• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pendolino z Gdyni do Warszawy w 3 godziny 23 minuty

Krzysztof Koprowski
13 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Dotychczas pociągi Pendolino było można zobaczyć tylko podczas testów lub prezentacji (nz. ubiegłoroczne targi Trako w Gdańsku). Pod koniec roku będą już stałym bywalcem na polskich torach. Dotychczas pociągi Pendolino było można zobaczyć tylko podczas testów lub prezentacji (nz. ubiegłoroczne targi Trako w Gdańsku). Pod koniec roku będą już stałym bywalcem na polskich torach.

Do Warszawy z Gdyni dotrzemy w 3 godziny 23 minuty, a z Gdańska w 2 godziny 57 minut - nieoficjalnie znany jest już rozkład jazdy PKP, który wejdzie w życie pod koniec br. i który obejmuje połączenia pociągami Pendolino między Trójmiastem a Warszawą, Krakowem i Katowicami.



Czy Pendolino będzie konkurencją dla innych form transportu z Trójmiasta do Warszawy?

Do założeń rozkładu jazdy na 2014/2015 r., czyli pierwszego, w którym jeździć będą pociągi Pendolino, dotarł nieoficjalnie Portal Rynek Kolejowy.

Pociągami Pendolino dotrzemy z Trójmiasta do Warszawy, Krakowa i Katowic.

Z Gdyni pociągi będą ruszały w trasę o godzinach: 5:07 (do Krakowa Gł.), 6:07 (do Warszawy Zachodniej, kursuje od poniedziałku do soboty, a w wakacje codziennie), 7:07 (do Katowic), 8:07 (do Krakowa Gł.), 11:07 (do Krakowa Gł.), 14:07 (do Krakowa Gł.), 15:07 (do Krakowa Gł.), 16:07 (do Katowic), 17:07 (do Krakowa), 18:07 (do Warszawy Zach., tylko w niedziele poza okresem wakacji), 19:22 (do Warszawy Zach.).

W kierunku odwrotnym, czyli z Warszawy do Trójmiasta, pociągi będą odjeżdżały z Dworca Centralnego o godz. 6:35 (pociąg z Warszawy Zachodniej), 8:35 (z Krakowa Gł.), 9:35 (z Katowic), 10:35 (z Krakowa), 12:35 (z Krakowa), 14:35 (z Krakowa), 16:35 (z Krakowa), 17:35 (z Katowic), 18:35 (z Krakowa), 20:35 (z Krakowa).

Czas przejazdu z Gdyni do Warszawy Centralnej wyniesie 3 godziny 23 minuty. Do Krakowa dotrzemy w 5 godz. 53 min., zaś do Katowic w 6 godz. 11 min. Czas jazdy z Gdańska Głównego będzie krótszy o 26 minut.

Pociągi w relacji Gdynia-Katowice-Gdynia będą miały 20-minutowy postój na stacji Warszawa Centralna, zaś dla relacji Gdynia-Kraków-Gdynia postój ten wyniesie 5 minut.

W Trójmieście pociągi będą zatrzymywały się na stacjach: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz, Gdańsk Oliwa, Sopot i Gdynia Główna. W drodze do Warszawy zaplanowano zatrzymania w Tczewie, Malborku, Iławie oraz Warszawie Wschodniej.

Na trasie do Krakowa, pociągi będą miały postoje tylko na stacji Warszawa Zachodnia, zaś do Katowic zatrzymają się na stacjach Włoszczowa Północ i Sosnowiec Główny.

Dodatkowo, oprócz Pendolino, na trasie między Trójmiastem a Warszawą będą uruchomione pociągi Express Intercity (pociągi Pendolino będą nosiło nazwę Express Intercity Premium), które będą odjeżdżały co ok. godzinę w godz. 5:07 - 9:06 z Gdyni oraz 14:35-20:35 z Warszawy. Będą one stanowiły uzupełnienie oferty przejazdu pociągami Pendolino.

Pociągi Pendolino, oprócz Trójmiasta, Warszawy, Krakowa i Katowic, docierały będą również z Warszawy do Wrocławia przez Częstochowę i Opole. Dwa kursy w relacji do stolicy Dolnego Śląska zatrzymają się w Lublińcu.

Zobacz wnętrze Pendolino. Materiał archiwalny z targów Trako 2013.


Pendolino po raz pierwszy w Trójmieście.


Przejazd Pendolino przez Gdańsk Główny.

Opinie (401) 5 zablokowanych

  • No to mamy skok cywilizacyjny (2)

    10 lat rozbudowy, remontów inwestycji w najdroższe technologie pozwoliło na skrócenie czasu podróży o 20 min...!
    To bardzo innowacyjne jak na nasz kraj.
    Gdzie my w ogóle jesteśmy? Miała być Japonia , później Irlandia, marzą nam się Chiny a to zonk... Rumunia zostawia nas daleko w tyle.

    • 8 3

    • (1)

      Kto ci płaci za te bredzenie? Nie 10, a 7. I co to za brednie o 20 min? Najszybszy czas BEZ zatrzymywania się i BEZ obecnej rezerwy 10 minutowej wynosił 3:20. Docelowy czas Pendolino w 2015 to 2:37 z TRZEMA postojami po drodze Z 10 minutową rezerwą. Bez rezerwy i bez zatrzymywania się mogłyby jeździć w czasie ok. 2:20. To co najmniej GODZINA skrócenia czasu jazdy.

      • 2 0

      • Należy dodać, że 3:20 to było do Warszawy Wschodniej, tutaj 2:37 będzie do Centralnej, czyli nawet z trzema zatrzymaniami się to będzie prawie godzina krócej niż bezpośredni Kaszub.

        • 1 0

  • super :) (1)

    Tylko te międzylądowania w gd. Wrzeszcz i gd. Oliwa są nonsensowne.
    Czy znany jest już koszt biletów i czy na pokładzie będzie jakiś serwis przekąskowo\restauracyjny?

    • 4 0

    • Do Warszawy 49 zł +ew. zniżki (ok 30 biletów na pociąg), potem jeszcze 4 poziomy cen biletów, każdy droższy o jakieś 20-30 zł. Jest bar.

      • 0 0

  • Bez kitu (2)

    Czyli z Gdyni do Gdańska w 26min? To tyle co SKM :D

    • 9 0

    • (1)

      z gdyni do gdańska jest 35 min skm...

      • 1 0

      • Ale to jest informatyk,on liczy w systemie szesnastkowym

        • 1 0

  • a juz jechałem szybciej i bez pendolino (1)

    Bodajże w latach 80 kursował z Gdańska do Warszawy pociąg (nazwy nie pamiętam ).
    z Gdańska głównego 06.10, a w Warszawie na centralnym był (chyba ) 09.23

    • 10 0

    • No to to nie jest szybciej

      • 0 0

  • pendo

    W Trójmieście pociągi będą zatrzymywały się na stacjach: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz, Gdańsk Oliwa, Sopot i Gdynia Główna
    no jak tu ku....... nie zakląć , po ch....... wrzeszcz i oliwa i sopot
    a skm po co jest
    przepraszam za słownictwo ale idioctwo nad idioctwo z tymi przystankami

    • 5 1

  • Kolej Magnetyczna (2)

    Gadania tyle, kasy miliardy złotych o wszystko po to by urwać 10 min.

    Za te pieniądze to powinna powstać klej magnetyczna dolatująca do Wawy w 80 min, a nie pociąg turystyczny buszujący wśród Mazurskich Lasów ze średnią prędkością 100 km/h.

    To chyba jakiś żart z tym Pendolino.

    • 10 4

    • (1)

      Tak jasne, za te pieniądze byś akurat wybudował linie magnetyczne do Warszawy. Wiesz w ogóle o czym mówisz? Póki co najdłuższą linią magnetyczną jest Transrapid w Szanghaju, liczy sobie 30 km i kosztowała ok. 1,5 mld $.

      • 3 0

      • My ze szwagrem byśmy ją namagnesowali za niecały miliard

        • 2 0

  • TORY TORY TORY

    Tylko zeby nie było tak, że tory były złe bo tory były złe a to wszystko przez tory bo tory były yyy złe ; 0hahha
    Jestem dumny z jak Trójmiasto się rozwija, jakkolwiek.

    • 0 0

  • z takim wnętrzem to pewnie bilety za 200zł do Wawy...

    • 2 0

  • No i co to za sukces?

    Bez pitolino w latach 80-tych jechało się do Warszawy 3,5 godziny.

    • 4 1

  • Za duzo demotywatorów ogladacie... (3)

    teraz co drugi z komentatorów za starych dobrych czasow tym pociagiem jezdzil tyle samo czasu w latach 80'' Taa wiemy.

    • 2 1

    • Młody człowieku (2)

      Nie pamiętasz tych czasów. Ekspres z Gdańska do Warszawy jeździł 3h20m.
      I nie ma to nic wspólnego z polityką.
      Pendolino w oryginale ma wagony wychylne, które w czasie jazdy na zakrętach stabilizują tor jazdy. Kupione przez nas pozbawione są tej własności. Czyli można by zastąpić je polskimi pociągami. Przetargi są tak konstruowane, aby załatwiający mieli atrakcje związane z uzgodnieniami i odbiorami, a Italia jest bardzo interesująca i piękna.

      • 1 1

      • (1)

        A ty już masz demencję starczą. 3:20 jechał do Warszawy Wschodniej, do Centralnej jechał min. 3:30. Po drugie taki Kaszub jechał bez zatrzymywania się na stacjach pośrednich i było to już na limicie czasu. Pod koniec 2015 r. jak już zakończy się modernizacja, to docelowo będzie 2:37 do Centralnej z zatrzymaniami w Tczewie, Malborku i Iławie, czyli urwano prawie godzinę i do tego 3 postoje, jakby puścili bezpośrednio, to spokojnie dałoby się zejść do 2:15 - 2:20.
        Co do wychylnego pudła, to nie stabilizuje toru jazdy po łukach (zakręty to masz na drodze) tylko zmniejsza działanie siły odśrodkowej. To rozwiązanie ma sens na trasach o dużej liczbie łuków z małymi promieniami, trasy do Warszawy, Krakowa czy Katowic takimi nie są, więc zysk z wychylnego pudła byłby bardzo mały a koszty zakupu, komplikacja konstrukcji, awaryjność (poczytaj sobie o Pendolino z wychylnym pudłem w Czechach) i koszty serwisowania nieproporcjonalnie duże względem zysków.
        Jeśli chodzi o polskie pociągi, to jak rozpisywano przetarg, to Żaden polski producent nie oferował składów zespolonych o takich parametrach i do dzisiaj takowych nie ma, max to jest 160 km/h, to że testowo osiągano wyższe prędkości jeszcze nie znaczy, że z takowymi można ludzi wozić, Pendolino testowo osiągnął na CMK 293 km/h. Koszty zakupu nie byłyby dużo niższe a parametry dużo gorsze.

        • 0 0

        • Pod koniec 2015 to tu będzie spalona ziemia

          I transporty więźniów na Syberie.

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane