• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PKP jednak odda wyproszonym pasażerom pieniądze

Michał Sielski
8 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Kibiców całą drogę eskortowali policjanci, ale podróż dla pozostałych pasażerów i tak była koszmarem. Kibiców całą drogę eskortowali policjanci, ale podróż dla pozostałych pasażerów i tak była koszmarem.

PKP Intercity jednak odda pieniądze pasażerom, którzy musieli stać na korytarzach pociągu, mimo że mieli wykupione miejscówki. Do pociągu wsiedli bowiem... piłkarscy kibice, a pasażerów na korytarz wygoniła policja i kierownik pociągu. Wcześniej władze spółki proponowały wygnanym klientom zwrot... 10 proc. wartości biletu.



Czy kibice powinni podróżować tym samym pociągiem co inni pasażerowie?

Przypomnijmy: w sobotni wieczór nasz czytelnik opisał sytuację, jaka miała miejsce w pociągu Gdynia - Wisła. Pan Zbyszek wraz z wieloma innymi pasażerami musiał opuścić swoje miejsce w sobotnim pociągu TLK Pogoria, na które posiadał miejscówkę, i przenieść się na korytarz. Na dworcu w Gdańsku, o godz. 22, do pociągu wsiadła duża grupa kibiców klubu GKS Tychy, którzy wracali do domu po meczu z Arką Gdynia. Zabrakło dla nich osobnych wagonów, więc policjanci wyprosili pasażerów. Mundurowi twierdzą jednak, że decyzję podjął kierownik pociągu.

Niezależnie od tego kto ma rację, fakt był taki, że pasażerowie z wykupionymi miejscówkami stali na korytarzu, a podróżowali przecież przez całą Polskę. Kibice po drodze odpalali petardy, zastraszali pasażerów, pili alkohol, byli wulgarni. Na niemal każdą stację pociąg przyjeżdżał z opóźnieniem.

Początkowo PKP Intercity zaproponowała wyproszonym pasażerom zwrot 10 proc. wartości biletów. Gdy ci zaprotestowali, nazywając ten "gest" oczywistą kpiną, decyzja została zmieniona.

- Pasażerowie, którzy zostali poproszeni o zwolnienie swoich miejsc kibicom, otrzymają 100 proc. zwrotu kosztów za zakupione bilety. Zainteresowanych prosimy o kontakt z Biurem Marketingu i Produktu PKP Intercity (tel.: 22 47 42 653, e-mail: bws3@intercity.pl) - mówi Zuzanna Szopowska, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Aby otrzymać zwrot, wystarczy mieć bilet. PKP Intercity zapewnia jednocześnie, że prowadzi ustalenia m.in. z policją i Ministerstwem Transportu, aby uniknąć tego typu sytuacji w przyszłości.

Opinie (224) 5 zablokowanych

  • Tylko pozew zbiorowy

    - zbiorowy pozew do sądu o odszkodowanie od 1000 do 10.000 złotych wygrana murowana, jak nie to do brukseli. Niech nieroby i cwaniaki mają nauczkę na przyszłość.

    • 11 0

  • Tak jest za każdym razem gdy wracają kibice!! Kiedyś pociąg jechał przez to 11 godzin do warszawy a ludzie w warsie siedzieli

    • 3 0

  • PKP boi się Zbiorowego Pozwu (1)

    ---> i dlatego płaci !!!

    • 7 0

    • I tak powinno byc

      Oddac kase za danie d*p.....
      Nie mozna dopuszczac do takich sytuacji i czas by PKP to zrozumialo, Policja zreszta tez

      • 2 0

  • załóżmy profil na facebooku

    powinien powstać profil na facebooku poszkodowanych, by zebrać grupę na pozew zbiorowy, by wyszło taniej na adwokata.

    • 3 0

  • No brawo brawo pani szopowska

    No w koncu meska decyzja.

    • 3 0

  • sukces trojmiasto.pl

    chyba pierwszy raz gazeta.pl Was tak przedrukowuje

    i faktycznie ZMIENIACIE RZECZYWISTOŚĆ, zmusiliście PKP do reakcji, koordynujecie oburzenie ludzi

    a "Pan Zbyszek" zasłużył u Was na jakieś wyróżnienie :-)

    • 9 0

  • w normalnym kraju

    prokuratura z urzędu wszczęłaby dochodzenie a sąd ukarałby winnych łamania zagwarantowanych praw obywatelskich. A u nas nawet wiodące krajowe media zignorują tą sprawę.

    • 7 0

  • pewnie pod warunkim, ze zglosza to w kasie w ktorej kupili bilet.

    A jesli ktos w Katowicach mieszka, jego problem.

    • 0 0

  • Zdechłbym a nieoddałbym

    Zaparłbym się nieoddawać i nieoddałbym!

    • 1 0

  • co za bydło, powinni mieć zakaz po takich akcjach i tyle, niech sobie autokar wynajmą

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane