• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Parking centrum handlowego nie dla pracowników

Rafał Borowski
22 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Centrum Handlowe Riviera jest największym tego rodzaju obiektem na Pomorzu. Choć jej parking mieści blisko 2,5 tys. aut, najemcom lokali nie wolno z niego korzystać. Centrum Handlowe Riviera jest największym tego rodzaju obiektem na Pomorzu. Choć jej parking mieści blisko 2,5 tys. aut, najemcom lokali nie wolno z niego korzystać.

Zarządca centrum handlowego Riviera w Gdyni zabrania pracownikom sklepów korzystać z parkingu wewnątrz obiektu i odsyła ich na parking miejski. Powód: auta pracowników zajmują miejsca autom klientów, a to oni są najważniejsi. W innych centrach handlowych w Trójmieście jest z tym różnie.



Co sądzisz o zakazie parkowania dotyczącym pracowników Riviery?

Trójmiejskie centra handlowe to miejsca pracy tysięcy ludzi. Niektórzy z nich, szczególnie ci mieszkający poza Trójmiastem, dojeżdżają do pracy samochodami. I gdzieś muszą swoje auta zaparkować.

Parking Riviery nie dla jej pracowników

Władze Centrum Handlowego "Riviera" zobacz na mapie Gdyni w Gdyni zabraniają swoim pracownikom korzystać z kilkupoziomowego parkingu wewnątrz budynku. O problemie poinformowała nas pani Ania (imię zmienione), która jest pracownicą jednej z firm, które mają swoje sklep w "Rivierze".

- Do pracy dojeżdżam autem, bo jest to dla mnie najszybszy i najtańszy wariant transportu. Po drodze odwożę i odbieram ze szkoły dziecko. Niedługo to się jednak może skończyć, bo dostaliśmy od zarządcy Riviery komunikat, z którego wynika, że miejsca na parkingu przeznaczone są wyłącznie dla klientów sklepów - napisała do nas pani Ania.
Regulaminowe kary

W skierowanym do najemców lokali piśmie dyrekcja centrum informuje, że po kontroli na parkingu zidentyfikowano kilkadziesiąt pojazdów należących do pracowników centrum. Przypomniano, że parkowanie samochodów pracowników stanowi naruszenie regulaminu i jest zagrożone karą umowną.

Pismo wysłane do najemców lokali w CH Riviera. Pismo wysłane do najemców lokali w CH Riviera.

- Czy ja nie jestem klientem, jeśli codziennie robię tu zakupy? Wiadomo, że jako sprzedawca zarabiam niewiele, więc może dlatego jestem tu niemile widziana. Zostaliśmy spisani na podstawie numerów rejestracyjnych aut i teraz czekamy na karę. Taka akcja tuż przed samymi świętami! Czuję się zdołowana. Odechciewa mi się pracy w takim środowisku. Ciekawe, gdzie zarząd parkuje swoje auta? - kwituje pani Ania.
Samochody pracowników zmniejszają zyski

Parking w "Rivierze" mieści blisko 2,5 tys. samochodów. Pracowników jest w sumie 1,5 tys., ale nie wszyscy pracują w tym samym czasie, nie wszyscy mają też samochody. Powołując się te liczby, władze centrum tłumaczą się, że łamanie zakazu zagraża "stabilności finansowej obiektu".

- W Rivierze pracuje ponad 1500 osób, zajęcie np. 200 miejsc parkingowych to odebranie szans na zrobienie zakupów przez 200 klientów, co szczególnie bolesne może być w okresie zakupów przedświątecznych - pisze Weronika Małgorzewicz, specjalista ds. marketingu CH "Riviera". - Zasady wykorzystywania parkingu w obiekcie zdefiniowane są w Regulaminie Centrum. Najemcy, podpisując umowę najmu, akceptują jego zapisy. Dotyczą one także pracowników najemców, a mają za cel dbanie o interes centrum.
Riviera wskazuje pracownikom miejski parking

Co w takim razie powinni zrobić zmotoryzowani pracownicy Riviery? Zdaniem władz centrum, powinni parkować swoje samochody na pobliskim parkingu miejskim.

- Obok budynku Riviery znajduje się przestronny parking miejski, bezpłatny, gdzie można swobodnie pozostawić auto, dając możliwość klientom wygodnego dostępu do centrum i sklepów - dodaje Małgorzewicz.
Każde centrum handlowe ma własne zasady

Postanowiliśmy sprawdzić, czy tego rodzaju praktyka jest normą w innych tego rodzaju obiektach. W "Klifie" pracownicy mogą korzystać z parkingu wewnętrznego, ale zazwyczaj korzystają z parkingu obok centrum handlowego.

- Pracownicy Centrum Handlowego Klif mogą korzystać z miejsc parkingowych przy obiekcie. Zazwyczaj zostawiają swoje samochody w bezpośrednim sąsiedztwie wejść służbowych, na tyłach centrum - tłumaczy Aleksandra Żuraw-Miłkowska z biura prasowego CH Klif.
Jeszcze inaczej jest na parkingu w Galerii Bałtyckiej. Tyle tylko, że w tym centrum parkowanie jest płatne.

- Nie ma zakazu korzystania z parkingu przez pracowników. Najemcy lokali w Galerii Bałtyckiej, podobnie jak odwiedzający nas klienci, mogą parkować swoje samochody na naszym parkingu. Ale podobnie jak klienci muszą zapłacić za postój swoich aut zgodnie z obowiązującą taryfą - mówi Magdalena Banach z Biura Parkingu Galerii Bałtyckiej.
Centrum Handlowe "Manhattan" również nie zakazuje swoim pracownikom korzystania z parkingu i zamiast codziennego uiszczania opłat, proponuje im wykupienie miesięcznego abonamentu.

Natomiast w Galerii Handlowej "Madison", podobnie jak w "Rivierze", najemcy lokali mają zakaz korzystania z parkingu.

- Miejsca parkingowe są przeznaczone wyłącznie dla klientów. Najemcy, którzy złamaliby zakaz parkowania, byliby proszeni o natychmiastowe opuszczenie parkingu. Tuż obok naszej galerii znajduje się jednak poziomowy parking i to tam właśnie pracownicy mogą wykupić sobie miesięczny abonament, z czego zresztą korzystają - wyjaśnia Łukasz Anuszkiewicz z działu technicznego "Madisona".

Miejsca

Opinie (386) 1 zablokowana

  • skonczy się na tym, że Riviera wprowadzi ograniczenia dla klientów

    tak jak to ma miejsce w większości innych obiektów handlowych

    bilet i np. pół godziny bezpłatne, a potem płatne

    i kto na tym straci?

    na 100% nie centrum (zarządca), bo ten pobiera stałą opłate za najem

    ale straca SKLEPY i w efekcie zwolnia pracowników

    to jest dokładnie ten sam problem jaki maja PISlamiści - chca się mścić/odgrywać na kims innym ale sami straca

    jest to też okraslane jako postawa psa ogrodnika lub miłosiernego polskiego katolika

    • 6 2

  • Korposzczury (1)

    Władze centrów handlowych najlepiej widzieli by pracowników jako studentów na umowie śmieciowej dyspozycyjnych 7 dni w tygodniu za pensje poniżej jakichkolwiek standardów. Budując galerie trzeba wziąć pod uwagę strefę socjalną dla pracowników. Łatwo powiedzieć kup Pan se karnet na parking skoro zarabia się 4,5 czy 6 tys. Przeciętnego pracownika centrum handlowego na to nie stać co widać w okolicach Galerii Bałtyckiej

    • 8 2

    • Zbrodniczy system płac trwa na zielonej wyspie w najlepsze,wzrasta liczba bezdomnych i samobójstw,gdyż obecnie pensja nawet wyższa niż minimalna,nie starcza na podstawowe życie tj.opłaty,media,jedzenie,bilet itp.o ubraniu się i o jakiejś przyjemności w postaci wyjścia do kina,zoo albo teatru ,lub zwyklej herbaty i ciastka w kawiarni raz na miesiąc nie wspomnę,lub dwa nie wspomnę....aby żyło się lepiej,to jest nie do pomyślenia w krajach zachodnich gdzie zarabiając nawet minimum masz te wszystkie przyjemności nawet w tygodniu,o wczasach za granicą dwa razy w roku o samochodzie 10 letnim za tą pensję już nie będę wymieniał ile może normalny europejczyk a nie murzyn z zielonej wyspy

      • 2 0

  • Nie będę robił zakupów w rivierze (1)

    To jest skandal, że tak traktują tamtejszych pracowników!

    • 5 5

    • zle traktują

      kożda sklepowa z riviery powinna miec słuzbowy samochód , komóre. i karnet do SPA aha i jeszcze z 10 tyś

      • 2 2

  • (1)

    Może pracownicy mogliby używać jedynie najwyższej kondygnacji. Tam zazwyczaj i tak jest pusto

    • 3 1

    • A ty kliencie nie możesz? Miejsca najlepsze to nasze miejsca bo my tu jesteśmy najważniejsi a nie jacyś tam klienci. Jak się nie podoba to wypad do bałtyckiej....wkurzeni pracownicy

      • 0 0

  • kogo obchodzi jakiś pracownik

    liczy się kasa, a ludzie?

    • 3 2

  • polityka parkingowa

    Sprzedający są dla klientów a nie odwrotnie. W wielu krajach CYWILIZOWANYCH wszystkie lepsze miejsca - pod dachem, blisko wejść - są przeznaczone dla klientów. Pracownicy parkują dalej, na tyłach. W Rivierze często brak miejsc pod dachem, do czego przyczynia się parkowanie samochodów niektórych miszczuf kierownicy na dwóch a nawet trzech miejscach, co przy niesprzyjającej pogodzie jest co najmniej uciążliwe. Ja w takiej sytuacji odjeżdżam, rezygnując z zakupów. Czy i kiedy powrócę, trudno powiedzieć. Na pewno nieprędko.

    • 4 1

  • Ter

    • 0 0

  • Ter

    • 0 0

  • Dla klientów...

    Jakbym był pracownikiem "Riviery" to i tak zrobiłbym sobie zakupy w supermarkecie, np. drożdżówkę, coś do picia na drugie śniadanie. Pytanie czy jestem klientem czy pracownikiem?

    • 3 1

  • Wszystko jasne Gdynia. ....Ga wtf omg cyka cyka

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane