- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (174 opinie)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (330 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (44 opinie)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (219 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (73 opinie)
Park Centralny: otwarcie 29 sierpnia
Uroczyste otwarcie ostatniego etapu parku Centralnego zaplanowano we wtorek, 29 sierpnia. Wtedy też zmieni się organizacja ruchu wokół zrewitalizowanej przestrzeni oraz kierowcom zostanie udostępniony podziemny parking. Godzina kosztować będzie 4 zł.
Przypomnijmy:
- Wykonawcą III etapu parku Centralnego była firma Budimex
- Trzecia, największa część parku obejmuje obszar 4,5 ha pomiędzy pawilonem skateparku a Urzędem Miasta
- Firma wybudowała m.in. parking podziemny na 270 miejsc za ok. 22 mln zł
- Całkowity koszt stworzenia trzeciego etapu parku Centralnego to 63,4 mln zł
Park Centralny w Gdyni: kiedy otwarcie?
To pytanie pojawiało się m.in. w naszym Raporcie z Trójmiasta w ostatnich dniach.
Kiedy otworzą Centralny Park w Gdyni? (16 opinii)
Wiadomo, że oficjalne otwarcie trzeciej części parku Centralnego odbędzie się we wtorek, 29 sierpnia.
W ramach trzeciego etapu parku Centralnego powstał m.in.:
- staw z fontanną, który zimą będzie służyć jako lodowisko,
- polana piknikowa,
- budynek z małą gastronomią i zapleczem technicznym
Urzędnicy przekonują, że rewitalizacja dotychczasowego parku i budowa parku Centralnego to też inwestycja w zieleń i wyliczają, że w ostatnim etapie posadzono kilkadziesiąt nowych drzew różnych gatunków, kilkanaście tysięcy ozdobnych krzewów i kilkadziesiąt tysięcy pnącz oraz kwiatów, ozdobnych traw i bylin.
- W parku powstaną trawniki doskonałe zarówno do piknikowania, jak i aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu. Będzie także strefa wypoczynku ze stawem, który zimą będzie się zamieniać w miejską ślizgawkę - zapewnia Markos Pagudis, prezes Agencji Rozwoju Gdyni, która administruje całym terenem.
Parking pod parkiem Centralnym: jakie opłaty?
Istotną częścią inwestycji jest podziemny parking, który pomieści 270 samochodów. Obiekt jest gotowy i czeka na uruchomienie.
Radni Gdyni na czerwcowej sesji przyjęli w formie uchwały jego regulamin. Zarządca, czyli Agencja Rozwoju Gdyni, będzie pobierać opłaty podobne do tych, które trzeba uiścić za parkowanie pod Centrum Filmowym, a więc kolejnym miejscem, którym zarządza ARG.
Ile za postój na parkingu pod parkiem Centralnym?
- Za pierwsze pół godziny - 1 zł
- Za drugie pół godziny - 3 zł
- Druga godzina postoju - 1 zł za każde rozpoczęte 12 minut postoju
- Trzecia godzina postoju - 1,5 zł za każde rozpoczęte 12 minut postoju
- Każda kolejna godzina postoju - 1 zł za każde rozpoczęte 12 minut postoju
Z parkingu na teren parku będzie można wyjść w kilku miejscach. Nowy parking połączy się z tym, który zbudowała firma AB Inwestor pod swoim biurowcem Square.
Zmieni się też organizacja ruchu. Kierowcy mogli się do niej przyzwyczaić w ostatnich miesiącach przebudowy parku.
- Na stałe odcinek ulicy przed urzędem będzie już dwukierunkowy, jezdnia będzie miała po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Będzie też zatoczka z miejscami dla Urzędu Stanu Cywilnego. Dodana droga rowerowa bezpośrednio przed urzędem połączy istniejącą ścieżkę wzdłuż alei Piłsudskiego z ulicą Świętojańską - opowiada Rafał Studziński z Referatu Organizacji Ruchu w Wydziale Inwestycji Urzędu Miasta Gdyni.
Ostatni etap budowy parku Centralnego
Przypomnijmy, że budowa parku Centralnego została podzielona na trzy etapy.
Pomiędzy al. Piłsudskiego, ul. Świętojańską i Legionów powstały do tej pory:
- w pierwszym etapie alejki, ławki, ogród sensoryczny oraz miejsca do rekreacji i odpoczynku, a także ogrodzony wybieg dla psów - za kwotę 7,4 mln zł,
- w drugim etapie skatepark, park linowy, plac zabaw dla dzieci, fontanna, bieżnia i tereny zielone - za ponad 10 mln zł.
![Parki w Trójmieście](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/69/2765/405x405/2765531__kr.webp)
Parki w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (254) ponad 10 zablokowanych
-
2023-08-17 21:22
Opinia wyróżniona
Nie mógł być po.prostu taki jak był? (28)
Ulepszony, ale naturalny.Jeśli rosły chore drzewa , ściąć i posadzić nowe.Park powinien być naturalny.To tak jakby wyciąć łaś i próbować go odtworzyć.
- 158 44
-
2023-08-29 12:32
przecież żadnych drzew nie usunięto a wręcz przeciwnie sporo nowych nasadzono tlyko jeszcze muszą podrosnąć!!
Marudzicie dla marudzenia?
- 0 1
-
2023-08-18 12:04
Kolego, chodzi o to żeby wydać pinionszki
rozumisz?
- 4 0
-
2023-08-18 08:51
Czy ty tam w ogóle byłes kiedykolwiek? (7)
Masz jakąś nostalgię do PRLowskiego syfu w fazie schyłkowej?
Drzewa rosną tak jak rosły.
Owszem parę topól wycięto, ale zwracam uwagę, że topole są uważane prawie jak szkodniki w Polsce i w Trójmieście i nikt ich nie broni.
W miejscu obecnej części parku było
- zapuszczone boisko
- namiot (lodowiska)
- zapuszczony parczek z menelami
Nikt normalny za tym nie tęskni- 12 6
-
2023-08-19 08:54
Mówisz że władze zapuściły boisko, park i zamiast prawdziwego lodowiska postawiły namiot?
Na szczęście naprawiły swój błąd budując parking dla kolegi.
- 0 2
-
2023-08-18 12:40
I to wszystko można było rewitalizować za kwotę mniejszą niż kilkadziesiąt milionów
Boisko pomimo stanu technicznego było wykorzystywane przez Gdynian, namiot nad lodowiskiem pozwalał częściowo uniezależnić jego działanie od warunków atmosferycznych, a parczek wystarczyło uporządkować i pogonić SM do pracy. Zamiast tego mamy nasady niskopiennych krzaczków zamiast drzew dających cień. Tego właśnie potrzeba w mieście zadłużonym na bity miliard.
- 4 1
-
2023-08-18 09:25
Zapuszczony syf to ja widzę na (4)
Świętojańskiej. Za PRL-u było porządnie, a nawet wytwórnie.
- 10 3
-
2023-08-18 10:06
skleroza... cóż (3)
albo chorobliwa nostalgia za młodością
- 3 4
-
2023-08-18 12:16
Do optometrysty, marsz! (2)
- 0 3
-
2023-08-18 12:21
tobie nawet operacja już nie pomoże (1)
skoro według ciebie za PRLu Świętojańska była wytworna... :O)
- 2 7
-
2023-08-26 14:21
Za komuny żadna ulica w Polsce nie była wytworna.
Lud robotniczo chłopski nie potrzebował takich ekstrawagancji.
- 0 1
-
2023-08-18 07:04
Park nie musi być "naturalny" (3)
To że park "powinien być naturalny", czyli zakładam, że roślinność mniej uporządkowana przez człowieka, to raczej Pana/Pani preferncja i każdy ma wybór co mu się bardziej podoba. Nie mniej, od początku architektury krajobrazu, czyli ok XVII wieku można zaobserwować różne trendy. Jeżeli chodzi o parki, to najpopularniejsze były angielskie, czyli
To że park "powinien być naturalny", czyli zakładam, że roślinność mniej uporządkowana przez człowieka, to raczej Pana/Pani preferncja i każdy ma wybór co mu się bardziej podoba. Nie mniej, od początku architektury krajobrazu, czyli ok XVII wieku można zaobserwować różne trendy. Jeżeli chodzi o parki, to najpopularniejsze były angielskie, czyli takie, które wyglądały "naturalnie" i francuskie, czyli z rozmaitymi kształtami, poprzycinane, uformowane. To jak drzewa będą zachowywać się nad płytą parkingu to czas pokaże, ale nad schronami też rosną. Reasumując - park nie musi wyglądać, jak ten angielski, a przede wszystkim, niezależnie od formy, fajnie jak jest zadbany, a nie wygląda jakby świat o nim zapomniał
- 14 16
-
2023-08-18 12:44
Park się sądzi, a nie leje z gruszki... (1)
To nie kwestia preferencji tylko definicji.
To tutaj szumnie zwane Parkiem, jest co najwyżej skwerem o dużej zawartości betonu.- 7 1
-
2023-08-26 14:19
A kto ma sądzić?
Nowa kasta zera?
- 0 0
-
2023-08-18 07:51
Niczego czas nie musi pokazywać bo jest oczywiste że jak sie drzewa nie zakorzenią głęboko to je na zimę
w okresie sztormowym zmiecie, nie musi wyglądać jak angielski jasne bo i tak nie będzie natomiast będzie po Gdyńsku - prowizorka i zaklinanie rzeczywistości że jest super czyli bylejakość w wydaniu Samorządności
- 16 2
-
2023-08-17 21:54
a jaki był? Pamiętasz? Ja pamiętam. Zapuszczony, dziurawy. Idealne miejsce dla kloszardów (13)
nowe chodniki, ławki, fontanny, nowa rozślinność... na to narzekasz? Naprawdę???
- 29 41
-
2023-08-18 12:37
Według projektu warstwa gleby na dachu parkingu ma 40 cm. (4)
Powodzenia w odtwarzaniu drzewostanu sprzed tej betonowej hekatomby.
- 6 1
-
2023-08-18 13:55
Po pierwsze z drzewostanu to tam były krzaki, owszem przy samej ulicy topole, ale w tym niby parczku tylko krzaki (3)
po drugie w wazonach tez rosną drzewa
oczywiście nie sekwoje- 0 5
-
2023-08-26 14:18
Topole to chwasty rodem z PRL!
Jest cała masa innych szlachetnych drzew.
- 0 0
-
2023-08-18 20:24
Drzewa w wazonach. Zaiste jest się czym cieszyć.
- 3 0
-
2023-08-18 17:24
Bonsai a nie drzewa.
- 3 2
-
2023-08-18 12:17
Chodzi o nową roślinność.
- 0 0
-
2023-08-18 08:52
nie karm trolli - z nimi nie ma sensu dyskutować, to psychiczni ludzie (4)
- 7 0
-
2023-08-18 12:42
Nie psychicznie, tylko na etacie Urzędu Miasta (3)
- 1 3
-
2023-08-18 13:54
jak na etacie skoro wzdychają do PRLu? (2)
żeby było jak było a najlepiej żeby niczego nie było
albo o betonozie- 4 0
-
2023-08-18 17:24
A kto promuje betonowe kwietniki w kształcie łódek, delfinki? (1)
Przecież to estetyka rodem z Targów Rybnych 1974.
Najwyraźniej Wojtuś tęskni za latami młodości.- 5 2
-
2023-08-18 19:02
czytasz a nie rozumiesz, to nazywa się wtónym analfabetyzmem
od 8 lat rządów PIS postępuje w trybie wykładniczym
- 2 2
-
2023-08-18 07:47
o czym ty piszesz jak Gdynia z kloszardami pod dworcem od lat sobie nie umie poradzić
to co uważasz że tu sie nie pojawia? a kto tego będzie pilnował te da patrole straży miejskiej ?
- 11 4
-
2023-08-18 06:40
Te kikuty drzew, które na betonowej glebie nigdy nie wyrosną to ma być park?
Tyle cienia i ochłody.....
- 30 12
-
2023-08-17 21:51
Opinia wyróżniona
byłem niedawno i to, co widać, wygląda fajnie (5)
ciekawe jak fontanna - ślizgawka wypadnie. Generalnie dobrze, że nie sprzedali tego developerom tylko zostawili tak duży teren rekreacyjny w centrum w spokoju, to już coś.
- 68 32
-
2023-08-18 11:39
"dobry pan...
...a mógł zabić"
Jak można takie opinie wygłaszać...- 2 0
-
2023-08-18 00:07
co sie odwlecze, to nie uciecze... (1)
Po coś Szczurek nadal chce trzymać rękę na pulsie...
I co mu zrobisz?
Możesz pójść na wybory i na Szczurka nie głosować.- 11 0
-
2023-08-26 14:26
No od tego chyba są wybory
A może się mylę? Może po PiSowsku Ein Volk, Ein Reich, Ein Führer!
- 0 0
-
2023-08-17 22:37
(1)
Co za wstyd taka opinia. Albo jesteś kolejnym trollem od okolicznego dewelopa. Siwy to właśnie dla niego wybudował żeby podnieść mu wartość biurowcow
- 16 12
-
2023-08-18 11:11
Foliowa czapeczka wyprasowana?
- 6 4
-
2023-08-17 20:28
Opinia wyróżniona
(8)
Może przy okazji lifting I i II etapu (część parku) ?
- 69 7
-
2023-08-20 19:32
Kanalia
Ja bym preferował lifting mojej emerytury. W I i II etapie nie ma co poprawiać, tam są same ławki i parę sztuk urządzeń do ćwiczeń fizycznych.
- 0 0
-
2023-08-18 12:50
Niestety nie ma działającej straży miejskiej, ogrodników...więc mamy syf
Nie chodzi by żyć od remontu do remontu tylko dbać o to co jest. Tyle ludzie zatrudnionych przez UM, ale żeby chwycić miotłę i łopatę to nie ma komu.
- 1 0
-
2023-08-18 08:45
(2)
Czyli co, kolejna "inwestycja"?
- 0 0
-
2023-08-18 12:43
Oczywiście! (1)
Ulica Piłsudskiego jest w nieustającym remoncie od 30 lat. Jak nie nawierzchnia to chodnik, potem droga dla rowerów, wyniesione skrzyżowanie, garby, oświetlenie do garbów, pętla przy Domu Marynarza... Wiesz ile to przetargów i szczęścia wykonawców?
- 3 0
-
2023-08-18 18:03
A wszystko po to, żeby południową pierzeję sprzedać i zabudować.
- 1 0
-
2023-08-18 04:39
To nawet do parku już trzeba płacić za auto ? (1)
Gdzie ten świat zmierza ?
- 0 6
-
2023-08-20 19:34
Otyły
Do Parku chodzi się piechotą!
- 0 0
-
2023-08-17 21:09
Pierwsza część wymaga więcej niż lifting
- 23 3
Wszystkie opinie
-
2023-08-17 20:03
(10)
Godzina parkowania 4zł...To ja podziękuję.
- 38 25
-
2023-08-17 20:09
Ale ze to dużo czy mało? (4)
Ile byś się spodziewał za parking w centrum? Gdyby kosztował 2zl to samochody by blokowały go cały czas. Pojedź sobie uberem, boltem, hulajnoga lub najlepiej na rowerze. Wyjdzie ci na zdrowie, swoje Tico zostaw pod blokiem;)
- 19 7
-
2023-08-17 20:42
Powiedz to Szczurków o Skodzie.
- 8 3
-
2023-08-18 07:01
w centrum, przepraszam, czego? (2)
bo to miasto, to powoli staje się miasteczkiem
- 3 3
-
2023-08-18 07:56
(1)
miasteczko to twoje Kartuzy i tam zostań.
- 1 4
-
2023-08-18 09:27
A tu po prostu sioło.
- 2 1
-
2023-08-17 21:55
to taniej niż w SPP (3)
- 6 0
-
2023-08-18 03:19
(1)
Lokalizacja tego parkingu nie jest w ŚSP.
- 1 4
-
2023-08-18 09:02
jesli formalnie nie jest to jest na granicy
a nawet gdyby nie była to strefa śródmiejska to opłata w pozostałem strefie to 4PLN (czy 3,90)
- 1 1
-
2023-08-18 08:58
przecież ten PISowski gnojek pisze tylko hejterskie komentarze - na jakikolwiek temat
masz racje 5,50 za godzinę na ulicy
- 2 0
-
2023-08-18 08:57
a ile płacisz za parking na ulicy PISowski hejterze?
odpowiadam, bo jesteś zbyt tępy żeby sprawdzić w internecie, a Gdyni nawet na swoje kaprawe oczęta nie widziałeś
5,50- 0 1
-
2023-08-17 20:09
(5)
Brzydki i nudny.
- 46 16
-
2023-08-17 20:09
Wybudowali park za oknem urzędu to prezydent zdecydował się kandydować na kolejna kadencje :D
- 11 3
-
2023-08-17 20:11
No to pasuje w Gdyni!
- 3 6
-
2023-08-17 20:13
(2)
No to teraz czekamy na pierwszy artykuł o usterkach!
- 3 5
-
2023-08-17 20:18
i o zniszczeniach dokonanych przez dziki. Bo władze w Gdyni kompletnie nic nie robią w temacie tych świń. (1)
- 9 9
-
2023-08-18 13:40
Swinia to ty jestes , to sa dziki .
- 2 1
-
2023-08-17 20:10
Kasa wyrzucona w błoto (7)
Jak w temacie, Gdynia naprawdę ma ważniejsze potrzeby. Pomijam to że koszt tego Parku miał być znacznie mniejszy, ciekawe kto przytulił kasę.
- 98 20
-
2023-08-17 20:57
Nie wiesz, ze szczury lubią boczek? (1)
Szczur vs ab boczek
- 15 1
-
2023-08-17 22:13
Knuli to od lat
- 8 0
-
2023-08-17 21:56
umiesz czytać? (2)
w artykule jest napisane kto i za ile wykonywał, dosłownie w pierwszych zdaniach, lol.
- 4 10
-
2023-08-18 13:41
Nie umie czytac , to kandydat z pisu na prezydenta . Trzyma sie ze biale jest czarne itd .
- 4 2
-
2023-08-18 15:45
kpisz?
czy o drogę pytasz?
A może masz czytelników za i**otów?
Porównaj koszty tych rabatek z kosztami tuneli budowanych z całym "małym Trójmieście".
To jest informacja powszechnie i publicznie dostępna...- 2 0
-
2023-08-17 23:12
A jeszcze wczoraj marudziłes że betonoza (1)
I że parki zabudowują deweloperzy...
Weź się zdecyduj.- 1 5
-
2023-08-18 06:45
Przecież w tym parku jest betonowa i istniejący park został zabetonowany na potrzeby AB Parkingu
- 6 1
-
2023-08-17 20:12
Opinia wyróżniona
A czy będzie znowu można prosto przejść do ul Kopernika czy cały czas na około? (5)
A czy będzie znowu można prosto przejść do ul Kopernika czy cały czas na około?
- 41 1
-
2023-08-17 21:01
Podobno w przyszłorocznym budżecie zarezerwowali tr mln na budowę estakady pieszo-rowerowej
- 5 3
-
2023-08-17 21:05
(3)
Te 10 metrów to taki wysiłek ?
- 5 11
-
2023-08-17 21:33
Dla starszych osób czasem tak. Pożyjesz jeszcze z 60 lat, być może sam się przekonasz. (2)
- 16 1
-
2023-08-17 23:19
Ruch to zdrowie . (1)
- 2 6
-
2023-08-18 00:52
wolność to niewola.
- 1 1
-
2023-08-17 20:17
Jak zwykle w Gdyni likwidacja parkingu (3)
- 51 19
-
2023-08-17 23:19
Czytał?
- 5 5
-
2023-08-18 08:01
Ty tak poważnie !!??? (1)
Widzę, że chęć narzekania nie pozwoliła przeczytać artykułu.
- 3 1
-
2023-08-18 09:04
PISowski hejter jest analfabetą, to jak miał przeczytać
- 3 1
-
2023-08-17 20:19
Goście honorowi: dziki.
Po pierwszej nocy wszystko będzie rozrywek.
- 69 5
-
2023-08-17 20:27
(5)
Jak deweloperzy nagle dbają o zieleń, to coś na bank będzie kombinowane. Być może skrył się w tym publiczny koszt poprawienia atrakcyjności pobliskich inwestycji deweloperskich.
- 61 3
-
2023-08-17 20:41
Miejsca do parkowania dla UM i pravowników ABiurowca. (2)
- 12 1
-
2023-08-17 21:31
Akp (1)
Wątpię, żeby ich było stać na parkowanie przy ich pensjach
- 1 0
-
2023-08-17 21:35
Urzad
Będą mieć pewnie za darmo.
- 6 0
-
2023-08-17 21:08
(1)
"Uwielbiam " komentarze " bezdomnych" !
- 0 5
-
2023-08-18 06:48
Cudzysłowy najwyraźniej też są twoim fetyszem.
- 1 0
-
2023-08-17 20:28
Opinia wyróżniona
(8)
Może przy okazji lifting I i II etapu (część parku) ?
- 69 7
-
2023-08-17 21:09
Pierwsza część wymaga więcej niż lifting
- 23 3
-
2023-08-18 04:39
To nawet do parku już trzeba płacić za auto ? (1)
Gdzie ten świat zmierza ?
- 0 6
-
2023-08-20 19:34
Otyły
Do Parku chodzi się piechotą!
- 0 0
-
2023-08-18 08:45
(2)
Czyli co, kolejna "inwestycja"?
- 0 0
-
2023-08-18 12:43
Oczywiście! (1)
Ulica Piłsudskiego jest w nieustającym remoncie od 30 lat. Jak nie nawierzchnia to chodnik, potem droga dla rowerów, wyniesione skrzyżowanie, garby, oświetlenie do garbów, pętla przy Domu Marynarza... Wiesz ile to przetargów i szczęścia wykonawców?
- 3 0
-
2023-08-18 18:03
A wszystko po to, żeby południową pierzeję sprzedać i zabudować.
- 1 0
-
2023-08-18 12:50
Niestety nie ma działającej straży miejskiej, ogrodników...więc mamy syf
Nie chodzi by żyć od remontu do remontu tylko dbać o to co jest. Tyle ludzie zatrudnionych przez UM, ale żeby chwycić miotłę i łopatę to nie ma komu.
- 1 0
-
2023-08-20 19:32
Kanalia
Ja bym preferował lifting mojej emerytury. W I i II etapie nie ma co poprawiać, tam są same ławki i parę sztuk urządzeń do ćwiczeń fizycznych.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.