• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Parkowanie w Gdyni. Nowe strefy i opłaty za postój przy Klifie

Patryk Szczerba
1 lipca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Parking przy biurowcach i SKM bez opłat
  • Zmiany zasad parkowania w Orłowie widać na znakach pionowych, ale nie wszędzie są wymalowane linie. Cały czas są też montowane parkometry.
  • Zmiany zasad parkowania w Orłowie widać na znakach pionowych, ale nie wszędzie są wymalowane linie. Cały czas są też montowane parkometry.
  • Zmiany zasad parkowania w Orłowie widać na znakach pionowych, ale nie wszędzie są wymalowane linie. Cały czas są też montowane parkometry.
  • Zmiany zasad parkowania w Orłowie widać na znakach pionowych, ale nie wszędzie są wymalowane linie. Cały czas są też montowane parkometry.
  • Zmiany zasad parkowania w Orłowie widać na znakach pionowych, ale nie wszędzie są wymalowane linie. Cały czas są też montowane parkometry.

W Gdyni ruszyły nowe strefy płatnego parkowania. Płacić trzeba także na dziewięciu parkingach poza strefami. Jak informują mieszkańcy - nie wszędzie miejsca są w pełni przygotowane. Najwięcej w kwestii postoju zmieni się w Orłowie, gdzie w odpowiedzi na miejską strefę, opłaty parkingowe wprowadziła też w czwartek Galeria Klif.



Co sądzisz o zmianach stref płatnego parkowania w Gdyni?

Przypomnijmy: od czwartku za parkowanie trzeba płacić na miejskim terenie Działkach Leśnych, części Grabówka, Wzgórzu św. Maksymiliana oraz w Orłowie. Dodatkowo podwyższono ceny za parkowanie w Śródmieściu.

Gdynia jest obecnie podzielona na cztery strefy: śródmiejską, strefę A na Wzgórzu św. Maksymiliana, strefę B na Działkach Leśnych oraz strefę C w Orłowie.

Śródmiejska Strefa Parkowania

  • Pierwsza godzina - 5,5 zł
  • Druga godzina - 6,6 zł
  • Trzecia godzina - 7,9 zł
  • Czwarta godzina i kolejne - 5,5 zł

Strefy A, B, C

  • Pierwsza godzina - 3,9 zł
  • Druga godzina - 4,6 zł
  • Trzecia godzina - 5,5 zł
  • Czwarta godzina i kolejne - 3,9 zł

Na obszarze Śródmiejskiej Strefy opłaty obowiązują:

  • od poniedziałku do niedzieli w godzinach od 8 do 20 (w dniach 24 grudnia oraz 31 grudnia do godz. 14; 1 stycznia i 6 stycznia, z wyłączeniem niedzieli i poniedziałku Świąt Wielkanocnych oraz 25 grudnia i 26 grudnia).

W pozostałych strefach:

  • opłaty są pobierane w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 8-20, (w dniach 24 grudnia oraz 31 grudnia przypadające w dni robocze pobierane będą w wyżej wymienionych strefach do godz. 14).



Abonament dla mieszkańców stref wynosi w Śródmiejskiej strefie parkowania od 30 do 25 zł, w zależności od czasu wykupienia abonamentu miesięcznego. W pozostałych strefach jest to 20 albo 15 zł.

Płatne parkowanie w Gdyni: dla jakich mieszkańców abonamenty?



Osoby niebędące mieszkańcami za miesięczny abonament parkingowy w Śródmieściu płacą 800 zł. W innych strefach, w zależności od czasu parkowania, abonament dla przyjezdnych wynosi od 500 do 550 zł.

Ceny abonamentów za parkowanie w Gdyni



Ulotki informacyjne dla kierowców na Działkach Leśnych


Trudności przy zakupie abonamentów



Przedsprzedaż abonamentów dla mieszkańców rozpoczęła się 21 czerwca. Czytelnicy, m.in. w Raporcie z Trójmiasta, zgłaszali problemy z ich zakupem. Dodatkowo jest utrudniony kontakt z biurem SPP.

13:05 30 CZERWCA 21

Problem z dodzwonieniem się do obsługi SPP w Gdyni (26 opinii)

Czy SPP w Gdyni to cyrk? Drugi dzień próbuję połączyć się z biurem płatnego parkowania w Gdyni i ciągle rozłączanie i brak sygnału. Od jutra wchodzą nowe strefy, a do ZDiZ nie da się dodzwonić. Chora sytuacja... rozumiem że muszę się zwolnić z pracy żeby pojawić się osobiście?
Czy SPP w Gdyni to cyrk? Drugi dzień próbuję połączyć się z biurem płatnego parkowania w Gdyni i ciągle rozłączanie i brak sygnału. Od jutra wchodzą nowe strefy, a do ZDiZ nie da się dodzwonić. Chora sytuacja... rozumiem że muszę się zwolnić z pracy żeby pojawić się osobiście?


Urzędnicy twierdzą, że problemem z kontaktem może występować, ale poza tym wszystko działa poprawnie.

- Odnotowaliśmy duże zainteresowanie mieszkańców. Spora część osób skorzystała z formy zakupu bezpośredniego w naszym Biurze Obsługi Klienta. Ale jak pokazują dane, nasz sklep internetowy przyjął do poniedziałku, 28 czerwca, już prawie 700 zgłoszeń. Dotychczas poprzez e-sklep złożono 689 wniosków o wydanie abonamentu do nowych stref (Śródmiejskiej oraz stref A, B oraz C). Z kolei w Biurze Obsługi Klienta wydano 443 abonamenty - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Mieszkańcy: w wielu miejscach brakuje oznakowania



Dodatkowo, jak informują mieszkańcy, wiele parkometrów nie zostało jeszcze zamontowanych i cały czas trwa malowanie linii wyznaczających obszar parkowania.

- W Orłowie w środę nie widziałem jeszcze żadnego parkometru. Do tego linie na jezdni oznaczające konieczność parkowania nie wszędzie są wymalowane - wskazuje pan Marcin.
Warto wiedzieć, że płacić trzeba też w miejscach, które chętnie wybierali turyści i mieszkańcy, także dlatego, że były bezpłatne. Chodzi o pozastrefowe miejskie parkingi

Wiele parkometrów w środę nie było jeszcze zamontowanych. Wiele parkometrów w środę nie było jeszcze zamontowanych.

Płacić trzeba na dziewięciu parkingach poza strefami przy:




Opłaty postojowe na parkingach przy al. Piłsudskiego oraz ulicach: 3 Maja, Batorego, Waszyngtona, Ejsmonda. Płacić trzeba będzie codziennie:



  • Pierwsza godzina parkowania: 5,50 zł.
  • Druga godzina parkowania: 6,60 zł.
  • Trzecia godzina parkowania: 7,90 zł.
  • Każda kolejna godzina parkowania: 5,50 zł.

Opłaty abonamentowe:
  • Abonament dobowy: 80 zł.
  • Abonament tygodniowy: 200 zł.
  • Abonament 30-dniowy: 800 zł.

Opłaty postojowe na parkingach przy ulicach: Partyzantów, Legionów, Witomińskiej, Orłowskiej. Płatność od poniedziałku do piątku:


  • Pierwsza godzina parkowania: 3,90 zł.
  • Druga godzina parkowania: 4,60 zł.
  • Trzecia godzina parkowania: 5,50 zł.
  • Każda kolejna godzina parkowania: 3,90 zł.

Opłaty abonamentowe:
  • Abonament dobowy: 45 zł.
  • Abonament tygodniowy: 150 zł.
  • Abonament 30-dniowy: 450 zł.

Społecznicy z Orłowa: nie było prawdziwych konsultacji ws. zmian



Nie milkną kontrowersje związane ze zmianami. Mieszkańcy są rozsierdzeni zwłaszcza brakiem konsultacji dotyczących granic stref. Najgoręcej jest w Orłowie, gdzie strefa obejmie oprócz nadmorskiej części dzielnicy i okolic targowiska przy pl. Górnośląskim także mniejsze ulice, które dotychczas i tak - zdaniem orłowian - stały puste.

Protestują m.in. aktywiści związani z radą dzielnicy i stowarzyszeniem Nasze Orłowo przytaczający wypowiedź radiową Wojciecha Folejewskiego, dyrektora ZDiZ, który stwierdził, że plany wprowadzenia w Orłowie strefy płatnego parkowania były szeroko konsultowane z radą dzielnicy.

Wskazują, w 2020 roku Henryk Wiszniowski, przewodniczący rady dzielnicy wnosił w imieniu mieszkańców o konsultacje odnośnie wprowadzenia płatnego parkowania przy placu Górnośląskim, ale odpowiedź otrzymał już po przyjęciu uchwały o nowych strefach przez radnych Gdyni.

- Pismo z prośbą o konsultacje zostało skierowane 12 marca 2020 r. Odpowiedź przyszła... 6 lipca 2020 r., czyli po ponad trzech miesiącach! W odpowiedzi radni mogli przeczytać, że konsultacje się nie odbędą, gdyż rada miasta podjęła już uchwałę dotyczącą płatnego parkowania w dniu... 15 maja 2020 r., czyli po dwóch miesiącach od wniosku o konsultacje - podkreślają.
Dodają, że dopiero w 2021 roku, prawie rok po podjęciu uchwały, radni dzielnicy Orłowo mieli otrzymać cztery warianty oznakowania w strefie płatnego parkowania.

- Konsultacje, choć niezwykle ograniczone, rzeczywiście się odbyły, jednak rok po podjęciu decyzji o wprowadzeniu płatnego parkowania i nie dotyczyły tak kluczowych aspektów, jak stawki opłat czy granice strefy - dodają, proponując w liście do prezydenta, by do bezpłatnego parkowania w Gdyni uprawniała Karta Mieszkańca.

Galeria Klif wprowadza płatne parkowanie



Zmiany w dzielnicy dotyczą nie tylko miejskiego terenu. Opłaty parkingowe wprowadza też Galeria Klif.

Opłaty parkingowe w Galerii Klif od 1 lipca:

  • Pierwsza godzina postoju gratis.
  • Druga godzina postoju 4 zł.
  • Trzecia i każda następna godzina postoju 8 zł.
  • Doba postoju 70 zł.
  • Opłata za brak ważnego biletu 95 zł.
  • Abonament miesięczny 300 zł.

Opłaty obowiązują przez siedem dni w tygodniu, przez całą dobę. Parkowanie na miejscach dla osób z niepełnosprawnościami podlega takim samym opłatom jak pozostałe miejsca.

  • Od 1 lipca za postój trzeba też płacić na parkingu przy Galerii Klif, choć pierwsza godzina jest bezpłatna.
  • Od 1 lipca za postój trzeba też płacić na parkingu przy Galerii Klif, choć pierwsza godzina jest bezpłatna.
  • Od 1 lipca za postój trzeba też płacić na parkingu przy Galerii Klif, choć pierwsza godzina jest bezpłatna.
W okolicy galerii będzie 14 parkometrów. By zaparkować należy wpisać numer rejestracyjny swojego pojazdu, opłacić wybrany czas, pobrać bilet i już można udać się na zakupy. Nie trzeba umieszczać biletu za szybą pojazdu. Opłaty za parkowanie można dokonać kartą lub gotówką.

Przedstawiciele galerii zachęcają do użycia aplikacji parkingowej Apcoa Flow. Dyrekcja galerii nie ukrywa, że to odpowiedź na działania władz Gdyni.

Płatny parking przy Klifie w Gdyni, by zabezpieczyć wolne miejsca



- Wprowadzenie strefy płatnego parkowania w Orłowie zrodziło uzasadnione obawy, że parking przy Galerii Klif stałby się darmowym miejscem postojowym dla wielu osób, dojeżdżających do pracy w Gdyni lub korzystających z komunikacji zbiorowej, w tym SKM. Mogłoby to znacząco ograniczyć swobodny dostęp do miejsc parkingowych dla klientów galerii. Wprowadzone rozwiązanie - płatny parking z pierwszą bezpłatną godziną - pozwoli zabezpieczyć wolne miejsca postojowe i zmniejszy problem korków okresowo tworzących się przy wyjazdach - mówi Mariola Rogóż, dyrektor Galerii Klif.
Warto zauważyć, że wprowadzenie opłat za parkowanie przy Klifie oznacza, że na atrakcyjności stracił pomysł, by mieszkańcy i turyści kursowali spod galerii nad morze bezpłatnymi meleksami.

Na razie nie wiadomo, czy decyzje dyrekcji Klifu wpłyną w jakikolwiek sposób na decyzje dotyczące kursowania pojazdu.

Meleksy będą jeździć po Orłowie



Płatne parkowanie w Gdyni: więcej na stronie Zarządu Dróg i Zieleni

Miejsca

Opinie (1258) ponad 50 zablokowanych

  • Klif i tak świeci pustkami.. zaraz wjedzie tam deweloper, bo parkingi są od dawna pustawe pod (4)

    tym przybytkiem...teraz jeszcze opłaty za parkowanie powyżej godziny? nie, dziękuje...zakup w ccc i spożywcze, zrobię gdzie indziej, no problem

    • 55 6

    • (3)

      Parking Klifu nie jest w SPP. Jesli masz trudności z czytaniem to nawet kolorowy obrazek jest.

      • 1 7

      • (2)

        Ale w związku ze strefą Klif też wprowadził opłaty. Masz trudności z czytaniem?

        • 5 1

        • (1)

          Nie mam, natomiast to nie jest SPP i rozwiązania techniczne Klifu to sprawa Klifu.

          • 1 1

          • jakos do wczoraj problemu nie było

            • 0 0

  • Przydałby się abonament dla firm! (78)

    Pracuję w Centrum, a auto jest mi potrzebne do pracy. Płacę podatki i chciałabym móc korzystać z miasta, które na mnie i tak zarabia. Miłoby było gdyby ktoś nie podkopywał biznesu, który do kasy miasta i tak wnosi kupę pieniędzy. W tej chwili powinnam kupić abonement za 800zł! bez sensu

    • 362 35

    • Jestem w podobnej sytuacji i mam podobne odvzucia. .

      No słabo.

      • 45 9

    • takich jak ty jest kilkadziesiąt tysięcy (20)

      jak się zapewne domyślasz wszyscy się nie zmieścicie

      • 27 39

      • (8)

        Taaaa, od razu miliony takich jest, jak szaleć to szaleć!

        • 23 26

        • Stań na parkingu i zapytaj wysiadających, czy musieli przyjechać samochodem. (7)

          Nikt nie powie 'nie'.

          • 27 15

          • (5)

            Ty rozumiem od lat regularnie przeprowadzasz osobiście takie ankiety? hahahaha

            • 11 15

            • Wystarczy poczytać opinie ludzi na tym portalu. Sczególnie pod artykułami o przejazdach rowerowych i biegach. (4)

              Jakimś cudem każdy zawsze musi w niedzielę przewieźć 3 lodówki, a po drodze zabrać niepełnosprawną babcię 20cm od drzwi przychodni...

              • 15 30

              • Nie zapomnij o...

                trójce dzieci ktore trzeba odwieźć do przedszkola i zajęcia dodatkowe

                • 19 3

              • Ja przez zamknięta ulice w zeszłym tygodniu straciłem 700zl, wiec nie dziw się ze niektórzy mają problem do takich rozwiązań.

                • 8 5

              • Szpitala na SOR (1)

                Na razie nie masz z tym problemu. Ale przyjdzie na to czas

                • 5 0

              • Jak dożyje...

                • 1 0

          • popraw logistykę

            nie potrafili nic wymyśleć - to karzą płacić.

            • 0 0

      • (1)

        Dotychczas sie miescili. W dodatku jeszcze niedawno nie bylo strefy i tez sie miescili. Przed strefa w Gdyni czy Gdansku nie mialem problemow z parkowaniem, a parkuje zawsze w wyznaczonych miejscach a nie byle gdzie byle blizej. Obecnie unikam stref ale czasem trzeba w nie wjechac i co ciekawe nie ma gdzie zaparkowac. Wiec sa do likwidacji bo i tak nic nie daja.

        • 13 4

        • A ile osób chciało wcześniej wjechać do obecnej strefy ale nawet nie próbowało bo wiedzieli że nie znajdą miejsca, a teraz wjeżdżają i płacą? To że wizualnie jest tyle samo samochodów w danym momencie to jeszcze nie wszystko.

          • 5 5

      • (8)

        Do tej pory się mieścili w wielu miejscach gdzie nie było SPP. Poza tym jaki sens ma robienie SPP po godzinie 16-17, gdzie nigdy nie było problemów z parkowaniem? Tylko i wyłącznie skok na kasę. Chyba czas znaleźć bezdomnego słupa na którego się zarejestruje samochód.

        • 13 4

        • (7)

          To nie jest prawda. Często przyjeżdzam na ul. Władysława IV na 17:00 i wiele razy były o tej porze problemy z zaparkowaniem w okolicy, bo wszystkie miejsca były zajęte. Postój był za tani, jeżeli wszystkie miejsca były zajęte. Nie ma innej metody jak podwyższanie cen - do skutku.

          • 8 11

          • Non ja też nieraz przyjeżdżałem w okolicach 17 w różne miejsca w śródmieściu i jakoś nigdy problemu nie miałem, max 5 minut i znajdowałem miejsce.

            • 6 3

          • podwyższanie cen nie jest jedyną metodą redukcji wielkości popytu na parkowanie (3)

            W dobrze zarządzanych miastach oprócz wysokich opłat za parkowanie prowadzi się skoordynowaną, konsekwentną akcję podnoszenia komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych, rowerzystów i pasażerów transportu publicznego, wraz z odpowiednio przygotowanymi akcjami wyjaśniającymi: edukacji o skutkach uzależnienia od samochodu oraz promocji aktywnych form mobilności.

            • 1 6

            • Zgadzam się. I dodam, że u nas podnoszenie komfotu pieszych i rowerzystów odbierane jest przez kierowców jako agresja wobec nich. Tak samo jest z akcjami edukacyjnymi - kierowcy mówią że nikt ich zmuszać nie będzie albo nie mogą się doczekać aż inni zrezygnują z samochodów żeby oni mogli swobodnie jeżdzić. I nie ma się co dziwić, bo tu wchodzi teoria gier. Kto pierwszy zrezygnuje z samochodu ten przegrywa, bo szybciej nie będzie a komofort spadnie. I tak dochodzimy to momentu gdzie potrzebny jes też kij.... niestety.

              • 4 2

            • Które to miasta ?

              • 3 0

            • ale bełkot

              • 0 0

          • A może by tak trochę zdrowego rozsądku? (1)

            Podwyższanie cen parkowania "do skutku" oznacza w rzeczywistości wypędzenie turystów oraz klientów sklepów i punktów usługowych. Fakt, gdy będzie mniej turystów, to pojazdów także będzie mniej i łatwiej będzie znaleźć miejsce parkingowe. Drugi fakt: jak się odstraszy klientów sklepów, to też zrobi się luźniej. I super. Turyści sobie też poradzą, po prostu pojadą albo do Gdańska albo w ogóle poza Trójmiasto (np. na Szwajcarię Kaszubską albo do miejscowości nadmorskich). Klienci sklepów też przejdą nad tym do porządku dziennego: ostatecznie zakupy można zrobić gdzie indziej (w innej miejscowości, w innej dzielnicy) lub poprzez internet. A kto straci? W pierwszej kolejności lokalne sklepiki i punkty usługowe, bo ilość klientów spadnie, co za tym idzie spadną przychody, wzrośnie ryzyko upadłości, pojawią się pomysły wyprowadzenia handlu i usług "za miasto". W drugiej kolejności lokalne wspólnoty, bo wyprowadzające się sklepy pozostawią puste miejsca, nie generujące przychodu z wynajmu. W trzeciej kolejności stracą "miłośnicy spokoju" (tacy jak rozmówca który rozpoczął dyskusję), bo koszty wspólnoty są stałe, źródeł finansowania mniej, więc czynsze dla mieszkańców pójdą w górę. Ale sukces będzie, wolnych miejsc postojowych jak mrówków... Tylko ze Gdynia upodobni się bardziej do Detroit niż Manhattanu. ;-)

            • 1 1

            • Do skutku, ciołku, nie oznacza do momentu, kiedy w strefie bedzie zero samochodów, tylko do momentu, kiedy nie wszystkie miejsca są zajete. To jest oznaka prawidlowego cennika: pozajmowane, ale nie na tyle, zebys pol h szukal miejsca.

              • 0 0

    • podatki (11)

      a podatki placisz do Gdyni czy do jakies wiochy z Kaszub?

      • 13 33

      • paniusia wielki byznes tu prowadzi (4)

        i miasto (czyli my) mamy jej miejsce parkingowe z tego tytułu zapewnić - za darmo oczywiście

        • 10 37

        • (3)

          Pewnie miasto mogłoby "zagwarantować" miejsce dla prowadzących biznes. Ale kto rozstrzygnie czy ich potrzeba jest większa niż innych? No i gdzie postawimy granicę wielkości boznesu? A bo to problem zarejestrować 100 firm po jednym adresem? I co wtedy? 100 miejsc się należy?

          • 7 5

          • rozwiązanie jest proste - potrzebujesz to kupujesz (1)

            a cena zależna jest od popytu

            • 7 10

            • odbijesz sobie na klientach.

              • 3 2

          • Najlepiej niech cały biznes w centrum się zamknie, do tego chyba dąży Gdynia, żeby centrum stało się sypialnią .

            • 3 1

      • No wlasnie! Słusznie prawisz, do Gdyni, (2)

        która stała się wiochą ze wschodu.

        • 17 4

        • Gdynia (1)

          powoli umiera.

          • 23 6

          • To czas przeszły dokonany

            Od kiedy w mieście wystawia się Dziady

            • 6 0

      • Gdynia to kaszuby i wiocha. Ale słoik o tym nie wiem :D

        • 5 7

      • do wiochy z kaszub, a co to za roznica?

        • 3 3

      • Jak ma pracę w Gdyni, to pracodawca płaci w Gdyni, jeśli mieszka w Gdyni i zakupy robi w Gdyni, to podatki od właścicieli sklepów, knajp, fryzjerów i wszelkiej maści innych usługodawców trafiają w zdecydowanej większości do Gdyni, ale niektórzy mają problem, że pit akurat rozlicza w Sopocie, Wejherowie czy nawet i Grudziądzu, zapominając o tych wszystkich pieniądzach które zostawia się mieszkając w danym miejscu. Ja odprowadzam rocznie z mojego PITa około 65 tysięcy zł podatków i nie mam zamiaru rozliczać się w żadnym z miast trójmiasta właśnie za takie działania wymierzone przeciw mieszkańcom jak utrudnianie parkowania w miejscu zamieszkania. Nawet jeśli kiedykolwiek kupię tutaj nieruchomość, to będą miał gdzieś przenoszenie się z podatkami tutaj, ale jak mieszkam w trójmieście od 16 lat już to coraz bardziej czuję że należy się stąd ewakuować, to nie jest miasto dla mieszkańców, tylko dla turystów i urzędników.

        • 11 3

    • Dlaczego bez sensu? Co jest bez sensu? To, że masz płacić, czy że cię nie stać? (12)

      Miasto na tobie nic nie zarabia - to ty korzystasz z miasta, które ułatwia ci prowadzenie biznesu. Płatne parkowanie jest tylko jednym ze sposobów na przyjazne korzystanie z miasta dla wszystkich - mieszkańców, biznesu i reszty.

      • 15 42

      • "Miasto na tobie nic nie zarabia" (11)

        Jesteś tak głupi/głupia czy tylko udajesz? Miasto zarabia zarówno bezpośrednio z tytułu CIT jak i pośrednio z aktywności ludzi na jego obszarze.

        • 33 9

        • (1)

          Miasto więcej wydaje niż ma przychodów z podatków więc rzeczywiście nie zarabia. Jak się zastanowić to miałoby lepszy bilans mają zero przychodów i zero wydatków...

          • 4 9

          • "więcej wydaje niż ma przychodów z podatków"

            Podatki to nie jedyne dochody miasta.
            A ich spływ można stymulować, a nie podcinać gałąź, na której się siedzi.

            • 2 1

        • i z tego tytułu ma ci darmowe miejsce parkingowe fundować? (6)

          może jeszcze wodę, prąd i wywóz śmieci?

          • 11 18

          • "i z tego tytułu ma ci darmowe miejsce parkingowe fundować?" (5)

            Nie, urealnić stawki. 800 zł za miesiąc za samochód (i to bez jakiejkolwiek gwarancji miejsca) to jest absurdalna kwota.

            • 31 4

            • a co to dla takiej bizneswoman 800 zł!

              wrzuci sobie w koszty

              • 5 20

            • to jest urealniona kwota

              zainwestuj w elektryka to będziesz miała za 200 zł

              • 5 12

            • Wlasnie, kto spoza gdyni wynajmie mieszkanie (2)

              bez miejsca postojowego? A płacić student 800 zl nie jest w stanie. Aaa, prawda, tu juz nic nie ma. Ani statkow, ani stoczni, uniwersytet morski przygotowuje kadry dla obcych krajow.O dzięki panowie steropianowcy! I tak nie napelnicie opróżnionej kasy miasta tymi podwyzkami. To kropla w morzu potrzeb. A co dalej??? Oplata za wjazd do dzielnicy???

              • 13 3

              • i dobrze, że nie jest w stanie (1)

                ma jeździć komunikacją miejską

                • 5 12

              • to jest jeszcze

                drożej.

                • 0 2

        • myślę (1)

          ze ta osoba jest głupia, a jak przystało na takich ludzi - również wyraża opinię na tematy, o których nie ma zielonego pojęcia. Ta Pani która prowadzi biznes, najprawdopodobniej, jak i wiele innych przedsiębiorców zmieni lokalizację na bardziej przyjazną (tańszą). No i kto wtedy straci - Miasto Gdynia

          • 13 5

          • Po co jej biuro w centrum, skoro potrzebuje samochodu do pracy = często wyjeżdza w teren? Jeżeli parkuje krótko, to chyba jej to nie rujnuje. Jeżeli parkuje długo, to niech nie pisze, że potrzebuje samochodu do pracy.

            • 1 4

    • Nie kupować abonamentu na parkowanie, przesiąść się do autobusu po prostu, ludzie to mają problemy. (1)

      • 11 25

      • Jak mieszkasz w bloku

        I pojedziesz autobusem to auto i tak musisz zostawić na płatnym parkingu

        • 3 2

    • żartujesz, nie?

      • 1 3

    • ja też pracuje w Gdyni, a płace podatki w Pucku i też chce taki abonament!

      • 3 2

    • (16)

      Jeśli naprawdę potrzebujesz - zapłać i nie marudź.
      Jeśli nie chcesz płacić -> nie parkuj.
      O to przecież chodzi przy wprowadzaniu płatnych stref, żeby część parkujących zrezygnowała. Musi być tak drogo, żeby części się nie opłacało (nie było stać na) parkowanie w strefie.

      • 5 15

      • (3)

        A co powiesz o mieszkańcach, którzy również mogą być przymuszeni do płacenia abonamentu w wysokości 800 zł?

        • 8 4

        • (2)

          Kto ich przymusza do parkowania w stefie? Jest jakiś nakaz?

          • 4 8

          • Jak mieszkają w strefie to gdzie mają parkować, u ciebie przed domem? Wtedy byś się dopiero zapłakał, jakby wszystkie samochody wyjechały z centrum i zaczęły parkować pod blokami trochę dalej.

            • 9 3

          • Raczej nikt nie chce parkować 3 km od miejsc zamieszkania, każdy chce zaparkować jak najbliżej, Nie odbieraj mieszkańcom tego przywileju. Jak budowano te kamienice nie myślano o podziemnych parkingach.

            • 2 2

      • (10)

        I ta jedna wypowiedź właściwie mogłaby zastąpić całą dyskusję.

        • 5 3

        • mieszkańcy mają 25-30 zł i tyle w temacie (9)

          • 6 4

          • (8)

            Jestem mieszkańcem i nie mam, bo musiałbym rozliczać PIT tutaj a tego nie mam zamiaru robić. Więc nie pisz mieszkańcy, tylko podatnicy PIT - najpierw muszą zapłacić Gdyni PIT, a później dodatkowo odprowadzać haracz za parkowanie.

            • 7 4

            • (7)

              Posiadanie samochodu nie jest obowiązkowe.
              Parkowanie w płatnej strefie nie jest obowiązkowe.
              Mieszkanie w centrum nie jest obowiązkowe.

              • 6 15

              • (6)

                Pisanie takich durnych komentarzy też nie jest obowiązkowe, a to robisz.
                Każdy kto choć trochę szanuje swój czas i życie samochód posiadać musi.
                Każdy kto mieszka w mieście zwanym Gdynią a nie na wsi zaraz będzie musiał bulić za parkowanie pod domem (za które i tak płaci w podatkach), już nie wspominając o gościach.
                Jeśli ktoś mieszka w centrum od zawsze - to owszem, jest obowiązkowe, bo dlaczego ma tracić czas, życie i pieniądze na przeprowadzkę?
                Jak chcesz to sobie żyj na wsi, ale nie przyklaskuj włodarzom miasta co się urwali z choinki organizując to w taki sposób.

                • 13 3

              • (5)

                Nie, nie każdy kto szanuje swój czas musi mieć samochód. Wierzę, że tak uważasz ale gwarantuję, że wcale tak nie jest. A o gości się nie martw, jeśli wizyta u Ciebie nie jest warta dla nich kiku złotych to masz większe zmartwienie.

                • 2 10

              • "że wcale tak nie jest" (4)

                komunikacją miejską...?!

                Znasz ten stary kawał o zajadach?
                Nie che mi się go cytować...

                • 2 1

              • w wielu codziennych podróżach spacer pieszy lub przejazd rowerem zajmuje mniej czasu niż przejazd samochodem (3)

                zwłaszcza w miastach, które nie tworzą przewymiarowanej infrastruktury ulicznej, dokładając na każdym prawie skrzyżowaniu dodatkowego pasa do skrętu w lewo lub w prawo.;-)

                • 1 2

              • (2)

                Tak, przejazd rowerem albo piesza wycieczka 5 kilometrów tam, 3 tu, 7 tam, 4 z powrotem, i to jeszcze w kraju gdzie 9 miesięcy w roku jest zimno i pada deszcz. Żeby mieć takie pomysły to trzeba być mentalnie na poziomie 13-latka.

                • 6 1

              • (1)

                Ale tak codziennie czy raz na jakić czas? Często to kwestia racjonalizacji i optymalizacji

                • 0 2

              • W moim przypadku 3-4 razy w tygodniu robię różne rzeczy które wymagają jeżdżenia w różne miejsca, ale zdarza się i częściej.

                • 1 1

      • Chodzi tylko o to zeby skroic mieszkancow i zrobic miejsce na drogach dla rowniejszych, zeby nie musieli stac w korkach.

        • 9 2

    • bardzo prosta sprawa - proszę zakupić odpowiednią działkę i tam utworzyć sobie parking który będzie zarabiał.

      Chyba że się jak zwykle okaże że to parkowanie takie zyskowne i potrzebne, jedynie wtedy gdy parkujesz sobie na czyimś terenie bez płacenia za niego.

      • 3 7

    • ron

      Dla biznesu 800 zł to nie jest duży koszt

      • 3 7

    • Miło by było nauczyć się Języka Polskiego!

      • 1 0

    • a paliwa nie chcesz za darmo? (1)

      wszak płacisz podatki...

      • 2 3

      • paliwo juz sciaga za darmo ze sluzbowego...

        • 1 1

    • kup miejsce parkingowe, garaż albo miejsce w hali garażowej - nie dziękuj

      • 1 1

    • Odp:

      A mi jest kanarek i nowe jeansy potrzebne. I nie stękam, żeby inni mi dali.

      • 0 1

    • Płatna strefa z założenia jest wymierzona przeciwko pracownikom blokującym miejsca parkingowe przez 8-9 godzin. W dużych miastach na zachodzie nie wjedziesz do centrum a jeśli wjedziesz to nie możesz zaparkować na dłużej niż 3-4 godziny. W efekcie pracownicy dojeżdżają komunikacja miejską a miejsca na parkingu firmowym ma tylko zarząd. Nawet specjalnie nie buduje się parkingów przy biurach aby wymusić korzystanie z komunikacji zbiorowej. Tak jest w dużych miastach ale Gdynia jest nadal miastem powiatowym i strefa na Działkach Leśnych lub w okolicy Placu Górnośląskiego nie ma sensu.

      • 0 0

    • Przesiądz się na trajtka.

      • 0 0

    • będą wybory

      Wybierajmy mądrze ludzi, którzy dla nas pracują. Pamiętajcie o tym podczas wyborów.

      • 0 0

  • Park'n'Ride (1)

    Rozumiem że ta idea umarła, wychodzi na to że w ten sposób miasto "bardziej zachęca" ludzi aby korzystali z komunikacji "miejskiej". Czyli taka osoba która np. dojeżdża z daleka, i chciałaby zaparkować pod skm, aby nie jechać przez miasto, będzie musiała płacić za parking... albo pewnie wybierze dla wygody parking pod pracą i tym samym dołoży się do korkowania miasta (jak i tak musi płacić za parking). Gdzie logika tego? Nie miały być parkingi dla posiadaczy biletu skm?

    • 48 0

    • Jeśli parking pod SKM nie będzie płatny to bynajmniej nie zaparkujesz za darmo tylko nie zaparkujesz wcale.

      • 1 1

  • (2)

    No to do Klifu nie będziemy już jeździć na zakupy :)

    • 41 2

    • i

      tak cię nie stać

      • 1 8

    • Te centra handlowe za chwilę będą straszyć puste. W każdym to samo i nic ciekawego, za to drogo. Wszystko przenosi się do Internetu.

      • 5 0

  • trzeba pogonić SWS

    • 17 0

  • Gdynia to wieś, A miastem by lepiej dzieciak z podstawówki zarządzał. Pozdro

    • 46 3

  • (2)

    Najlepiej jeszcze wporadzmy SPP na Wilczlinie, Karwiach, Dabrowie, Chylonii gdzie sie uda! niech obywatel placi a nasz wodarze z UM autami i bepzlatne parkimgi. Juz w Orlowie pelno rezerwacji odwolanych przez platny parking - tego sie nie liczy ?/

    • 58 0

    • Wprowadzą.

      Jak ostr,ygą owce wezmą się za jagnieta.

      • 7 0

    • Fajna bajeczka, sam wymyśliłeś?

      • 0 5

  • Skandal (4)

    To co pojadę do córki do Orłowa, chce wyjść z wnuczka i na spacer, wypić kawę z dziećmi to mam płacić za parkowanie, masakra nie stać mnie

    • 67 9

    • słaba prowokacja (1)

      • 4 11

      • Sam jestes słaba prowokacja.

        • 8 1

    • Jeśli stać cię na samochód (1)

      to na parkowanie też się znajdzie

      • 5 6

      • Mądrego, aż miło posłuchać...

        • 0 3

  • Za duzo kierofcow to trzeba ich oskubac

    Gdynia stan umysłu. Ps Szczurek pakuj się w następnych wyborach cie rozliczymy

    • 57 1

  • A potem płatny artykuł

    Że w Gdyni żyje się najlepiej i wszyscy są zadowoleni bo to takie cudowne miasto. Cudowne jak się w domu siedzi, tyle.

    • 72 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane