- 1 Poszukiwania 36-latka na Stogach (97 opinii)
- 2 Podpalacz i morderca w rękach policji (41 opinii)
- 3 Michał Guć odchodzi z Rady Miasta Gdyni (63 opinie)
- 4 Rusza naprawa parkingu. Przeparkuj auto (57 opinii)
- 5 Tu strach o zawieszenie. Będzie remont (135 opinii)
- 6 Ubywa mieszkańców i rozwodów (403 opinie)
Parking centrum handlowego nie dla pracowników
Zarządca centrum handlowego Riviera w Gdyni zabrania pracownikom sklepów korzystać z parkingu wewnątrz obiektu i odsyła ich na parking miejski. Powód: auta pracowników zajmują miejsca autom klientów, a to oni są najważniejsi. W innych centrach handlowych w Trójmieście jest z tym różnie.
Parking Riviery nie dla jej pracowników
Władze Centrum Handlowego "Riviera"
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Do pracy dojeżdżam autem, bo jest to dla mnie najszybszy i najtańszy wariant transportu. Po drodze odwożę i odbieram ze szkoły dziecko. Niedługo to się jednak może skończyć, bo dostaliśmy od zarządcy Riviery komunikat, z którego wynika, że miejsca na parkingu przeznaczone są wyłącznie dla klientów sklepów - napisała do nas pani Ania.
Regulaminowe kary
W skierowanym do najemców lokali piśmie dyrekcja centrum informuje, że po kontroli na parkingu zidentyfikowano kilkadziesiąt pojazdów należących do pracowników centrum. Przypomniano, że parkowanie samochodów pracowników stanowi naruszenie regulaminu i jest zagrożone karą umowną.
- Czy ja nie jestem klientem, jeśli codziennie robię tu zakupy? Wiadomo, że jako sprzedawca zarabiam niewiele, więc może dlatego jestem tu niemile widziana. Zostaliśmy spisani na podstawie numerów rejestracyjnych aut i teraz czekamy na karę. Taka akcja tuż przed samymi świętami! Czuję się zdołowana. Odechciewa mi się pracy w takim środowisku. Ciekawe, gdzie zarząd parkuje swoje auta? - kwituje pani Ania.
Samochody pracowników zmniejszają zyski
Parking w "Rivierze" mieści blisko 2,5 tys. samochodów. Pracowników jest w sumie 1,5 tys., ale nie wszyscy pracują w tym samym czasie, nie wszyscy mają też samochody. Powołując się te liczby, władze centrum tłumaczą się, że łamanie zakazu zagraża "stabilności finansowej obiektu".
- W Rivierze pracuje ponad 1500 osób, zajęcie np. 200 miejsc parkingowych to odebranie szans na zrobienie zakupów przez 200 klientów, co szczególnie bolesne może być w okresie zakupów przedświątecznych - pisze Weronika Małgorzewicz, specjalista ds. marketingu CH "Riviera". - Zasady wykorzystywania parkingu w obiekcie zdefiniowane są w Regulaminie Centrum. Najemcy, podpisując umowę najmu, akceptują jego zapisy. Dotyczą one także pracowników najemców, a mają za cel dbanie o interes centrum.
Riviera wskazuje pracownikom miejski parking
Co w takim razie powinni zrobić zmotoryzowani pracownicy Riviery? Zdaniem władz centrum, powinni parkować swoje samochody na pobliskim parkingu miejskim.
- Obok budynku Riviery znajduje się przestronny parking miejski, bezpłatny, gdzie można swobodnie pozostawić auto, dając możliwość klientom wygodnego dostępu do centrum i sklepów - dodaje Małgorzewicz.
Każde centrum handlowe ma własne zasady
Postanowiliśmy sprawdzić, czy tego rodzaju praktyka jest normą w innych tego rodzaju obiektach. W "Klifie" pracownicy mogą korzystać z parkingu wewnętrznego, ale zazwyczaj korzystają z parkingu obok centrum handlowego.
- Pracownicy Centrum Handlowego Klif mogą korzystać z miejsc parkingowych przy obiekcie. Zazwyczaj zostawiają swoje samochody w bezpośrednim sąsiedztwie wejść służbowych, na tyłach centrum - tłumaczy Aleksandra Żuraw-Miłkowska z biura prasowego CH Klif.
Jeszcze inaczej jest na parkingu w Galerii Bałtyckiej. Tyle tylko, że w tym centrum parkowanie jest płatne.
- Nie ma zakazu korzystania z parkingu przez pracowników. Najemcy lokali w Galerii Bałtyckiej, podobnie jak odwiedzający nas klienci, mogą parkować swoje samochody na naszym parkingu. Ale podobnie jak klienci muszą zapłacić za postój swoich aut zgodnie z obowiązującą taryfą - mówi Magdalena Banach z Biura Parkingu Galerii Bałtyckiej.
Centrum Handlowe "Manhattan" również nie zakazuje swoim pracownikom korzystania z parkingu i zamiast codziennego uiszczania opłat, proponuje im wykupienie miesięcznego abonamentu.
Natomiast w Galerii Handlowej "Madison", podobnie jak w "Rivierze", najemcy lokali mają zakaz korzystania z parkingu.
- Miejsca parkingowe są przeznaczone wyłącznie dla klientów. Najemcy, którzy złamaliby zakaz parkowania, byliby proszeni o natychmiastowe opuszczenie parkingu. Tuż obok naszej galerii znajduje się jednak poziomowy parking i to tam właśnie pracownicy mogą wykupić sobie miesięczny abonament, z czego zresztą korzystają - wyjaśnia Łukasz Anuszkiewicz z działu technicznego "Madisona".
Miejsca
Opinie (386) 1 zablokowana
-
2015-12-22 07:26
Tam jest chyba ponad 250 sklepów więc powiedzmy, że pracuje tam 10 razy tyle osób jak nie więcej. Większość pewnie jeździ samochodem. W takim wypadku zajeliby cały parking.
- 14 5
-
2015-12-22 07:36
Czyli jak ktos pracuje w Rivierze i w wolnym dniu przyjezdza na szoping to nie moza zaparkowac w tej galerii? Czyli jako klient nie ma do niej wstepu?
- 26 5
-
2015-12-22 07:36
Wyzysk (4)
Wyzysk na pracownikach, którzy non stop mają dodatkowe obowiązki a w okresie przed świątecznym dodatkowe godziny w czynie społecznym nie wspomnę o wizytacjach, tajnych klient itp. A to wszystko za najniższą krajową. .. Zyski korporacji kosztem życia rodzinnego. Ile jeszcze naród zniesie takiego wyzysku???
- 28 18
-
2015-12-22 07:39
;)
o nadgodziny walcz.
- 6 2
-
2015-12-22 07:49
Jak się godzicie to tak macie.
Taka brutalna prawda.
Jeśli ktoś się zgodzi pracować za 100 zł miesięcznie to tyle mu zapłacę.- 12 6
-
2015-12-22 08:03
zwolnij się to nie będziesz wyzyskiwana
ciekawe czy pod swoim sklepem zablokowałabyś wszystkie miejsca dla klientów i dziwiła się, że coś handel nie idzie
- 11 4
-
2015-12-22 10:09
Nie narzekaj weż zmień pracę, weż kredyt i niemartw się już o nic przez 30 lat
- 5 2
-
2015-12-22 07:41
Aha, czyli wynika z tego, że... (2)
...jak parking jest płatny to parkowanie na nim przez pracowników nie zagraża bytowi CH. Natomiast jak parkin jest bezpłatny, to zagraża. Ciekawe.....
- 24 9
-
2015-12-22 07:56
Znowu jakiś przygłup minusuje. Ale taki jest wniosek z tekstu.
- 7 3
-
2015-12-22 09:17
no nie zagraża
bo wiadomo, ze pracownik nie będzie wydawał połowy swojej pensji na parking, a klient zmieści się w darmowym czasie lub zapłaci parę złotych max. przecież pracownik zajmuje parking na kilka godzin- jeśli zapłaci to ok, ale to mało prawdopodobne. w tym czasie miejsce zajmie kilku klientów.
- 8 1
-
2015-12-22 07:48
i będą parkować
będą parkować, jak nie na parkingu Riviery to tak samo jak pracownicy w GB, Będą parkować po okolicznych osiedlach zastawiając miejsca parkingowe mieszkańcom....
- 13 4
-
2015-12-22 07:51
Typowy problem narodowy (1)
Jak zwykle u nas. Problem z niczego, bo właściwie go nie ma. Ale zdolny rodak znajdzie i z byle czego zrobi problem wagi państwowej. Rozwiązanie jest jasne - skoro zbudowaliście za mały parking - rozbudujcie go dostosowując do potrzeb.
Tyle poważnych problemów mamy wokół, a nasi krajanie skupiają się na .... d*perelach.- 16 10
-
2015-12-22 08:00
A może każdy pracownik wyłoży 100 000 na rozbudowę parkingu?
Pierwszy raz słyszę że właściciel ma pracownikom najemcy gwarantować bezpłatny parking.
- 11 1
-
2015-12-22 07:58
w sumie słusznie, mają tak zachwalaną komunikację miejską
- 7 5
-
2015-12-22 07:59
(7)
Korponora. Korpowozy. Korposzczury. Określenia dla "zarządu". To dzięki pracownikom macie na swoje pensje!!! Aż tak wyprało wam korpomózgi?
- 21 15
-
2015-12-22 09:18
(2)
Zarząd pensje ma dzięki pieniądzom klientów
- 2 9
-
2015-12-22 09:37
(1)
A to zarząd osobiście ich obsługuje?
- 11 1
-
2015-12-22 18:25
osobiscie nie obsługuje ale zarząd ma pensje i sklepowa ma pensje dlatego ze klienci zostawiają tam swoje pieniądze. czyli klient jest w tym układzie najwazniejszy bo dla niego sa centra handlowe. a moze sie myle i centra sa po to tylko zeby sklepowa miała pracę
- 2 3
-
2015-12-22 09:23
a pracownicy (2)
mają swoje pensje dzięki właścicielom, którzy wyłożyli swoją kasę (ryzykując kredyty itp) na biznes. i sądząc po wysokości płac dla ekspedientów, to właśnie oni są do zastąpienia, bo ciągle ktoś sie godzi na takie warunki/zarobki. tak, są ludzie, którzy się unoszą duma i rezygnują, ale zawsze ktoś sie na ich miejsce decyduje. co oznacza, ze stanowisko jest dobrze wycenione na dany rynek. dopiero jeśli nie można znaleźć żadnego jelenia, mozna zakładać, ze trzeba pensję/warunki zmienić. dla mnie to wydaje się oczywiste, ale mogę się mylić, nie znam się, mam wolny zawód.
- 9 4
-
2015-12-22 21:31
w ten sposob
Pracuja w Indiach za 1 dolara....
Od pewnego poziomu to jest moze i rynkowe ale raczej nieludzkie- 3 1
-
2015-12-22 22:22
Teraz ciezko jest znaleźć dobrego pracownika tzn. takiego, któremu nie boisz się zostawić sklepu
To wymuszna na pracodawcy podwyższenie pensji.
- 2 0
-
2015-12-22 10:55
wyprany mózg
Inwektywy bez wysłuchania argumentów! Handel żyje z klientów, nie z pracowników sklepów. Droga Pani Aniu (imię zmienione? co to, jakaś sprawa o zabójstwo?), proszę zapytać pracodawcę o zdanie, skąd ma dla Pani pieniążki na wypłatę? Od rządu? Od ZUSu? Od Caritasu? A może inna praca? np. górnika, on też może zaprotestować, że pracodawca nie zapewnia mu dostępu do słońca, a jednak zjeżdża do kopalni i pracuje ciężko na życie.
- 8 5
-
2015-12-22 07:59
(1)
co za problem, parking jest dla klientów i tyle w temacie !!
ludzie naprawdę mają większe problemy z zaparkowaniem swojego auta pod pracą niż jakaś laska z rivy- 15 9
-
2015-12-22 08:26
Niech najemcy i pracownicy zrobią zrzute
i dobudują jeszcze jedno piętro z parkingiem dla pracowników i najemców. To pewnie będzie z ok. jednego tysiąca, skoro chcą samochodem dojeżdżać a nie np. rowerem ? .
- 3 1
-
2015-12-22 08:06
(6)
Pracowałem parę lat temu na Matarni i tylko wrogowi mogę polecić pracę w centrum handlowym tym czy innym. S co mnie obchodzi jakieś szwedzkie święto, żeby do 24 tam czekać na tego zbłąkanego i znudzonego życiem złotego klienta, który niby o 23 może przyjdzie taboret w promocji kupić.
- 25 3
-
2015-12-22 08:11
handel i usługi zawsze były przerąbane, w czasach korposzczurzerii - jest jeszcze gorzej.
- 10 1
-
2015-12-22 08:24
A o 22.17 ostatni autobus odjeżdża do Gdanska
- 4 1
-
2015-12-22 09:36
to chyba coś, czego niektórzy nie potrafią pojąć: (3)
praca w sklepie polega na tym, że jest się dla klienta, nie odwrotnie. nawet, jeśli klient jest du***em. za to masz płacone, nie za np. pracę biurową. jest to praca ciężka, ale niewymagająca wysokich kwalifikacji, z wyjątkiem właśnie kontaktu z klientem. jeśli tego nie rozumiesz, podobnie jak pracy w godzinach pasujących klientowi (bo klient zwykle pracuje w tych godzinach, w których Ty byś chciał- zawsze bawią mni sklepy zamykające się o 16-17), to zapewne nie jest to po prostu praca dla Ciebie. i to jest chyba ok? pytanie, dlaczego wybrałeś ta pracę.
- 7 10
-
2015-12-22 09:39
Bełkoczesz jak TVN.Musi być zachowana równowaga,zabezpieczony interes obu stron.
- 9 3
-
2015-12-22 10:14
Może w sklepie ze stanikami i majtkami to nie trzeba specjalnych kwalifikacji. A zapewne w ferworze bieganiny po sale off nie widzisz bardziej specjalistycznych sklepów, które z resztą nie mają sensu w tych galeriach.
- 11 3
-
2015-12-22 11:23
niestety czasem to nie człowiek wybiera sobie prace...nie możesz tego zrozumieć ?
- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.