• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Park kolejowy w Trójmieście w końcu otwarty

Michał Brancewicz
8 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Jeden przejazd w parku obejmuje trzy 380-metrowe pętle.
  • Jeden skład stanowi lokomotywa i dwa dołączone do niej wagony.
  • W parku Kolejowy Odjazd replikami pociągów mogą jeździć zarówno dzieci, jak i dorośli.
  • Przejazd trzech pętli zajmuje ok. 15 minut i kosztuje 20 zł. Dzieci do 3 roku życia wchodzą z rodzicem za darmo.
  • W parku Kolejowy Odjazd replikami pociągów mogą jeździć zarówno dzieci, jak i dorośli.
  • Replika amerykańskiej lokomotywy.

Miał ruszyć w maju, ale zaczął działać dopiero w pierwszy dniach sierpnia. W parku Kolejowy Odjazd, który powstał przy ul. Jana z KolnaMapka w Sopocie, można jeździć miniaturowymi replikami amerykańskich pociągów na trasie o długości niespełna 400 metrów. - Chętnych jest dużo, mimo że nigdzie jeszcze się nie reklamowaliśmy - przyznaje Dariusz Stenka, pomysłodawca.



Wybierzesz się do kolejowego parku?

"Wsiąść do pociągu byle jakiego" - to marzenie nie tylko dorosłych. Okazję, by wsiąść, choć nie do pociągu i nie byle jakiego, ale na pociąg i to w dodatku amerykański, ma każdy, kto odwiedzi park Kolejowy Odjazd.

Z atrakcji mogą bowiem korzystać zarówno osoby pełnoletnie, jak i dzieci.

Jego powstanie zapowiadaliśmy w lutym. Początkowo park miał zacząć działać w maju, ale termin się przesunął o kilka miesięcy.

Czytaj też: Pierwszy w Trójmieście park z pociągami do jeżdżenia

Miasteczko powstało w Sopocie, na gruncie sąsiadującym z boiskiem rugbystów Ogniwa, w pobliżu przystanku SKM Wyścigi.

Na jego terenie znajduje się pętla kolejowa o długości 380 m, po której kursują dwie repliki amerykańskich lokomotyw z dołączonymi dwoma wagonami każda.

- Jednym składem mogą jechać na raz dwie osoby dorosłe lub trójka dzieci plus osoba prowadząca pociąg. Każdy kurs obejmuje trzy pętle i trwa 15 minut. Bilet kosztuje 20 zł, przy czym dzieci do 3 lat wchodzą razem z osobą dorosłą - informuje Dariusz Stenka, pomysłodawca parku Kolejowy Odjazd.
Park jest czynny w godz. 10-19, a ostatni kurs wykonywany jest ok. godz. 18:45.

Jesienią powstanie druga, zapowiadana wcześniej pętla oraz dodatkowe atrakcje na trasie, m.in.: tunel do którego pociągi będą wjeżdżały.

Miejsca

Opinie (165) 6 zablokowanych

  • Stenka kompromitujesz się jak dulkiewicz i inna ferajna z po rządząca ta wsia

    • 2 0

  • Syn ma akurat ma fazę na pociagi

    To sie przejedziemy.

    • 1 0

  • Troszkę inaczej sobie to wyobrażałem ale być może mam zbyt bójną wyobraźnię. Pytanie-gdzie ta atrakcja? (1)

    • 4 0

    • Zapowiedzi były szumne. Miały być jakieś domki, dworce kolejowe i takie tam a wyszło jak zawsze!

      • 3 0

  • I wszędzie ten sam facet. To motorniczy czy turysta z podlasia? (1)

    • 5 0

    • Ci panowie poza dzieckiem, to pracownicy. Wygląda na to, że dla siebie to zbudowali, wszak zaraz będzie po sezonie!

      • 2 0

  • Polskie miernoty krytykują

    Ci, ktorzy tak chętnie wszystko krytykują, to miernoty i niedacznicy, którzy w swoim miernym I nieudacznym życiu nic nie wymyslili, nie zrobili i nie zrobią. Potrafią tylko drwić, zdychać z zawiści i wylewać pomyje. Żalosne prostaki !!! Pomyslodawcom gratuluję pomysłu i trzymam kciuki za rozwijanie przedsięwzięcia...

    • 1 3

  • Drogo. Jak jeden obiad dla rodziny w domu

    Podziękuję jednak

    • 2 0

  • mieszkanka

    Pomysł dobry ale efekt końcowy to jakaś żenada ...
    Czy pomysłodawca widział podobne parki w Europie ???
    Ten w Sopocie to jest Miniatura Miniatur ........

    • 1 0

  • Nietoperek

    Szkoda, że w Parku mają repliki tylko amerykańskich lokomotyw, a nie polskich lub choćby europejskich. Będąc w okolicy Międzyrzecza (wiem daleko, bo lubuskie) - jadąc do Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego (w Pniewie) warto tuż za Międzyrzeczem w miejscowości Nietoperek zjechać w stronę Kęszycy i Kęszycy Keśnej (była radziecka baza wojskowa batalionu łączności) zajechać do pana Jóźwiaka, który samodzielnie zbudował kolejkę ogrodową, która funkcjonuje pod nazwą Kolejka Ogrodowa Nietoperek. Wagoniki ciągną repliki dwóch lokomotywek: SM 42 (spalinowa) i Ok1 (parowóz, ale z uwagi na możliwości techniczne napędzany silnikiem elektrycznym). Także ma długość jakieś 400 m, ale po drodze oprócz urządzeń takich jak semafory, czy słupy teletechniczne, czy infrastruktury w postaci mostu i tunelu można zobaczyć repliki niektórych okolicznych stacji, nastawni a także niedalekiego Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane