• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PKM Południe: 3 tunele, 3 wiadukty i most

bra
1 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Obiekty, które powstaną na trasie pierwszego odcinka PKM Południe. Obiekty, które powstaną na trasie pierwszego odcinka PKM Południe.

Na trasie pierwszego, 7-kilometrowego odcinka PKM Południe przebiegającego przez miasto powstaną aż trzy tunele, trzy wiadukty oraz most. Wynika to z dużych różnic w ukształtowaniu terenu. Prace powinny rozpocząć się w 2025 roku.



W zeszłym tygodniu poznaliśmy wstępny przebieg PKM na południe Gdańska.

W pierwszym etapie powstać ma 7-kilometrowy odcinek od przystanku SKM Śródmieście do węzła przesiadkowego w Kowalach. Na trasie powstanie pięć przystanków.

Uda się znaleźć pieniądze na budowę PKM Południe?

Pomorska Kolej Metropolitalna opublikowała ciekawą mapę, która pokazuje, jakie obiekty inżynieryjne będą musiały powstać na tym fragmencie nowej linii.

Obiekty na PKM Południe:

  • trzy tunele,
  • trzy wiadukty (niezależnie od wariantu),
  • most,
  • nasypy,
  • wykopy.

- Ze względu na niezwykle zróżnicowane ukształtowanie terenu, na całym 7-kilometrowym aglomeracyjnym odcinku PKM Południe zaledwie na kilkuset metrach linia kolejowa będzie biegła na poziomie gruntu - wyjaśnia Tomasz Konopacki, rzecznik spółki Pomorska Kolej Metropolitalna.
Jeśli uda się zdobyć finansowanie dla tej inwestycji, to prace nad projektem budowlanym rozpoczną się w 2025 roku. Budowa pierwszego odcinka potrwa pięć lat.
bra

Opinie (197) 4 zablokowane

  • (2)

    dlaczego w MPZP sa zapisane tramwaje a ola chce zmieniac to na PKM?

    • 8 4

    • żeby odwlec wbicie pierwszej łopaty o kolejne dziesięciolecia

      • 5 3

    • Bo poprzednik

      niepotrzebnie zmienił SKM na tramwaj i teraz trzeba odkręcać. Może zobacz sobie jak tramwaj nie daje sobie rady z zapotrzebowaniem, które tam jest. Czas dojazdu gdzieś dalej niż do Śródmieścia też byłby słaby w przypadku tramwaju.

      • 4 2

  • Między Madalińskiego i Łostowicami-Świętokrzyską też powinien być tunel. Albo przynajmniej wykop przykryty płytą. Już czuje te palpitacje serca mieszkańców tamtych okolic i w sumie się nie dziwie

    • 15 1

  • Wizja (1)

    Dobrze że powstała w końcu taka wizja. Takie gdańskie "metro" jest konieczne w rozrastającej sie na południe aglomeracji. Każde duże, nowoczesne miasto ma metro. Autobusy i tramwaje są do niego środkami transportu uzupełniającymi. Wygodnie byłoby szybko przejechać np. Z Gdyni że Skweru Kościuszki na pętlę Świętokrzyska w Gdańsku, nieprawdaż? Potrzeba nam takiej wizji komunikacji w Trójmieście na XXI wiek. Takiej wizji zabrakło tym, którzy w latach 90tych usunęli z planów zagospodarowania przestrzennego terenów Gdańsk rezerwę terenów pod linìę kolejową na południu Gdańsk. Teraz poniesiemy tego konsekwencje w postaci wyższych kosztów inwestycji. Na ale cóż, co się stało to się nie odstanie. Musimy działać w takich warunkach jakie są .Najważniejsze że jest już jakaś wizja. Teraz studium techniczno- ekonomiczne, a potem poszukiwania źródeł pieniądze i realizacja. Jednak dla Gdańska nie ma innego wyjścia jeśli nie chce być zupełnie sparaliżowany komunikacyjne.

    • 12 3

    • niestety myślenie globalne boli

      • 1 1

  • to powinno być metro (2)

    jak w cywilizowanym kraju

    • 5 5

    • Spoko

      Tylko pomnóż szacowane koszty x10.

      • 0 2

    • W cywilizowanych krajach,

      metro też jeździ po powierzchni.

      • 5 0

  • Przystanek przy Wielkopolskiej (5)

    Powinien być jeszcze jeden przystanek przy Wielkopolskiej

    • 10 3

    • Dokładnie tak (2)

      W poprzednim wariancie ten przystanek był. Dlatego zapisałem się na udział w spotkaniu konsultacyjnym, żeby usłyszeć z ust "fachowców" dlaczego postanowili wykolegować kilka tysięcy ludzi, dla których jedyną możliwością dotarcia do centrum jest wyjazd przez wąską ścieżynę zwaną Przebiśniegową.

      • 4 1

      • (1)

        Bo jest taniej nie wiesz o co chodzi. Dla kliku tysięcy mieszkańców tego rejonu nic się nie zmieni dalej bedą dygać na Niepołomicką albo do Kowal, zamiast na piechotę pójść na przystanek bedą odpalać bolidy albo bedą się cisnęli w autobusie

        • 2 0

        • Dokładnie o tym piszę

          Bo jeśli mam iść z buta 2,4 km do PKM to sorry.. Tym bardziej, że w drodze powrotnej tę samą odległość muszę pokonać idąc pod górę. Coś pięknego.

          • 2 0

    • Kiedy będzie takie spotkanie ? (1)

      Chętnie sie tam pojawię

      • 0 0

      • W artykule na ten temat tydzień temu był link

        Termin dla okolic Łostowic to 05.04. Łatwo znajdziesz, ale miejsc było tylko 50, więc nie sądzę, żeby jeszcze były wolne.

        • 1 0

  • Dziękuję (1)

    Mieszkam na Moim Marzeniu od 12 lat i od 12 lat stoję w korkach....kolejne osiedla budują się na każdym wolnym 5m....PKM za 20 lat to zmieni...dziękuję, akurat na emeryturę w sam raz

    • 21 4

    • i cyk do przychodni skm ale wyczes:)

      • 3 0

  • Lepiej wydac na 3 festiwale, 3 urzednikow i jedna serdeczna uroczystosc

    • 13 5

  • Akiro (2)

    Zabawne, samorząd Gdańska nie może sobie poradzić ze smrodem z Szadółek a fantazjuje o kolei, fajna rzecz kolejka ale oni kłamią że będzie.

    • 16 6

    • Jak nie zaczną to nie zrobią, (1)

      więc nie marudź. Ile tu mieliśmy inwestycji, które jednak powstały, mimo marudzenia na forum.

      • 2 3

      • A najlepszym przykładem marudzenia jest sama PKM ;)

        • 1 0

  • Wielkie plany, nośne hasła, mydlenie oczu, a jak stoimy w korkach tak stoimy... i stać będziemy...

    • 12 4

  • Primaaprilis czy jak

    Nie wiem czy to żart, ale jeśli nie, to do tego czasu powstanie jeszcze 200 osiedli w okolicach i już na starcie wasze rozwiązania będą niewydolne.

    • 8 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane