło do budżetu centralnego i ani grosz do lokalnego, bo nasz samorząd działa na szkodę mieszkańców.

        • 4 6

        • Dzieje się tak, ponieważ drogi tranzytowe i miejskie ulice mają zupełnie odmienne przeznaczenie.

          Drogi tranzytowe służą do bezpiecznego przemieszczania się na duże odległości przez słabo zaludnione obszary w otoczeniu głównie innych pojazdów przemieszczających się na duże odległości. Ulice miejskie służą do bezpiecznego przemieszczania się na niewielkie odległości do miejsc ludzkiego zamieszkania i działalności w obecności niezmotoryzowanych użytkowników przestrzeni miejskiej (piesi, rowerzyści, pasażerowie komunikacji)

          • 3 1

    • No widzisz, pis buduję PO symuluje i narzeka....

      • 1 4

  • Mam nadzieję że zdążą przed wyjściem polski z UE (3)

    po tej akcji z pieniędzmi było by krucho, a tak w ogóle gdyby nie Unia, to nie byłoby tej trasy.

    • 15 7

    • Gdyby nie unia co byś nie palić tyle za prąd gaz za paliwo itd (2)

      • 2 2

      • co byś nie palić (1)

        Pisz po polsku gamoniu.

        • 4 1

        • Gamoń to twoja starą w piwnicy obraca.

          Skończ glosować na PiS.

          • 0 2

  • (1)

    Oh nie, to już koniec! Całe moje życie będzie teraz skazane na jazdę przez zatłoczone centrum miasta zamiast korzystania z Obwodnicy Metropolitalnej. Jak mam sobie poradzić z tym stresem i nerwami? Bez OMT, moje codzienne podróże stały się nie do zniesienia! A teraz jeszcze muszę czekać kolejne pół roku, zanim ten fragment będzie gotowy? To naprawdę tragedia! Jak mam przetrwać kolejne miesiące, bez tej wygodnej i szybkiej trasy? Zdaje sobie sprawę, że budowa OMT jest potrzebna i konieczna, ale dlaczego musi to być takie trudne? Dlaczego nie mogę już teraz cieszyć się pełnymi korzyściami z tej inwestycji? To naprawdę niesprawiedliwe i przerażające. Czy ktoś ze mną czuje to samo?

    • 5 8

    • Doceniam sarkazm :D

      • 4 1

  • Szkoda lasu (1)

    piękny jest.

    • 6 5

    • Bartłomiej Obajtek już zaciera ręce i ostrzy piły.

      • 2 0

  • (7)

    Ciekawe, że od razu nie mogli już docelowo zrobić zjazdów, które są teraz ale w innym śladzie. Czy 10 lat temu nie wiedzieli, że będzie rozbudowa dróg?

    • 73 20

    • Wtedy chyba nie było jeszcze Obwodnicy Metropolitalnej w planach (2)

      Ale szkoda, że teraz będzie musiało pół miasta przez to cierpieć, bo jak w takim newralgicznym miejscu robią się korki to się przekłada na korki w innych częściach miasta

      • 5 11

      • Węzeł Kartuska był większym problemem dla mieszkańców. A teraz co? Miejska autostrada

        Budować i życzyć szybciej i staranniej.

        • 14 1

      • była w planach

        tylko PIS doszedł do władzy i przestała być...

        • 11 11

    • Nie było decyzji w którym miejscu zacznie się OMT. Rozważane były opcje włączenia jej od węzła Karczemki do węzła z obwodnicą południową.

      • 13 0

    • zapisz sobie co będzie za 10 lat, zamknij w kopercie, otwórz za 10 lat (2)

      zobacz jak ci poszło :)

      • 15 0

      • Też mi problem. (1)

        10 lat temu było wiadomo że 500+ i inne podobne programy spowodują potężną inflację.

        • 3 7

        • lol

          Zapomniałeś dodać, że socjal w całej Europie istnieje od wielu lat. I zapewne to 500+ spowodowało tąpnięcie europejskiej i szerzej światowej gospodarki, nieprawdaż?

          • 4 6

  • Ulbrych

    Jak tam wasze redaktor Ulbrych mandat radnego już odebrany za przekręty.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane