- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (61 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (207 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (88 opinii)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (81 opinii)
- 5 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (78 opinii)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (79 opinii)
Pasażerowie: nowy rozkład SKM to porażka
O tym, że lepsze jest wrogiem dobrego przekonali się w ostatnich dniach mieszkańcy Trójmiasta, korzystający z usług SKM. 12 grudnia wszedł w życie nowy rozkład kolejek. Miały być one "lepiej dopasowane do potrzeb pasażerów", okazało się to jednak tylko pobożnym życzeniem, o czym świadczą dziesiątki listów, które otrzymaliśmy od rozczarowanych pasażerów SKM.
Wyszło więc jak zwykle, czyli źle. - O tym co się dziej rano w pociągach pisać mógłby sam Dante. Wygląda to tak, jakby naprawdę wieziono bydło na rzeź. Było źle, a jest jeszcze gorzej. Sama SKM ma jeszcze tupet reklamować się hasłem "Dajemy ludziom swobodę przemieszczania się!". Szkoda, że nikt nie daje nam przy tym powietrza do oddychania w zatłoczonych do granic kolejkach - denerwuje się pani Marta z Gdyni.
Teoretycznie (nie biorąc pod uwagę typowych dla okresu zimowego opóźnień i awarii) w godzinach szczytu kolejki kursują podobnie jak do tej pory, czyli średnio co 7,5 minuty. Tak jest jednak tylko na trasie między Gdynią Główną a Gdańskiem. Żeby dojechać po godz. 8 do Gdańska z północnych dzielnic Gdyni, na peronie trzeba spędzić nie 7,5 minuty, a nawet 17 minut. Krótko mówiąc, część kolejek dojeżdżających do Gdyni Głównej już "na starcie" jest kompletnie zapchana, a dalej jest jeszcze gorzej, bo ograniczając liczbę kolejek wcale nie przedłużono składów.
- Kolejki liczą nie więcej niż trzy-cztery wagony, drzwi na stacji w Sopocie otwierają się i jedyne co można zobaczyć to ściana ludzi. Około 30 proc. osób czekających na peronie zwyczajnie nie jest w stanie wejść do takiej kolejki. Człowiek czeka kwadrans na dziewięciostopniowym mrozie na kolejny skład i znów to samo - pociąg za krótki i ponownie nie wszystkim udaje się wejść. Jeżeli ktoś jeździ do pracy czy do szkoły ok. godz. 8-9 i wraca ok. godz 15-18, to jest zmuszony do podróży w ścisku niczym w puszce sardynek. Czy za takie warunki płacimy kupując bilety? - dziwi się z kolei inny z naszych czytelników, pan Michał.
Zmiany można też odczuć poza godzinami szczytu, gdy kolejki kursują nie jak do tej pory, co 10 min., a co 15 min. - Jak dodamy do tego ciągłe opóźnienia i awarie, to mamy obraz prawdziwej tragedii. Ale nawet w takich sytuacjach SKM powinna bardziej dbać o pasażerów. Ostatnio jechałam z Gdańska do Sopotu, na peronie stała kolejka, chociaż był siarczysty mróz, przez 10 min. nikt nawet nie pomyślał, aby otworzyć drzwi i wpuścić ludzi do środka - mówi z kolei pani Anna.
Rozkład będzie jeszcze korygowany. Jeżeli chodzi o godziny odjazdów, będą możliwe pewne przesunięcia, lecz założenia rozkładu pozostaną raczej niezmienione. Mniejsza liczba pociągów między Gdynią Główną a Gdańskiem Głównym wynika z nieco innej częstotliwości kursowania - między godz. 9 a 13 jeździmy na tym odcinku co 15 minut.
Rozumiem rozgoryczenie pasażerów, ale to konieczne działania, żeby przyszły rok, tak jak obecny, również zamknąć na małym plusie finansowym. Tego wymaga Unia Europejska, a przypomnę, że remonty peronów oraz rozpoczynająca się w tym roku masowa modernizacja 21 pociągów, jest możliwa właśnie dzięki funduszom unijnym.
Oprócz wymaganych przeglądów, cały tabor jakim dysponujemy, znajduje się w ruchu. Posiadamy jedynie pewną minimalną ilość pociągów w tzw. rezerwie taborowej, które są wykorzystywane podczas nagłych awarii i podstawiane w zamian za uszkodzoną jednostkę. To konieczne, aby zachować ciągłość jazdy według rozkładu. Niestety, z tego właśnie powodu rezerwa nie może być wykorzystana do wydłużenia składów kursujących w danym momencie. Wszystkie pociągi w określonym harmonogramie odstawiane są na obowiązkowy przegląd okresowy, resztę czasu "spędzają" wożąc naszych podróżnych i zapewniam, że żaden nie stoi bezczynnie.
Miejsca
Opinie (639) ponad 50 zablokowanych
-
2010-12-19 18:07
z trajtkami nie lepiej
- 8 4
-
2010-12-19 18:07
Cała ta firma SKM to porażka (6)
od 30 lat ten sam kwadratowy złom jeździ po torach, gdy nawet na wieś jeżdzą nowe Elfy od Pesy.
Pan Adamowicz widocznie ma szofera i nie rusza się poza Gdańsk.
Euro 2012???? :-))))
To bedzie dopiero...
Wyobrażam sobie już miny Niemców, Anglików, Hiszpanów, Holendrów, ktorzy zobaczą czym wozić ich będzie SKM. Kibel, ktory wiezie ich 50 km/h prosto na pole, pośród zardzewiałego złomu dookoła w dzielnicy przemysłowej.
Masakra!- 68 3
-
2010-12-19 18:12
Pleas, remain conscious...
I własnie dlatego, od niedawna mozna usłyszec taki komunikat z głośników.Władze SKM doskonale zdają sobie sprawe z tego, jak taka przejażdżka może zadzialać na zagranicznych podróżnych. Wolą więc uprzedzić, żeby zachowali przytomność, mimo widoku jaki ich oczom zaraz sie ukaże :D
- 17 0
-
2010-12-19 21:20
(2)
Poza tym, że Pan Adamowicz raczej wiele wspólnego z SKM i jej zabytkowym złomem nie ma, to popieram w/w opinię
- 6 0
-
2010-12-19 21:33
Ma duzo wspolnego (1)
Jest panem i wladca Gdanska i w porozumieniu z innymi prezydentami moglby
wy-out'owac monopoliste SKM.- 5 1
-
2010-12-19 23:35
a moze by tak szczurek się zabrał wreszcie za SKM?
a nie pierdoły w tv wygadywał...
- 4 0
-
2010-12-19 23:30
Wpiszcie na youtube Pesa En76
i zobaczcie co zamowila Warszawa, Katowice itd..
- 1 0
-
2010-12-19 23:37
to salamon von danzig troll patentowany !
- 2 2
-
2010-12-19 18:08
Czekamy na Hale Stoczni ?!
Mam wrażenie, ze dopiero jak dojdzie do jakiejśc tragedii w tak zatłoczonych pociągach, to moze wówczas dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM bedzie miał nam cos sensownego do powiedzenia. Ale jezeli "mały plus finansowy" nadal bedzie priorytetem, no to cóż...
- 58 0
-
2010-12-19 18:08
Opinia wyróżniona
SKM hmmm (4)
Szczerze denerwują mnie wrecz irytują kolejki do słupska. Ciągły ścisk ludzi a najgorsze są weekendy jak puszczą jeden skład. Najlepiej niech wydzierzawią więcej składów warszawie to bedziemy jeżdzić jak bydło za czasów 2 wojny światowej i jakim kosztem naszym że puszczają pojedyńcze składy. Obcieli połaczenia bo po pierwsze dzierzawia składy warszawie a po drugie moderniazja i nie maja jak teraz puszczac skmi - braki maja gdzie tu logika. Głupie tłumaczenia mają oszczednosciowe.
- 45 0
-
2010-12-19 18:11
u nas brakuje składów (2)
a my jeszcze resztki pożyczamy do stolicy :(
- 13 0
-
2010-12-19 18:19
Karola (1)
dziś jechałam i widziałam w naszych barwach jak śmigaja po warszawskich torach a my mamy się gnieśc jak bydło. hamstwo
- 12 1
-
2010-12-20 18:43
Chamstwem to jest twój brak znajomości ojczystego języka... :o
- 1 1
-
2010-12-19 18:43
a mnie nie irytują, bo co 2 tygodnie nimi jeżdżę do rodziców... Chociaż czasami mam problem, żeby wsiąść - a muszę, bo na kolejną kolejkę raczej ciężko byłoby czekać...
- 2 3
-
2010-12-19 18:09
ten pan dyrektorrrr (1)
to pierd..... jak potłuczony dzbanek. Jakiż on empatyczny... "rozumiem". Darowałby sobie już.
- 71 0
-
2010-12-20 19:18
SKM wydaję zaświadczenia dla pracodawców
W celu uzyskania zaświadczenia dla pracodawcy potwierdzającego opóźnienia pociągów SKM prosimy o kontakt pod numerem tel. 58 721-29-11, fax: 58 721-29-91 lub korzystając z formularza kontaktowego na stronie PKP SKM Sp. z o.o. w Trójmieście z siedzibą w Gdyni.
- 0 0
-
2010-12-19 18:10
Chciałabym zwrócić uwagę na nieodśnieżanie peronów i schodów w GDAŃSKU (2)
gdziekolwiek w Gdańsku wychodzę na peron jest pełno śniegu, ślisko, niebezpiecznie itp. Istnieje niestety możliwość, że bez problemu wpadnie się pod skm'ke! Ze schodów lepiej zjechać od razu na tyłku niż schodzić 15 minut przy barierce..... Jest po prostu strasznie!!!!!!!!!!!!!! Nie wiem czy władze Gdańska czekają na tragedię czy mają mieszkańców i podróżnych we wiadomym miejscu....
Wysiadałam w Sopocie i jest w miarę OK. Wysiadałam w Gdyni i jest ładnie ośnieżone - większość peronów "czarna" na bieżąco posypywana solą czy czymś tam. ale w Gdańsku NIE !!!!- 57 1
-
2010-12-19 20:05
Przecież Pan prezes już powiedział,
trzeba zamknąć rok na plusie...
- 5 0
-
2010-12-19 21:11
.
Każdy chciałby mieć odśnieżone, a robić nie ma komu :)
- 5 0
-
2010-12-19 18:11
Sypka Kolej Miejska się sypie
tego się już nawet nie chce komentować
ciągle to samo
lepsze jutro było wczoraj.
jest źle, a będzie jeszcze gorzej, czy może doczekamy lepszych czasów?!- 45 0
-
2010-12-19 18:11
Zimno (1)
Skm Słupsk -Gdańsk,zimno grzejniki zimne(ale oczywiście Pan Głuszek ma na to odpowiedż,czego doświadczyłem)drzwi i okna nie domykajace się (pada przez nie śnieg) i do tego na taką trasę jak Gdańsk-Słupsk plastikowe siedzenia i brak drzwi w przedziałach.Czasami ogrzewanie włączane jest dopiero w Wejherowie.Przy takim mrozie podróż na takim odcinku jest prawdziwym wyczynem.Ale pewnie ma pan i na to odpowiedż.
- 42 0
-
2010-12-19 23:37
te pociągi nie powinny jeździć do Słupska
to kolej miejska a nie wiejska
- 5 1
-
2010-12-19 18:11
Opinia wyróżniona
zmniejszyc ilość kolejek i podwyzszyc ceny!! polityka dobrze prosperujacej firmy!! ale przeciez znizka ma objac niepelnosprawnych, jestem ciekaw jak dotrą na perony bo 3/4 nie posiada wind dla niepełnosprwnych, i jak ma się ich ilosc do studentów i całej reszty!! złodzieje!! spalić koleje!!
- 20 1
-
2010-12-19 18:12
SKM nastawiona na oszczedności... efekty widać gołym okiem (2)
Nawet na ogrzewaniu oszczędzają...rzadko w kórej jest właczone ogrzewanie a do tego nawet w ramach oszczędności nawet już remontów nie przeprowadzają co widać po niezamykających się drzwiach...
- 39 0
-
2010-12-19 20:57
a ja dzisiaj jak jechałam to byłam wielce zaskoczona (1)
jak konduktor w kolejce do Słupska chodził po pociągu i sprawdzał każdy grzejnik czy grzeje :)
- 7 0
-
2010-12-19 21:28
bo boją się, żeby na tej trasie nikt nie zamarzł :)
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.