• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Parking przy Alfie na Przymorzu będzie płatny

Maciej Korolczuk
15 lipca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nie będzie kubaturowych parkingów w Gdańsku
Dwupoziomowy podziemny parking na ponad 500 aut przy Alfa Centrum na Przymorzu od 25 lipca będzie płatny. Dwupoziomowy podziemny parking na ponad 500 aut przy Alfa Centrum na Przymorzu od 25 lipca będzie płatny.

Od poniedziałku, 25 lipca, na dwupoziomowym podziemnym parkingu przy Alfa CentrumMapka na Przymorzu zaczną obowiązywać opłaty za parkowanie. Pierwsze dwie godziny dla klientów będą bezpłatne, każda kolejna godzina będzie kosztować 5 zł. O dwie godziny dłużej bez opłat będą mogli parkować widzowie kina Helios.



Czy zdarza ci się parkować na sklepowych parkingach, nie będąc ich klientem?

Parking przy galerii na Kołobrzeskiej to ostatnie handlowe miejsce na Przymorzu, gdzie można było zaparkować samochód bez opłat.

Od czerwca 2021 r. płacić za parkowanie trzeba bowiem przy Galerii Przymorze, a od niedawna także przy hipermarkecie Auchan.

Już przed trzema laty na wprowadzenie opłat zdecydowali się właściciele sąsiedniej stacji paliw, płatne parkingi funkcjonują też przy okolicznych marketach budowlanych.

Do listy sklepów, przy których trzeba będzie płacić za postój od poniedziałku, 25 lipca, dołączy Alfa Centrum dysponująca dwupoziomowym podziemnym parkingiem o pojemności ponad 500 aut. Świetna lokalizacja galerii i opłaty na konkurencyjnych parkingach sprawiły jednak, że wielu kierowców "uciekało" na darmowy postój przy Alfie, blokując tym samym miejsca klientom sklepów. Wkrótce się to zmieni.

  • Na parkingu stoją już parkometry i nowe oznakowanie.
  • Informacja o zmianach została zamieszczona też na stronie internetowej Alfa Centrum.

Na instalowane parkometry i nowe oznakowanie na parkingu uwagę zwrócił jeden z naszych czytelników w Raporcie z Trójmiasta. Dziękujemy za przesłane zdjęcie.

Operatorem parkingu została firma Apcoa, zarządzająca płatnymi parkingami m.in. przy stadionie w Letnicy, dyskontach, galeriach handlowych czy placówkach medycznych.

  • Dla klientów Alfy pierwsze dwie godziny parkowania będą bezpłatne.
  • Każda następna będzie kosztować 5 zł.
  • Opłatę trzeba będzie wnieść w parkometrze (kartą lub gotówką) lub poprzez aplikację mobilną.
  • Aby zaparkować w ramach darmowych dwóch godzin, wystarczy zarejestrować numery tablic rejestracyjnych w parkometrze i pobrać z niego darmowy bilet.
  • Z opłat zwolnione będą osoby niepełnosprawne parkujące na wyznaczonych niebieską farbą miejscach postojowych.
  • Dwie godziny dłużej bez opłat będą mogli parkować widzowie kina Helios.


Co istotne, bilet uprawniający do dwugodzinnego bezpłatnego postoju (lub czterogodzinnego w przypadku klientów multipleksu) będzie można pobrać tylko raz w ciągu 12 godzin.

Miejsca

Opinie (283) 6 zablokowanych

  • Parkowanie rowerów też powinno być wszędzie płatne (33)

    z taką samą stawką jak dla samochodów. Kupując rower nie kupuje się darmowego miejsca parkingowego.

    • 47 35

    • Czy rower zajmuje tyle samo miejsca co samochód? (15)

      Brak u ciebie myślenia. Więcej ludzi na rowerach to więcej miejsca dla samochodów na ulicach. Skąd u ciebie tą nienawiść dla rowerzystów? Skrzywdził cię któryś? Rozkochał, wykorzystał i porzucił? Nie martw się chłopie, znajdziesz innego.

      • 19 16

      • (9)

        Skąd u Ciebie tyle nienawiści do kierowców itd.
        To się nazywa hipokryzja.

        • 12 12

        • (8)

          Raczej nie hipokryzja, trzeba poszukać innego słowa. Polecam słownik.

          • 8 3

          • (7)

            Hipokryzja. Wypomina innym nienawiść, a sam nienawidzi.
            Poleciłbym naukę logiki, ale tego trudno się nauczyć. Albo się ma, albo nie.

            • 5 5

            • (6)

              Nie widzę tu żadnej nienawiści wobec kierowców samochodów. Prawie każdy dorosły rowerzysta jest też kierowcą samochodu, a to że jako codzienny środek lokomocji wybiera rower nie oznacza że nienawidzi samochodów i ich kierowców. Nie popieram też nadawania specjalnych przywilejów rowerzystom. Rower powinien być traktowany jak każdy inny pojazd. Nie potrzebne są sztucznie, na siłę tworzone ścieżki, przejazdy rowerowe. Rowery na ulice nie na czerwone chodniki.

              • 2 8

              • (4)

                Lekceważący ton i na koniec "Nie martw się chłopie, znajdziesz innego." To chyba wyraz pogardy dla rozmówcy poprzez sugerowanie niestandardowej orientacji seksualnej.

                • 5 5

              • (3)

                W obecnych czasach sugerowanie "niestandardowej" orientacji seksualnej może być niegrzeczne ale nie obraźliwe. Czasy standaryzacji płci, orientacji seksualnej już minęły. Chyba że jesteś Jarosławem K. To wtedy nie.

                • 2 5

              • (2)

                Wiesz najlepiej i decydujesz, co dla kogo jest obraźliwe, zwłaszcza dla nieco starszych?
                Czy może uważasz, że bycie niegrzecznym, gardzenie kierowcami jest usprawiedliwione, a nawet "nie liczy się"?

                • 2 3

              • (1)

                Pogarda jest mi zupełnie obca. Rozumiem tych co wybrali rower zmniejszając ilość samochodów na i tak zakorkowanych ulicach. Jednocześnie rozumiem że rower nie jest dobry dla wszystkich i nie wnikam czym się kierują wybierając samochód jako środek transportu. Wprowadzenie opłat jest nieuniknione gdyż popyt znacząco przewyższa podaż. Szanujmy się nawzajem i będzie dobrze. W Europie zachodniej to działa to i u nas powinno. A nadawanie nadmiernych przywilejów jednej z grup powoduje tylko większą polaryzację i animozję.

                • 2 4

              • Sugerowanie odmiennej orientacji seksualnej to sposób wyrażania szacunku dla drugiej osoby? To taka "mentalność Kalego"?
                Co do reszty, podzielam opinię.

                • 2 1

              • przypuszczalnie nie zdajesz sobie sprawy ze swojego pseudoprorowerowego mizoginizmu

                Rowerzystki (a w dobrze zarządzanym mieście jest ich więcej niż rowerzystów) nie czują się bezpiecznie na jezdni większości ulic, zwłaszcza głównych i zbiorczych. Drogi dla rowerów w dobrze zarządzanym mieście nie są tworzone ani sztucznie ani na siłę, podobnie jak przejazdy rowerowe przez jezdnie, które niejednokrotnie bywają skądinąd przewymiarowane.

                • 0 0

      • Nie ma znaczenia ile miejsca zajmuje, ważne, że zajmuje. (4)

        Za parkowanie Smarta Fortwo płacisz tyle samo co za parkowanie Jeepa Gladiatora.

        • 8 8

        • (3)

          Paradoksalnie i jeden i drugi pojazd zajmuje tyle samo miejsca. Jedno standardowe miejsce parkingowe.

          • 6 2

          • Nie. Był eksperyment, że zaparkowano 2 smarty jeden za drugim na jednym miejscu parkingowym i wykupiono bilet na 1 miejsce. (2)

            I zgadnij co dostał ten drugi smart bez biletu - tak mandat.

            Ilość zajmowanego miejsca jest ściemą, bo ciemny lud to kupi. Dlaczego w takim razie kierowcy motocykli i skuterów też ponoć muszą płacić za parkowanie w SPP, a nie są traktowani podobnie do rowerzystów z dedykowanym parkingami?

            • 5 2

            • (1)

              I prawidłowo, chyba że przyjechałeś dwoma na raz.

              • 2 2

              • A jaka różnica, skoro płacisz rzekomo za zajętość miejsca, a nie

                za ilość pojazdów na nim zaparkowanych?

                • 0 0

    • Kup sobie bilet na wejście na chodnik, też zajmujesz na nim miejsce. (2)

      • 9 3

      • Ale po chodniku się chodzi, a nie siedzi. (1)

        Na jazdę samochodem czy rowerem po drodze biletów nie ma.

        • 2 2

        • zrobić płatne ławki

          bez taryfy ulgowej

          • 2 2

    • hahah brawo burak z blachosmroda zawsze poprawia humor chwalac sie głupotą :) (2)

      Zapomniał dodac ze na parkingach dla bl;achosmrodów powinno sie najpierw wydzielic miejsce dla rowerów!!Tak jakies 40% na przyszłosc juz

      • 4 5

      • Jaką przyszłość? (1)

        W Gdyni samochodem jeździ 24 razy więcej ludzi niż rowerem. Nie zmienia się to od ładnych paru lat.

        • 1 1

        • głównie dlatego, że miasto niedostatecznie dba o tworzenie wygodnych miejsc do parkowania rowerów przy domach

          oraz przy celach codziennych podróży. O spójności sieci dróg dla rowerów i konsekwencji w egzekwowaniu limitów prędkości kierofczyków nie wspomnę.

          • 0 0

    • No właśnie nie powinno, bo takie są tendencje w cywilizowanych krajach , żeby ludzi zniechęcać (10)

      do jazdy samochodem w centrach dużych miast.

      • 2 4

      • (8)

        No właśnie, zniechęcać, uprzykrzać. Powinno być zachęcanie do innych środków transportu, a nie zniechęcanie do jednego. Problem w tym, że te inne środki transportu nie mają zalet względem samochodu, a jedynie wady. Nie da się więc do nich zachęcać.
        Pytanie więc, dlaczego zniechęcać ludzi do samochodów, skoro one są dla nich lepsze, ludzie je wybierają zdając sobie sprawę z problemów i ograniczeń z nimi związanymi?

        • 5 3

        • (6)

          Nie wiem czego oczekujesz, sam sobie odpowiedziałeś. Chcesz zachęcać a przyznajesz że nie ma jak. Zniechęcanie do samochodu to jedyna opcja i nie ma tutaj znaczenia ekologia, promowania ruchu ani inne dyrdymały. Po prostu nie da się w jednym miejscu pomieścić nieskończonej liczby samochodów. ps. Jeśli uważasz że inne środki transportu to nie mają zalet to mam złą wiadomość - jesteś uzależniony.

          • 2 4

          • (3)

            Nie chcę zachęcać do porzucenia samochodu. Nawet pytam, po co to robić. No po co?
            Jeśli komuś pasuje stanie w korkach i płacenie za parkingi, niech stoi i płaci. W czym problem? Co innym do tego?
            Nie przeinaczaj mojej wypowiedzi. Nie twierdzę, że inne środki transportu nie mają żadnych zalet. Twierdzę, że dla dużej części ludzi samochód w ogólnym rozrachunku jest dużo lepszy.
            Co do uzależnienia od samochodu. Jestem uzależniony od wypłaty, a tę mam z pracy. Do pracy dojechać jakoś muszę - w jedną stronę 25 minut samochodem lub 90 minut komunikacją miejską. Niestety, doba ma tylko 24 godziny i nie stać mnie na to, by tracić dziennie ponad dwie godziny. To już by było życie w rytmie: spać, jeść, jechać do pracy, pracować, jechać do domu, jeść, spać.

            • 3 3

            • (1)

              no dobrze, przekonałeś mnie że musisz samochodem (co ciekawe, każy "musi" ale pomińmy to). skoro Ty musisz to lepiej dla Ciebie żeby tych samochodów jeździło i pakorwało po mieście więcej czy mniej?

              • 2 2

              • Jestem staroświecki i nie podoba mi się pomysł usprawiedliwiania, faworyzowania lub karania ("zniechęcania") kogokolwiek, łącznie ze mną. Wszyscy jeździmy i wszyscy ponosimy konsekwencje dużej liczby samochodów. Podoba Ci się, jeździsz. Nie podoba Ci się, nie jeździsz. Bez żadnego karania tych, którzy "nie powinni" (cokolwiek by to miało znaczyć) jeździć.

                • 1 2

            • po to, by w mieście nie było nadmiaru samochodów

              a także, by zastosować prostą regułę sprawiedliwości: jeśli ktoś swoimi zachowaniami generuje koszty, to powinien te koszty pokrywać. Jeżdżenie i parkowanie samochodu zajmuje przestrzeń, która może być przeznaczona dla innych celów. Dlatego za zajmowanie przestrzeni takim środkiem lokomocji, który jest najbardziej terenochłonny, powinno wiązać się ze stosowanie opłat za zajmowanie tej przestrzeni. Alternatywą dla Ciebie jest tracenie czasu i paliwa na szukanie wolnego miejsca do zaparkowania w mieście, które zaczyna wyglądać jak komis samochodowy. Naprawdę tego chcesz?

              • 0 0

          • (1)

            Jeżeli uważasz, że inne środki transportu w Trójmieście mają zalety, to mam dla ciebie złą wiadomość: jesteś upośledzony.

            • 0 1

            • mamuśka nie nauczyła na jowejku jeździć?

              jakie kryteria upośledzenia stosujesz, mistrzu?

              • 0 1

        • kieorfczyki najsprawniej przyczyniają się do pogarszania warunków korzystania z samochodów w mieście

          ich nadmiar to główne źródło udręki innych kierowców, szukających darmowego miejsca do zaparkowania

          • 0 1

      • Mnie już dawno zniechęcili.

        Tylko, że nie dojeżdżam tam tak jak chcieliby włodarze zbiorkomem albo rowerem, a nie jeżdżę do centrum już wcale. Na spacer zamiast ul. Długiej i Motławy wybieram las i jezioro, a zamiast chodzić po kanjpach w centrum wybieram restauracje na Kaszubach.

        • 3 1

  • zakupy plus ewentualna knajpa w 2 godz? (4)

    Porażka! Nikt sie nie wyrobi Stracą klientów!!!

    • 23 35

    • (1)

      Tam i tak wkrótce będą bloki.

      • 7 2

      • Za 20 lat wkrótce

        Przy tej koniunkturze na rynku

        • 0 2

    • Jak koś nie ma 5zł/h za parking, to niech z rady Czarnka skożysta. (1)

      • 6 3

      • Ty byś mógł skoRZystać ze słownika.

        • 1 0

  • Nic dziwnego. Natury ludzi i arogancji władzy się nie zmieni. (8)

    Każdy chce zaoszczędzić. Wprowadzanie kolejnych SPP spycha ludzi do miejsc, gd,ie jeszcze mozna nie placic. A nie sa to male pieniadze. Ale już niedługo. Jak wszysto będzie platne - postoj aut rozłoży się bardziej równomiernie, a mieszkańcy bedą ubożsi. Do czasu aż 90% pojazdów zniknie z ulic bo na elektryka stać będzie 1 rodzine na 10. Szczególnnie na takiego bez wymiennych akumulatorów. Wykluczenie komunikacyjbe coraz bliżej. Potem tylko płot z drutem kolczastym wokół miast i mamy pełną kontrolę nad społeczeństwem.

    • 30 20

    • (7)

      Nie stać cię na utrzymanie samochodu to go nie kupuj :)

      • 13 14

      • (4)

        Czymś do pracy trzeba dojechać. Lepszy samochód (25 minut) niż autobusy z przesiadkami (90 minut). Do transportu zakupów robionych co tydzień też samochód lepszy. Nie bardzo sobie wyobrażam podróż z pięcioma lub więcej siatkami i targanie ich z przystanku.

        • 19 7

        • Widzisz czas to pieniądz (2)

          Chcesz 3 razy szybciej dojeżdżać do pracy to płacisz za parkownie.

          • 5 7

          • (1)

            Raczej wybieram taką, gdzie pracodawca zapewnia miejsca parkingowe. Do sklepów jeżdżę takich, gdzie jest parking bez ograniczeń. Mogę wybierać, ponieważ mam samochód.

            • 8 4

            • jak odczujesz wzrost cen paliw to wreszcie zaczniesz pracować wyobraźnią

              i być może wyobrazisz sobie inne alternatywy dojazdu samochodem (np. zastanowisz się nad kupnem roweru wspomaganego elektrycznie i stwierdzisz, że możesz nim dojechać szybciej i bez stresu niż Twoi znajomi tkwiący w korkach w godzinach porannego szczytu).

              • 0 0

        • Ok rozumiem. Czyli istotą sprawy nie jest jednak koszt parkowania a wygoda i czas. Czas to pieniądz. Albo szybko i wygodnie ale drogo, albo wolniej i mniej wygodnie ale tanio.

          • 5 2

      • Co innego jest ponoszenie kosztów eksploatacji pojazdu (1)

        A co innego robienie z właścicieli aut owce do regularnego strzyżenia.

        • 4 6

        • użytkowanie pojazdu, Kwaku, generuje nie tylko koszty jego eksploatacji dla właściciela

          ale generuje także tzw. koszty zewnętrzne, ponoszone przez innych użytkowników miasta, zwłaszcza jego przestrzeni.

          • 0 0

  • Transcom, pamiętamy xD.

    • 9 3

  • (17)

    Najwyższy czas aby Riviera też zdecydowała się na taki krok.

    • 48 63

    • (1)

      po co ? w Riwierze nie brakuje miejsc, a Szczurek ten parking reklamuje jako P+R.

      • 12 5

      • Reklamuje jako P+R ale ten zewnętrzny między halą sportową a centrum handlowym.

        • 4 2

    • (14)

      Bo tak chce zakompleksiony pieszy, którego nie stać na samochód?
      Gdybym był właścicielem tego centrum, uznałbym, że póki miejsc nie brakuje, to niech parkują. Jest duża szansa, że przy okazji czasem zajdą do któregoś sklepu. Tak myślą przedsiębiorcy, a nie janusze. Każdy człowiek to potencjalny klient, może nie dziś i nie jutro, ale może za tydzień.

      • 12 11

      • (7)

        Niby tak ale taki przypadkowy klient jest jednak mniej istotny od tego, który chce zrobić zakupy w konkretnym sklepie. Pracuje w CH które miało do niedawna darmowy parking. Zdarzało się że stali klienci rezygnowali z zakupów danego dnia gdyż musieli krążyć i szukać wolnych miejsc. Mówię o klientach, którzy jednorazowo zostawiają po kilkanaście tysięcy PLN a nie o takich co po pracy wpadną po parówki w promocji.

        • 4 7

        • (2)

          Zgaduję, że chodzi o asortyment "premium". Może jakimś powodem jest sytuacja na parkingu, ale skoro to "niedawno", to głównego powodu upatrywałbym w sytuacji gospodarczej. Najpierw lockdowny, teraz inflacja. W trudnej sytuacji w pierwszej kolejności rezygnuje się lub przekłada zakup dóbr luksusowych i tych mniej potrzebnych. W takim środowisku nie wypada powiedzieć, że przestało kogoś stać na zakup.
          Poza tym, w poprzednim komentarzu nie sugerowałem zapychania parkingu do ostatniego miejsca.

          • 4 2

          • (1)

            Jak na razie wygląda to zupełnie odwrotnie. Pieniądz traci na wartości i klienci kupują na potęgę dobra luksusowe bo zdają sobie sprawę ile będą kosztować w przyszłym roku. Trudne czasy dopiero przed nami. Narazie biedni biednieją, bogaci się bogacą.

            • 1 4

            • Kto ma, ten kupuje nadal. Przestali kupować ci, którzy przestali mieć. Mowa była o tych, którzy przestali kupować.

              • 1 1

        • Oczywiście moją intencją nie jest obrażanie nikogo. Samemu jest mi zdecydowanie bliżej do tej drugiej grupy klientów.

          • 0 2

        • Nie rozumiem dlaczego wszyscy o parkingach w CH myślą zero-jedynkowo, że musi być albo płatny albo bezpłatny. (2)

          Przecież można wydzielić część parkingu, np blisko wejścia, na parking płatny. Resztę miejsc troszkę dalej zostawić darmowe. Nikt z 'uboższych' klientów centrum/parkingu nie postawi samochodu na płatnym, jeśli może zaoszczędzić, a ten co rzekomo zostawia kilkanaście tysięcy w sklepie, wyda te 5 czy 10zł więcej, za gwarancję że będzie miał miejsce...

          • 1 4

          • (1)

            Teren parkingu należy do centrum handlowego i to ono decyduje, jak ma być używane.
            Parking jest po to, by przyjeżdżali klienci do centrum.
            Teren kosztuje, zamiast parkingu mogłoby być coś innego, nawet w obecnym parkingu podziemnym.
            Ludzie parkujący, którzy nie są klientami centrum, są dlań kosztem, powodują straty. Zniechęcają, uniemożliwiają zaparkowanie klientom, dla których ten parking został stworzony.

            • 4 1

            • Jest dokładnie odwrotnie.

              Centrum bez parkingu będzie mieć niższe dochody niż centrum z parkingiem, chyba ze chcą bazować na drobnych, codziennych zakupach.Tylko nie wiem po co w takim razie robić centrum handlowe.

              • 1 0

      • Widzę, że to raczej ty masz kompleksy i leczysz je samochodem. (3)

        Auto było synonimem luksusu za czasów komuny, dzisiaj to ogólnodostępny towar jak telefon czy pralka. Zdradzę ci mały sekret i to całkiem gratis, są rowery droższe od twojego blachosmroda.

        • 4 8

        • (2)

          Nie wiem, kto tu leczy kompleksy i się dowartościowuje. Ja nie używam określeń pogardliwych / obraźliwych względem rowerzystów. Ty pogardliwie piszesz "blachosmród".
          Ciekaw też jestem, skąd wysnułeś wniosek, że uważam samochód za synonim luksusu i się nim dowartościowuję.

          • 5 2

          • Może stąd? (1)

            "zakompleksiony pieszy, którego nie stać na samochód?"

            • 4 3

            • I które słowo twoim zdaniem jest obraźliwe? Zakompleksiony, czyli mający kompleksy. To nie jest słowo o znaczeniu pejoratywnym, a jedynie opisuje stan. Czy może obraźliwe jest stwierdzenie faktu, że kogoś nie stać na samochód? Cały zacytowany opis znaczy, że kogoś nie stać na samochód i z tego powodu ma kompleksy.
              Co innego, gdybym napisał zamiast "pieszy", np. "gołodupiec". To już by było obraźliwe, pogardliwe. Tego jednak nie zrobiłem.

              • 3 3

      • Jak dziadzie kalwaryjski nie stać cię na parking (1)

        to nie ma szansy że pójdziejsz tam do jakiego sklepu , zwłaszcza że nie ma tam lumpeksu.

        • 3 3

        • Nie ma to jak kogoś obrazić z rana. Od razu dziej jest piękniejszy, a człowiek czuje się dowartościowany, ważniejszy.

          • 4 2

  • No i prawidłowo. (15)

    Darmowych parkingów nie powinno być wcale, bo miejsca parkingowego nie dostaje się w pakiecie przy zakupie auta. Kierowcy dopłacają dokładnie 0zł i 0gr więcej do budżetu Miasta niż piesi i rowerzyści, gdyż wszelkie podatki i akcyzy trafiają do budżetu centralnego, więc dlaczego mają być grupą uprzywilejowaną? Jeśli kogoś nie stać na parkowanie, to niech sprzeda samochód na który go nie stać i kupi sobie hulajnogę (niekoniecznie elektryczną). Może do paliwa, części zamiennych, opon zimowych, OC.. też wam się mają piesi i rowerzyści dokładać?

    • 25 60

    • (7)

      Pozwolę sobie sparafrazować.
      Darmowych parkingów dla hulajnóg i rowerów nie powinno być wcale, bo miejsca parkingowego nie dostaje się w pakiecie przy zakupie środka lokomocji itd.
      Hipokryzja pełną gębą.

      • 30 6

      • Co do hulajnóg tak, a rower to chyba jednak co innego. (3)

        Ile miejsca zajmuje rower?

        • 4 19

        • Za dużo na darmowe parkowanie

          W końcu darmowego parkowania nie powinno być wcale, i to dotyczy też rowerów

          • 17 4

        • rower zajmuje jedną dziesiątą lub jedną dwudziestą miejsca potrzebnego do zaparkowania samochodu (1)

          Ten mniejszy ułamek dotyczy dwuwarstwowych parkingów dla rowerów, których się niedługo doczekamy przy stacjach SKM. Koszty pobierania opłat za parkowanie rowerów przypuszczalnie nie zostałyby pokryte przez przychody z tych opłat.

          • 0 0

          • To się zwiększy opłatę żeby się opłacało

            • 0 0

      • Wskaż mnie proszę parking dla rowerów i hulajnóg, który zabiera 100m² przestrzeni miejskiej co kawałek.

        • 8 11

      • Bo nie ma jeszcze parkingów dla rowerów w przestrzeni publicznej (1)

        • 5 3

        • Potrzebny okulista!

          parkingów dla rowerów w przestrzeni publicznej jest w Trójmieście coraz więcej.

          • 0 0

    • rowerowy aktywista detected

      • 7 7

    • Typowy nadgorliwy dzielnicowy

      Sprzedaj rower spoleczniaku,sledz w oknie I gnij w mieszkaniu to na dobre reszcie wyjdzie

      • 4 4

    • (2)

      A ścieżki rowerowe powinny być płatne bo są zazwyczaj budowane przy budowie dróg dla samochodów z pieniędzy za akcyzy na paliwo i inne podatki drogowe

      • 3 2

      • Nie widzę problemu, jeśli tylko drogi Miejskie będą płatne. (1)

        Bo jako pieszy dokładam się do tej waszej infrastruktury, a w niej chodnik wychodzi najtaniej i jest dla wszystkich. I nie, drogi Miejskie nie są budowane za pieniądze z akcyzy i podatków od auta, bo te trafiają do budżetu centralnego i buduje się za nie drogi krajowe i autostrady (teoretycznie, bo praktycznie to idą na wszytko inne również).

        • 1 2

        • Drogi miejskie są już płatne. Każdy kierujący płaci podatek na ich utrzymanie.

          • 0 0

    • Koniec z dotowaniem komunikacji miejskiej

      Dotacje to 60-70 procent kosztów jej funkcjonowania. Niech pasażerowie sami płacą pełną cenę biletu, bez dopłat z moich podatków.

      • 4 1

    • Misiu, coś ci się w główce p*pierd*Iio

      Każdy kierowca płaci podatek, który ląduje w gminie rejestracji auta. Piesi i rowerzysći nie płacą. Dobranoc.
      A teraz poczekamy na Twój kwik, jak bilety komunikacji podrożeją i będziemy kręcić bekę, że jak cię nie stać, to siedź w domu i pracuj zdalnie xd

      • 0 0

  • (2)

    Koniec darmowego parkingu dla urzędników z sąsiedniego budynku.

    • 38 4

    • (1)

      O nich się nie bój. Zrobią kontrolę właścicielowi Alfy i zanim się pojawią to kurier doniesie im karnet na bezpłatne parkowanie.

      • 4 7

      • No po coś się pracuje.

        • 0 3

  • Pasożyty w samochodach.

    • 10 39

  • No co teraz zrobią "tutyści" z Bartoszyc (2)

    • 18 11

    • ..

      To samo co turyści z Rumia, Wejherowo, Kartuzy Warszawa ;-)

      • 9 2

    • oby wyjechali

      miejmy tylko nadzieję że wyjadą do siebie i nie wrócą

      • 2 8

  • Czemu jeszcze nie zburzyli tego zabytku? (3)

    • 6 18

    • Już niedługo. Właściciel stara się o pozwolenie na bloki. Był niedawno artykuł o tym.

      • 4 3

    • drzewa w delegacji (1)

      zburzą i bedą bloki po 18 pięter, i zero miejsc postojowych do tego wszystko wybetonowane, przecież drzewa są , co prawda w delegacji ale są tak jak w całym Gdańsku drzewa jadą na wieczna delgację wskazaną przez dewelopera , i tak w całym Gdańsku, a nie ma gdzie wyjsc z dzieckiem na zieleniec jakis - jedyne pasy zielni to przy głownych drogach obok chodnika , reszta zabetonowan lub kostka betonowa. zobaczcie ile drzew wycieli przy czarnym dworze cała inwestycja to dziesiatki wycietych wielkich drzew a psadzili kszaki prze knajpą, a do tego wsiko sie grodza płaotem, niedługo wszytko sztachetami ogrodzą , Ludzie popatrzcie jak zieleń i miejsce dla ludzi organizuje np singapur , tam miejsca jest mało , ale zielone jest wszędzie , i przestrzeń dla mieszkańców naprwdę dużą , wiele bloków nie ma parteru tylo słupy by była przestrzeń a Wsiki z Gdańska wszędzie płoty

      • 4 3

      • Rany, co to za bełkot!

        Naucz się pisać.

        • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane