• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Peron w Orłowie będzie biały

Michał Sielski
8 sierpnia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Kładka w Orłowie jest w fatalnym stanie. Kładka w Orłowie jest w fatalnym stanie.

Po latach odwlekania inwestycji przystanek kolejowy w Orłowie zostanie wyremontowany. Jeszcze w tym roku zacznie się przebudowa. Na pierwszy ogień pójdzie kładka nad torami.



Czy stacja kolejowa utrzymana w białej kolorystyce to dobry pomysł?

Kładka w Orłowie remontu wymagała już od lat, ale ciągle były "ważniejsze" stacje, z których korzysta więcej podróżnych. Stąd osoby pragnące odwiedzić np. urokliwe molo w Orłowie, po podróży SKM mogły łatwo przekonać się, jak wiele może znaczyć słowo "kontrast".

Na szczęście remont jednego z najbardziej zaniedbanych przystanków kolejowych w Trójmieście zacznie się już wkrótce. Znany jest jego termin.

- Jeszcze w tym roku zaczniemy remont kładki. Trwają już prace przygotowawcze - mówi Leszek Lewiński z gdyńskiego oddziału PKP Linie Kolejowe.

Metalowa kładka ze zbutwiałymi drewnianymi schodami zostanie więc całkowicie wyremontowana. Schody tak szybko się już nie zepsują, bo będą wykonane ze stali. Powstanie też nowa winda dla niepełnosprawnych. W planie jest również remont samej stacji kolejowej.

- Wyremontujemy perony i zainstalujemy całkowicie nowe wiaty. Zdemontowane będą też dwa niepotrzebne torowiska i zamiast sześciu będą cztery, których używamy dla ruchu osobowego oraz towarowego - wylicza Leszek Lewiński.

Główne prace mają rozpocząć się za rok. Co ciekawe, cały peron ma być utrzymany w białej kolorystyce - nawiązującej do modernistycznej architektury Orłowa i "białych domów".

Miejsca

Opinie (151) 8 zablokowanych

  • W końcu

    W końcu raczyli się zainteresować tym przystankiem. Osobiście wysiadałam w Orłowie niewiele razy, ale przejeżdżam przez Orłowo codziennie i na samą myśl o tej kładce i 'schodach' aż mnie wzdryga i naprawdę współczuję ludziom, którzy musza codziennie się męczyć (tak męczyć) z dojściem na peron. Dlatego bardzo dobrze, że chcą się za to miejsce w końcu zabrać, biały kolor, bardzo fajnie, ale niech nie zapomną o tym miejscu i dbają o nie, aby biały pozostal białym, a nie szarym, czy (co możliwe) żółtym.

    • 0 0

  • Przystanek Gdynia Orłowo

    Szanowni Państwo zabierający głos w dyskusji na temat przystanku Gdynia Orłowo. Czyżby najważniejszą sprawą był kolor biały, czy inny- może perkalikowy, albo faktura w groszki. W mojej opinii najważniejszą sprawą jest, aby - szeroko pojęta - Kolej zechciała wziąć pod uwagę potrzeby pasażera, w tym zadbanie o podwyższenie świadczonych usług. Informacja, którą przekazał pan dyrektor Leszek Lewiński wskazuje na to jak gdyby Kolej budowała obiekty dworcowe i ich infrastrukturę, dla kolei a, nie dla ludzi. Należy pamiętać, że we wszystkich działaniach czynionych na rzecz społeczności to CZŁOWIEK jest podmiotem. I należy dołożyć wszelkich starań, aby człowiekowi zapewnić lepszą egzystencję. I tu rodzi się zasadnicze pytanie - czy ktoś ze służb kolejowych potrudził się o wysondowanie opinii społecznej w zakresie opinii i oczekiwań społeczności, która będzie korzystała z infrastruktury kolejowej. Pan Lewiński chce nam zaserwować kładkę i (jedną) windę. Proszę Pana kładka w Orłowie nie służy jedynie dla potencjalnych pasażerów. Jest to przysłowiowe ogniwo w pieszej komunikacji między tzw. dolnym i górnym Orłowem, albo, jak to woli, między zachodnią i wschodnią częścią Orłowa. W związku z tym byłyby potrzebne cztery windy. Wjazd i zjazd z kładki oraz zjazd i wjazd na dwa perony oraz przyszłościowo zjazd i wjazd na zatoczkę planowanego przystanku A/T przy Drodze Czerwonej - południowy odcinek. Działania wind są znane. Mamy tego przykład w Orłowie. W tunelu peronu SKM (od strony Sopotu) znajduje się winda osobowa. cóż z tego, że się znajduje, skoro po kilku dniach po jej uruchomieniu jest nieczynną. Dyrektor Techniczny firmy Polinvest Sp. z oo./ T.C.H. Klif, pan Wojciech Cegielski, pismem z dnia 03.06.2003r. m.in. informował : "... winda przy przystanku SKM Gdynia Orłowo została zainstalowana oraz była obsługiwana przez naszą firmę dla użytku osób niepełnosprawnych. (...)wobec całkowitego braku nadzoru nad tym obiektem ze strony PKP winda uległa kompletnej degradacji i obecnie uruchomienie wiąże się z całkowitą jej wymianą." Obecnie kabina windy jest na "głucho" zaspawana blachami. A, pan dyrektor pragnie nam zaserwować kolejną windę. Kolejny przykład, przystanek Sopot Kamienny Potok. Na tym przystanku zlikwidowano kładkę i wykonano tunel, który zapewnia komfort dla przemieszczających się nim pieszych. Żadnych schodów, żadnych wind - jak widać na tym przykładzie, można tak zrobić. Natomiast wejście na peron wykonano starą metodą - schody. Winda oczywiście też jest - tego wymagają zalecenia Unii Europejskiej. Cóż jednak z tego, że zalecenie Unii zostało spełnione, skoro od kilku tygodni na drzwiach windy znajduje się informacja następującej treści: "Dźwig osobowy. nieczynny od ... do... (bez podania daty) a, dalej znajduje się napis "do odwołania". Panie Dyrektorze, kiedy nastąpi zakończenie okresu "do odwołania" ? I, pan chce nam w Orłowie zaserwować windę(y). I te windy w Orłowie będą inaczej działać ? Panie Dyrektorze, proszę przyjąć do wiadomości, że społeczność orłowska - delikatnie mówiąc- wyraża swoją dezaprobatę dla pana pomysłu z kładką i windą(ami). Wręcz domagamy się zweryfikowania obecnych zamierzeń Kolei i wykonania przejścia tunelowego. Zarówno przejścia na przestrzał tunelu, jak również wyjścia pochylniami na perony. Sąsiadujący z obecną kładką teren, pozwala na wykonanie tunelu. Przy obecnie stosowanej metodzie "przeciskowej" i technologi "mikrotunelingu", dokonuje się prac związanych z wykonaniem tunelu bez wstrzymywania i ograniczeń eksploatacyjnych powierzchni nad wykonywanym tunelem, w tym również trakcji kolejowej oraz dróg. Panie Dyrektorze, nie wiem, czy pan o tym wie, że Władze Miasta Gdyni, już od kilku lat, w programie swoich działań na rzecz mieszkańców Miasta i osób przybywających do Gdyni, czynią starania i wdrażają gdyński program - "Gdynia bez barier". Potwierdzeniem takich działań jest m.in. podjęta decyzja Prezydenta Miasta Gdyni o uznaniu za zasadny zgłoszony wniosek obywatelski dotyczący: "... wykonania przejścia tunelem pod torowiskiem i Drogą Czerwoną w miejscu obecnego przejścia pomostem..." I, takich działań oczekujemy również od Kolei ! Serdecznie zapraszam Kolej do włączenia się do tej akcji. Natomiast, na okoliczność remontu obecnego zejścia z peronu SKM (przy Klifie), pozwolę sobie na zacytowanie pana dyrektora mgr inż. Sylwestra Petrycza z treści pisma z 13.01.2005r skierowanego do Rady Dzielnicy Orłowo: "... uprzejmie informujemy, że w roku 2005 planujemy wykonanie remontu izolacji ścian przejścia dla pieszych wraz z odnowieniem wykładziny z płytek glazurowych oraz pomalowanie ścian." Panie Dyrektorze, od daty tego pisma minęło 6,5 roku. A, jak obecnie wygląda ten tunel. Zapraszam pana na wizję lokalną. Deklaruję się pana przywieść i odwieść do pana biura. Zachęcam Szanownych Czytelników i pana Dyrektora do lektury artykułu pt. "Czekają na windę .." (Dz.B. dodatek "Trójmiasto" str.15 z dnia 23 listopada 2006r) oraz art. pt. "Brudna wizytówka miasta (Gazeta Wyborcza, dodatek "Moja Gdynia" str. 3 z dnia 20 marca 2010r.) Pragnę Pana poinformować, że za obecny "wystrój" tunelu wstydzę się przed turystami którzy przyjeżdżają do Orłowa. W tym miejscu, nie od rzeczy jest jeszcze dodać i to, że obecnie w pasie terenu sąsiadującym z magistralą kolejową występuje przekroczenie dopuszczalnego poziomu hałasu. Polskie przepisy wdrażają postanowienia dyrektywy Unii Europejskiej 2003/10/WE z dnia 6 lutego 2003r. w sprawie minimalnych wymagań w zakresie ochrony zdrowia i bezpieczeństwa dotyczących narażenia pracowników na ryzyko spowodowane czynnikami fizycznymi (hałasem) (siedemnasta dyrektywa szczegółowa w rozumieniu art.16, ust.1 dyrektywy 89/391/EWG)(Dz. Urz. WEL 042 z 15.02.2003r.) Dobrze jest wiedzieć, że dla terenów zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej dopuszczalna norma emisji hałasu wynosi 55 dB w ciągu dnia i 50 dB w ciągu nocy. Poziom ten odpowiada głośniejszej rozmowy. Nieco wyższa jest norma dla terenów zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej i mieszkania zbiorowego i wynosi ona odpowiednio 60 i 50 dB. Na terenie Orłowa wskaźniki te są znacznie przekroczone. Panie Dyrektorze, proszę poinformować naszą społeczność, jaki będzie hałas, kiedy zostanie uruchomiona linia szybkiej kolei na magistrali E-65 ? Jakie i kiedy zostaną zastosowane ekrany akustyczne. Pragnę jedynie przypomnieć Szanownym Czytelnikom i panu Dyrektorowi fragment z artykułu pt. "Ciszej nad Gdynią" (Dz.B. dodatek "Fakty24/ Trójmiasto, str.6 z dnia 23 październik 2008r.):"Przez kolejne trzy lata musi się wykazać kolej - zgodnie z przyjętą strategią, w latach 2012 - 2015 powinny zostać wymienione torowiska oraz wybudowane ekrany akustyczne w dzielnicach Chylonia, Grabówek, Orłowo, Wzgórze św. Maksymiliana , Śródmieście i Grabówek. Ekrany te oddzielą tory od dzielnic mieszkaniowych."Nie od rzeczy jest zwrócić uwagę na to, że w Orłowie, przy torach kolejowych, hałas się jeszcze powiększy kiedy zostanie oddana do eksploatacji Droga Czerwona - południowy odcinek. Tak więc, Szanowni Czytelnicy, nie kolor peronu w Orłowie jest najważniejszą sprawą. Jest wiele innych istotnych spraw na które należy zwrócić uwagę. Chyba, że komuś zależy na tym, aby prowadzić dyskusję i polemizować nad kolorem, traktując ten temat jako temat zastępczy i tzw. zasłonę dymną nad tym co jest istotne dla naszej ludzkiej egzystencji. Pragnę jeszcze zwrócić uwagę pana Dyrektora na bardzo mało trafne usytuowanie automatów do zakupu biletów, usytuowanych na peronie SKM. Jeden automat jest zamontowany pod dachem zadaszenia peronu. Natomiast drugi - ten bliżej schodów z kładki, jest postawiony w tzw. "szczerym polu". I, kiedy pada deszcz, zakup biletu sprawia niemałą trudność - woda za kołnierzem i w butach. Natomiast, w okresie godz. popołudniowych Słońce odbijające się od ekranu, nie pozwala niczego na nim dostrzec. Zapraszam pana Dyrektora do dokonania zakupu biletu przy warunkach wyżej opisanych. A, kiedy będzie Pan na peronach, to, proszę nie regulować swego zegarka w/g zegarów peronowych - na jednym zegarku, będzie to bardzo trudne. Należy posiadać dwa zegarki po to, aby móc je ustawić w/g peronowych zegarów, które - każdy z nich - wskazują inną godzinę. To taka specjalność orłowskich kolejowych zegarów. Tablice informacyjne zamocowane na peronie, w porze wieczorowej są ciemne i nieczytelne. Panie Dyrektorze, pora sobie zdać sprawę z tego, że Kolej pełni tzw.służebną rolę względem swoich pasażerów i klientów. Henryk Wiszniowski - też Orłowianin.

    • 11 0

  • :)

    Brawo! wreszcie dworzec w Orłowie nie będzie odstraszał przyjezdnych! :)

    • 2 0

  • Podoba mi się trzeźwe myślenie Pana Wiszniowskiego, życzę powodzenia w działaniach dla dobra mieszkańców Orłowa! Serdecznie pozdrawiamTina z Orłowa

    • 2 0

  • Popieram wypowiedź pana Henryka Wiszniowskiego, w niej opisane zostały potrzeby inwestycyjne związane z komunikacją przez torowisko i oczekiwania w tym względzie społeczności Orłowa oraz wszystkich pozostałych użytkowników ciągów komunikacyjnych tego terenu, w przeważającej liczbie pasażerów SKM.

    • 2 0

  • Zdjęcie a obecny stan kładki

    Szkoda że zdjęcie jest nieaktualne, lepiej było pokazać jak ta kładka wygląda obecnie. Trzeba uważać by nogi nie skręcić, Dziury są wystarczające by kółko od wózka wpadło w taką dziurę, nie mówiąc już o stopie. Szkoda, że nie będzie zbudowany tunel, kładka wróci do obecnego stanu już za 5 lat. Zamiast budować na lata, gasi się pożary budując prowizorkę...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane