• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pendolino do Katowic, czas przejazdu ten sam

Maciej Naskręt
9 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Pociągi Pendolino regularnie zaczęły kursować m.in. w Trójmieście 14 grudnia 2014 r. Pociągi Pendolino regularnie zaczęły kursować m.in. w Trójmieście 14 grudnia 2014 r.

W niedzielę rusza bezpośrednie połączenie pociągiem Pendolino z Trójmiasta do Katowic. Czas podróży jednak się nie zmieni. Dotychczasowe połączenia bezpośrednie realizowane przez składy z osobnymi lokomotywami jadą tyle samo, czyli 5 godzin i 45 minut.



Czy podróżujesz z Trójmiasta na Śląsk?

Spółka PKP Intercity zapowiedziała, że od 15 marca pasażerowie będą mogli skorzystać z dwóch kolejnych składów Pendolino. Zamiast pociągów kategorii Express InterCity Stanisław Wysocki i Express InterCity Eugeniusz Kwiatkowski, kursujących bezpośrednio pomiędzy Gdynią a Katowicami, pojawią się pociągi Express Intercity Premium.

Z Gdyni Głównej na Śląsk pociągi będą wyjeżdżać o godz. 7:07 i 16:07. Na miejscu Pendolino będzie odpowiednio o godz. 13:07 i 22:18. Podróż powrotna będzie możliwa o godz. 6:48 i 14:48. W Trójmieście składy zameldują się odpowiednio o godz. 12:59 i 20:59.

- Podróż z Gdańska do Katowic zajmie 5 godzin i 45 min., a ceny biletów będą zaczynać się od 98 zł. Dodatkowo na wszystkie bilety obowiązują zniżki ustawowe, co oznacza, że np. studenci pojadą za 48 zł - mówi Zuzanna Szopowska, rzecznik prasowy spółki PKP Intercity

Z punktu widzenia pasażerów czas podróży jednak się nie zmieni. Wspomniane i dotychczasowe pociągi EIC Stanisław Wysocki i Eugeniusz Kwiatkowski jadą teraz 5 godzin i 45 minut. Jednak do tej pory składem obsługiwanym przez Pendolino można było dojechać do Katowic pod warunkiem przesiadki w Warszawie.

W sumie na torach zacznie kursować ich 13, a 4 pozostaną w rezerwie. Przypomnijmy, że firma PKP Intercity zamówiła 20 składów bez wychylnego pudła. Trzy składy przechodzą jeszcze homologację na polskie tory. Pojazdy mogą mknąć z prędkością nawet 250 km/h na prostych odcinkach. W województwie pomorskim pozwala na to szlak między Lipcami a Malborkiem. Koszt zamówienia składów wynosi 400 mln euro.

Opinie (320)

  • ot dlaczego, też mi pytanie ?

    a kiedy to Polak był mundry przed szkodą, on jest zawsze mundry po i wszystki

    • 1 1

  • A ile z tego zakosił kundel - zegarmistrz, ze wstydu nie purpurowy?!

    Jak długo będziemy ten bezmyślny zakup przekrętasa italiancom spłacać???!!! No i poza tym co ta "ulepszenie" i postęp, skoro podróż trwa tyle samo?!

    • 2 2

  • Pendolino

    Cala ta sprawa smierdzi na kilometr i juz dawno, CBA powinno wziac pod lupe umowy PKP z Alstomem.

    • 1 2

  • Hurra, czas podrózy się nie zmieni :)

    Szanując przyzwyczajenia naszych Klientów, czas podrózy się nie zmieni.

    • 2 0

  • Na marginesie: co z tzw. PKSem? Kiedy zniknie ten obrzydliwy dworzec?

    Pamiętam niedawne piękne wizualizacje dworca we Wrzeszczu i modernizację jego okolicy? Czy coś z tego pozostało? Czy leci z nami pilot?

    • 1 0

  • Czyli noew będą tylko ceny (ceny "premium"), a skład będzie jechać wolniej

    (skoro przy braku koniecznego czasu na przesiadkę na miejscu będziemy po identycznym czasie) ?

    I'm not amused.

    • 0 1

  • ...

    Czegoś tu nie rozumiem, trasa do Katowic w szczególności od Wawy CMK jedna z najnowszych w Europie, taka zabawka Pendolino o dobrych parametrach, a taki sam czas przejazdu...hmmm...

    • 3 0

  • brak miejsc dla niepelnosprawnych

    zle wydane dotacje trzeba zwrocic

    • 1 0

  • A mnie to wszystko Pendolino:-)

    Ważne, że się dzieje. Pociąg w ruchu, ruch w pociągu.
    A żeby inaczej, choć w sumie tak samo.
    Słyszałem, że Pendolino potrzebuje wyższego napięcia w sieci energetycznej i np. dlatego ma niewydolne ogrzewanie.

    • 1 3

  • Mam wrażenie, że...

    ...największymi krytykantami Pendolino są ludzie, których po prostu nie stać na przejazd tą kategorią pociągów.

    • 6 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane