• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pasażerowie wracają do SKM-ki. W marcu przybyło ich 300 tysięcy

Maciej Naskręt
28 kwietnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Na liczbę pasażerów w SKM wpływają nie tylko nowe połączenia, ale także zmodernizowany tabor, który coraz częściej obsługuje przewozy. Na liczbę pasażerów w SKM wpływają nie tylko nowe połączenia, ale także zmodernizowany tabor, który coraz częściej obsługuje przewozy.

Po uruchomieniu połączenia między Gdańskiem a Tczewem, SKM odnotowała wzrost liczby pasażerów w marcu o 300 tys. względem ubiegłego roku. Spółka zarobiła 1,2 mln zł więcej, a to umożliwi m.in. utrzymanie dodatkowych nocnych połączeń Trójmiasta z Wejherowem.



Kiedy zazwyczaj korzystasz z usług SKM-ki?

9 marca pociągi SKM wróciły na ważny dla PKP SKM odcinek Gdańsk Główny - Pruszcz Gdański - Tczew. Zaowocowało to wzrostem liczby przewiezionych pasażerów o ponad 0,3 mln. Dzięki większej liczbie przewiezionych pasażerów przychody PKP SKM wzrosły w marcu 2014 roku o 1,2 mln zł w porównaniu do marca 2013.

Te dane to miód na skołatane ostatnimi awariami serca władz trójmiejskiego przewoźnika. SKM-ką każdego miesiąca podróżuje ok. 3 mln osób. Dodatkowe 300 tys. pasażerów to 10-proc. wzrost.

Przypomnijmy jednak, że w 2012 roku z usług przewoźnika skorzystało blisko 37 mln pasażerów - w zeszłym roku było ich o blisko 2 mln mniej. Wszystkiemu winne były remonty i związane z nimi opóźnienia oraz zmiany rozkładu. O sprawie piszemy w osobnym artykule.

- Z naszych obserwacji wynika, że polepszenie oferty rozkładu jazdy działa z opóźnieniem ok. 2-3 miesięcy, tak więc na wzrost liczby pasażerów w marcu 2014 roku miał wpływ powrót do taktu 7,5-minutowego w szczycie przewozowym pomiędzy stacjami Gdańsk Główny - Gdynia Chylonia, który wprowadziliśmy w grudniu 2013 r. - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.

Władze trójmiejskiego przewoźnika przekonują też, że na zwiększenie zainteresowania usługami przewozowymi SKM miało również wpływ to, że od 9 grudnia 2013 w odpowiedzi na rosnące oczekiwania podróżnych dotyczące dostępności komunikacyjnej Trójmiasta w godzinach nocnych, SKM rozszerzyła ofertę pociągów.

Wprowadzono codzienny pociąg odjeżdżający o godzinie 03:30 z Wejherowa do Gdańska Głównego, zapewniając tym samym skomunikowanie z pociągiem PKP Intercity "Kaszub" do Warszawy. Połączenie to umożliwia sprawny dojazd do stolicy z całej aglomeracji Trójmiasta.

Ale jedna jaskółka wiosny nie czyni. Wobec przewoźnika pasażerowie nadal mają spore oczekiwania, szczególnie na trasie z Gdańska do Tczewa, gdzie rozkład nie spełnia potrzeb wielu osób. Władze SKM przekonują jednak, że wciąż prowadzą prace nad jego ulepszeniem.

Wprowadzone w grudniu 2013 roku weekendowe kursy pociągów SKM w relacji Gdańsk Główny - Wejherowo - Gdańsk Główny w takcie godzinnym w nocy, planowane początkowo tylko na okres karnawału, zostaną utrzymane przez cały rok z uwagi na zainteresowanie podróżnych.

- W okresie wakacyjnym 15 czerwca - 1 września, z uwagi na dużą liczbę turystów oraz osób spędzających swój wolny czas w Trójmieście połączenia te będą realizowane codziennie - mówi Marcin Głuszek.

Zobacz zmodernizowana pociąg SKM.


Noc w elektrowozowni SKM na Cisowej.

Miejsca

Opinie (120) 1 zablokowana

  • Jedyni co pracują w tym kraju

    ,, ...Władze SKM przekonują jednak, że wciąż prowadzą prace nad jego ulepszeniem."
    Tylko pogratulować tej Elicie pracującej! z rodzinnej łapanki.
    Tyle czasu i nadal nie wiedzą co zrobić, jakie koszta i jakie zyski są planowane na kwartał,prognozę to tylko w tv oglądają. toć to sama Elita!!!
    Każdy właściciel firmy chciał by mieć u siebie ich by mieć satysfakcję wywalenia ich z roboty!

    • 10 2

  • Pasażer

    SKM to DNO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 10 4

  • (1)

    Ludzie myjcie się przed jazdą komunikacją miejską !

    • 22 0

    • To chyba normalne, że ludzie po 8 godzinach w pracy, w szkole lub na uczelni są spoceni..

      • 0 0

  • W roku 2013 było w marcu mniej dni roboczych niż w tym roku.

    Aby porównanie miało sens, liczby należy "odsezonowić".

    • 7 0

  • A exklizif kibelki jeszcze jakoś wyglądają?

    • 3 0

  • w latach 80 XX SKM jeździła co 6 i 12 minut. Dzisiejsze 7.5 minuty to farsa.

    Powinni dążyć do taktu 5 lub 4 minuty. SKM to takie nasze metro.

    • 20 2

  • Dziura

    Wracają i ze wzruszeniem odkrywają, że dziura do krawędzi peronu nadal istnieje i nadal można obserwować mrożące krew w żyłach skoki nad przepaścią w wykonaniu starców o kulach i matek z niemowlętami na ręku. Jedyna w swoim rodzaju atrakcja turystyczna. A pamiętam jeszcze, że za krwiożerczej PRL ten problem był bardzo prosty rozwiązany, ale potem decydenci SKM się zagubili, czy oni to właściwie robią kolej aglomeracyjną, czy burakowozy do zwożenia od Luzina do Cieplewa i sprawa się rypła (wydzielenie taboru na obsługę połączeń na Dziki Zachód było widocznie ponad siły tych decydentów).

    • 14 2

  • Jak kupią nowe składy dostosowane do jazdy miejskiej i nie będzię

    dziury między kolejką a peronem to z chęcią zacznę korzystać z SKM

    • 12 0

  • a co z wejherowem (2)

    jak zawsze o wejherowianinach skm zapomina
    spoko spoko to juz norma
    ani w nocy ani w dzien na wiecej skm nie ma co liczyc bo zawsze cos ale coz
    zkm gdynia po cichu mysli o wiekszej liczbie autobusow z weja do gdyni hmmmm jak bedzie ok to bede jezdzil nimi a skm znowu straci chyba ze pomysla szybciej

    • 5 1

    • Jazda skmką od Gdyni Głównej w kierunku Wejherowa to jak gra w rosyjską ruletkę: raz możesz zostać obrzygany, innym razem oblany piwem, jeszcze innym dostać liścia za niewinne "po kij się patrzysz". O paleniu fajek w przedziałach rowerowych nawet nie wspominam, bo to norma.
      Zresztą takie scenki odbywają się na całej trasie skmki, ale ich częstotliwość wzrasta właśnie od Gdynia Głównej.

      • 2 1

    • ????

      jak to co z Wiejherowem ??? zburzyć, spalić, zaorac i posadzić łopian ewentualnie rdest...

      • 0 1

  • A sokistów nie przybyło

    oszczedzajcie dalej na bezpieczeństwie

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane