- 1 Poszukiwania 36-latka na Stogach (121 opinii)
- 2 Michał Guć odchodzi z Rady Miasta Gdyni (184 opinie)
- 3 Podpalacz i morderca w rękach policji (90 opinii)
- 4 We wtorek spotkanie na szczycie ws. pyłu (115 opinii)
- 5 Ten punkt może uratować twoje wakacje (20 opinii)
- 6 Wystawa stała w MIIWŚ czeka na zmiany (76 opinii)
Parking centrum handlowego nie dla pracowników
Zarządca centrum handlowego Riviera w Gdyni zabrania pracownikom sklepów korzystać z parkingu wewnątrz obiektu i odsyła ich na parking miejski. Powód: auta pracowników zajmują miejsca autom klientów, a to oni są najważniejsi. W innych centrach handlowych w Trójmieście jest z tym różnie.
Parking Riviery nie dla jej pracowników
Władze Centrum Handlowego "Riviera"
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Do pracy dojeżdżam autem, bo jest to dla mnie najszybszy i najtańszy wariant transportu. Po drodze odwożę i odbieram ze szkoły dziecko. Niedługo to się jednak może skończyć, bo dostaliśmy od zarządcy Riviery komunikat, z którego wynika, że miejsca na parkingu przeznaczone są wyłącznie dla klientów sklepów - napisała do nas pani Ania.
Regulaminowe kary
W skierowanym do najemców lokali piśmie dyrekcja centrum informuje, że po kontroli na parkingu zidentyfikowano kilkadziesiąt pojazdów należących do pracowników centrum. Przypomniano, że parkowanie samochodów pracowników stanowi naruszenie regulaminu i jest zagrożone karą umowną.
- Czy ja nie jestem klientem, jeśli codziennie robię tu zakupy? Wiadomo, że jako sprzedawca zarabiam niewiele, więc może dlatego jestem tu niemile widziana. Zostaliśmy spisani na podstawie numerów rejestracyjnych aut i teraz czekamy na karę. Taka akcja tuż przed samymi świętami! Czuję się zdołowana. Odechciewa mi się pracy w takim środowisku. Ciekawe, gdzie zarząd parkuje swoje auta? - kwituje pani Ania.
Samochody pracowników zmniejszają zyski
Parking w "Rivierze" mieści blisko 2,5 tys. samochodów. Pracowników jest w sumie 1,5 tys., ale nie wszyscy pracują w tym samym czasie, nie wszyscy mają też samochody. Powołując się te liczby, władze centrum tłumaczą się, że łamanie zakazu zagraża "stabilności finansowej obiektu".
- W Rivierze pracuje ponad 1500 osób, zajęcie np. 200 miejsc parkingowych to odebranie szans na zrobienie zakupów przez 200 klientów, co szczególnie bolesne może być w okresie zakupów przedświątecznych - pisze Weronika Małgorzewicz, specjalista ds. marketingu CH "Riviera". - Zasady wykorzystywania parkingu w obiekcie zdefiniowane są w Regulaminie Centrum. Najemcy, podpisując umowę najmu, akceptują jego zapisy. Dotyczą one także pracowników najemców, a mają za cel dbanie o interes centrum.
Riviera wskazuje pracownikom miejski parking
Co w takim razie powinni zrobić zmotoryzowani pracownicy Riviery? Zdaniem władz centrum, powinni parkować swoje samochody na pobliskim parkingu miejskim.
- Obok budynku Riviery znajduje się przestronny parking miejski, bezpłatny, gdzie można swobodnie pozostawić auto, dając możliwość klientom wygodnego dostępu do centrum i sklepów - dodaje Małgorzewicz.
Każde centrum handlowe ma własne zasady
Postanowiliśmy sprawdzić, czy tego rodzaju praktyka jest normą w innych tego rodzaju obiektach. W "Klifie" pracownicy mogą korzystać z parkingu wewnętrznego, ale zazwyczaj korzystają z parkingu obok centrum handlowego.
- Pracownicy Centrum Handlowego Klif mogą korzystać z miejsc parkingowych przy obiekcie. Zazwyczaj zostawiają swoje samochody w bezpośrednim sąsiedztwie wejść służbowych, na tyłach centrum - tłumaczy Aleksandra Żuraw-Miłkowska z biura prasowego CH Klif.
Jeszcze inaczej jest na parkingu w Galerii Bałtyckiej. Tyle tylko, że w tym centrum parkowanie jest płatne.
- Nie ma zakazu korzystania z parkingu przez pracowników. Najemcy lokali w Galerii Bałtyckiej, podobnie jak odwiedzający nas klienci, mogą parkować swoje samochody na naszym parkingu. Ale podobnie jak klienci muszą zapłacić za postój swoich aut zgodnie z obowiązującą taryfą - mówi Magdalena Banach z Biura Parkingu Galerii Bałtyckiej.
Centrum Handlowe "Manhattan" również nie zakazuje swoim pracownikom korzystania z parkingu i zamiast codziennego uiszczania opłat, proponuje im wykupienie miesięcznego abonamentu.
Natomiast w Galerii Handlowej "Madison", podobnie jak w "Rivierze", najemcy lokali mają zakaz korzystania z parkingu.
- Miejsca parkingowe są przeznaczone wyłącznie dla klientów. Najemcy, którzy złamaliby zakaz parkowania, byliby proszeni o natychmiastowe opuszczenie parkingu. Tuż obok naszej galerii znajduje się jednak poziomowy parking i to tam właśnie pracownicy mogą wykupić sobie miesięczny abonament, z czego zresztą korzystają - wyjaśnia Łukasz Anuszkiewicz z działu technicznego "Madisona".
Miejsca
Opinie (386) 1 zablokowana
-
2015-12-22 16:26
skonczy się na tym, że Riviera wprowadzi ograniczenia dla klientów
tak jak to ma miejsce w większości innych obiektów handlowych
bilet i np. pół godziny bezpłatne, a potem płatne
i kto na tym straci?
na 100% nie centrum (zarządca), bo ten pobiera stałą opłate za najem
ale straca SKLEPY i w efekcie zwolnia pracowników
to jest dokładnie ten sam problem jaki maja PISlamiści - chca się mścić/odgrywać na kims innym ale sami straca
jest to też okraslane jako postawa psa ogrodnika lub miłosiernego polskiego katolika- 6 2
-
2015-12-22 17:53
Korposzczury (1)
Władze centrów handlowych najlepiej widzieli by pracowników jako studentów na umowie śmieciowej dyspozycyjnych 7 dni w tygodniu za pensje poniżej jakichkolwiek standardów. Budując galerie trzeba wziąć pod uwagę strefę socjalną dla pracowników. Łatwo powiedzieć kup Pan se karnet na parking skoro zarabia się 4,5 czy 6 tys. Przeciętnego pracownika centrum handlowego na to nie stać co widać w okolicach Galerii Bałtyckiej
- 8 2
-
2015-12-22 21:42
Zbrodniczy system płac trwa na zielonej wyspie w najlepsze,wzrasta liczba bezdomnych i samobójstw,gdyż obecnie pensja nawet wyższa niż minimalna,nie starcza na podstawowe życie tj.opłaty,media,jedzenie,bilet itp.o ubraniu się i o jakiejś przyjemności w postaci wyjścia do kina,zoo albo teatru ,lub zwyklej herbaty i ciastka w kawiarni raz na miesiąc nie wspomnę,lub dwa nie wspomnę....aby żyło się lepiej,to jest nie do pomyślenia w krajach zachodnich gdzie zarabiając nawet minimum masz te wszystkie przyjemności nawet w tygodniu,o wczasach za granicą dwa razy w roku o samochodzie 10 letnim za tą pensję już nie będę wymieniał ile może normalny europejczyk a nie murzyn z zielonej wyspy
- 2 0
-
2015-12-22 18:17
Nie będę robił zakupów w rivierze (1)
To jest skandal, że tak traktują tamtejszych pracowników!
- 5 5
-
2015-12-22 18:43
zle traktują
kożda sklepowa z riviery powinna miec słuzbowy samochód , komóre. i karnet do SPA aha i jeszcze z 10 tyś
- 2 2
-
2015-12-22 18:21
(1)
Może pracownicy mogliby używać jedynie najwyższej kondygnacji. Tam zazwyczaj i tak jest pusto
- 3 1
-
2015-12-22 21:45
A ty kliencie nie możesz? Miejsca najlepsze to nasze miejsca bo my tu jesteśmy najważniejsi a nie jacyś tam klienci. Jak się nie podoba to wypad do bałtyckiej....wkurzeni pracownicy
- 0 0
-
2015-12-22 19:38
kogo obchodzi jakiś pracownik
liczy się kasa, a ludzie?
- 3 2
-
2015-12-22 20:21
polityka parkingowa
Sprzedający są dla klientów a nie odwrotnie. W wielu krajach CYWILIZOWANYCH wszystkie lepsze miejsca - pod dachem, blisko wejść - są przeznaczone dla klientów. Pracownicy parkują dalej, na tyłach. W Rivierze często brak miejsc pod dachem, do czego przyczynia się parkowanie samochodów niektórych miszczuf kierownicy na dwóch a nawet trzech miejscach, co przy niesprzyjającej pogodzie jest co najmniej uciążliwe. Ja w takiej sytuacji odjeżdżam, rezygnując z zakupów. Czy i kiedy powrócę, trudno powiedzieć. Na pewno nieprędko.
- 4 1
-
2015-12-22 20:26
Ter
- 0 0
-
2015-12-22 20:26
Ter
- 0 0
-
2015-12-22 21:28
Dla klientów...
Jakbym był pracownikiem "Riviery" to i tak zrobiłbym sobie zakupy w supermarkecie, np. drożdżówkę, coś do picia na drugie śniadanie. Pytanie czy jestem klientem czy pracownikiem?
- 3 1
-
2015-12-22 21:33
Wszystko jasne Gdynia. ....Ga wtf omg cyka cyka
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.