• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pieniądze dla Bałtyku

on
4 października 2005 (artykuł sprzed 18 lat) 
Gdynia otrzymała pieniądze z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na realizację projektu "Poprawa czystości wód Morza Bałtyckiego poprzez rozwój systemów gospodarki wodnej" Partnerami w projekcie są: Kłajpeda na Litwie, Kosakowo, Reda, Rumia i Wejherowo.

Całkowity koszt projektu wynosi prawie 1,4 mln euro , z czego UE da prawie milion. Gdynia otrzyma pól miliona, a wkład własny gminy w realizację projektu wyniesie prawie 250 tys. euro.

Celem ogólnym projektu jest zmniejszenie ilości zanieczyszczeń odprowadzanych do Morza Bałtyckiego z obszarów południowo wschodniej części regionu Morza Bałtyckiego. Główne działania w ramach projektu obejmują opracowanie koncepcji rozwoju systemów gospodarki wodnej oraz przygotowanie dla wszystkich partnerów dokumentacji technicznych inwestycji o kluczowym znaczeniu dla poprawy czystości wód Bałtyku.

Ponadto planuje się organizację seminariów, spotkań konsultacyjnych, utworzenie strony internetowej, wydanie publikacji oraz promocję projektu w mediach - wszystko po to, aby lepiej wymieniać się doświadczeniami w walce o czysty Bałtyk.

- W wyniku seminariów powstanie międzygminny program działań w zakresie poprawy funkcjonowania systemów gospodarki wodnej, który zostanie przekazany do miast i gmin zlokalizowanych w obszarze nadmorskim północnej Polski,zachodniej Litwy oraz Obwodu Kaliningradzkiego - informuje Joanna Grajter, rzecznik prasowy gdyńskiego Urzędu Miasta.
on

Opinie (30)

  • ta trojmieszczanin

    dlaczego, dlaczego? a dlaczego w gdyni nic zupełnie sie nie robi poza gadaniem
    a w Gdyni jest browar, są zakłady mięsne?
    Wyluzuj, poczytaj roczniki statystyczne, zobacz średni dochod na głowę w gdańsku i przereklamowanej małej i śmierdzacej Gdyni. Obawiam się że życie straci dla Ciebie sens

    • 0 0

  • nie trójmieszczanin

    tylko zwykły, porażony szczurkową propagandą sukcesu gdyński szowinista.
    -Jak tam Wasza budowana od 35 lat trasa kwiatkowskiego?
    -jak tam Wasze nieskończone muzeum miasta i MW?
    -jak tam Wasza sypiąca się a jescze nie ukończona hala?
    -jak tam Wasza kolejka na Oksywie?
    -jak tam Wasze kina Atlantic, fala, mewa, warszawa i wiele innych?
    jak tam Wasze hotele (2 na całe miasto?
    -jak dworzec PKP z zagrażającą epidemią?
    -jak dworzec PKS którego nie ma?
    -jak hala targowa, która trzeba zamknąć bo śmierdzi na całe miasto
    -jak Wasze aquaparki, 2, 3, a może 10 szczurek chciał budować tylko jak zwykle gó..o wyszło
    -jak 2 wieże które oszpecą Gdynie i sprawią że będzie najbrzydszym miastem nad Bałtykiem (i tak jest)
    -jak inwestorzy np Intel, YDP, Satel, Compuware. Co znowu wybrali Gdańsk?

    • 0 0

  • Widzę że slamsiak z grabówko-chyloni "kwitnie"

    Gdynia to w tej chwili bezinwestycyjna dziura(trochę bloków i asfastu niewiele tu zmienia) , większe zadłużenie niższe dochody w porównaniu z Gdańskiem.
    Dodatkowo ich stocznia czyli wielki bankrut przy kupowaniu stali dała się oszukać jak iście po gdyńsku

    Nawet wbrew propagandzie bogactwa gdyńskiego mamy większy odsetek płacących najwiecej(dane z US)
    Dodatkowo dresiarstwo napada nawet na członków rządu kibole śmieciarki dynia atakują kierowców autobusów.

    O dworcach to nie będe pisał by nie kopać leżacego.

    • 0 0

  • pytanie do poprzednikow

    Czy pisanie w punktach o wadach gdyni ktore istnieja - nie zaprzeczam, sprawia wam taka frajde ze piszecie to samo w kazdym prawie artykule? jakos krytyki gdanska tu nie widze (inni sa... normalni moze?) a w Beverly Hills znowu nie mieszkacie. Moze lepiej pochwalcie sie co sie dzieje w gdansku - bez ironii mowie, chcialbym wiedziec, moze przy okazji dacie dobry przyklad i ta "zapyziala" gdynia sie podciagnie, no chyba ze nic i najlepszym sposobem jest wytykanie innych. jestem z gdyni a do gdanska nic nie mam i go lubie jednak wiem ze w obu miastach sa miejsca lepsze i gorsze, w obu sa zaczete i nieskonczone inwestycje wiec patrzcie bardziej obiektywnie a nieczekajcie z slina na ustach na nowy artykul zeby wkleic ten sam zestaw gorzkich zalow. dobranoc.

    • 0 0

  • Gazeta Wyborcza - Warszawa
    Gdynia XXI wieku
    28 września 2005

    Plany rozwoju miasta, a zwłaszcza jego nadmorskich rejonów poczynione są z wielkim rozmachem. Jeśli choćby połowa z nich wypali, Gdynia już niedługo będzie jeszcze bardziej nowoczesna. W nadchodzqcym dziesięcioleciu miasto zyska nowe, piękne oblicze.

    Gdynia od początku swego istnienia szybko się rozwija. Od momentu, gdy powstał port, aż po dzisiejszą, zamieszkaną przez ponad ćwierć miliona osób, minęło zaledwie 80 lat! Pozostałe miasta często potrzebują na taki postęp kilku stuleci. Nie wszystko w Gdyni jest jednak piękne i udane. Miasto nie uchroniło się przed zabudową części obrzeży koszmarnymi blokowiskami, które milcząco wypominają mieszkańcom poprzednią epokę. Mimo tego, Gdynię można uznać za jedno z najmniej skrzywdzonych architektonicznie miast Polski. Spokojna linia zabudowy przyciąga kolejnych inwestorów, którzy nie tylko budują tu centrale swoich firm, ale także się osiedlają.Także dlatego, że władze mają jasny plan modernizacji i rozbudowy miasta.

    Gdynia jak Rotterdam
    Gdynia jest najlepsza w Europie pod wieloma względami. Jednym z nich jest unikatowy, 100-hektarowy, uzbrojony teren, położony na pograniczu śródmieścia i portu. Ma tam powstać Strefa Rozwoju Centrum Miasta, przewidziana jako nowoczesna dzielnica, która ma pełnić funkcje zarówno portowe, jak i śródmiejskie. W części miejskiej powstanie nowe finansowe city, na które złożą się nowoczesne budynki i nieco futurystyczne siedziby firm zajmujących się nowymi technologiami. Trafność projektu i unikatowość terenu zostały docenione przez Komisję Europejską, która projektowi mającemu pomóc w rewitalizacji tego terenu, udzieliła grantu w wysokości 50 tys. euro.
    Projekt "CLEAN - Węgiel, Logistyka, Środowisko i Otoczenie", dofinansowywany jest w ramach programu Phare Baltic Small Project Facility, a partnerami są Urząd Miasta Gdyni, Port Gdynia Holding SA oraz Urząd Miasta Helsinki. W Helsinkach, stolicy Finlandii podobnie jak w niedalekiej przyszłości w Gdyni już powstaje nowoczesna dzielnica mieszkaniowa i biznesowa w sąsiedztwie terminalu węglowego. Ta część Gdyni będzie więc podobna do starych dzielnic portowych takich miast, jak: Londyn, Hamburg, Kopenhaga czy Rotterdam.
    W Gdyni ma także powstać Nadmorska Strefa Prestiżu Miejskiego, która zajmować będzie teren położony między ścisłym centrum miasta, a otwartym morzem. Jego północna część znajduje się na obszarze portu, a od południa ogranicza go Kępa Redłowska, schodząca klifowym urwiskiem do morza. Centralną część łączy z centrum oś ul. 10 Lutego Skwer Kościuszki i molo Południowe. Tu także Gdynia wyróżnia się na tle europejskich konkurentów. Nad całym południowym wybrzeżem Bałtyku jest tylko jedno tak duże centrum portowe miasta położone tak blisko morza oczywiście w Gdyni. Jest to spore pole do popisu i miejscy włodarze już wiedzą jak je wykorzystać. Plan zagospodarowania przewiduje stworzenie tu ośrodka krajoznawczej turystyki morskiej i żeglarstwa oraz wypoczynku w krajobrazie nadmorskim. Silą rzeczy powstanie w tym miejscu także sporo hoteli i punktów gastronomicznych.
    Planując rozwój tej części miasta, Gdynia przystąpiła także do projektu SUPORTNET ("Zrównoważony rozwój przestrzenny z uwzględnieniem sieci portów dla turystyki wodnej w regionie Morza Bałtyckiego"). Jego ideą jest m.in. rewitalizacja sieci portów jachtowych, spełniających standardy Unii Europejskiej. Wraz z czterema innymi państwami (Niemcy, Dania, Szwecja i Finlandia) Gdynia brała także udział w programie "WATERFRONT - Rozwój miejskich stref brzegowych tworzenie sieci miast bałtyckich", którego celem było opracowanie koncepcji transformacji tych niezwykle atrakcyjnych terenów, przygotowanie planów finansowych i inwestycyjnych, a także konsolidacja miast.

    Zachód już nie dziki
    Do strategicznych priorytetów działania władz miastą należy także program uzbrajania terenów pod nowe budownictwo mieszkaniowe. Wprawdzie w Gdyni większość terenów jest prywatnych, ale miasto także ma sporo do zaoferowania. Nie robi jednak żadnych działań na ślepo, aby nie wyrzucić pieniędzy w błoto. Jak wynika z przeprowadzonych analiz, preferowanym kierunkiem ekspansji terytorialnej miasta jest Chwarzno, Wiczlino. Miejskie plany zagospodarowania przestrzennego na tych terenach przewidują postawienie na budownictwo mieszkaniowe oraz infrastrukturę usługową.
    Kolejnym, przewidywanym przez urbanistów, kierunkiem rozwoju jest Chwaszczyno, gdzie oprócz budownictwa mieszkaniowego, dopuszczalny jest także nieuciążliwy przemysł. Wygiąda więc na to, że rozwijająca się w ekspresowym tempie Gdynia, jeszcze przyspiesza! Rejony okołoportowe stają się piękniejsze z dnia na dzień, a pozostała część miasta także czeka już w kolejce po nową jakość. Tu na razie jest ściernisko...

    • 0 0

  • o jaki bełkocik rodem z UM gdynia

    Rany aż się niedobrze robi.
    Ale jak to w gdyni wyjdzie jak zawsze czyli dużo gadania zero działania.
    Trzeba jednak przyznać że GW bardzo ładnie opisuje działania swojego sponsora.

    • 0 0

  • bekt to twoje gadanie. to jest artykol z prasy warszawskiej. wszedzie widzisz spisek a nie dostrzegasz faktow

    • 0 0

  • z warszawskiej to możliwe

    W gdyni w życiu nie byli więc poprosili o materiały z UM gdynia.
    I stworzyli taką laurke rodem z s-f

    • 0 0

  • gda nie osmieszaj sie juz

    • 0 0

  • Promowanie i gadanie dzczurowatego nic nie daje

    już od dawna.

    Ośmieszanie się UM Gdynia i ich ostatnich wyznawców.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane