• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Parking obok Hali Targowej będzie płatny. Radni podjęli uchwałę

Patryk Szczerba
1 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (247)
  • Gdynia. Parking przy  ulicy 3 Maja na przeciwko Hali Targowej niebawem będzie otwarty i tym samym płatny.
  • Gdynia. Parking przy  ulicy 3 Maja na przeciwko Hali Targowej
  • Gdynia. Parking przy  ulicy 3 Maja na przeciwko Hali Targowej
  • Gdynia. Parking przy  ulicy 3 Maja na przeciwko Hali Targowej
  • Gdynia. Parking przy  ulicy 3 Maja na przeciwko Hali Targowej
  • Gdynia. Parking przy  ulicy 3 Maja na przeciwko Hali Targowej
  • Gdynia. Parking przy  ulicy 3 Maja na przeciwko Hali Targowej
  • Gdynia. Parking przy  ulicy 3 Maja na przeciwko Hali Targowej

Korzystający ze zmodernizowanego parkingu przy ul. 3 Maja w GdyniMapka, naprzeciw Hali Targowej, będą musieli płacić za postój - zdecydowali radni Gdyni.



Jak oceniasz wprowadzenie opłat na parkingu przy 3 Maja obok Hali Targowej?

Przypomnijmy:

  1. O planach miasta na zmiany w okolicy Hali Targowej pisaliśmy prawie rok temu.
  2. Wówczas to ogrodzono zaniedbany plac, na którym zwyczajowo auta zostawiali klienci kupców.
  3. W kwietniu tego roku rozpoczęły się prace budowlane.
  4. Do budowy użyto kruszywa, pochodzącego z rozbiórki podbudowy lodowiska.
  5. Roboty kosztowały ok. 200 tys. zł.


Jednak, by parking spełniał zakładaną przez władze miasta funkcję, radni Gdyni musieli przyjąć stosowną uchwałę, włączając go do strefy płatnego parkowania. Dotychczas teren nie posiadał kategorii drogi publicznej.

Na płatnym parkingu zmieści się 55 aut.

Zgoda na opłaty, ale nie od wszystkich



I taką zgodę na ostatniej sesji Rady Miasta wydano.

- Uchwała pozwoli włączyć miejsca do strefy parkowania i dodatkowo uszczelni tę strefę - referował Jakub Furkal, radny Gdyni i jednocześnie pracownik ZDiZ w Gdyni.
Jednomyślności na sali jednak nie było. Od głosu w tej sprawie wstrzymali się obecni na sesji radni PiS oraz Ireneusz Trojanowicz z Gdyńskiego Dialogu.

Uchwała wejdzie w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym
Województwa Pomorskiego.



Obok parkingu niebawem pojawi się niewielki park kieszonkowy



Warto też przypomnieć, że kilkadziesiąt metrów dalej, również przy ul. 3 MajaMapka, istniał inny podobny parking. Tam jednak docelowo powstać ma park kieszonkowy. Tu prace jednak wciąż się nie rozpoczęły, choć projekt omawiano z mieszkańcami już trzy lata temu.

Miejsca

Opinie (247) ponad 10 zablokowanych

  • Niby z jakiej racji miasto miałoby budować darmowe parkingi? (1)

    • 1 12

    • A na to z takiej, że nie buduje tego z własnych pieniędzy tylko podatników

      Okradają nas podwójnie i dorabiają do tego ideologię

      • 5 1

  • Przecież ten parking był płatny!!!

    • 6 2

  • Jestem przekonany, że jak zawsze zostało to drobiazgowo skonsultowane z innymi podmiotami

    • 9 0

  • czyli kolejne miejsce, gdzie zakupow robic nie bede

    • 12 2

  • Dla bogatego, utrzymanie auta i różnego rodzaju

    opłaty z tym związane nie stanowią problemu.

    • 4 6

  • Od dawna nie jadę do cantrum przez brak miejsca do parkowania płacenia i szukania gdzie jest jakaś luka

    • 10 2

  • W centrum i tak nic nie ma, więc nie ma po co jeździć

    • 10 2

  • Nie będę tam robił zakupów

    Do Bydgoszczy będę jeździł a nie dam się oskubywać szczurkowcom.

    • 12 1

  • To, że jest płatny to w sumie nic dziwnego. (6)

    Jest w strefie płatnego parkowania to dziwne by było gdyby nie był. Dziwne jest co innego - miasto wydaje pieniądze na nowy parking, podczas gdy stary jest przeznaczony do likwidacji. Jaka koncepcja za tym stoi? Po co takie ruchy? Żeby p. Piesiewicz aktywista i jego żona - architektka z utopijnymi wizjami mieli pod nosem zieleń? O czym ten pan wie a czego boją się władze, że tak bardzo mu ulegają? Jak chcą mieć zieleń i spokój za oknem to niech kupią mieszkanie np. w Orłowie albo Redłowie a nie w centrum na skrzyżowaniu 3 maja i Starowiejskiej. Dlaczego całe miasto ma być zakładnikiem wąskiej grupy u władzy i jakiegoś aktywisty? To centrum miasta a nie park. Trzeba było wcześniej myśleć i zadbać o tą zieleń, która była a nie wszystko sprzedawać i zabetonować.

    • 11 1

    • dlaczego samochód ma być głównym i preferowanym sposobem poruszania się po centrum miasta? (5)

      Przecież od stacji SKM do hali targowej jest bardzo blisko? Dlaczego mieszkańcy mają być zakładnikami osób uzależnionych mentalnie od samochodu? Centrum wolne od samochodów to nie utopia: to rzeczywistość wielu dobrze zarządzanych miast.

      • 1 8

      • (2)

        Już jadę z Witomina skmka na zakupy na halę

        • 7 0

        • To się spotkamy, ja jadę z Oksywia, także SKMką :)

          • 4 0

        • Można też autobusem. Przystanki są jeszcze bliżej.

          • 0 4

      • Panowie w rajtuzach: Nie wypowiadać się

        na forum dla kierowców aut.

        • 2 0

      • To jest utopia w przypadku Gdyni.

        Gdynia nie jest średniowiecznym miastem z wąskimi ulicami i historycznym układem gęsto zbudowanych kamienic. To nowoczesne miasto, które powstało od podstaw w dwudziestoleciu międzywojennym i nie ma takich ograniczeń. Co jednak istotniejsze w Gdyni komunikacja miejska się zwija! Trzeba zacząć od tworzenia atrakcyjnej alternatywnej oferty komunikacji i gdy ludzie się przesiada można myśleć o ograniczeniach. A u nas wszystko się robi na odwrót, byle uprzykrzyć życie, byle na wierzchu była czyjaś utopijna wizja. Brak komunikacji szynowej do dzielnic północnych o zachodnich nie wspominając. Miasto się rozlewa, nie jest skupione i tak gęste jak centra milionowych aglomeracji. Było dobrze a przyszedł ktoś i narzuca swój punkt widzenia. W imię czego? Gdynia nie ma metra, niektóre linie autobusowe i trolejbusowe kursują z częstotliwością PKS, autobusy stoją w korkach. Brak zachęt do przesiadania się na KM a z centrum wycina się miejsca postojowe jak gdyby od tego magicznie miały zniknąć samochody. To pomylenie ciągu przyczynowo - skutkowego. A rowery to nie jest opcja dla wszystkich. Zresztą, jak ktoś chce to nikt nie broni jeździć na rowerze. Przestańmy sztucznie tworzyć spory między różnymi użytkownikami dróg.

        • 0 0

  • Opłaty parkingowe (2)

    Powinni wzrosnąć 100% czy nawet 300% więcej wtedy wszyscy kierowcy będą jeździć autobusem jest za mała różnica cen.wzgledem autobusu druga sprawa
    Obcokrajowcy odwiedzający trujmiasto nie mają gdzie zaparkować i wydać pieniądze i drugi Porzytek to mniej aut korków a ekolodzy się cieszą no
    P.S.
    szybszą spłata fali

    • 3 13

    • Zwłaszcza, że Twoje 'Trujmiasto' pochodzi

      od trujących grzybów. A nasze Trójmiasto od cyfry 3

      • 0 0

    • Dokładnie!

      Po takiej podwyżce nie trzeba będzie wyrzucać pieniędzy na inwestycje drogowe!
      Ale tak kak w Tczewie w zamian ZKM dla mieszkańców za darmo!
      To można zrobić!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane