• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Parkowanie w Gdyni. Nowe strefy i opłaty za postój przy Klifie

Patryk Szczerba
1 lipca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Parking przy biurowcach i SKM bez opłat
  • Zmiany zasad parkowania w Orłowie widać na znakach pionowych, ale nie wszędzie są wymalowane linie. Cały czas są też montowane parkometry.
  • Zmiany zasad parkowania w Orłowie widać na znakach pionowych, ale nie wszędzie są wymalowane linie. Cały czas są też montowane parkometry.
  • Zmiany zasad parkowania w Orłowie widać na znakach pionowych, ale nie wszędzie są wymalowane linie. Cały czas są też montowane parkometry.
  • Zmiany zasad parkowania w Orłowie widać na znakach pionowych, ale nie wszędzie są wymalowane linie. Cały czas są też montowane parkometry.
  • Zmiany zasad parkowania w Orłowie widać na znakach pionowych, ale nie wszędzie są wymalowane linie. Cały czas są też montowane parkometry.

W Gdyni ruszyły nowe strefy płatnego parkowania. Płacić trzeba także na dziewięciu parkingach poza strefami. Jak informują mieszkańcy - nie wszędzie miejsca są w pełni przygotowane. Najwięcej w kwestii postoju zmieni się w Orłowie, gdzie w odpowiedzi na miejską strefę, opłaty parkingowe wprowadziła też w czwartek Galeria Klif.



Co sądzisz o zmianach stref płatnego parkowania w Gdyni?

Przypomnijmy: od czwartku za parkowanie trzeba płacić na miejskim terenie Działkach Leśnych, części Grabówka, Wzgórzu św. Maksymiliana oraz w Orłowie. Dodatkowo podwyższono ceny za parkowanie w Śródmieściu.

Gdynia jest obecnie podzielona na cztery strefy: śródmiejską, strefę A na Wzgórzu św. Maksymiliana, strefę B na Działkach Leśnych oraz strefę C w Orłowie.

Śródmiejska Strefa Parkowania

  • Pierwsza godzina - 5,5 zł
  • Druga godzina - 6,6 zł
  • Trzecia godzina - 7,9 zł
  • Czwarta godzina i kolejne - 5,5 zł

Strefy A, B, C

  • Pierwsza godzina - 3,9 zł
  • Druga godzina - 4,6 zł
  • Trzecia godzina - 5,5 zł
  • Czwarta godzina i kolejne - 3,9 zł

Na obszarze Śródmiejskiej Strefy opłaty obowiązują:

  • od poniedziałku do niedzieli w godzinach od 8 do 20 (w dniach 24 grudnia oraz 31 grudnia do godz. 14; 1 stycznia i 6 stycznia, z wyłączeniem niedzieli i poniedziałku Świąt Wielkanocnych oraz 25 grudnia i 26 grudnia).

W pozostałych strefach:

  • opłaty są pobierane w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 8-20, (w dniach 24 grudnia oraz 31 grudnia przypadające w dni robocze pobierane będą w wyżej wymienionych strefach do godz. 14).



Abonament dla mieszkańców stref wynosi w Śródmiejskiej strefie parkowania od 30 do 25 zł, w zależności od czasu wykupienia abonamentu miesięcznego. W pozostałych strefach jest to 20 albo 15 zł.

Płatne parkowanie w Gdyni: dla jakich mieszkańców abonamenty?



Osoby niebędące mieszkańcami za miesięczny abonament parkingowy w Śródmieściu płacą 800 zł. W innych strefach, w zależności od czasu parkowania, abonament dla przyjezdnych wynosi od 500 do 550 zł.

Ceny abonamentów za parkowanie w Gdyni



Ulotki informacyjne dla kierowców na Działkach Leśnych


Trudności przy zakupie abonamentów



Przedsprzedaż abonamentów dla mieszkańców rozpoczęła się 21 czerwca. Czytelnicy, m.in. w Raporcie z Trójmiasta, zgłaszali problemy z ich zakupem. Dodatkowo jest utrudniony kontakt z biurem SPP.

13:05 30 CZERWCA 21

Problem z dodzwonieniem się do obsługi SPP w Gdyni (26 opinii)

Czy SPP w Gdyni to cyrk? Drugi dzień próbuję połączyć się z biurem płatnego parkowania w Gdyni i ciągle rozłączanie i brak sygnału. Od jutra wchodzą nowe strefy, a do ZDiZ nie da się dodzwonić. Chora sytuacja... rozumiem że muszę się zwolnić z pracy żeby pojawić się osobiście?
Czy SPP w Gdyni to cyrk? Drugi dzień próbuję połączyć się z biurem płatnego parkowania w Gdyni i ciągle rozłączanie i brak sygnału. Od jutra wchodzą nowe strefy, a do ZDiZ nie da się dodzwonić. Chora sytuacja... rozumiem że muszę się zwolnić z pracy żeby pojawić się osobiście?


Urzędnicy twierdzą, że problemem z kontaktem może występować, ale poza tym wszystko działa poprawnie.

- Odnotowaliśmy duże zainteresowanie mieszkańców. Spora część osób skorzystała z formy zakupu bezpośredniego w naszym Biurze Obsługi Klienta. Ale jak pokazują dane, nasz sklep internetowy przyjął do poniedziałku, 28 czerwca, już prawie 700 zgłoszeń. Dotychczas poprzez e-sklep złożono 689 wniosków o wydanie abonamentu do nowych stref (Śródmiejskiej oraz stref A, B oraz C). Z kolei w Biurze Obsługi Klienta wydano 443 abonamenty - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Mieszkańcy: w wielu miejscach brakuje oznakowania



Dodatkowo, jak informują mieszkańcy, wiele parkometrów nie zostało jeszcze zamontowanych i cały czas trwa malowanie linii wyznaczających obszar parkowania.

- W Orłowie w środę nie widziałem jeszcze żadnego parkometru. Do tego linie na jezdni oznaczające konieczność parkowania nie wszędzie są wymalowane - wskazuje pan Marcin.
Warto wiedzieć, że płacić trzeba też w miejscach, które chętnie wybierali turyści i mieszkańcy, także dlatego, że były bezpłatne. Chodzi o pozastrefowe miejskie parkingi

Wiele parkometrów w środę nie było jeszcze zamontowanych. Wiele parkometrów w środę nie było jeszcze zamontowanych.

Płacić trzeba na dziewięciu parkingach poza strefami przy:




Opłaty postojowe na parkingach przy al. Piłsudskiego oraz ulicach: 3 Maja, Batorego, Waszyngtona, Ejsmonda. Płacić trzeba będzie codziennie:



  • Pierwsza godzina parkowania: 5,50 zł.
  • Druga godzina parkowania: 6,60 zł.
  • Trzecia godzina parkowania: 7,90 zł.
  • Każda kolejna godzina parkowania: 5,50 zł.

Opłaty abonamentowe:
  • Abonament dobowy: 80 zł.
  • Abonament tygodniowy: 200 zł.
  • Abonament 30-dniowy: 800 zł.

Opłaty postojowe na parkingach przy ulicach: Partyzantów, Legionów, Witomińskiej, Orłowskiej. Płatność od poniedziałku do piątku:


  • Pierwsza godzina parkowania: 3,90 zł.
  • Druga godzina parkowania: 4,60 zł.
  • Trzecia godzina parkowania: 5,50 zł.
  • Każda kolejna godzina parkowania: 3,90 zł.

Opłaty abonamentowe:
  • Abonament dobowy: 45 zł.
  • Abonament tygodniowy: 150 zł.
  • Abonament 30-dniowy: 450 zł.

Społecznicy z Orłowa: nie było prawdziwych konsultacji ws. zmian



Nie milkną kontrowersje związane ze zmianami. Mieszkańcy są rozsierdzeni zwłaszcza brakiem konsultacji dotyczących granic stref. Najgoręcej jest w Orłowie, gdzie strefa obejmie oprócz nadmorskiej części dzielnicy i okolic targowiska przy pl. Górnośląskim także mniejsze ulice, które dotychczas i tak - zdaniem orłowian - stały puste.

Protestują m.in. aktywiści związani z radą dzielnicy i stowarzyszeniem Nasze Orłowo przytaczający wypowiedź radiową Wojciecha Folejewskiego, dyrektora ZDiZ, który stwierdził, że plany wprowadzenia w Orłowie strefy płatnego parkowania były szeroko konsultowane z radą dzielnicy.

Wskazują, w 2020 roku Henryk Wiszniowski, przewodniczący rady dzielnicy wnosił w imieniu mieszkańców o konsultacje odnośnie wprowadzenia płatnego parkowania przy placu Górnośląskim, ale odpowiedź otrzymał już po przyjęciu uchwały o nowych strefach przez radnych Gdyni.

- Pismo z prośbą o konsultacje zostało skierowane 12 marca 2020 r. Odpowiedź przyszła... 6 lipca 2020 r., czyli po ponad trzech miesiącach! W odpowiedzi radni mogli przeczytać, że konsultacje się nie odbędą, gdyż rada miasta podjęła już uchwałę dotyczącą płatnego parkowania w dniu... 15 maja 2020 r., czyli po dwóch miesiącach od wniosku o konsultacje - podkreślają.
Dodają, że dopiero w 2021 roku, prawie rok po podjęciu uchwały, radni dzielnicy Orłowo mieli otrzymać cztery warianty oznakowania w strefie płatnego parkowania.

- Konsultacje, choć niezwykle ograniczone, rzeczywiście się odbyły, jednak rok po podjęciu decyzji o wprowadzeniu płatnego parkowania i nie dotyczyły tak kluczowych aspektów, jak stawki opłat czy granice strefy - dodają, proponując w liście do prezydenta, by do bezpłatnego parkowania w Gdyni uprawniała Karta Mieszkańca.

Galeria Klif wprowadza płatne parkowanie



Zmiany w dzielnicy dotyczą nie tylko miejskiego terenu. Opłaty parkingowe wprowadza też Galeria Klif.

Opłaty parkingowe w Galerii Klif od 1 lipca:

  • Pierwsza godzina postoju gratis.
  • Druga godzina postoju 4 zł.
  • Trzecia i każda następna godzina postoju 8 zł.
  • Doba postoju 70 zł.
  • Opłata za brak ważnego biletu 95 zł.
  • Abonament miesięczny 300 zł.

Opłaty obowiązują przez siedem dni w tygodniu, przez całą dobę. Parkowanie na miejscach dla osób z niepełnosprawnościami podlega takim samym opłatom jak pozostałe miejsca.

  • Od 1 lipca za postój trzeba też płacić na parkingu przy Galerii Klif, choć pierwsza godzina jest bezpłatna.
  • Od 1 lipca za postój trzeba też płacić na parkingu przy Galerii Klif, choć pierwsza godzina jest bezpłatna.
  • Od 1 lipca za postój trzeba też płacić na parkingu przy Galerii Klif, choć pierwsza godzina jest bezpłatna.
W okolicy galerii będzie 14 parkometrów. By zaparkować należy wpisać numer rejestracyjny swojego pojazdu, opłacić wybrany czas, pobrać bilet i już można udać się na zakupy. Nie trzeba umieszczać biletu za szybą pojazdu. Opłaty za parkowanie można dokonać kartą lub gotówką.

Przedstawiciele galerii zachęcają do użycia aplikacji parkingowej Apcoa Flow. Dyrekcja galerii nie ukrywa, że to odpowiedź na działania władz Gdyni.

Płatny parking przy Klifie w Gdyni, by zabezpieczyć wolne miejsca



- Wprowadzenie strefy płatnego parkowania w Orłowie zrodziło uzasadnione obawy, że parking przy Galerii Klif stałby się darmowym miejscem postojowym dla wielu osób, dojeżdżających do pracy w Gdyni lub korzystających z komunikacji zbiorowej, w tym SKM. Mogłoby to znacząco ograniczyć swobodny dostęp do miejsc parkingowych dla klientów galerii. Wprowadzone rozwiązanie - płatny parking z pierwszą bezpłatną godziną - pozwoli zabezpieczyć wolne miejsca postojowe i zmniejszy problem korków okresowo tworzących się przy wyjazdach - mówi Mariola Rogóż, dyrektor Galerii Klif.
Warto zauważyć, że wprowadzenie opłat za parkowanie przy Klifie oznacza, że na atrakcyjności stracił pomysł, by mieszkańcy i turyści kursowali spod galerii nad morze bezpłatnymi meleksami.

Na razie nie wiadomo, czy decyzje dyrekcji Klifu wpłyną w jakikolwiek sposób na decyzje dotyczące kursowania pojazdu.

Meleksy będą jeździć po Orłowie



Płatne parkowanie w Gdyni: więcej na stronie Zarządu Dróg i Zieleni

Miejsca

Opinie (1258) ponad 50 zablokowanych

  • Zapamietamy przy wyborach Panie Łucyk (2)

    Niech tylko zobaczę limuzynę przed UM miasta.
    Straż miejska, policja i będziesz miał innowacje.

    • 157 7

    • (1)

      on parkuje na parkingu od Bema

      • 16 0

      • No to Państwo mieszkający przy Bema- prosimy o czujność

        • 28 0

  • (2)

    Jest coraz gorzej.

    • 100 5

    • Ale na sosnowcu trójmiasta jeszcze gorzej

      • 0 1

    • Ale na tym witominie no niestety jeszcze gorzej

      • 0 0

  • No i prawidłowo (10)

    wystarczająco długo obowiązywał okres promocyjny. Kierowcy korzystają to niech płacą, a nie wszystko na koszt mieszkancow

    • 28 175

    • Na kosz to kierowcow sa drogi rowerowe i chodniki (1)

      Wiec cichutko bo za Twoj wigry 3 tez jeszcze zaplacisz zazdrosniczku

      • 23 7

      • Według jakiej matematyki

        Drogi miejskie, rowerowe i chodniki są budowane z udziału PIT wszystkich mieszkańców, czy zmotoryzowanych, czy nie. Żadnych podatków paliwowych. W jakim świecie kilometr chodnika czy DDR kosztuje więcej niż kilometr jezdni?

        • 3 1

    • (4)

      A co mają powiedzieć mieszkańcy, którym wprowadza się abonament w wysokości 450 zł miesięcznie (ul. Partyzantów)?

      • 15 8

      • (1)

        To jakas kosmiczna bzdura. Jestem przeciw tym oplatom, ale tam jest miesieczny koszt abonamentu od 15 do 20 zl. Wiem bo sama place bo tu mieszkam!

        • 6 3

        • Doczytaj uważnie jaki status ma dolny parking przy partyzantów. Ten duży. Albo parkuj sobie na nim spokojnie do czasu wezwania

          • 2 2

      • może się w końcu ogarniecie

        • 0 0

      • Bzdury

        Mieszkańcy płacą abonament max 30pln

        • 1 0

    • dzban

      • 5 1

    • Na koszt mieszkańców jeżdżą i parkują prezydenci

      I śmieją się z nas, bo pan prezydent i jego koledzy nie płacą grosza. Dojeżdżają do pracy służbowymi samochodami, a po pracy wracają do domu również służbowymi samochodami. Rzeczywiście wjeżdżają od Bema, ludzie to widzą

      • 2 1

    • Mieszkańcy tez za to zapłacą

      • 0 0

  • Prezydent Szczurek moim Prezydentem (15)

    Dzisiaj rano porzadek pod moim blokiem, mozna przejsc. Brawo za ucywilozawanie miasta. Blachosmrody nie moga byc nadrzedne

    • 17 220

    • Kiedy w koncu zaczniesz leczyć swoją fobię? (2)

      • 27 7

      • To nie fobia on po prostu umie jezdzic tylko hulajnogą

        • 27 7

      • Toć leczy, twoją. Rękoma UM

        • 3 1

    • Jedz do Fenianu Komuchu

      Tam nie ma aut tylko rowerki i autobusy- odnajdziesz sie

      • 18 7

    • (2)

      Szurek trzyma z rządem

      • 3 5

      • to czemu popieral akcje aborcyjne? cos sie nie klei

        • 5 1

      • on Panu Bogu świeczkę, a diabłu ogarek.

        • 2 1

    • Rodzina w odwiedziny już nie przyjedzie. Za drogo.

      • 20 7

    • Kolejna sfrustrowana osoba

      Nie ma samochodu i wszystkim tego życzy

      • 16 6

    • (1)

      tak nie ma auta to marudzi ...nie stac to blachosmroda to zadwolony

      • 3 3

      • Na samochód stać każdego

        Tylko jak widać, tych trąbiących o statusie majątkowym już nie stać na jego utrzymanie.

        • 3 1

    • (2)

      To mozna bylo zrobic bez stref parkowania. Wystarczyloby zeby SM i Policja wziely sie do pracy. Za chwile bedziesz musial sie przejsc dalej po piwo albo chleb bo sklepy potraca pracownikow.

      • 2 2

      • No faktycznie to jest argument

        Buahahahahaha

        • 1 0

      • Tu się w pełni zgadzam, wprowadzenie SPP powinno być poprzedzone wzmocnieniem SM i doprowadzenie jej do jako takiej skuteczności. Bez tego porządni zapłacą a cwaniaki znowu nie.

        • 3 0

    • ...

      Upaliłeś się zbyt mocno czy po lobotomii jesteś?

      • 0 0

  • (5)

    A dlaczego nie pobiera się opłat za postój rowerzystów? Taki rower cargo zabiera sporo miejsca, niszczy infrastrukturę, która kosztuje, a i nową budują.

    • 105 22

    • Nie, błagam, co za naciągana teoria (2)

      ile widujesz dziennie rowerów cargo?

      • 8 11

      • Kucyk ciągle o nich mówi, więc pewnie dużo ich jest

        • 4 2

      • w sumie niewiele, ale hulajnog elektrycznych widze od zatrzesienia poustawianych na srodku chodnika. Wprowadzic oplaty dla tych ustrojstw.

        • 11 0

    • Właśnie, zabierają miejsca pieszym! To się odbywa kosztem zmotoryzowanych i pieszych! Najwyższy czas skończyć z darmowym parkowaniem rowerów.

      • 14 2

    • płać

      i progi zwalniające przed przejściem dla pieszych dla jadących rowerem

      • 3 0

  • 'Pan Bóg po to stworzył owce, abyśmy je str,ygli".

    To są słowa meksykańskiego bandyty Calvery w filmie "Siedmiu Wspanialych". Jak widać nadal aktualne. Co do Klifu to maja racje. To jest parking dla klientow. Nie dla plażowiczów. Muszą chronić swoje interesy. Do tego zmusza ich polityka miasta

    • 78 5

  • Pierwsza sprawa - likwidacja prakingu dla pracowników urzędu miasta, druga sprawa - karnety dla nich jak dla wszystkich - 100% o (12)

    niech poczuja moc swoich decyzji, bo na razie święte krowy

    • 368 6

    • urzędnicy płacą. Nie płacą tylko prezydenci ...

      • 9 22

    • ale kłamstwo

      • 6 2

    • Znajdź sobie pracodawcę który zapewni ci miejsce parkingowe i po kłopocie. (4)

      Janusz zapewne stawał pod Klifem i szedł do pracy gdzieś obok a tu taki zonk :)

      • 6 14

      • (2)

        I przesiadał się na SKM do pracy. Teraz juz nie ma tej wygody i jedzie do pracy tylko samochodem.

        • 19 3

        • Jeszcze nie widziałem jednego kierowcy który by zostawił samochód w połowie trasy i pojechał dalej SKM... (1)

          • 8 9

          • A co, monitorujesz od lat całe miasto od rana do nocy więc wiesz? hahahaha mam bekę z takich opinii.

            • 9 2

      • Duże różowe zwierzę, z którego się robi kotlety?

        • 3 2

    • Parkowanie dla pracowników Urzędu miasta - (2)

      Urząd Miasta jako pracodawca - potraktował swoich pracowników tak samo jak wszytkich mieszkańców. Nie mają gdzie parkować. Te decyzje są na szkodę wszytkich. Jeśli nik nie rozumie tych decyzji to o co chodzi? Szaleństwo jakieś.

      • 3 2

      • Na szkodę wszystkich? Wszystkich? Rzeczywiście?

        • 2 0

      • Pracownicy UM moga parkowac za darmo przy boisku/lodowisku.

        • 2 2

    • O tak

      To dobry pomysł

      • 3 0

    • Pracownicy UM nie mają parkingu, muszą płacić jak każdy. Większość zostawiała auta np na Kieleckiej lub Śląskiej i szła pieszo. Przy zarobkach 2700-2900 netto Inspektor 10+ lat stażu, 800 zł za abonament.

      • 2 2

  • (11)

    Gdynia to średniej wielkości miasteczko, nie ma starówki ani zabytków. Po co więc wprowadzać zaporowe opłaty parkingowe? Niechaj to miasto z morza i marzeń stoi puste.

    • 200 13

    • Zeby mozna bylo innowacje społeczne oplacac i realizowac (1)

      • 2 9

      • Dramat miasta.

        Kłaść palety na parkingu w lecie a zimie zrobic strefe relaksu. Naprawde im jest dobry psychiatra potrzebny.

        • 1 0

    • Jak na Polskę i ilość miast to wcale nie takie małe. Jest w pierwszej 20 miast polskich. Poza tym Trójmiasto to jeden aglomerat.

      • 4 3

    • (1)

      dokładnie - ceny wyższe niż w podobnych miastach w Europie. A płacić będą głównie sami mieszkańcy, bo atrakcji przyciągających turystów brak.

      • 11 3

      • Widać nie bywasz w podobnych miastach w Europie.

        Albo Europę zawężasz do Białorusi i Ukrainy.

        • 0 6

    • Gdynia pod względem liczby mieszkańców jest na 12 miejscu w Polsce. Pod względem obszaru jeszcze wyżej. Czy to jest małe miasteczko? Na Polskie warunki raczej jedno z większych!

      • 5 2

    • z większością opinii

      się można zgodzić, ale jeśli blisko 250 tyś mieszkańców, to jak twierdzisz "średniej wielkości miasteczko", to musisz wziąć tabletki. Jeśli krytyka, to tylko obiektywna-ignorancie.

      • 6 3

    • Gdynia ma zabytki

      Ale zeby to wiedzieć trzeba mieć choć minimalną wiedzę na temat architektury i sztuki

      • 6 2

    • Dla kogo zaporowe, dla tego zaporowe. Nie mierz wszystkich swoją miarą. Jak wypowiadają się biedaki, to mówią, że zaporowe.

      • 2 2

    • To podstawowe prawo ekonomii - tak zwane prawo rzadkości (1)

      Cenę można podnosić tak długo, dopóki są chętni do zakupu całego towaru. W ten sposób maksymalizuje się przychód.
      W realiach parknigowych należy cenę windować do takiego poziomu, aż się uzyska oczekiwany odsetek wolnych miejsc parkingowych.

      • 1 2

      • I w końcu petenci przestana przyjeżdżać do UM i zawracać urzednikom głowę.

        • 1 0

  • Gdańsk

    Gdynia bierze przyklad z Gdanska jak najwięcej kasy do kasy miasta mieszkancy sie nie liczą takich mamy rzadzacych

    • 84 6

  • Jakoś trzeba

    załatać straty finansowe miasta... A będą one jeszcze większe skoro turyści i nie mają łatwo i tanio zaparkować.

    • 86 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane