• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pendolino z Gdyni do Warszawy w 3 godziny 23 minuty

Krzysztof Koprowski
13 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Dotychczas pociągi Pendolino było można zobaczyć tylko podczas testów lub prezentacji (nz. ubiegłoroczne targi Trako w Gdańsku). Pod koniec roku będą już stałym bywalcem na polskich torach. Dotychczas pociągi Pendolino było można zobaczyć tylko podczas testów lub prezentacji (nz. ubiegłoroczne targi Trako w Gdańsku). Pod koniec roku będą już stałym bywalcem na polskich torach.

Do Warszawy z Gdyni dotrzemy w 3 godziny 23 minuty, a z Gdańska w 2 godziny 57 minut - nieoficjalnie znany jest już rozkład jazdy PKP, który wejdzie w życie pod koniec br. i który obejmuje połączenia pociągami Pendolino między Trójmiastem a Warszawą, Krakowem i Katowicami.



Czy Pendolino będzie konkurencją dla innych form transportu z Trójmiasta do Warszawy?

Do założeń rozkładu jazdy na 2014/2015 r., czyli pierwszego, w którym jeździć będą pociągi Pendolino, dotarł nieoficjalnie Portal Rynek Kolejowy.

Pociągami Pendolino dotrzemy z Trójmiasta do Warszawy, Krakowa i Katowic.

Z Gdyni pociągi będą ruszały w trasę o godzinach: 5:07 (do Krakowa Gł.), 6:07 (do Warszawy Zachodniej, kursuje od poniedziałku do soboty, a w wakacje codziennie), 7:07 (do Katowic), 8:07 (do Krakowa Gł.), 11:07 (do Krakowa Gł.), 14:07 (do Krakowa Gł.), 15:07 (do Krakowa Gł.), 16:07 (do Katowic), 17:07 (do Krakowa), 18:07 (do Warszawy Zach., tylko w niedziele poza okresem wakacji), 19:22 (do Warszawy Zach.).

W kierunku odwrotnym, czyli z Warszawy do Trójmiasta, pociągi będą odjeżdżały z Dworca Centralnego o godz. 6:35 (pociąg z Warszawy Zachodniej), 8:35 (z Krakowa Gł.), 9:35 (z Katowic), 10:35 (z Krakowa), 12:35 (z Krakowa), 14:35 (z Krakowa), 16:35 (z Krakowa), 17:35 (z Katowic), 18:35 (z Krakowa), 20:35 (z Krakowa).

Czas przejazdu z Gdyni do Warszawy Centralnej wyniesie 3 godziny 23 minuty. Do Krakowa dotrzemy w 5 godz. 53 min., zaś do Katowic w 6 godz. 11 min. Czas jazdy z Gdańska Głównego będzie krótszy o 26 minut.

Pociągi w relacji Gdynia-Katowice-Gdynia będą miały 20-minutowy postój na stacji Warszawa Centralna, zaś dla relacji Gdynia-Kraków-Gdynia postój ten wyniesie 5 minut.

W Trójmieście pociągi będą zatrzymywały się na stacjach: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz, Gdańsk Oliwa, Sopot i Gdynia Główna. W drodze do Warszawy zaplanowano zatrzymania w Tczewie, Malborku, Iławie oraz Warszawie Wschodniej.

Na trasie do Krakowa, pociągi będą miały postoje tylko na stacji Warszawa Zachodnia, zaś do Katowic zatrzymają się na stacjach Włoszczowa Północ i Sosnowiec Główny.

Dodatkowo, oprócz Pendolino, na trasie między Trójmiastem a Warszawą będą uruchomione pociągi Express Intercity (pociągi Pendolino będą nosiło nazwę Express Intercity Premium), które będą odjeżdżały co ok. godzinę w godz. 5:07 - 9:06 z Gdyni oraz 14:35-20:35 z Warszawy. Będą one stanowiły uzupełnienie oferty przejazdu pociągami Pendolino.

Pociągi Pendolino, oprócz Trójmiasta, Warszawy, Krakowa i Katowic, docierały będą również z Warszawy do Wrocławia przez Częstochowę i Opole. Dwa kursy w relacji do stolicy Dolnego Śląska zatrzymają się w Lublińcu.

Zobacz wnętrze Pendolino. Materiał archiwalny z targów Trako 2013.


Pendolino po raz pierwszy w Trójmieście.


Przejazd Pendolino przez Gdańsk Główny.

Opinie (401) 5 zablokowanych

  • długi rement, długi czas przejazdu i długi PKP- wszystko pasuje idealnie.

    • 4 1

  • Skład z parowozem przed II wojną, gdzie trzeba było ładować węgiel łapatą do kotła, jeździł szybciej.

    • 11 4

  • a co słychać u Sławka N? (1)

    proces zakończony?

    • 8 0

    • proces zakonczony z powodzeniem bo sadownictwo jest odPOwiednio dobrane

      troche poudawalen w TV ze mi zle ale kasa na koncie jest
      szkoda lemingi, ze was juz mocniej nie moge urobic
      ale w tym krotkim okresie niezle sie nachapalem

      • 1 2

  • czerwone schody

    będą przy każdych drzwiach żeby nie wpaść w przepaść między peronem a składem? :)

    • 7 0

  • Włoszczowa?

    'Na trasie do Krakowa, pociągi będą miały postoje tylko na stacji Warszawa Zachodnia, zaś do Katowic zatrzymają się na stacjach Włoszczowa Północ i Sosnowiec Główny.'
    Czy ktoś będzie liczył ile osob wysiada we Włoszczowej?

    • 12 0

  • prowadzący pod koła

    • 0 0

  • Skrócenie czasu jazdy do Warszawy (4)

    W latach 90-tych ubiegłego wieku Ex Kaszub na przebycie odcinka Gdańsk Główny - Warszawa Wschodnia potrzebował równo 200 minut (3 godziny i 20 minut) jazdy bez postojów na stacjach pośrednich. Od 15 grudnia br. odcinek Gdańsk - Warszawa Centralna Pendolino pokona w niespełna 3 godziny z postojami na 3 stacjach. Tylko dyletanci nie potrafią zrozumieć jaki to jest postęp, tym bardziej że w 2015 roku pojedzie jeszcze krócej (prawie o 20 minut).

    • 10 9

    • 23 minuty za 20 miliardów zeta (3)

      No - faktycznie "postęp" jak wszyscy diabli.

      • 4 4

      • (1)

        Po pierwsze, to docelowo będzie około godziny. A po drugie, to przyszło ci do tego zakutego łba, że infrastrukturę kolejową też trzeba co jakiś czas modernizować i remontować a to kosztuje dużo, bardzo dużo i nawet jakby się czas nie skrócił, to te remonty tak czy siak trzeba było wykonać, bo od lat 90-tych czas przejazdu się systematycznie wydłużał?

        • 2 4

        • Posłuchaj baranku boży

          Zakup tych pociągów jest szczytem głupoty PKP.
          Na początku miały być to składy z wychylnym pudłem.
          Ale ktoś był cwańszy i kupiono Pseudolino-beztiltino.
          Pociągi, które będą jeździć od "słupka do słupka", mimo że mogą "rozpędzać" się do 250 km/h, pojadą max 200 km/h na kilkunastu km linii kolejowej, bo gdzie indziej nie da rady.
          Na może deko więcej km pojadą 160 km/h.
          Na reszcie - 120 km/h - czyli na połowie! v max.
          Więc po jasną chusteczkę to nam potrzebna.
          Nie lepiej było zamiast 20 składów zespolonych kupić w tej samej cenie 30 składów klasycznych /lokomotywa plus 10 wagonów/?
          Ale nie my Polska jako "mocarstwo transportowe" kupujemy drimlajnery /badziewie, którego żadna szanująca się linia lotnicza nie ma/ oraz pseudolino.
          Jedyna stacja serwisowa dla tych pociągów będzie w Warszawie - to może oznaczać że na noc puciongi te muszą zjechać do kurnika na przegląd.
          Nie wyobrażam sobie pobytu w nocy tych pociągów na stacji Gdynia Postojowa, gdyż nie dość, że musiała by je pilnować armia SOK oraz sił specjalnych, to jeszcze rano okazało by się że młotkowy nie potrafił nawodować składu, albo puknął w coś i dipa zimna.
          Poza tym wymyślono kretyńską nazwę Ekspres Intercity Premium? Co to jest?
          Na kolejach DB jest ICE lub IC i każdy wie czym jedzie.
          A u nas EIC, Ex, TLK, tratata.
          A na koniec - modernizacja linii z Warszawy do Trójmiasta nie zakończy się na pewno przed rokiem 2018.
          Gdański oddział PKP PLK nie wie co ma robić. Indolencja i brak kompetencji absolutna.
          Nie ma firm, które kompleksowo zajmują się modernizacją linii kolejowych.
          Taka SKANSKA NDI weźmie sobie podwykonawców - czytaj: kopareczka plus kilku facecików z łopatami i dłubie w nieskończoność.
          Koniec robót - 2018 - 2020, ale wtedy linia od strony Warszawy zacznie się już sypać.
          Kumasz bazę?

          • 5 3

      • Zrzęda zawsze będzie niezadowolona, w końcu od tego jest zrzędą.

        • 1 1

  • NA PEWNO BEDZIEMY PŁACIĆ BARDZO WYSOKA CENA (1)

    Lepiej polski bus.

    • 6 1

    • BWANA KUBWA PŁACIĆ WIĘKSZA CENA JEST ZŁE MZIMU

      Lepiej polski język ty się uczyć, all right.

      • 3 1

  • Polski Bus ma już pełne gacie.

    Jeszcze poznamy tylko ceny biletów i wszyscy bedziemy mieli pełne gacie.
    Ze śmiechu.

    • 8 1

  • To to nie szał

    W latach innych złych jechało się nie niewielę dłużej a tu jest 22 wiek tak mizernie. Nie wrózę Tej inwestycji postępu. A tyle kosztowało woła o pomstę do nieba. Kasa dla tych mądrych. ćześć i chwała dla PO

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane