• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pasażerowie żalą się na tłok w gdańskich autobusach

Ewelina Oleksy
29 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Tłok w autobusie linii 115 to codzienny widok. Tłok w autobusie linii 115 to codzienny widok.

Do naszej redakcji regularnie napływają skargi na tłok panujący w autobusach na niektórych gdańskich liniach. W niechlubnym rankingu najbardziej zatłoczonych pojazdów przoduje linia 115, jeżdżąca z Wrzeszcza na południe miasta. ZTM zapowiada, że w najbliższym czasie sytuacja się poprawi.



Czy zdarza się, że autobus, którym jeździsz, jest przepełniony?

Wypchany po brzegi autobus to właściwie codzienność pasażerów linii 115. Najgorzej jest popołudniami. W okolicach godz. 15-17, gdy autobus jadący z Wrzeszcza dociera do przystanku Przemyska na Ujeścisku, o wejściu do niego często można zapomnieć. Pasażerowie, którzy chcą więc dojechać np. na duże osiedle Lawendowe Wzgórze, muszą często czekać kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt minut na kolejny.

"Wypraszanie pasażerów na przystanku Przemyska to norma"



- Miasto oraz ZTM Gdańsk nic nie robią w kierunku tego, aby poprawić w popołudniowym szczycie dojazd do osiedla Lawendowe Wzgórze. Między godziną 15 a 16 wejście do autobus linii 115 jest niemożliwe. Wypraszanie pasażerów przez kierowców na przystanku Przemyska to norma, ponieważ inaczej nie da się zamknąć drzwi, aby autobus ruszył dalej. Najgorsze jest to, że w kolejnym autobusie linii 156 jest taka sama sytuacja - wskazuje nasza czytelniczka, pani Katarzyna. - Czy tak naprawdę musi być? Czy miasta nie stać, aby autobus 115, 156 jechał co pięć lub osiem min., tak jak jest to rano? Teraz wśród pasażerów panuje loteria, czy uda się wsiąść do autobusu, czy jednak nie. A jak nie, to do którego z kolei w końcu się uda.
Linia 115 rozpoczyna kurs na dworcu we Wrzeszczu i często to jeden z nielicznych przystanków, na którym do autobusu można wejść bez problemu. Linia 115 rozpoczyna kurs na dworcu we Wrzeszczu i często to jeden z nielicznych przystanków, na którym do autobusu można wejść bez problemu.
- 23 grudnia 2019 r., czyli dwa miesiące temu, zwiększyliśmy częstotliwość kursowania linii 115 w godzinach porannych, z co 15 na co 10 minut, a w godzinach popołudniowych z co 20, na co 15 minut. Nasze najbliższe plany dotyczą rozszerzenia oferty przewozowej na linii 120, co poprawi sytuację, na newralgicznym odcinku trasy, czyli Przemyska - Lawendowe Wzgórze - informuje Zygmunt Gołąb, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Zobacz też: Gdańsk testuje elektryczny autobus

Problem nie jest nowy. Pod koniec listopada tłok w porannym autobusie linii nr 115 rozzłościł kierowcę na tyle, że zgasił silnik i krzykiem zażądał, by jedna z pasażerek opuściła pojazd.

Tłoczno też w porannym 112



Na tłok w autobusach żalą się też ostatnio mieszkańcy Wyspy Sobieszewskiej.

- Pierwszy kurs linii 112 do centrum obsługuje krótki autobus. Ludzie, którzy chcą dojechać do pracy, muszą jechać w takim ścisku, że nie można ręki wyprostować, a o skasowaniu biletu można zapomnieć. Czy tak ma wyglądać w Gdańsku zachęcanie do korzystania z komunikacji miejskiej? Chyba działa to odwrotnie - napisała nasza czytelniczka, pani Krystyna.

Rozkład jazdy ZTM Gdańsk



ZTM informuje, że badania napełnienia pasażerów w autobusie linii 112 wykazały wykorzystanie pojazdu na pierwszym porannym kursie do centrum na poziomie 60 proc.

Od marca wprowadzą pojemniejszy autobus



- Dlatego też podjęliśmy decyzję, by o tej porze linia była obsługiwana pojazdem standardowym. Niemniej zauważyliśmy, że wykorzystanie omawianego kursu ulega znacznym wahaniom. Liczba pasażerów przeważnie nie jest zbyt wysoka, jednak są dni, w których liczba pasażerów jest bliska maksymalnej pojemności autobusu. Dlatego jeszcze w marcu wprowadzimy na ten kurs pojemniejszy autobus, co pozwoli uniknąć takich sytuacji, jak wyżej opisana przez pasażerkę - tłumaczy Zygmunt Gołąb.
Zmiany dla linii 167, 168, 267 i N3

Od soboty 29 lutego 2020 r., autobusy linii 167, 168, 267 i N3 będą jeździć objazdem. Zmiany w funkcjonowaniu tych linii zostaną wprowadzone między godz. 9 a 11 i mają związek z planowanym zamknięciem fragmentu ul. Kartuskiej, na odcinku od ul. Limbowej do al. Adamowicza. Linie 167, 168, 267 i N3 pomiędzy przystankami "Lipowa" a "Damroki", w obie strony, obowiązywać będzie objazd ulicami: Kartuską - Adamowicza - Stolema - Damroki i dalej Kartuską po stałej trasie. Obowiązywać będzie obsługa komunikacyjna wszystkich przystanków na obecnej trasie. Nie zmienią się rozkłady jazdy. Nie będzie nowych przystanków na trasie objazdowej. Zmiany obowiązywać będą do odwołania - wstępnie, według informacji uzyskanych od wykonawcy prac, przez okres około 14 tygodni.

Miejsca

Opinie (596) ponad 20 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    115 (14)

    Nie tylko przeładowany, ale zawsze spóźniony. Linia 115 dojeżdża aż do Wrzeszcz PKP. Z osiedla Lawendowe Wzgórze ktokolwiek chce zdążyć na pociąg musi się liczyć z tym, żeby niekiedy wyjechać na dworzec nawet 2 godziny przed odjazdem ich pociągu. Niestety dopóki nie będzie w Gdańsku buspas i nie będzie więcej autobusów kursować na tej linii nic tego nie zmieni

    • 204 26

    • to niemożliwe - przeciez mieszkamy w metropolii

      • 12 3

    • (1)

      Będzie tramwaj jadący 25 minut nie 2 godziny.

      • 6 5

      • Tramwaj

        Nie 25 a 40 minut, tyle będzie jechał tramwaj z os. Lawendowe wzgórze na Oliwę, Przymorze.

        • 1 0

    • Buspasy niewiele pomogą. (1)

      Tylko SKM na południe Gdańska załatwi temat.

      • 19 1

      • po co Ci od razu SKM? wystarczy linia szybkiego tramwaju.

        • 8 7

    • (1)

      Dopóki nie będzie metra, albo kolei miejskiej na miarę XXI wieku, to te buspasy też nic nie zmienią, ponieważ jedne z ważniejszych dróg mają układ ulic z czasów ruchu konnego i nikt za bardzo nie chce w to ingerować, bo trzeba ratować przykładowo stadion. Ulice do nowych deweloperskich apartamentów z cienkiej cegły też wyglądają, jakby ludzie konno tam dojeżdżali. Tylko boks dla konia trzeba wykupić i kosztuje prawie 30000 złotych.

      • 7 1

      • nie zawsze te najdroższe pomysły są najlepsze. Wystarczy linia szybkiego tramwaju z priorytetem na światłach

        • 5 4

    • (1)

      Zapraszam zainteresowanych do przejechania całego kursu lini 115 uważnie obserwując jak wygląda przejazd i potem proszę się wymądrzać na łamach Trójmiasta.pl

      • 8 4

      • To zmiana rozkładu jazdy

        Wiem jak wygląda kurs linii 115, bo jeżdżę codziennie do pracy i z pracy. Albo trzeba zmienić kurs do Wrzeszcz PKP, gdyż podróż w godzinach szczytu zajmuje ponad godzinę, albo trzeba zmienić rozkład jazdy w godzinach popołudniowych bo nie ma on nic wspólnego z rzeczywistością.

        • 1 0

    • Gdzie chcesz Buspasy ? Taraz miasto ma w planach zwezanie ulic tak jak zwezono (1)

      Kartuska teraz zweza się Podwale Przedmiejskie i wydłuża czasy jazdy komunikacji . Jest w Gdańsku taka firemka/ fundacja nazywa się FRAG ich celem jest całkowite zakorkowanie miasta , budowanie nad tunelami dla pieszych przejść naziemnych oraz wcisnęli projektowany tramwaj do Wrzeszcza w waska uliczke zamiast pozwolić go puscic rezerwa terenowa czekajaca na tramwaj od lat 30stych zabudowana zabudowa tymczasowa ... Miasto chodzi na ich smyczy , nie wiem dlaczego....
      A 115 pomogłaby obsługa długimi autobusami a nie krótkimi

      • 5 5

      • Przegubowce

        Kiedyś ktoś mi odpisał, że na trasie autobusu 115 nie można puścić przegubowców. Skoro nie to zwiększyć częstotliwość kursów. Do UCK, na stację Wrzeszcz PKP jeździ każdego dnia mnóstwo ludzi. Stąd potem takie cyrki.

        • 4 1

    • Bus pas nic nie da, żeby autobus nie stał w korku musiał by całą trasę jechać bus pasem a to wiązało by się z większymi notkami na mieście bo z normalnego ruchu aut osobowych zostanie wykluczony przynajmniej jeden pas ruchu. Co wiązało by się że skrzyżowania byłby nie przejezdne i autobus tak czy siak by stał.

      • 1 2

    • Tylko rydwan (1)

      I dojedziecie raz dwa do Wrzeszcza

      • 2 3

      • Bije na główkę, prawda?

        • 1 0

  • to jeździjcie autami

    • 4 4

  • Mały Kack

    Za darmo dali szkole amerykańskiej w Małym Kacku parking a oni budują na tym terenie swoje budynki Przekręt jak dzwon Zygmunta Co na to radni i Miasto.,??? Robią o chcą mistrzowie kasiory

    • 14 1

  • 179 rano

    Na drugi kurs 179 z rana (6:40) na tylko jednym przystanku potrafi stać ~30 osób! Zdarzało się, że ludzie zostawali na Sopockiej na kolejny autobus, bo już więcej ludzi się nie mieściło/nie chcieli jechać na szybie. Dramat

    • 10 1

  • ztm

    ZTM to parodia komunikacji.

    • 25 1

  • Najlepsze ciemnoty mieszkanie 30 lat kredyt

    Samochód kredyt 2 karty kredytowe i wożono po mieście na żelu w Tommy Hilfiger.

    • 13 2

  • 167

    167 godzina 7:16 na Hucisko już brakuje miejsc. Do tego codziennie na Hucisku wsiada pan na wózku inwalidzkim ludzie czasem prawie leżą na nim.tak samo jest po 16 w stronę dworca. Tragedia.

    • 19 3

  • Zdrovve love w praktyce

    • 14 7

  • (1)

    W autobusach i tramwajach tłok Na drogach korki Hmmm Z centrum pozbywamy się rdzennych mieszkańców Zamieniając to na bogata warszafke lub całkiem z innego kraju Niestety infrastruktura drogowa chyba najgorsza w kraju Gdziekolwiek się dostać trzeba jeździć przez Wrzeszcz

    • 26 6

    • Można też morzem

      I obwodnicą. Tak się omija wrzesz :)

      • 1 0

  • Wymontować

    Wymontować wszystkie siedzenia , jedynie miejsca stojące , to uratuje sytuację , może jeszcze autobusy piętrowe - dlaczego nie ?

    • 13 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane