• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Parking centrum handlowego nie dla pracowników

Rafał Borowski
22 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Centrum Handlowe Riviera jest największym tego rodzaju obiektem na Pomorzu. Choć jej parking mieści blisko 2,5 tys. aut, najemcom lokali nie wolno z niego korzystać. Centrum Handlowe Riviera jest największym tego rodzaju obiektem na Pomorzu. Choć jej parking mieści blisko 2,5 tys. aut, najemcom lokali nie wolno z niego korzystać.

Zarządca centrum handlowego Riviera w Gdyni zabrania pracownikom sklepów korzystać z parkingu wewnątrz obiektu i odsyła ich na parking miejski. Powód: auta pracowników zajmują miejsca autom klientów, a to oni są najważniejsi. W innych centrach handlowych w Trójmieście jest z tym różnie.



Co sądzisz o zakazie parkowania dotyczącym pracowników Riviery?

Trójmiejskie centra handlowe to miejsca pracy tysięcy ludzi. Niektórzy z nich, szczególnie ci mieszkający poza Trójmiastem, dojeżdżają do pracy samochodami. I gdzieś muszą swoje auta zaparkować.

Parking Riviery nie dla jej pracowników

Władze Centrum Handlowego "Riviera" zobacz na mapie Gdyni w Gdyni zabraniają swoim pracownikom korzystać z kilkupoziomowego parkingu wewnątrz budynku. O problemie poinformowała nas pani Ania (imię zmienione), która jest pracownicą jednej z firm, które mają swoje sklep w "Rivierze".

- Do pracy dojeżdżam autem, bo jest to dla mnie najszybszy i najtańszy wariant transportu. Po drodze odwożę i odbieram ze szkoły dziecko. Niedługo to się jednak może skończyć, bo dostaliśmy od zarządcy Riviery komunikat, z którego wynika, że miejsca na parkingu przeznaczone są wyłącznie dla klientów sklepów - napisała do nas pani Ania.
Regulaminowe kary

W skierowanym do najemców lokali piśmie dyrekcja centrum informuje, że po kontroli na parkingu zidentyfikowano kilkadziesiąt pojazdów należących do pracowników centrum. Przypomniano, że parkowanie samochodów pracowników stanowi naruszenie regulaminu i jest zagrożone karą umowną.

Pismo wysłane do najemców lokali w CH Riviera. Pismo wysłane do najemców lokali w CH Riviera.

- Czy ja nie jestem klientem, jeśli codziennie robię tu zakupy? Wiadomo, że jako sprzedawca zarabiam niewiele, więc może dlatego jestem tu niemile widziana. Zostaliśmy spisani na podstawie numerów rejestracyjnych aut i teraz czekamy na karę. Taka akcja tuż przed samymi świętami! Czuję się zdołowana. Odechciewa mi się pracy w takim środowisku. Ciekawe, gdzie zarząd parkuje swoje auta? - kwituje pani Ania.
Samochody pracowników zmniejszają zyski

Parking w "Rivierze" mieści blisko 2,5 tys. samochodów. Pracowników jest w sumie 1,5 tys., ale nie wszyscy pracują w tym samym czasie, nie wszyscy mają też samochody. Powołując się te liczby, władze centrum tłumaczą się, że łamanie zakazu zagraża "stabilności finansowej obiektu".

- W Rivierze pracuje ponad 1500 osób, zajęcie np. 200 miejsc parkingowych to odebranie szans na zrobienie zakupów przez 200 klientów, co szczególnie bolesne może być w okresie zakupów przedświątecznych - pisze Weronika Małgorzewicz, specjalista ds. marketingu CH "Riviera". - Zasady wykorzystywania parkingu w obiekcie zdefiniowane są w Regulaminie Centrum. Najemcy, podpisując umowę najmu, akceptują jego zapisy. Dotyczą one także pracowników najemców, a mają za cel dbanie o interes centrum.
Riviera wskazuje pracownikom miejski parking

Co w takim razie powinni zrobić zmotoryzowani pracownicy Riviery? Zdaniem władz centrum, powinni parkować swoje samochody na pobliskim parkingu miejskim.

- Obok budynku Riviery znajduje się przestronny parking miejski, bezpłatny, gdzie można swobodnie pozostawić auto, dając możliwość klientom wygodnego dostępu do centrum i sklepów - dodaje Małgorzewicz.
Każde centrum handlowe ma własne zasady

Postanowiliśmy sprawdzić, czy tego rodzaju praktyka jest normą w innych tego rodzaju obiektach. W "Klifie" pracownicy mogą korzystać z parkingu wewnętrznego, ale zazwyczaj korzystają z parkingu obok centrum handlowego.

- Pracownicy Centrum Handlowego Klif mogą korzystać z miejsc parkingowych przy obiekcie. Zazwyczaj zostawiają swoje samochody w bezpośrednim sąsiedztwie wejść służbowych, na tyłach centrum - tłumaczy Aleksandra Żuraw-Miłkowska z biura prasowego CH Klif.
Jeszcze inaczej jest na parkingu w Galerii Bałtyckiej. Tyle tylko, że w tym centrum parkowanie jest płatne.

- Nie ma zakazu korzystania z parkingu przez pracowników. Najemcy lokali w Galerii Bałtyckiej, podobnie jak odwiedzający nas klienci, mogą parkować swoje samochody na naszym parkingu. Ale podobnie jak klienci muszą zapłacić za postój swoich aut zgodnie z obowiązującą taryfą - mówi Magdalena Banach z Biura Parkingu Galerii Bałtyckiej.
Centrum Handlowe "Manhattan" również nie zakazuje swoim pracownikom korzystania z parkingu i zamiast codziennego uiszczania opłat, proponuje im wykupienie miesięcznego abonamentu.

Natomiast w Galerii Handlowej "Madison", podobnie jak w "Rivierze", najemcy lokali mają zakaz korzystania z parkingu.

- Miejsca parkingowe są przeznaczone wyłącznie dla klientów. Najemcy, którzy złamaliby zakaz parkowania, byliby proszeni o natychmiastowe opuszczenie parkingu. Tuż obok naszej galerii znajduje się jednak poziomowy parking i to tam właśnie pracownicy mogą wykupić sobie miesięczny abonament, z czego zresztą korzystają - wyjaśnia Łukasz Anuszkiewicz z działu technicznego "Madisona".

Miejsca

Opinie (386) 1 zablokowana

  • Tam jest chyba ponad 250 sklepów więc powiedzmy, że pracuje tam 10 razy tyle osób jak nie więcej. Większość pewnie jeździ samochodem. W takim wypadku zajeliby cały parking.

    • 14 5

  • Czyli jak ktos pracuje w Rivierze i w wolnym dniu przyjezdza na szoping to nie moza zaparkowac w tej galerii? Czyli jako klient nie ma do niej wstepu?

    • 26 5

  • Wyzysk (4)

    Wyzysk na pracownikach, którzy non stop mają dodatkowe obowiązki a w okresie przed świątecznym dodatkowe godziny w czynie społecznym nie wspomnę o wizytacjach, tajnych klient itp. A to wszystko za najniższą krajową. .. Zyski korporacji kosztem życia rodzinnego. Ile jeszcze naród zniesie takiego wyzysku???

    • 28 18

    • ;)

      o nadgodziny walcz.

      • 6 2

    • Jak się godzicie to tak macie.
      Taka brutalna prawda.
      Jeśli ktoś się zgodzi pracować za 100 zł miesięcznie to tyle mu zapłacę.

      • 12 6

    • zwolnij się to nie będziesz wyzyskiwana

      ciekawe czy pod swoim sklepem zablokowałabyś wszystkie miejsca dla klientów i dziwiła się, że coś handel nie idzie

      • 11 4

    • Nie narzekaj weż zmień pracę, weż kredyt i niemartw się już o nic przez 30 lat

      • 5 2

  • Aha, czyli wynika z tego, że... (2)

    ...jak parking jest płatny to parkowanie na nim przez pracowników nie zagraża bytowi CH. Natomiast jak parkin jest bezpłatny, to zagraża. Ciekawe.....

    • 24 9

    • Znowu jakiś przygłup minusuje. Ale taki jest wniosek z tekstu.

      • 7 3

    • no nie zagraża

      bo wiadomo, ze pracownik nie będzie wydawał połowy swojej pensji na parking, a klient zmieści się w darmowym czasie lub zapłaci parę złotych max. przecież pracownik zajmuje parking na kilka godzin- jeśli zapłaci to ok, ale to mało prawdopodobne. w tym czasie miejsce zajmie kilku klientów.

      • 8 1

  • i będą parkować

    będą parkować, jak nie na parkingu Riviery to tak samo jak pracownicy w GB, Będą parkować po okolicznych osiedlach zastawiając miejsca parkingowe mieszkańcom....

    • 13 4

  • Typowy problem narodowy (1)

    Jak zwykle u nas. Problem z niczego, bo właściwie go nie ma. Ale zdolny rodak znajdzie i z byle czego zrobi problem wagi państwowej. Rozwiązanie jest jasne - skoro zbudowaliście za mały parking - rozbudujcie go dostosowując do potrzeb.
    Tyle poważnych problemów mamy wokół, a nasi krajanie skupiają się na .... d*perelach.

    • 16 10

    • A może każdy pracownik wyłoży 100 000 na rozbudowę parkingu?

      Pierwszy raz słyszę że właściciel ma pracownikom najemcy gwarantować bezpłatny parking.

      • 11 1

  • w sumie słusznie, mają tak zachwalaną komunikację miejską

    • 7 5

  • (7)

    Korponora. Korpowozy. Korposzczury. Określenia dla "zarządu". To dzięki pracownikom macie na swoje pensje!!! Aż tak wyprało wam korpomózgi?

    • 21 15

    • (2)

      Zarząd pensje ma dzięki pieniądzom klientów

      • 2 9

      • (1)

        A to zarząd osobiście ich obsługuje?

        • 11 1

        • osobiscie nie obsługuje ale zarząd ma pensje i sklepowa ma pensje dlatego ze klienci zostawiają tam swoje pieniądze. czyli klient jest w tym układzie najwazniejszy bo dla niego sa centra handlowe. a moze sie myle i centra sa po to tylko zeby sklepowa miała pracę

          • 2 3

    • a pracownicy (2)

      mają swoje pensje dzięki właścicielom, którzy wyłożyli swoją kasę (ryzykując kredyty itp) na biznes. i sądząc po wysokości płac dla ekspedientów, to właśnie oni są do zastąpienia, bo ciągle ktoś sie godzi na takie warunki/zarobki. tak, są ludzie, którzy się unoszą duma i rezygnują, ale zawsze ktoś sie na ich miejsce decyduje. co oznacza, ze stanowisko jest dobrze wycenione na dany rynek. dopiero jeśli nie można znaleźć żadnego jelenia, mozna zakładać, ze trzeba pensję/warunki zmienić. dla mnie to wydaje się oczywiste, ale mogę się mylić, nie znam się, mam wolny zawód.

      • 9 4

      • w ten sposob

        Pracuja w Indiach za 1 dolara....
        Od pewnego poziomu to jest moze i rynkowe ale raczej nieludzkie

        • 3 1

      • Teraz ciezko jest znaleźć dobrego pracownika tzn. takiego, któremu nie boisz się zostawić sklepu

        To wymuszna na pracodawcy podwyższenie pensji.

        • 2 0

    • wyprany mózg

      Inwektywy bez wysłuchania argumentów! Handel żyje z klientów, nie z pracowników sklepów. Droga Pani Aniu (imię zmienione? co to, jakaś sprawa o zabójstwo?), proszę zapytać pracodawcę o zdanie, skąd ma dla Pani pieniążki na wypłatę? Od rządu? Od ZUSu? Od Caritasu? A może inna praca? np. górnika, on też może zaprotestować, że pracodawca nie zapewnia mu dostępu do słońca, a jednak zjeżdża do kopalni i pracuje ciężko na życie.

      • 8 5

  • (1)

    co za problem, parking jest dla klientów i tyle w temacie !!

    ludzie naprawdę mają większe problemy z zaparkowaniem swojego auta pod pracą niż jakaś laska z rivy

    • 15 9

    • Niech najemcy i pracownicy zrobią zrzute

      i dobudują jeszcze jedno piętro z parkingiem dla pracowników i najemców. To pewnie będzie z ok. jednego tysiąca, skoro chcą samochodem dojeżdżać a nie np. rowerem ? .

      • 3 1

  • (6)

    Pracowałem parę lat temu na Matarni i tylko wrogowi mogę polecić pracę w centrum handlowym tym czy innym. S co mnie obchodzi jakieś szwedzkie święto, żeby do 24 tam czekać na tego zbłąkanego i znudzonego życiem złotego klienta, który niby o 23 może przyjdzie taboret w promocji kupić.

    • 25 3

    • handel i usługi zawsze były przerąbane, w czasach korposzczurzerii - jest jeszcze gorzej.

      • 10 1

    • A o 22.17 ostatni autobus odjeżdża do Gdanska

      • 4 1

    • to chyba coś, czego niektórzy nie potrafią pojąć: (3)

      praca w sklepie polega na tym, że jest się dla klienta, nie odwrotnie. nawet, jeśli klient jest du***em. za to masz płacone, nie za np. pracę biurową. jest to praca ciężka, ale niewymagająca wysokich kwalifikacji, z wyjątkiem właśnie kontaktu z klientem. jeśli tego nie rozumiesz, podobnie jak pracy w godzinach pasujących klientowi (bo klient zwykle pracuje w tych godzinach, w których Ty byś chciał- zawsze bawią mni sklepy zamykające się o 16-17), to zapewne nie jest to po prostu praca dla Ciebie. i to jest chyba ok? pytanie, dlaczego wybrałeś ta pracę.

      • 7 10

      • Bełkoczesz jak TVN.Musi być zachowana równowaga,zabezpieczony interes obu stron.

        • 9 3

      • Może w sklepie ze stanikami i majtkami to nie trzeba specjalnych kwalifikacji. A zapewne w ferworze bieganiny po sale off nie widzisz bardziej specjalistycznych sklepów, które z resztą nie mają sensu w tych galeriach.

        • 11 3

      • niestety czasem to nie człowiek wybiera sobie prace...nie możesz tego zrozumieć ?

        • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane