• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Parking przy Okopowej przestanie być darmowy

Maciej Korolczuk
20 października 2023, godz. 07:00 
Opinie (336)
Z końcem roku kubaturowy parking przy Okopowej prawdopodobnie przestanie być darmowy. Jest pomysł, by przyciągnąć do niego kierowców, proponując niższe ceny niż w SPP. Z końcem roku kubaturowy parking przy Okopowej prawdopodobnie przestanie być darmowy. Jest pomysł, by przyciągnąć do niego kierowców, proponując niższe ceny niż w SPP.

Z końcem roku parking kubaturowy na ul. OkopowejMapka przy Urzędzie Marszałkowskim przestanie być bezpłatny. Kierowcy za parkowanie w tym miejscu prawdopodobnie będą płacić od stycznia, po tym, jak uruchomione zostaną opłaty za parkowanie w strefie płatnego parkowania na Starym Przedmieściu i Dolnym Mieście. Obecnie ważą się losy, na jakich zasadach będzie funkcjonować pierwszy tego rodzaju parking w Gdańsku.



Ile powinna kosztować godzina parkowania na parkingu przy Okopowej?

O tym, że otwarty przed dwoma laty wielopoziomowy parking powstały przy okazji budowy wiaduktu Biskupia Górka będzie bezpłatny tylko przez jakiś czas, informowaliśmy wielokrotnie. Początkowo wydawało się, że promocja dla kierowców potrwa maksymalnie kilka miesięcy - do czasu, aż Gdański Zarząd Dróg i Zieleni kupi nowe parkometry, by uruchomić pobór opłat na Starym Przedmieściu i Dolnym Mieście.

Zakup nowych urządzeń służących do wnoszenia opłat za parkowanie mocno się jednak opóźnił. Udało się to dopiero teraz, a wkrótce ruszy ich montaż. Dlatego końcówka roku to ostatnie tygodnie, gdy na parkingu między wiaduktem Biskupia Górka a urzędami: Wojewódzkim i Marszałkowskim można parkować bez opłat.



Opłaty za parking ruszą w 2024 r.



Parking ma być płatny z początkiem nowego roku. Aby tak się stało, najpierw konieczne będzie podjęcie stosownej uchwały Rady Miasta. Ma to nastąpić na jednej z dwóch ostatnich sesji w listopadzie lub grudniu. Wówczas też poznamy zasady funkcjonowania parkingu i przede wszystkim opłaty za parkowanie.

Wiadomo, że część z 378 miejsc zostanie przekazana urzędnikom podlegającym marszałkowi województwa i - prawdopodobnie już nowemu - wojewodzie. Reszta miejsc będzie ogólnodostępna dla mieszkańców i petentów.

Kluczową kwestią pozostaje wysokość opłat. Obecnie godzina postoju w zwykłej strefie płatnego parkowania wynosi 3,90 zł, a w Śródmiejskiej Strefie Płatnego Parkowania - 5,50 zł. Dla porównania 60 minut parkowania na komercyjnym parkingu przy Forum Gdańsk to koszt 4 zł, a w niedziele niehandlowe i dni wolne od pracy - 3 zł.

Dotychczas miejskie jednostki prowadziły jedynie płatne parkingi nadmorskie lub obsługiwały miejsca w strefach płatnego parkowania. Kubaturowy parking przy Biskupiej Górce będzie więc pierwszym tego typu miejskim obiektem w Gdańsku.



Będzie taniej niż w SPP?



Niewykluczone, że aby przyciągnąć kierowców na parking - już po wprowadzeniu nowych zasad i opłat - urzędnicy ustalą na nim nieco niższe opłaty niż w SPP i ŚSPP.

Argumentem przemawiającym za takim rozwiązaniem może być widok pustych miejsc na podobnym obiekcie przy ul. Jana z Kolna.

Nieco niższa cena za parkowanie na tego typu obiektach to też standard w innych europejskich miastach. Wpływy z parkowania pozwalają miastu efektywniej amortyzować koszty utrzymania obiektu, który trzeba oświetlić, sprzątać i zabezpieczyć.

Miejsca

Opinie (336) 6 zablokowanych

  • Skandal! (2)

    Dlaczego urzędnicy mają mieć parking bezpłatny a ja jako mieszkaniec Gdańska, płacący podatki i kupujący bilety ztm/skm i wykorzystujący ten parking do przesiadek mam na niego płacić!?!?!?! Mam nadzieję, że Radni pójdą do głowy i zniosą opłaty dla posiadaczy biletów i zrobią parking przesiadkowy darmowy!!!!!

    • 8 0

    • Bo sa urze da sami

      I robia co chca. Wybrales to masz

      • 0 0

    • Parking dla urzędników nie będzie przeciez bezpłatny. Zapłacisz Ty w podatkach, by oni mogli przyjeżdżać do pracy samochodem i parkować pod urzędem. Ty masz jeździć komunikacja.

      • 0 0

  • Parking kubaturowy w okolicy UCK (1)

    Tam na pewno nie stałby pusty, jeśli opłaty byłyby rozsądne.

    • 5 0

    • Rozsadne czyli wg kierowcow za darmo

      • 0 0

  • PiS

    Tutaj jak by rządził PiS to parking i komunikacja miejska byłaby za darmo.Wybieracie jak wybieracie to nie marudzić!

    • 5 2

  • Gdańsk miastem przyjaznym kierowcom

    Pusty śmiech

    • 7 1

  • Moze wreszcie posprzataja z niego porzucone samochody. (1)

    • 5 0

    • Wlasnie dlatego bedzie platny bo stal sie smietnikiem

      • 0 0

  • Klocek wyglada jak wiezienie w Alcatraz. Psuje panorame miasta. (1)

    • 4 1

    • Wygląda jak wygląda, ale jest tak schowany pod estakadą nad torami kolejowymi, że nic nie psuje...

      • 0 0

  • bardzo mnie interesuje, na co są przeznaczane te środki, które sa pobierane za parkowanie ? ktoś wie ? (1)

    • 4 1

    • Na sluzbowe samochody dla urzednikow

      • 0 1

  • Jak parkingi miasto zbuduje (5)

    Na razie są zaledwie dwa parkingi . Brak pi prostu parkingów !!!! A to co miasto robi malując miejsca postojowe byle gdzie byle jak aby tylko parkometr postawić i w niedziele kasować jest skandalem .
    Temat jest inny . Kiedy miasta zacznie w końcu budować parkingi ?

    • 5 3

    • Stoi prawie pusty przy zieleniaku (2)

      • 2 1

      • Tak, tak i w Krakowie też. Przy zieleniaku to samo sobie parkuj

        • 1 2

      • Na Ujescisku też jest. A nawet przy Auchan

        • 1 0

    • (1)

      A gdzie szanowny pan hrabia chciałby mieć ten miejski parking? Jakieś miejsce przychodzi do głowy? Skoro każdy chce wjechać samochodem najlepiej na samą Długą, już widzę, jak kierowcy parkują tam, gdzie taki parking mógłby powstać, na przykład na terenach postoczniowych...

      • 1 1

      • Nie jestem hrabią tylko księciem. Wypraszam sobie ty panszczyzniany chłopie z Pcimia

        • 0 0

  • Kubaturowe, podziemne i w centrach handlowych powinny być tańsze niż na ulicy (3)

    Parkingi kubaturowe, podziemne i w centrach handlowych powinny być tańsze niż parkowanie na ulicy w SPP. Zalety:
    1. kierowcy jadą w wyznaczone miejsce, nie muszą jeździć powoli po uliczkach i szukać potencjalnego wolnego miejsca
    2. w konsekwencji będzie mniejszy ruch, mniej korków i mniej spalin.
    3. długoterminowo można nawet mniej miejsc parkingowych przy ulicach a dzięki temu, więcej przestrzeni dla mieszkańców, rowerzystów, zieleni i małej architektury.
    Oczywiście podstawą jest:
    a. rozlokowanie takich parkingów w mieście, aby można było z nich dojść do celu w ciągu ok. 5 minut
    b. wystarczająca liczba miejsc parkingowych w ww. parkingach
    Włodarzy miasta, DRMG, gzdiz itd. odsyłam chętnie do skorzystania z doświadczeń w zachodnich miastach, np. Ulm. Sam chętnie pomogę w tłumaczeniach i nawiązaniu kontaktów.
    Pozdrawiam,
    RS

    • 5 1

    • Ok pomagaj. Wrzuc tutaj to tłumaczenie na początek.

      • 1 0

    • dodam punkt a`, że miejscem do którego się z parkingu idzie jest przystanek tramwajowy do centrum, albo przystanek PKM. Jeśli kubaturowe parkingi będą w centrum, to nigdy się nie uwolnimy od korków. Nie miałbym nic przeciwko opłacie za wjazd do centrum, tak jak jest w Londynie. Wiesz ile korków generują choćby klienci Forum próbujący tam wjechać samochodem? A przecież w zasięgu kilku minut spaceru tam są 2 przystanki kolei i chyba z 40 linii autobusowych i tramwajowych.

      • 0 0

    • Zbuduj i zarabiaj

      • 0 0

  • HAHA

    Polacy w głębi serca są komunistami i uważają, że te garaże buduje się za darmo, tak jak drogi. Infrastruktura rowerowa i piesza kosztuje tylko.

    • 2 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane