- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (520 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (258 opinii)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (160 opinii)
- 4 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (23 opinie)
- 5 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (163 opinie)
- 6 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (106 opinii)
Oznakowanie na jezdni jak labirynt. Przy parku Centralnym można się pogubić
Media społecznościowe obiegło zdjęcie pokazujące oznakowanie rowerowe przy parku Centralnym w Gdyni, pod którym pojawiły się setki prześmiewczych komentarzy. Internauci zakpili zwłaszcza z namalowanych strzałek. - Projekt parku Centralnego nie posiadał komponentu przebudowy dróg poza parkiem. Trzeba było dostosować ruch do istniejących elementów - odpowiadają urzędnicy.
- Kpiny internautów
- Aktywiści rowerowi z Gdyni zabierają głos
- Urzędnicy: przebudowa dróg poza parkiem wypadła z inwestycji
- "Rowerzyści jeżdżą prawidłowo"
- Inwestycja i tak będzie konieczna
Kpiny internautów
Inwestycja zdążyła już zyskać niechlubną sławę i to nie tylko w Trójmieście, ale w całej Polsce z powodu organizacji ruchu rowerowego na wyjeździe z parku przy ul. Świętojańskiej naprzeciw Urzędu Miasta w Gdyni.
Pojawiły się tam strzałki, z których zakpili internauci z całej Polski. Zdjęcie pokazujące organizację ruchu z góry stało się przez kilka godzin przesyłanym przez użytkowników viralem w mediach społecznościowych.
Park Centralny: otwarcie 29 sierpnia
Po zmianach wjazd rowerzystów do parku Centralnego z ul. Świętojańskiej będzie odbywał się ze skrajnego pasa jezdni. Problem w tym, że tym samym pasem będzie można jechać na wprost w kierunku ul. Świętojańskiej. Tyle że kierowcy skręcający w zwężoną do dwóch pasów al. Piłsudskiego, będą w tym miejscu przecinać rowerzystom ruch. Niewykluczone więc, że dojdzie w tym miejscu do potrąceń.
Jeszcze bardziej pogmatwana sprawa dotyczy wyjazdu z parku Centralnego przy Świętojańskiej w kierunku Wzgórza św. Maksymiliana SKM. Najpierw trzeba będzie skręcić w lewo, jezdnią jechać do przejazdu rowerowego, by trafić na jezdnię prowadzącą w kierunku tunelu i ul. Władysława IV. By kontynuować jazdę np. w kierunku Redłowa, na przejściu z sygnalizacją znów trzeba będzie przejechać na przeciwległą stronę, gdzie dalej można będzie kontynuować jazdę.
Do tego na wyjeździe z parku została wysepka.
Aktywiści rowerowi z Gdyni zabierają głos
Na organizacji ruchu suchej nitki nie pozostawili m.in. działacze stowarzyszenia Rowerowa Gdynia.
- Wiele energii wkładaliśmy w to, by przekonać pana Prezydenta, by przywrócił drogę rowerową do projektu Parku Centralnego na krótkim odcinku przy przystanku Urząd Miasta-Świętojańska. Apelowaliśmy, wnioskowaliśmy, składaliśmy projekty do BO (trzykrotnie odrzucone w weryfikacji) - piszą w poście w mediach społecznościowych.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Koniec sezonu, ale rower można kupić
Wskazują, że była szansa na to, by rowerzyści jechali obok przystanku przy ul. Świętojańskiej.
- Pierwotnie połączenie "za przystankiem" było w projekcie, ale dzięki intrygom urzędników od dostępności, mobilności, przestrzeni publicznych ostatecznie tę drogę po cichu usunięto z gotowego projektu. Póki co nadal 10-letnie dzieci będą musiały czekać na pasie między trolejbusem i autobusem. Do tego dochodzą jeszcze esy-floresy, które mają za zadanie wyprowadzić rowerzystę na pas Świętojańskiej od strony Piłsudskiego. Także po to, by przykryć wtopę z uzgodnieniem inwestycji Officer, gdzie droga rowerowa "nie spotyka się" z przejściem dla pieszych od strony parku Centralnego - uzupełniają.
Urzędnicy: przebudowa dróg poza parkiem wypadła z inwestycji
Nieoficjalnie część urzędników z magistratu, z którymi rozmawialiśmy, potwierdza wersję zaprezentowaną przez stowarzyszenie.
W oficjalnej odpowiedzi piszą, że organizacja ruchu drogowego nie mogła być inna.
- Projekt Parku Centralnego nie posiadał komponentu przebudowy dróg poza parkiem. Pojawiła się więc konieczność dostosowania stałej organizacji ruchu do fragmentu jezdni al. Piłsudskiego i zmiany drogi rowerowej na tym odcinku - odpowiada Rafał Studziński, kierownik referatu organizacji ruchu wydziału inwestycji w Gdyni, który zaprojektował rozwiązanie zaaprobowane później przez naczelnika wydziału.
O tym, że nie będzie przebudowany układ drogowy, pisaliśmy już na starcie realizacji trzeciego etapu.
Rusza budowa trzeciego etapu parku Centralnego. Prace do wiosny 2023 roku
"Rowerzyści jeżdżą prawidłowo"
- Rozwiązanie dla osób, które widzą je pierwszy raz, może budzić wątpliwości, ale zapewniamy, że jest optymalne przy takim układzie drogowym, a co najważniejsze bezpieczne dla wszystkich uczestników tj. pieszych i rowerzystów. Mimo że wdrożenie nie jest jeszcze ostatecznie zakończone (brakuje kilku elementów), to nasze bieżące obserwacje wskazują, że rowerzyści jeżdżą prawidłowo - dodaje.
Wskazuje, że przy przystanku przy ul. Świętojańskiej jest pas ruchu dla rowerów na jezdni w kierunku północnym. W druga stronę kierujący rowerami poruszać się powinni pasem ruchu, jak inne pojazdy.
- Ta sytuacja się nie zmieniła - podkreśla.
Inwestycja i tak będzie konieczna
Jednocześnie przyznaje, że poważniejsze zmiany, które będą wiązały się z procesem inwestycyjnym i wyłożeniem dodatkowych i tak będą musiały być wdrożone. Będzie trzeba na nie poczekać.
- Pracujemy nad nową koncepcją dla odcinka Świętojańskiej od Partyzantów do Piłsudskiego i alei M. Piłsudskiego od Bema do Władysława IV. Jest jednak za wcześnie, by mówić o szczegółach. Żadne decyzje w tej sprawie nie zapadły - kończy.
Przed UM Gdyni szykują się zmiany ostatnich zmian (34 opinie)
Miejsca
Opinie (442) ponad 20 zablokowanych
-
2023-08-19 19:15
mistrzostwo (1)
jak to jest, że wszystko czego się nie dotkną w UM Gdyni to muszą spieć! Dopiero co wszyscy się śmiali z inwestycji rowerowych to oni zamiast poprawić albo wyciągnąć wnioski tworzą kolejny projekt godny medalu z ziemniaka! no ludzie!
- 9 1
-
2023-08-20 09:05
Tak jest, że oni toają gdzieś...
....liczą się kilometry ddrów, bo od kilometrówki jest dopłata z UE.
Z sensem czy bez, bezpieczne czy nie - to nie ważne.
Najlepsze są te malowane - materiał i robocizna tanie i można 90% dofinansowania przepuścić przez "analizy", "opracowania", "wizualizacje".
Kupę ludzi można nakarmić.
A to że zdjęcia? Miał być wyjazd to będzie, a potem partyzantka.- 0 1
-
2023-08-19 19:32
zatrudnijcie inżynierów (1)
Ostatnio pozwalnialiście albo odeszło 70% specjalistów. Może wam to da do myślenia.
- 7 1
-
2023-08-20 09:01
Do myślenie nie da, bo myślących zwolnili.
Odyślenoa i kombinowania jest WS, reszta ma być posłuszna i nie zadawać pytań tylko głosować jak chce dobrodziej pracodawca.
- 1 1
-
2023-08-19 19:35
Gdynia to stan umysłu (1)
- 6 2
-
2023-08-20 08:59
Czego?!
- 0 3
-
2023-08-19 19:37
W gdańsku to samo (1)
Przy Jana z Kolna jest chodnik z którego korzysta 50 osób rocznie ale ścieżkę rowerową puścili ulicą , żal patrzeć
- 3 1
-
2023-08-19 21:15
ten chodnik w Gdyni jest bardzo mocno uczeszczany - nie ma tam miejsca na sciezke rowerowa
- 2 0
-
2023-08-19 19:44
za 10 lat się nauczą (1)
albo i nie.
Tych wszystkich aktywistów, których zatrudniliście wyślijcie na studia specjalistyczne.- 5 1
-
2023-08-20 08:59
Ewentualnie do szkoły specjalnej.
- 0 1
-
2023-08-19 19:46
brawo Gdynia
Znowu was będą pokazywać w ogólnopolskich mediach.
- 7 1
-
2023-08-19 22:27
Wariactwo (1)
Brakuje jeszcze tylko świateł. Hehehe. A tak na serio to najważniejsza jest prostota. czy w Polsce nie idziemy w jakąś paranoje? Wszedzie światła, każdy musi mieć strzałki na skrzyżowaniach... W tym pędzie zapomina się, że dobrze gdyby ludzie też mieli okazję pomyśleć. Każdy kto był w innych krajach europejskich może z pewnościa zauważyć, że w tego rodzaju regulacjach na drogach i ścieżkach rowerowych bijemy fantazją wszystkich. Weźmy przykłady z Dani, Holandii i przestańmy uprawiać nasz polski i**otyzm.
Szerokiej drogi i rozsądku wszystkim.- 6 0
-
2023-08-20 08:30
tak, tak, dokładnie tak
mądrzejsi od nas już jakiś czas temu wpadli na to, że (na przykład) jeśli musisz ustawiać znak stop to znaczy, ze skrzyżowanie i ulice są źle zaprojektowane. w całym paryżu jest jeden znak stop (lub zero, co ciągle jest kradziony jako ciekawostka) a w holandii jest bardzo mało ograniczeń prędkości. warto się zastanowić dlaczego tak jest i jakie wnioski można z tego wyciągnąć. u nas póki co jesteśmy na etapie, gdzie z pełną intensywnością robimy dokładnie odwrotnie
- 2 0
-
2023-08-19 23:22
Kto odpowiada za ten deb#!@
Z naszych pieniedzy.Gdyni praktycznie juz nie ma.brak slow
- 4 1
-
2023-08-20 01:27
Totalna amatorszczyzna (1)
Niestety ale "eksperci" z UM już od dawna skupili się na tym jak wkurzyć mieszkańców i to wszystkich: kierowców, rowerzystów, korzystających z komunikacji. Niestety ale czas pogonić to całe towarzystwo wzajemnej adoracji :(
- 8 1
-
2023-08-20 08:42
Oni się nie skupili, oni nie dą w stanie celowo nawet wkurzyć mieszkańców.
Tak im wychodzi z braku umiejętności.
- 0 1
-
2023-08-20 02:36
przecież to proste, rowerzysto powinieneś: (1)
zatrzymać się, zsiąść i przeprowadzić pieszo rower przez kolejne g*wniane rozwiązanie ścieżek rowerowych
- 2 2
-
2023-08-20 10:05
Nie można chodzić pieszo po pasach rowerowych
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.