- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (451 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (37 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (162 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (191 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (278 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
Pasażer do kontrolerów: bądźcie wyrozumialsi
Kontrola biletów to stresujący moment. I to wcale nie dla oszustów, którzy z zasady jeżdżą bez biletu. Bywa bowiem, że nawet uczciwy pasażer, może stać się ofiarą kontrolerów. Zwłaszcza, gdy na drodze stanie mu tzw. "złośliwość przedmiotów martwych". Przekonał się o tym w autobusie pan Michał, któremu w telefonie przestała działać aplikacja służąca do opłacenia przejazdu. Papierowego biletu, który miał przy sobie, kontrolujący skasować już mu nie pozwolili.
Oto jego relacja ze środowej podróży autobusem 262 w Gdańsku.
W czasie, gdy kilkukrotnie próbowałem skasować bilet, podszedł do mnie kontroler.
Pokazałem panu, że mam problem ze skasowaniem biletu, ale dopiero wsiadłem i cały czas próbuję to zrobić. Po kilku nieudanych próbach wyciągnąłem bilet papierowy, który zawsze mam przy sobie na takie okoliczności.
W tym momencie podszedł do nas drugi kontroler, który uznał, że nie ma już potrzeby kasowania biletu, ponieważ i tak zostanę ukarany mandatem. Na wezwaniu kontroler, na moje żądanie, napisał, że po nieudanych próbach, w obecności kontrolera, chciałem skasować bilet papierowy.
Dodam, że od momentu wejścia do autobusu do momentu rozpoczęcia wystawiania mandatu autobus dojechał zaledwie na kolejny przystanek (Osiedle Jary), co o tej godzinie - zaraz po zakończeniu porannego szczytu - zajmuje mu ok. 1 minutę (Rogalińska 7:54, Osiedle Jary 7:55).
Niestety cała sytuacja spotkała się z brakiem "ludzkiego" podejścia do tak prozaicznego problemu, który może powstać przy wykorzystywaniu aplikacji mobilnychŚwiadczy to o tym, że chciałem skasować bilet niezwłocznie po wejściu do autobusu. Żeby to zrobić trzeba jednak mieć chociaż kilkanaście sekund, aby wyciągnąć telefon z kieszeni. To próbowałem wytłumaczyć panom kontrolerom.
Zgodnie z regulaminem pasażer ma obowiązek skasować bilet niezwłocznie po wejściu do autobusu, a nie przed wejściem. Autobusem do pracy jeżdżę prawie codziennie i zawsze korzystam z aplikacji MoBilet. Przedstawiałem nawet kontrolerom historię biletów, jako dowód, że zawsze kasuję bilet, ale byli odporni na argumenty.
Niestety cała sytuacja spotkała się z brakiem "ludzkiego" podejścia do tak prozaicznego problemu, który może powstać przy wykorzystywaniu aplikacji mobilnych. Gdyby kontrolerzy wykazali się zrozumieniem problemu, pozwoliliby mi skasować bilet papierowy i uniknęlibyśmy całej niepotrzebnej sytuacji, która, nie ukrywam, jest dla mnie stresująca. Jako uczciwy pasażer ZTM czuję się również potraktowany po prostu niesprawiedliwie.
Czytaj też: SKM płaci Renomie za dostęp do gapowiczów
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Miejsca
Opinie (378) 8 zablokowanych
-
2016-02-04 15:56
mandat
Kiedyś jadąc tramwajem, kilka dni po wypadku samochodowym w którym ucierpiał mój kręgosłup. Jadę tramwajem do lekarza w kołnierzu ortopedycznym, przychodzi kontrola sprawdza bilet, a jako że jestem uczennica kupuje ulgowy, poprosili tez legitymację, ale oczywiście okazało się ze była do 30 września a mieliśmy 1 października... dostałam mandat choć dobrze widzieli ze jestem w takim stanie ze z pewnością nie będę latala do szkoły po pieczątkę na legitymacji... Chora sytuacja, ale mandat wlepic trzeba było...
- 4 1
-
2016-02-04 16:56
Niech...
...sami będą bardziej milsi ja nic nie zmieniam.
- 0 0
-
2016-02-05 11:24
(2)
Wyrazy współczucia dla autora tekstu, bo wynika z niego,że faktycznie jest uczciwy. Choć technika cały czas się rozwija lepiej jej nie ufać.
- 0 0
-
2016-02-05 14:51
(1)
A co innego może wynikać z tego tekstu? Oczywistym jest, że człowiek przedstawi sprawę tak, żeby postawić siebie w jak najlepszym świetle.
- 0 2
-
2016-02-05 15:14
Ja akurat mu wierzę, bo sam kiedyś przez 5 minut walczyłem z ta paskudną aplikacją mobilet w autobusie i niemal umierałem ze strachu, by nie było tam kanarów. Teoretycznie wszystko ok, ale jak coś nie zadziała, to jest problem. Wcześniej też kilka razy w ten sposób kasowałem bilet i problemów nie było, kilka sekund i bilet miałem skasowany. Teraz uzywam biletu miesięcznego na kartę, bo przestałem ufać aplikacji.
- 0 1
-
2016-02-05 13:58
czesc jak czapka
widzialem ta sytuacje ,na osobnosci z nimi pogadam recznie .
- 0 0
-
2016-02-05 14:44
Kontrolerzy nie mają być wyrozumiali, ich zadanie jest proste- sprawdzają bilety i wystawiają mandaty. 9 na 10 tłumaczeń to wymyślone na poczekaniu kłamstwo w celu uniknięcia mandatu. Nie wymagajmy od kontrolerów, żeby byli sędziami w tych sprawach. Zapewne nie raz spotkali się z sytuacją, w której ktoś chcący przejechać 1-2 przystanki czai się przy kasowniku i udaje, że próbuje skasować bilet.
- 1 1
-
2016-02-06 15:12
Ja używałem SkyCash,jakoś problemu nie miałem z nimi (1)
podszedł,zobaczył,podziękował,a nie tam jakiś MoBilet.
- 0 0
-
2016-02-22 14:10
Ja też używałam SkyCasha
Przestałam gdy na trasie Gdynia Stocznia- Reda nie udało mi się połączyć, żeby kupić bilet. Nigdy więcej aplikacji. Za dużo stresu.
- 0 0
-
2016-02-06 21:51
Znam jednego kontrolera biletów
Nie oszukujmy się, zwykły prostak z prowincji, który chciał być policjantem ale się nie dostał, do straży miejskiej tez go nie wzięli no to teraz spełnia się w tym przykrym zawodzie. Dla pocieszenia powiem wam, ze chodzi cały czas w stresie. Nie raz dostał już w papę na dyskotece bo ktoś go poznał, teraz nie pokazuje się już nigdzie. Jest to dla mnie zwykła gestapowska formacja nic więcej.
- 0 0
-
2016-02-07 09:18
Kanary - tramwajarze
- 1 0
-
2016-02-08 08:29
ble ble
pierdu pierdu - często jeździsz aytobusem to kup sobie miesięczny i nie wciskaj farmazonów a od mandatu mozesz się odwołać -kazdy gapowicz ma jakas bajeczkę na swoje wytłumaczenie
- 0 0
-
2016-02-08 09:22
APLIKACJA
bilet kupiony w aplikacji powinien być na przestanku przed wejściem do autobusu.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.