- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (520 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (257 opinii)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (163 opinie)
- 4 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (26 opinii)
- 5 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (77 opinii)
- 6 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (166 opinii)
Otwarto 7,5-kilometrowy fragment ekspresówki na Żuławach
Kierowcy pojechali w czwartek po południu gotowym odcinkiem drogi ekspresowej z Koszwał do Kiezmarku. Na otwarcie pozostałych fragmentów ekspresówki z Trójmiasta do Elbląga trzeba poczekać do końca października tego roku.
Ruch został przełożony z tymczasowej drogi objazdowej na dwujezdniowy odcinek S7 od Koszwał (koniec Południowej Obwodnicy Gdańska) do Kiezmarka (do Wisły) na odcinku nr 1 budowanym przez Metrostav.
- To przeszło 7,5 km dwujezdniowej drogi ekspresowej, po dwa pasy ruchu i pas awaryjnego postoju. Dotychczas ruch na drodze krajowej nr 7 odbywał się wąską drogą objazdową, na której funkcjonowały trzy ronda - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
To największe usprawnienie w ruchu na budowanej S7 przed jej oddaniem do ruchu w całości. Dotychczas kierowcy korzystają z fragmentów drogi ekspresowej - przy zachowaniu ruchu dwukierunkowego - na jednej jezdni między Dworkiem a Kanałem Linawy na odcinku nr 1 oraz między Nowym Dworem Gdańskim a Kmiecinem na odcinku nr 2, czyli budowanym przez Budimex.
Droga ekspresowa za 2,7 mld zł
Trwająca od 2015 roku budowa drogi ekspresowej z Gdańska do Elbląga została podzielona na dwa etapy, podczas których powstają odcinki liczące ok. 20 km długości. Inwestorem jest gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Pierwszy odcinek - z Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego - buduje czeska firma Metrostav, która dostanie za to 1,335 mld zł (netto), czyli ok. 66 mln zł za kilometr. Kolejny odcinek - budowany przez Budimex - zaczyna się w Nowym Dworze Gdańskim, a kończy w Kazimierzowie pod Elblągiem. Tutaj kontrakt opiewa na 1,281 mld zł (netto), co daje 64 mln zł za kilometr. Inwestorem jest gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Miejsca
Opinie (262) ponad 10 zablokowanych
-
2018-10-19 21:14
Brawo Paweł Adamowicz
masz moj głos
- 6 6
-
2018-10-20 02:05
(2)
To powinno być 50 lat temu.
- 5 1
-
2018-10-20 07:16
Bi to wina Tuska (1)
- 0 0
-
2018-10-20 11:24
A Di - Kaczora...
- 0 0
-
2018-10-20 05:52
bravo piS
- 1 4
-
2018-10-20 07:15
Gdyby nie ten PIS (1)
To jezdzilibyśmy dorożkami po bruku i jedlibyśmy kartofle że skwarkami
- 0 3
-
2018-10-20 10:03
Dziś kartofle ze skwarkami są droższe, niż współczesny obiad.
- 0 0
-
2018-10-20 08:36
Zbudowali
a nie ukradli.
- 1 1
-
2018-10-20 10:02
Spełniają się marzenia tzw. gdańszczan, którzy nie życzą sobie osiedlania się słoików. Teraz nie będzie to potrzebne, słoiki z Elbląga szybciej dojadą do centrum GD, niż tubylcy z południa, czy innych Szadółek.
- 1 3
-
2018-10-20 10:22
Proponuję nazwać nowy odcinek Autostradą Słoików...
z Gdańska do Warszawy.
- 2 6
-
2018-10-21 13:07
Szalony
Oczywiście znowu wyścig słoni, ciekawe czy policja już zareagowała...
- 0 0
-
2018-10-27 18:05
ois
To teren PO wiec pis owcy drogę 7 dokońcżą na Pokarpaciu
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.