- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (58 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (207 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (88 opinii)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (77 opinii)
- 5 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (78 opinii)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (75 opinii)
Piąty bieg Węzła Karczemki
Znamy wyniki pomiaru natężenia ruchu na Węźle Karczemki. Nawet 65 tys. aut podróżuje tam każdego dnia w kierunku Matarni. To o 7 tys. więcej niż przed rozbudową tego splotu dróg.
Okazało się, że samochodów przejeżdżających przez węzeł jest dużo więcej niż przed budową, ale przejazd odbywa się płynnie, bez zakłóceń, nawet w godzinach szczytu komunikacyjnego. Aktualny pomiar porównano z danymi pochodzącymi z Generalnego Pomiaru Ruchu z 2010 r., a więc sprzed i z początku prowadzonej rozbudowy.
Najbardziej wzrósł ruch na obu jezdniach na odcinku Karczemki - Straszyn: aż o 13 tys. pojazdów na dobę, dochodząc do 54 386 pojazdów na dobę. Od strony węzła Gdańsk Lotnisko (d. Matarnia) ruch zwiększył się o 7 tys. pojazdów, do 65 tys. pojazdów.
Węzeł Karczemki jest węzłem zespolonym - składa się z dwóch węzłów. Obecnie przez tzw. mały Węzeł Karczemki, umożliwiający dojazd do centrum handlowego, przejeżdża 9 761 pojazdów na dobę. Wcześniej w tym miejscu znajdował się tylko wjazd do centrum handlowego na jezdni prowadzącej do Gdyni. Kolejną nowością na węźle jest zjazd z obwodnicy w kierunku Trasy W-Z w relacji Gdynia - centrum Gdańska. Tą drogą przejeżdża 8 238 pojazdów na dobę.
- Cieszymy się, że zaplanowany przez nas i rozbudowany węzeł, największy w północnej Polsce, spełnił pokładane w nim nadzieje. Przeprowadzone badania są tego najlepszym i bezspornym dowodem - mówi Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
- Poprawiła się ponadto przepustowość i bezpieczeństwo ruchu drogowego. Inwestycja ma również pozytywny wpływ na środowisko, bo płynny ruch oznacza mniejsze zużycie paliwa i mniej szkodliwych związków emitowanych do atmosfery - dodaje dyrektor.
Warto przypomnieć, że przed rozpoczęciem prac, łącznice, czyli drogi zjazdowe z Obwodnicy w stronę ul. Kartuskiej były bardzo często zajęte przez samochody oczekujące na włączenie się do ruchu. W godzinach szczytu dochodziło nawet do bardzo niebezpiecznego odkładania się kolejki aut na jezdni głównej drogi ekspresowej. Obecnie tego nie ma.
- Należy zaznaczyć, że pełnego efektu komunikacyjnego nie byłoby, gdyby nie została zbudowana Trasa W-Z - inwestycja prowadzona przez władze Gdańska - tłumaczy dyrektor Robert Marszałek. - Podkreślaliśmy to od początku, kiedy ważyły się losy finansowania obu projektów, a teraz każdy kierowca może doświadczyć tego na drodze.
Przypomnijmy, że rozbudowa Węzła Karczemki została zrealizowana za kwotę 186 mln zł. Projekt przebudowy opracowała firma Transprojekt Gdański.
Miejsca
Opinie (95) 3 zablokowane
-
2012-11-20 06:03
zawsze mi sie robi miło... (6)
Kiedy tamtędy śmigam swoja aszuchą... ;)
- 76 24
-
2012-11-20 07:31
Na twoim miejscu... (1)
sam obrąbał bym sobie łeb siekierką...
- 18 10
-
2012-11-20 08:36
i to tepom
a jak!!
- 10 1
-
2012-11-20 07:46
rocznik 1998 r., skladana z 4 innych
zapomniales dodac...
- 29 2
-
2012-11-20 08:16
(1)
co to "aszucha" ???
- 17 0
-
2012-11-20 08:21
taki większy golf
- 39 0
-
2012-11-26 13:24
ja wolę es szuchą...Oczywiście mowa o trasie S6.
ja wolę es szuchą...Oczywiście mowa o trasie S6.
- 0 0
-
2012-11-20 06:08
Panie Natret (8)
ale fajny ten wezel Panie Natret - Obecnie tego nie ma.
- 29 16
-
2012-11-20 06:47
refleksja (1)
Dobrze, że miasto nie jest właścicielem, bo by go rozebrali i zrobili tam ścieżkę rowerową...
- 32 10
-
2012-11-20 08:34
Ścieżka rowerowa tam jest. Na szczęście z daleka od drogi (właśnie na wspomnianej w artykule kładce).
- 7 0
-
2012-11-20 07:36
To jakiś Natret czy Przekret?
- 8 6
-
2012-11-20 08:14
Zasypmy .... (2)
Niższy węzeł żeby ludzi mogli z niego korzystać i postawimy na nim światła wymalujmy pasy.
- 28 5
-
2012-11-20 09:30
jeśli tu chcesz robić to co jest proponowane na podwalu przedmiejskim to znaczy, że nie przeczytałeś ze zrozumieniem tamtego (1)
- 1 14
-
2012-11-20 12:24
przycztaj kolego artykuł...
o węźle grodecka i zrozumiesz aluzje do Pana Natręta.
zajmuje się pierdołami a ważne rzeczy dla kierowców są w ogóle nie podejmowane przez tego Pana. przykład: korki przez pól roku na węźle marynarki polskiej przed euro 2012 teraz nikt już tego nie pamięta a jezdnia zapada się tak jak przed remontem więc po co zostały wydane nasze pieniądze z podatków. nikt już nie zajmuje się reklamacją przecież firma która zgarnęła kasę powinna to zrobić w ramach gwarancji.
I takimi sprawami powinien zając się Pan Natręt. To on powinien być rzeczowym dziennikarzem, chyba że nie jest mieszkańcem Gdańska i nie dostrzega wielu problemów jego mieszkańców.- 9 0
-
2012-11-20 18:00
Pan Natręt jest OK...
...o ile nic nie pisze.
- 4 1
-
2012-11-26 13:34
za duża przepustowość, więc za dużo aut do miast sie pcha.
Moja propozycja to aby usypać ziemią międy wiaduktem nad obwodnica a łącznica z Gdyni do GDA centrum .Wtedy powstanie łądny placyk..z tych drog moznasciezki rowerowe porobić. A uta skierowac przez Nowa sŁowackiego w kierunku lotniska , pozniej Budowalnych az do Kartuskiej..Beda korki ale z daleka od tkanki miejskiej..- 0 0
-
2012-11-20 06:40
Gdy jadę tym węzłem zawsze mam wrażenie że wszyscy pojechali w inna stronę (2)
a ja zostałem sam na drodze
- 89 3
-
2012-11-20 15:37
Za to jak dojeżdżam, zwłaszcza (1)
od strony Pruszcza, to mam wrażenie,że wszyscy jadą chyba ze mną, taki jest ruch! Kiedy wreszcie zaczną poszerzać tą wąską dróżkę o trzeci pas? Od węzła Straszyn do węzła Karczemki to normalnie śmierć w oczach - wszyscy 120/h zderzak w zderzak. Dopiero przy Auchan się rozluźnia
- 3 0
-
2012-11-26 13:36
tojeszce poczekasz
- 0 0
-
2012-11-20 06:41
Brawo, brawo!!! Wielka POlska!!!!!! (1)
- 58 9
-
2012-11-20 11:53
czy tylko mi się wydaje,
że ludzie którzy PiSzą w ten sposób są POwaleni?
- 5 3
-
2012-11-20 06:48
Nadzór inwestorski (4)
Dlaczego nikt nawet nie wspomni kto nadzorował budowę Węzła Karczemki? O tym powinno się głośno mówić - nadzór nad rozbudową prowadził Polski Rejestr Statków z Gdańska, firma która wbrew pozorom i nazwie nie od dziś prowadzi nadzory budowlane na tak dużych inwestycjach. Dla przypomnienia odcinek Pruszcz Gdański - Czerniewice pomorskiej autostrady A1 również leży w dorobku nadzorów PRS-u. Trzeba promować trójmiejskie firmy a nie bić pianę bez potrzeby.
- 93 8
-
2012-11-20 07:03
Dlaczego nikt nie powie kto budował.
I ile dołożył do kontraktu.
Gdansk dziękuje za tych kilka milionów od Budimexu- 7 4
-
2012-11-20 07:06
Tak tak, PRS bieże samych emerytów z łapanki po tym jak wygra przetarg!!!!! (1)
Ludzi zatrudnia na umowy śmieciowe!!!!!! Ci co nadzoruję nie pracują na etatach w PRS.........
- 3 13
-
2012-11-20 07:34
Kłamiesz mostowiec
Co ty bredzisz człowieku pomyliłeś PRS z BOI. W PRS wszyscy co do jednego inspektorzy są pracownikami etatowymi nie siej zamętu bo ci to słabo wychodzi. Jeśli umowę o pracę uważasz za umowę śmieciową to proponuję ci idz do szkoły i się dokształć kłamco.
- 15 0
-
2012-11-20 08:46
.. to może jeszcze firmę ochroniarską, serwis sprzatajacy, i specjalne podziękowania dla toi toi
- 3 3
-
2012-11-20 07:01
Czas na kolejne węzły (5)
Dla poprawy bezpieczeństwa i przepustowości wszystkie węzły na obwodnicy powinny być bezkolizyjne. Do poprawy węzły w Gdyni zjazd na Karwiny i Witomino.
- 42 4
-
2012-11-20 09:49
i szadółki
bo stanie w korku w tym smrodzie to wyzwanie...
- 6 1
-
2012-11-20 11:23
Zgadza się
ale bez udrożnienia skrzyżowań przy Karwinach nie wiele to da :(
- 2 0
-
2012-11-20 11:34
Jak najbardziej tak, ale w następującej kolejności : (2)
1. Karwiny - tu rzeczywiście nie trzeba mieszkać, aby wiedzieć, że jest to obecnie najgorzej skomunikowany węzeł, a posiada on obecnie największe potrzeby i reakcji natychmiastowej.
2. Matarnia (Słowackiego) - po rozbudowie Słowackiego, aż się prosi o udrożnienie węzła, który obecnie stał się jedynym problemem tej drogi.
3. Chylonia - koniec Obwodnicy, ale tu trzeba póki co poczakać na zakończenie TK, aby zobaczyć czy aby na pewno.
4. Szadółki - ale w połączeniu z przebudową początkowego odcinka Jabłoniowej, bo pierwsze światła mocno ją korkują.
Witomino w Gdynii i Kowale k.Gdańska mogą jeszcze spokojnie poczekać, bo nie mają jeszcze aż tak dużych potrzeb jak pozostałe węzły.- 3 0
-
2012-11-20 13:50
jeszcze zostal wezel w okolicach straszyna, nie wiem kto wpadl na pomysl zeby zrobic rondo na ul. starogardzkiej ktore jest przyczyna kilometrowego korka...
- 3 0
-
2012-11-26 13:37
KOWALE!!
- 0 0
-
2012-11-20 07:01
Węzeł jest super
I tyle w temacie. Brawo
- 78 2
-
2012-11-20 07:08
Ten tytuł brzmi jakby chodziło o organizację (1)
Piątego biegu imienia Węzła Karczemki.
- 28 2
-
2012-11-22 18:38
czytanie ze zrozumieniem...
...nie zawsze ROZUMIEM hehe:) tylko dlatego,że uczestniczę w imprezach biegowych zajrzałąm na tę stronę a tu:NIESPODZIANKA ! to nie kolejny bieg a info o Węźle KARCZEMKI...a już pomyślałam,że będzie niezła trasa biegowa i jaka OKAZJA ! pozdrawiam biegaczy z Trojmiasta !!!
- 0 0
-
2012-11-20 07:10
super, teraz KOWALE
aby nie powtórzyć sytuacji z Karczemek przed modernizacją
- 39 7
-
2012-11-20 07:13
Na czasie...
Jak zwykle trojmiasto.pl zacofane. Juz o tym pisały inne portasle tylko że w zeszłym tygodniu
- 20 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.