- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (221 opinii)
- 2 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (764 opinie)
- 3 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (120 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (116 opinii)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (55 opinii)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (20 opinii)
Parking przesiadkowy na komunikację miejską zamienił się w parking osiedlowy
Parking park and ride na węźle Ujeścisko miał służyć kierowcom, którzy zdecydują się zmienić środek transportu poza centrum na tramwaj i autobus. Zamiast tego z pieniędzy publicznych sfinansowano parking dla mieszkańców okolicznych osiedli. Urzędnicy zapowiadają obserwację ruchu - zwłaszcza po uruchomienie tramwaju na Nowej Warszawskiej.
Nic bardziej mylnego - parking przez cały dzień pozostawał wypełniony w ok. 70 proc. Ponadto większość auta zaparkowanych była nie w pobliżu przystanków tramwajowych i autobusowych, lecz w części najbliższej osiedla Lawendowe Wzgórza.
Auta dostawcze, podnośnik, a nawet przyczepa campingowa
Na parkingu poza zwykłymi autami osobowymi naliczyliśmy:
- aż 12 pojazdów dostawczych - w tym cztery, które są większe niż wyznaczone miejsca postojowe (zajmują dwa miejsca postojowe),
- przyczepę campingową,
- pojazd z podnośnikiem koszowym,
- samochód ze zdemontowanym kołem.
Bez wątpienia parking nie ma nic wspólnego z promocją transportu zbiorowego, a jest kolejną realizacją tego typu w Gdańsku, która rozwiązuje problem braku miejsc do parkowania na pobliskich osiedlach deweloperskich.
Auta na wynajem blokowały parking park&ride
Parking niezgodny z przeznaczeniem, ale zmiany nieprędko
Nasuwa się jednak pytanie, czy taki był cel inwestycji współfinansowanej z Unii Europejskiej, powstałej w ramach al. Adamowicza? Urzędnicy nie zamierzają na razie dokonywać żadnych zmian. Zapowiadają jedynie obserwację ruchu po starcie tramwaju na początku przyszłego roku na trasie Nowej Warszawskiej, która zaczyna się na właśnie na węźle Ujeścisko i będzie stanowić najszybsze połączenie szynowe ze Śródmieściem.
- Obecnie nie jest planowane wdrożenie systemu kontroli postoju na parkingach park and ride. Nie wykluczamy, że w przypadku stwierdzenia zapotrzebowania na takie rozwiązania, będą one wdrażane. Kwestia ta będzie analizowana i monitorowana w momencie pełnego uruchomienia węzła integracyjnego. Jeżeli początkowy okres użytkowania węzła wykaże problemy, będziemy na nie elastycznie reagować - zapowiada Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Parkingi w Gdańsku, Sopocie i Gdyni - baza firm
Gdańsk przyjazny kierowcom, którzy nie korzystają z komunikacji
Gdańskie ma wyjątkowo liberalne podejście do parkingów przesiadkowych i wyróżnia się na tle innych aglomeracji w Polsce, gdzie urzędnicy robią wszystko, aby parkingi park and ride nie zamieniły się w finansowane z budżetu miasta parkingi osiedlowe oraz place postojowe dla firm logistycznych i budowlanych:
- w Warszawie z parkingów park and ride mogą korzystać wyłącznie posiadacze ważnych biletów krótkookresowych (co najmniej dobowych) i okresowych. Wjazd i wyjazd kontrolowany jest przez system szlabanów, zaś postój w godzinach nocnych 2 - 4:30 jest zabroniony i wiąże się z nałożeniem kary administracyjnej 100 zł (niezależnie od ważności biletów na przejazdy transportem zbiorowym).
- w Poznaniu obowiązują podobne zasady jak w Warszawie, przy czym tutaj wjazd odbywa się w oparciu o bilety okresowe lub Poznańską Elektroniczną Kartę Aglomeracyjną. Pozostali kierowcy muszą liczyć się z opłatą 10 zł za postój, a wszyscy kierowcy z możliwością nałożenia opłaty 100 zł za postój w godzinach 2:30 - 4:30.
- w Krakowie opłata jest wnoszona jest na wjeździe i wynosi 10 lub 25 zł za postój do końca działalności parkingu tj. do 2:30. Opłata 10 zł jest jednocześnie biletem dobowym na komunikację miejską, zaś opłata 25 zł dla pięciu osób (lub rodziny dla łącznie siedmiu osób). Pozostawienie auta po zamknięciu parkingu wiąże się z karą 100 zł.
- we Wrocławiu istnieją dwa rodzaje parkingów przesiadkowych: bez żadnej kontroli w lokalizacjach z dala od zabudowy mieszkaniowej oraz z kontrolą wjazdu, która wymaga od kierowcy posiadania biletu okresowego na komunikację miejską. Parkować można wyłącznie w godzinach od 4 do 2 dnia następnego.
Parking przy cmentarzu pełen aut nawet w nocy
Przypomnijmy, że trzy lata temu podobny problem jak na Ujeścisku pojawił się także na parkingu przy cmentarzu Łostowickim od strony Cedrowej. Tam auta mieszkańców przyległego osiedla wypełniały szczelnie miejsca postojowe nawet nocą, kiedy nekropolia jest nieczynna.
Urzędnicy ostatecznie zdecydowali się przekazać kontrolę wjazdu jednej z fundacji, która pobiera opłaty na poziomie identycznym, jak w Strefie Płatnego Parkowania.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-08-23 20:32
W cywilizowanych miastach (15)
parkingi park ride sa bezplatne jesli masz bilet jednorazowy albo miesieczny. Baa... w wielu miastach na bilet komunikacji miejskiej wynajmiemy rowery miejskie... Wszystko po to aby nasze auto zostalo na p+r.
Nawet patrzac na porownanie trojmiasta do warszawy to jestesmy jakies 15lat do tylu. Zobaczcie jakie maja bilety wspolne, karte warszawiaka, tabor... Od wielu lat widac brak pomyslu na komunikacje w trojmiescie...- 328 20
-
2022-08-25 09:02
w cywilizowanych miastach użytkownicy samochodów są obciążani kosztami, które generują
Eksperci i decydenci są świadomi tego, że tak jak nie ma darmowych obiadów, tak i przestrzeń przy stacjach komunikacji szynowej nie jest darmowa: tam powinny powstawać cele codziennych podróży mieszkańców: miejsca pracy lub zakupów. W wielu miastach holenderskich osoby przyjeżdżające na stacje kolejowe by tam zaparkować na płatnym parkingu
Eksperci i decydenci są świadomi tego, że tak jak nie ma darmowych obiadów, tak i przestrzeń przy stacjach komunikacji szynowej nie jest darmowa: tam powinny powstawać cele codziennych podróży mieszkańców: miejsca pracy lub zakupów. W wielu miastach holenderskich osoby przyjeżdżające na stacje kolejowe by tam zaparkować na płatnym parkingu otrzymują informację: dziękujemy za sponsorowanie strzeżonego, darmowego parkingu dla rowerów. Ta informacja skłania zwłaszcza tych, którzy przyjeżdżają z niewielkich odległości (do 7 km) do rezygnacji z przyjazdu samochodem na rzecz przyjazdu rowerem. Darmowe parkingi typu kiss and ride mają sens, darmowe parkingi park and ride nie. Te ostatnie są formą wspierania procesu suburbanizacji, której koszty ponoszą wszyscy podatnicy.
- 2 0
-
2022-08-25 01:08
ale jakie złomy tam jeżdżą
- 2 1
-
2022-08-23 22:55
(4)
A kto kupuje samochód żeby jeździć tramwajem?
Najpierw poleciały bomby o mocach liczonych megatonach, a teraz ma być eko?
Mhm.- 4 22
-
2022-08-23 23:20
(3)
Ktoś kupuje samochód, bo czasem chce pojechać gdzieś na wieś, czasem późnym wieczorem wracać z imprezy. Ale na co dzień samochodem po mieście ma się nie jeździć.
- 34 17
-
2022-08-24 10:57
ma się nie jeździć bo tak powiedział pan i władca :v
- 6 5
-
2022-08-24 08:15
Dobre! (1)
Które prawo tak stanowi? Nie wpuszcza się do ścisłego centrum, ale zabraniać, bo tak? Ty chyba jesteś kolegą Putina, Orbana i takich innych ...zamordyzm i już!
- 12 22
-
2022-08-25 09:07
nie tylko prawo wpływa na zachowania ludzi
najważniejszym źródłem uciążliwości dla kierowców są zachowania innych kierowców. Można ich uniknąć rezygnując z przejazdów samochodem po mieście. Gdyby kierowcy byli obciążani wszystkimi kosztami swoich wyborów komunikacyjnych, wielu z nich poszłoby po rozum do głowy i uznało sens tworzenia np. systemów rowerów publicznych na wynajem. Obecnie
najważniejszym źródłem uciążliwości dla kierowców są zachowania innych kierowców. Można ich uniknąć rezygnując z przejazdów samochodem po mieście. Gdyby kierowcy byli obciążani wszystkimi kosztami swoich wyborów komunikacyjnych, wielu z nich poszłoby po rozum do głowy i uznało sens tworzenia np. systemów rowerów publicznych na wynajem. Obecnie wielu kierowców w Gdańsku widzi sens dojeżdżania do pracy rowerem lub kombinacją rower+SKM lub PKM, rozumie także wspieranie kampanii promujących dojeżdżanie do szkół rowerami. Gdyby tylko 10% kierowców przesiadło się na rowery w dojazdach do pracy, to korki w godzinach porannego szczytu praktycznie by znikły.
- 2 0
-
2022-08-23 22:54
(7)
Ile kasy płynie do warszawki, a ile "na prowincję"?
- 8 32
-
2022-08-24 10:56
(2)
Warszawka ma kasę bo ma dużo mieszkańców i firm, nie porównuj prowincji gdańskiej do stolicy.
- 3 11
-
2022-08-25 10:39
nie sądzisz że komunikacja zbiorowa dla większej ilości mieszkańców na większym obszarze kosztuje więcej?
- 0 0
-
2022-08-25 01:10
ha...dobre kity walisz
- 4 1
-
2022-08-24 07:02
(2)
Warszawka płaci janosikowe. Po za tym w Gdańsku nie potrafią planować, zarządzać komunikacją. Przez 15 lat mieszkałem w warszawie, widzę różnicę w jakości komunikacji. Można odnieść wrażenie, że w Gdańsku urzędnicy od komunikacji, są niekompetentni, nawet eufeministycznie pisząc, inteligentni inaczej.
- 40 1
-
2022-08-24 17:44
Warszawa to dawne PZPR więc się nie kłócą a Trójmiasto to miasto polsko-rosyjsko-szwedzko-niemieckie ile pomysłów tyle zdań.
- 2 7
-
2022-08-24 10:57
to prawda, z 10 lat temu już mieli automaty w autobusach i tramwajach i kierowca zajmował się kierowaniem pojazdem a nie kasowaniem pasażerów
- 13 0
-
2022-08-24 06:47
Nie o ilość kasy chodzi, a o to jak jest dysponowana. U nas przecież muszą byc zawsze jakieś machlojki, a zwłaszcza jak GDZiZ za coś się bierze.
- 29 5
-
2022-08-23 20:51
(14)
Na Siedlcach tez juz nie zaparkujemy bo wszystko okupuja mieszkancy nowego osiedla przy petli
- 223 5
-
2022-08-25 07:25
Kultura
To wszystko zależy od sposobu wychowania, widać jak rodzicie wychowali,
Niestety widać co raz więcej społeczeństwa nastawionego na cwaniactwo.
Kupują mieszkania ponad stan (czyli jak największy metraż, na miejsce postojowe juz nie starcza, SŁABE i takie polskie- 1 3
-
2022-08-25 06:58
okupują deweloperzy jakby dweloper nie zrobił za mało parkingów , to problemu by nie było (1)
okupują deweloperzy jakby dweloper nie zrobił za mało parkingów , to problemu by nie było , Gdańsk i patodeweloperka to jest problem.
- 1 1
-
2022-08-25 09:14
problemem nie jest "patodeweloperka"
ale brak zrozumienia tego, że posiadanie samochodu nie stwarza automatycznie prawa do domagania się darmowego miejsca do parkowania go w przestrzeni publicznej. Zbyt wiele gospodarstw domowych ma po dwa i więcej samochodów i uważa, że miasto ma im "zapewnić" darmowe (;-) miejsce do parkowania go przed domem, niedaleko miejsca pracy, przy ośrodku zdrowia/szpitalu, sklepu i miejsca rekreacji.
- 5 2
-
2022-08-24 11:35
no i bardzo dobrze, niech w końcu miasto pomyśli nad infrastrukturą komunikacyjną a nie tylko służy developerom
aby ci budowali gdziekolwiek i zarabiali a dalej radźcie sobie jakoś
- 9 1
-
2022-08-24 08:25
Bez jaj (3)
Ten parking jest tak mały że to nie mieszkańcy osiedla go zapychają, już był zapchany wcześniej. Ktoś chce robić punkt przesiadkowy przy dużej arterii i daje kilkanaście miejsc postojowych, przy PKM brętowo parking w ogóle wyglada śmiesznie wiec nie zwalajmy na osiedla tylko poszukajmy winy w braku logiki
- 16 9
-
2022-08-25 07:00
słusznie (1)
problem, żę patodeweloperka buduje z amało parkingów przy nowych blokach , ale to winne MIasto takie daje Warunki zabudowy
- 3 1
-
2022-08-25 09:11
problem polega także na tym, że zasięg komunikacji publicznej i jej jakość
nie mówiąc o niedostatku infrastruktury rowerowej i systemu parkowania rowerów powoduje, że wielu mieszkańców nie zauważa, że problemem jest nadmiar samochodów i skłonności do korzystania z nich nawet na małe odległości jest większym problemem niż niedobór miejsc do (darmowego) parkowania samochodów w mieście.
- 1 1
-
2022-08-25 05:28
Mały, ale wystarczający
Gdybym nie parkujący tam mieszkańcy wszystko było by w porządku
- 6 2
-
2022-08-24 06:50
Na Sieslcach to juz dawno byl problem z zaparkowaniem (1)
- 11 1
-
2022-08-25 09:09
gdyby wyeliminować trudności z parkowaniem rowerów na blokowiskach
problem parkowania samochodów okazałby się dużo mniej uciążliwy.
- 0 0
-
2022-08-24 06:18
no i to jest wlasnie szczyt mysli komentujacego (3)
Jedziesz sobie z jakiś Kartuz (bez urazy, chodzi o odleglosc nie miasto). Planujesz zajac miejsce na siedlcach zeby wsiasc w tramwaj. Ogolnie ok - ale to ze na siedlcach nie zaparkujesz to okupowanie miejsc?!
- 11 48
-
2022-08-24 11:23
JakiCHś Kartuz
A "Siedlce" wielką literą piszemy.
- 7 3
-
2022-08-24 10:58
generalnie tak, mieszkańcy bloku przy pętli powinni pod swoim blokiem stawiać auta a nie na p&r
- 32 0
-
2022-08-24 07:05
tak
- 29 4
-
2022-08-23 21:30
ta pętla to mistrzostwo "myśli " gdanskiej (17)
hektary pola, wielkie koło tramwajowe, a i tak najważniejszej relacji czyli zawracania z Warszawskiej brak, pierdyliard słupów, biedatrawniczki dla piesków i 100 miejsc parkingowych.
Zamiast jak na całym świecie: mniejszej pętli, ale ze wszystkimi relacjami. Kilkupiętrowego parkingu na samochody. Na parterze jakiś sklep spożywczy i gastronomiczny oraz punkt zakupu biletów, czy nawet poczekalnia i kibelek- 313 26
-
2022-08-24 15:47
Ty no ogarnij sie, to jest Gdansk
- 2 4
-
2022-08-24 08:30
(6)
Być może masz rację co do samej pętli, ale pamiętaj że tam ma być wybudowana nowa zajezdnia tramwajowa/autobusowa.
Niemniej problem zajmowania parkingu przez mieszkańców osiedla nie zniknie, nawet gdyby został tam wybudowany parking kubaturowy. Na osiedlu jest za mało miejsc. Rodziny parkują swoje drugie/trzecie samochody tam gdzieByć może masz rację co do samej pętli, ale pamiętaj że tam ma być wybudowana nowa zajezdnia tramwajowa/autobusowa.
Niemniej problem zajmowania parkingu przez mieszkańców osiedla nie zniknie, nawet gdyby został tam wybudowany parking kubaturowy. Na osiedlu jest za mało miejsc. Rodziny parkują swoje drugie/trzecie samochody tam gdzie mogą i nie muszą za to płacić. No i co w takiej sytuacji?
To dość niesamowite, że na takim zad*piu na osiedlu jest problem z zaparkowaniem. Przy tym Lawendowe Robyga nie jest jeszcze takie problematyczne. Prawdziwe kuriozum to Inpro przy Jabłoniowej/Turzycowej. Tam nie ma praktycznie żadnych miejsc dla gości. Właściciele pobliskich sklepów musieli postawić parkomaty, bo im mieszkańcy notorycznie blokowali miejsca parkingowe dla klientów.
Zwyczajne skąpstwo deweloperów, nieżyciowe przepisy związane z zapewnieniem miejsc parkingowych na osiedlach dla mieszkańców i ich gości oraz za dużo samochodów.- 31 3
-
2022-08-25 09:16
na osiedlu jest za dużo gospodarstw domowych dysponujących dwoma i większą liczbą samochodów (1)
a także zbyt wielu mieszkańców, którzy uważają, że jak mają samochód, to mogą domagać się od miasta darmowego miejsca do parkowania w przestrzeni publicznej. Takie mniemania to prosta droga do niezrównoważonego rozwoju miasta i wydłużania codziennych dojazdów do pracy. Bez sensu.
- 2 0
-
2022-08-26 08:00
W takim razie zabierzmy każdemu jeden pojazd. Taką mam koncepcję
Dla ich dobra oczywiście. Wtedy jeden który im zostanie będą mogli spokojnie zaparkować i będzie miejsce i będą zdążać...
- 0 0
-
2022-08-25 08:15
To nie skąpstwo deweloperów. (1)
Oni chcą zarobić i to jest normalne Problemem jest to, że UM pozwala budować ze zbyt małą ilością miejsc postojowych. Zerknij sobie na mapę satelitarną Gdańska i porównaj gęstość zabudowy nowych osiedli z tym budowanymi za PRL.
- 3 1
-
2022-08-25 09:17
problemem jest brak gotowości opracowania, wdrożenia i promocji restrykcyjnej polityki parkingowej
moloch motoryzacji jest molochem, który ma nieskończony apetyt.
- 0 0
-
2022-08-24 09:04
Nie za mało miejsc jest tylko za dużo samochodów. Różnica subtelna ale zasadnicza.
- 7 10
-
2022-08-24 08:59
najlepiej
odlej się u siebie w domu, a na sr*czkę weź stoperan
- 2 15
-
2022-08-24 06:45
a zima finska sauna dla zmarzluchow (2)
a dla stalych klientow masaz tajski..... generalnie popieram, sfinansuj, a ja bede chetnie korzystal
- 11 14
-
2022-08-24 08:23
(1)
Finansujesz takie głupoty o jakich nawet nie wiesz. Więc akurat pomysł u góry jest całkiem sensowny.
- 21 3
-
2022-08-25 08:12
Z rydwanu też korzystasz?
Nie? A sfinansowałeś go!
- 6 1
-
2022-08-24 06:00
spokojnie. zbudujemy "nawrotkę" w kierunku warszawskiej. ale synek, to trzeba na spokojnie, bo śwagier nie ma teraz czasu
- 26 3
-
2022-08-23 23:46
(4)
Ta mysl gdanska jest z nami co najmniej 30 lat i pewnych rzeczy nie da sie z niej wyplenic
- 44 7
-
2022-08-24 06:20
wszystko sie da, wystarczy chec kogos u gory (3)
bo to trzeba pousuwac polowe tych dyrektorow bliskich emerytury, dac im stanowiska takie do ktorych sie nadaja - czyli niech sobie na wzajem wysylaja coś faxem. Niech przyjdą mlodsi, jako warunek - przynamniej 60 dni zycia spedzonych za granica - dodajmy zachodnią.
- 24 6
-
2022-08-24 08:05
Nie, bo to oznacza rządy PIS (2)
Nie chcemy zmian
- 9 24
-
2022-08-24 10:59
(1)
więc lepiej brodzić w mule po kolana
- 9 7
-
2022-08-25 09:54
niestety z dwojga złego, lepiej w mule niż w gó...
- 1 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.