• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Otwarte miasto

Tomasz Falba
21 października 2005 (artykuł sprzed 18 lat) 
W piątek zostanie oficjalnie zaprezentowany plan budowy nowego terminalu promowego dla Gdyni. Inwestycja pociągnie za sobą przebudowę sporej części miasta.

- Gdynia była przed wojna prawdziwym polskim oknem na świat - mówi Ryszard Toczek, naczelnik Biura Rozwoju Miasta Gdyni. - Tym projektem przywracamy jej tę pozycję.

Z roku na rok do Gdyni przybywa drogą morską coraz więcej turystów. Jak obliczają specjaliści za dwadzieścia lat promy przewozić będą do tego miasta milion pasażerów rocznie.

Kilka miesięcy temu miasto i port rozpoczęły przygotowania do budowy nowego terminalu pasażerskiego. Ma on być zlokalizowany przy Nabrzeżu Polskim. Będzie mógł przyjmować naraz nawet trzy promy.

Obsługa przyjezdnych odbywać się będzie w Dworcu Morskim, który przy tej okazji ma zostać przywrócony do dawnej świetności kiedy to jego klientami byli głównie pasażerowie polskich transatlantyków. Poza sezonem turystycznym ma on stać się centrum polskiej gospodarki morskiej.

Budowa terminalu i odbudowa Dworca Morskiego oznaczać będzie faktyczną przebudowę sporej części miasta bo obie inwestycje muszą zostać skomunikowane ze Śródmieściem nowym układem komunikacyjnym.

Szczegóły projektu poznamy w piątek w Hotelu Gdynia. Jego realizacja odbywać się będzie etapami, pierwsze prace ruszą najpewniej już w przyszłym roku. Całość kosztować będzie ok. 200 mln zł.
Echo MiastaTomasz Falba

Opinie (140)

  • Tu gdzie dzisiaj jest las brzozowy i pachnące lilie wodne

    Jutro będzie kanał z ropą i zarazy gnilne
    Tu gdzie dzisiaj jest sielanka i radości kupa
    Jutro będą jeżdżić czołgi i walczyc o trupa
    Trupa co zwie się wolnośc,milosć, sprawiedliwość
    Niesione na sztandarach,wiedzione przez armie
    W opancerzonych bunkrach faszyści śpią spokojnie

    • 0 0

  • jak juz to bedzie powiadomcie

    a same makiety radzil bym umieszczac w dziale makiet
    i tam patrzylismysmy jak sie urzeczywistniaja po jakims czasie . pozdrowienia panowie i panie

    meninas & garotas :)

    • 0 0

  • DO RORO

    wez ty sie juz kurna zamknij bo nie moge Cie sluchac, wkolko cos wymyslasz, jestes non-stop na nie!!!! do cholery czy Ty widzisz cos pozytywnego w swoim zyciu i zyciu trojmiasta??? co z tego ze bedzie za 100 lat, ale bedzie, skoro sa juz plany i projekt to chociaz widac ze cos robia a przynajmniej chca cos zrobic! czy Ty myslisz ze wszystko sie zrobi w tydzien i bedzie zycie jak w bajce? wszystko potrzebuje czasu itd, pieniadze tez sie same nie wezma, zapsponsoruj mONdralo zeby sie budowalo szybko i juz za rok a bede Cie na rekach nosil gdzie tylko zechcesz... qrwa co za ludzie, wroc do rzeczywistosci palancie....!

    • 0 0

  • fajnie sie słyszy

    że Polska robi nowe inwestycje,oby z korzyścią dla naszego budżetu państwa ale jeszcze żeby obywatel też miał trochę kasy w kieszeni

    • 0 0

  • ciagle cos sie nie podoba

    no sorry ludzie...widac to juz od dawna ze Gdynia sie rozwija, ciagle cos sie zmienia, ciagle jakies roboty sa wiec niech sie to nie zmienia!
    niech robia, nawet jesli ma to trwac te 100lat, ale widac ze robia!!

    • 0 0

  • Ambitny projekt !

    Przepiękny parking! Prawie jak w L.A.

    • 0 0

  • ; -)

    Njwyższa pora na realizację tak ambitnego projektu pozwoli on rozwinąć się miastu, jeśli jeszcze doczekamy połączenia estakady z obwodnicą to będzie całkiem całkiem, a i realizacja modernizacji dworca pkp do tego i biurowiec na terenie dawnego dalmoru. Gdynia się zmienia na plus. Tylko się cieszyć. Oby to zrealizowano

    • 0 0

  • Gadreel

    Zrealizują, Zrealizują. Tak zrealizują, że za 20 będziesz tęsknił do zieleni (to w sprawie Trasy Kwiatkowskiego)

    • 0 0

  • podoba mi sie

    mimo iż pewnie z tego nie skorzysam:))

    • 0 0

  • Gdynia miastem otwartm ale tylko dla gryzoni
    Kto przyjedzie do Szczurkolandu gdzie zamyka się głowną
    ulice dla motocyklistów, a bez łapówy jest niemożliwa
    żadna inwestycja

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane