• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Parking przy parku Oliwskim może być większy, ale płatny

Maciej Korolczuk
28 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Część parkingu przy Opackiej w Oliwie po opadach deszczu zamienia się w błotne grzęzawisko. Radni chcą, aby miasto uporządkowało ten teren, powiększyło parking i wprowadziło na nim opłaty za postój.
  • Część parkingu przy Opackiej w Oliwie po opadach deszczu zamienia się w błotne grzęzawisko. Radni chcą, aby miasto uporządkowało ten teren, powiększyło parking i wprowadziło na nim opłaty za postój.

Radni Oliwy nie ustają w działaniach mających na celu uporządkowanie kwestii parkowania w dzielnicy. Po grudniowym pomyśle o wprowadzeniu opłat na parkingach przy placu Inwalidów Wojennych i na tyłach Domu Zarazy przy ul. Cystersów tym razem dzielnicowi radni chcą powiększenia parkingu znajdującego się po drugiej stronie parku Oliwskiego - przy ul. OpackiejMapka i również ustawienia tam parkometrów.



Czy po przyjeździe do Oliwy masz problem z parkowaniem?

Parking przy Opackiej to rozległy plac między wejściem do parku Oliwskiego a cmentarzem oliwskim. Korzystają z niego zarówno kierowcy odwiedzający groby bliskich na cmentarzu czy archikatedrę oliwską, jak również osoby podjeżdżające na spacer po parku. Z parkingu korzystają też pracownicy okolicznych biur oraz goście i mieszkańcy powstałych w okolicy luksusowych osiedli.

Radni Oliwy, zdając sobie sprawę, że aut w dzielnicy wciąż przybywa, a problem z dostępnością wolnych miejsc postojowych narasta, postanowili działać.

  • Parkometry miałyby stanąć na nowej części parkingu, znajdującego się tuż przy nowym osiedlu Moderny.
  • Parkometry miałyby stanąć na nowej części parkingu, znajdującego się tuż przy nowym osiedlu Moderny.

Rozbudowa i opłaty na nowej części



Na wtorkowej sesji rady dzielnicy radni niemal jednogłośnie przegłosowali dwie uchwały, które mogą być początkiem zmian przy ul. Opackiej. Jedna z uchwał zakłada wnioskowanie do miasta o rozbudowę istniejącego parkingu przy Opackiej, druga z kolei - wprowadzenie opłat w nowej części parkingu (przylegającego do osiedla Moderny).

- Podobnie jak na grudniowej sesji, chcemy wymusić rotację na parkingach położonych przy naszych największych atrakcjach. Nie powstały one jako parkingi park and ride czy jako bezpłatne, całodzienne miejsca postojowe dla osób przyjeżdżających do pracy w okolicy. Dlatego podobnie jak na parkingach na placu Inwalidów Wojennych i przy ul. Cystersów, również tutaj chcemy wprowadzenia opłat. Parking ten powstał kilka lat temu i nawet w zwykłe dni tygodnia jest już w całości wypełniony - mówi Tomasz Strug, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Oliwa. - Dlatego też chcemy jego rozbudowy o sąsiedni teren znajdujący się przed bramą wjazdową na teren Doraco. Nasz postulat związany jest również z toczącą się procedurą nowego planu dla placu Inwalidów Wojennych. Rewitalizacja tego miejsca i uczynienie go sercem dzielnicy nie jest możliwe bez rezygnacji z funkcji parkingowej. Dlatego intencją radnych jest niejako przeniesienie w przyszłości tych miejsc postojowych na ul. Opacką. To jedyna dostępna lokalizacja na parking w bezpośrednim sąsiedztwie parku Oliwskiego.
  • Na grudniowej sesji Rady Dzielnicy Oliwa przegłosowano także uchwałę dotyczącą wprowadzenia opłat na parkingach na tyłach Domu Zarazy i pl. Inwalidów Wojennych. O tym, czy tak będzie, zdecyduje miasto w opracowywanej właśnie analizie.
  • Na grudniowej sesji Rady Dzielnicy Oliwa przegłosowano także uchwałę dotyczącą wprowadzenia opłat na parkingach na tyłach Domu Zarazy i pl. Inwalidów Wojennych. O tym, czy tak będzie, zdecyduje miasto w opracowywanej właśnie analizie.
  • Miasto przeanalizuje pomysł radnych z Oliwy, podobnie jak ideę z Żabianki, gdzie parking przy ul. Husytów znów ma służyć mieszkańcom dzielnicy.

Jedna część uporządkowana, na drugiej parkowanie na dziko



Obecnie parking przy Opackiej podzielony jest na dwie części.

Pierwsza to nowe miejsca postojowe usytuowane tuż przy wejściu na osiedle Moderny. Parking jest tam uporządkowany, ma chodniki, oświetlenie i nasadzenia zieleni.

Druga część znajduje się bliżej ogrodu i bramy wjazdowej do firmy Doraco. Auta parkują tam na betonowych i w wielu miejscach popękanych i nierównych płytach albo... błocie. Po opadach deszczu tworzą się tam głębokie kałuże i część parkingu staje się po prostu niedostępna.

Uporządkowanie tego terenu pozwoliłoby z pewnością na wytyczenie dodatkowych miejsc postojowych, a docelowo przeniesie tam parkingu z pl. Inwalidów Wojennych i objęcie ich systemem opłat.

Podjęte uchwały zostaną wkrótce przekazane do urzędu miejskiego, by urzędnicy rozpatrzyli możliwość utworzenia tam miejskiego i płatnego parkingu. Magistrat zresztą już zajmuje się analizą grudniowego pomysłu radnych Oliwy i styczniowej inicjatywy z Żabianki, gdzie w miejsce dawnego (i obecnie zamkniętego) parkingu przy Ergo Arenie ma powstać nowy plac postojowy.

Opinie (129) 10 zablokowanych

  • Wszystko płatne 20pln za h!!! (3)

    W Gdyni już wykończyli centrum przez opłaty parkingowe czas na Gdańsk

    • 55 28

    • Więc twierdzisz, że darmowe miejsce parkingowe kupujesz w pakiecie z autem?

      • 15 8

    • Opłaty są jeszcze za niskie.

      Na ulicach wszystko zajęte przez cały dzień. Myślisz, że jak będą darmowe parkingi to będzie łatwiej zaparkować?

      • 9 2

    • centrum miasta wykańcza nadmiar samochodów

      i brak spokojnie realizowanego programu uwalniania kolejnych ulic i placów w centrum od jeżdżących i parkujących samochodów

      • 0 1

  • Kondygnacyjny (4)

    Jak opłaty, to tylko budowa parkingu kondygnacyjnego o jakiejś fajnej bryle. Teren jest zbyt cenny aby iść w rozległą powierzchnię.

    • 19 28

    • Brawo

      Ale tak 16 kondygnacji minimum

      • 3 5

    • i z macdonaldem na szczycie

      zeby podjechac i miec piekny widok na park oliwski, nie wysiadajac z samochodu, konsumujac burgera

      • 4 5

    • No tak.

      No tak, taki parking zasłoniłby nowe budyneczki mieszkalne i siedzibę dewelopera....... no faktycznie pomysł chybiony . Tylko, że wystarczyłby np. dwie eleganckie kondygnacje, ładnie wkomponowane w otoczenie, obsadzone zielenią i problem wielu miejsc parkingowych byłby częściowo rozwiązany. Tak robi się w wielu krajach. Zobaczcie parking przy Okopowej jak zdecydowanie poprawił estetykę i ilość miejsc do parkowania. Nie mówię, że jest to cudo architektury, to kwestia gustu. Mówimy o funkcjonalności.

      • 2 2

    • Pytanie, czy taka inwestycja ma szansę się zwrócić.

      No i mieszkańcy mogą być umiarkowanie zainteresowani stwarzaniem zbyt dużych zachęt do przyjeżdżania do ich dzielnicy samochodami.

      Alchemia i OBC pokazały im jakie mogą być negatywne skutki.

      • 1 1

  • A dlaczego by miał być za darmo ? (4)

    Dobrze aby był i tyle. Nie ma obowiązku jechania do parku samochodem. Można przyjechać komunikacją.

    • 44 30

    • z Tobą na sąsiednim siedzeniu ?

      podziękuję...

      • 7 10

    • Dej mnie darmo, mam horom curke! (1)

      • 3 5

      • Ty masz głowę chorą.

        • 6 3

    • Jasne. Nie ma obowiązku chodzenia do parku w ogóle.

      Nawet nie ma obowiązku, żeby tam był park. Bo po co komu taki park, do którego nie będą chodzić?
      Problemem nie jest bezpłatny parking, tylko dorobkiewicze, których nie stać na parking pod własnym biurowcem.

      • 6 4

  • Za wszystko trzeba płacić (9)

    Radni dzielnicy jak zwykle "zachęcają" do odwiedzenia Oliwy a później płacz lokalnych sklepikarzy że klientów brakuje.

    • 45 21

    • (5)

      Samochodziarze to najgorszy sort klienta. Wymaga miejsca pod swój złom, a kupi tyle co kot napłakał. Wszystkie badania jednoznacznie wskazują, że najlepszy klient to okoliczny mieszkaniec, który codziennie przyjdzie na zakupy pieszo.

      • 17 18

      • Źródło tych badań poproszę ;) (4)

        Chyba, ze na sile chcesz udowadniać brak swojej racji. Skrajności nigdy nie są dobre, na samych okolicznych mieszkańcach te wszystkie knajpki się nie utrzymają.

        • 11 12

        • (3)

          Dlaczego najdroższe knajpy i grunty są zawsze tam, gdzie ciężko dostać się autem, a najtańsze bary i pola przy autostradach, ekspresówkach i drogach krajowych?

          • 16 2

          • heheh dobre to

            faktycznie tak właśnie jest.

            • 7 1

          • (1)

            Nikt nie wybiera się specjalnie w trasę aby jeść w przydrożnych knajpach, autostradowe restauracje nie są celem w podróży. Celem może być centrum miasta, w którym z powodu natłoku ludzi otwiera się drogie knajpy. W Nowym Jorku wszędzie dojedziesz autem, mimo że ceny gruntów i posiłków potrafią zwalić z nóg.

            • 5 6

            • W Gdańsku też wszędzie dojedziesz autem.to tak na marginesie bo twój komentarz jest pozbawiony sensu

              • 0 0

    • Ja nie narzekam.

      Lokalny sklepikarz.

      • 7 0

    • w okolicy nawet nie ma sklepików żadnych, 2 monopolowe mają lokalnych klientów

      i żabka, pretrwa wszystko

      • 10 0

    • Nie kupuja, bo maja ceny 2 razy

      Większe niż biedra. Janusze biznesu

      • 7 1

  • A potem dziw że turyści nie robią zakupów w małych sklepikach (3)

    Bo wszystkie parkingi płatne

    • 33 26

    • Jooooo.. turyści na zakupy przyjeżdżają, bo nie mają sklepów u siebie o_0

      • 12 0

    • Po co nam turyści

      Którzy dychę oszczędzają

      • 7 1

    • Mistrzu, kiedy zwiedzałem Niemcy, Francję, Włochy, Wielką Brytanię, Hiszpanię też płaciłem za parkingi.

      Twój argument jest inwalidą.

      • 5 1

  • (4)

    Co za durny pomysł, chcą zrobić abonamentowe miejsca dla nowych mieszkańców swiezo wybudowanych osiedli?

    • 65 47

    • każdy tu ma swoje miejsce parkingowe (2)

      do tego są duże parkingi naziemne, tylko dla mieszkańców, ogrodzone szlabanem. Znow powtarzasz propagande i ludowe mądrości zaslyszane u wujka na imieninach?

      • 22 10

      • Taaa, wszyscy mają miejsca. Zapomniałeś tylko dodać, że na max jeden samochód, a w rodzinie po 3 (1)

        i gdzie upychają? Ano na miejscach ogólnodostępnych.

        • 4 3

        • Niech parkują w przedpokoju, co mnie to obchodzi?

          • 4 2

    • Roznica czy swiezo czy staro wybudowane? Płatne to płatne, to są dobre rejony nie tylko dla mieszkancow, ale ludzi którzy się przesiadają do tramwaju (a'la p+r) albo idą do parku

      • 3 4

  • (12)

    Kierofczyki wciąż nie mogą zrozumieć, że w kapitalizmie trzeba płacić za przetrzymywanie prywatnych rzeczy, a auto to taki sam przedmiot jak fortepian, stół bilardowy czy kajak i jak nie ma miejsca do jego trzymania, to po prostu się nie kupuje.

    • 31 26

    • Wiekszosc nauczyla sie tego za PRL (3)

      w komunie wszystko było wspólne i niczego nie było ale przyzwyczajenia zostały

      • 17 10

      • (1)

        Czy ta ziemia jest prywatna? Jak nie, to należy do nas mieszkańców, czyli Gminy. Tak więc nie pytol.

        • 6 8

        • Dokładnie, do mieszkańców, a nie ich samochodów.

          • 7 6

      • Chcesz powiedzieć,

        że w strefie biznesu w Oliwie to sami miłośnicy PRLu się znajdują? Bo to nie oliwskie dziadki zastawiają te parkingi, ale "rekiny biznesu".

        • 6 3

    • Dej, dej, dej, dej...

      • 4 3

    • To nie jest kapitalizm niedouczony czlowieku (5)

      Nie masz pojęcia o czym piszesz. To jest neoliberalizm w wydaniu lokalnych polityków pokroju Dulkiewicz. Czyli za wszystko kroić mieszkańców, transferować kasę do swoich poprzez różnego rodzaju fundacje, stowarzyszenia itd. Płaci się za korzystanie z własności prywatnej , ulice, chodniki itd to jest własność wszystkich nas ! O tym czy będziemy za to płacić powinna decydować większość np. poprzez referendum, a nie pseudoradni którzy gadają tak jak im partia nakazuje. Większość radnych jest niestety na krótkiej smyczy rządzących tym miastem .

      • 8 6

      • Jest naszą własnością i dlatego płacimy na ich remonty i budowę kolejnych. (3)

        Wszelkie podatki jakie płacisz za auto trafiają do budżetu centralnego, nie do Miasta, więc płacisz dokładnie tyle samo co osoby bez samochodów. Co proponujesz dla nich zamiast darmowego miejsca parkingowego kórego żądasz dla siebie? Miejsce na grilla pod balkonem? Prywatny basen pod klatką? Słucham.

        • 5 8

        • I znowu bredzisz (1)

          Jako posiadacz samochodu płacę w Gdańsku podatek dla zmylenia zwany abonamentem postojowym, chociaż żadnego miejsca do postoju nie mam zapewnionego. Jest to podatek nałożony przez miasto na posiadaczy samochodów. Po drugie płacę PIT. Wg ciebie jeśli ktoś nie płaci w Gdańsku żadnych podatkow to nie powinien korzystać nawet z chodnika, nie mówiąc o jezdni. To chore myślenie.

          • 7 4

          • Jeżeli masz większą szansę na znalezienie miejsca parkingowego, niż 1/60, czyli stosunek ceny "abonamentu" do rynkowej wartości miesięcznego wynajmu miejsca, to jesteś do przodu.

            • 1 3

        • Ca za pokrętna "logika ekwiwalentu"

          to może tak, ja zrezygnuję z samochodu, jak w mojej dzielnicy też powstanie "Park Oliwski". W przeciwnym wypadku dlaczego ja mam płacić podatek i nie mieć parku pod nosem, a oni mają mieć?

          • 6 5

      • A to ciekawy koncept! Jakieś dowody?

        • 0 1

    • Te, kapitalista!

      Zabierz swego SUVa pod szklaną szprycę, zamiast obstawiać bezpłatne parkingi w dzielnicy.

      • 1 4

  • Wiekszosc osob tu piszacych (3)

    preferuje poruszanie się samochodem więc najwięcej głosów będzie za szerokimi drogami, brakiem przejść dla pieszych, likwidacja świateł, rozbudowa parkingów itp
    Wiadomo ze kto mieszka w okolicy i porusza się pieszo, lub rowerem lub komunikacja to będzie chciał wąskich ulic, bez parkingów naziemnych które psuja krajobraz i ograniczenia ruchu aut generujących hałas, zanieczyszczenie powietrza i zagrożenie dla zdrowia bo nie oszukujmy się że 10-20% kierowców łamie przepisy w sposób zagrażający życiu innych (niby mandaty Wysokie ale 100km/h na Grunwaldzkiej to wciąż standard)

    • 23 14

    • (2)

      Masz pecha, że mieszkasz przy parku, do parku przyjeżdzają ludzie nie tylko z Oliwy, z innych dzielnic Gdańska również, ogólnie z Trojmiasta plus turyści więc parkingi muszą być, jestem za płatnymi, wtedy mieszkańcy nie będą tam parkować:))

      • 2 2

      • Nic nie musi (1)

        Ale skoro już budujemy parkingi, to niech chociaż na siebie zarobią.

        • 4 2

        • Przecież napisałem, że mają być płatne:)

          • 1 0

  • W takim razie wolimy mniejszy i bezpłatny. (2)

    • 39 15

    • Mów za siebie.

      • 6 11

    • Powinien być mniejszy i płatny

      • 6 7

  • Parking w Oliwie.

    Przede wszystkim powinien być wyremontowany ponieważ pelno w nim dziur.

    • 17 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane