• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pieniądze na "Różową"

(boj)
3 czerwca 2005 (artykuł sprzed 19 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Czy Droga Gdyńska powinna zostać przedłużona?
Gdynia na "Dzień Dziecka" otrzymała z Ministerstwa Infrastruktury 6,5 mln zł na dokończenie III etapu "Drogi Różowej". To pozwoli zaoszczędzić pieniądze miasta i mimo negatywnej decyzji marszałka województwa dotyczącej dofinansowania budowy IV etapu - dokończyć całość inwestycji.

Gdynia pod koniec sierpnia planuje zakończyć budowę odcinka od ul. Sportowej (od Saniporu) do ul. Stryjskiej. Ostatnia część prac przy III etapie drogi, czyli węzeł Al. Zwycięstwa - ul. Wielkopolska ma być gotowy pod koniec września br. Te dwa zadania spełniają wymogi Ministerstwa Infrastruktury kierującego środki z krajowej subwencji rezerwy drogowej na projekty ważne i mogące być zakończone w danym roku kalendarzowym. Gdynia z tej rezerwy otrzymała właśnie 6,5 mln zł.

- Gdyńska aplikacja spotkała się z pozytywnym przyjeciem i dostaliśmy całkiem przyjemną sumę 6,5 mln zł - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni. - To nie jest żaden kredyt, ale bezzwrotna dotacja. Na wcześniejsze etapy Drogi Różowej dwukrotnie dostaliśmy kwoty rzędu 2 mln zł. Tym razem zdecydowanie się nam poszczęściło. Może dlatego, że tamte etapy były pośrednie, a teraz zbliżamy się do końca inwestycji?

Cały trzeci etap budowy kosztuje ok. 21 mln zł, więc ministerstwo sfinansuje 1/3 kosztów inwestycji. Równocześnie toczy się sprawa ostatniego, IV etapu - od ul. Stryjskiej do ul. Wielkopolskiej. Ten etap prac jeszcze nie jest rozpoczęty, a Pomorski Komitet Sterujący nie przyznał na niego pieniędzy z funduszy rozwoju regionalnego. Jednak Gdynia chce rozpocząć budowę IV etapu bez względu na to, jakie wsparcie dostanie (lub nie) od marszałka województwa. Decyzja marszałka nie zapewniła Gdyni pełnego finansowania III etapu, ale wsparcie ministerstwa pomoże w dokończeniu planów. Dlaczego? III etap miał być sfinansowany z budżetu miasta, tymczasem przyznane 6,5 mln zł pozwala zaoszczędzić te pieniądze i przesunąć je na ostatni, IV etap.

Dlaczego Droga Różowa jest tak ważna? Bo jest drogą o znaczeniu regionalnym - obsługuje ruch z północy na południe aglomeracji, z Wejherowa, Rumi i północnych dzielnic Gdyni w kierunku Sopotu i Gdańska. Ten ruch jest duży i wciąż wzrasta.

- Od dłuższego czasu było widać, że obsłużenie tego ruchu wyłącznie jedną nitką Alei Zwycięstwa jest niemożliwe - tłumaczy Marek Stępa. - Aleja korkowała się. Można było mówić o staniu, a nie o ruchu. Fragmentarycznie oddawana "Droga Różowa" powoli poprawia sytuację. Każdy, kto jeździ Aleją Zwycięstwa może stwierdzić, że w miarę oddawania kawałków "Drogi Różowej", Aleja Zwycięstwa robi się coraz bardziej przejezdna. Jeżeli dokończymy budowę tej drogi, to ruch północ - południe będzie się odbywał w miarę płynnie. Droga Różowa oznacza płynność ruchu, skrócenie czasu przejazdu i większe bezpieczeństwo, bo w takim tłoku, jaki był na Alei Zwycięstwa nie było może groźnych wypadków, ale stłuczek i otarć, przy okazji prób przepychania się, było całkiem sporo.
(boj)

Opinie (133)

  • ale jesteś "mądry"

    napisz cos jeszcze.
    dodajmy tylko kiepskie wyniki deweloperki.
    Ogólnopolska wyborcza śmiała się z tego ostatnio.

    W łodzi jest hala ciekawe chyba im się nie zawali jak prawie wasza.

    • 0 0

  • Zgadzam się, niestety! Nasze władze skupiaja się tylko i wyłacznie na sprawach,
    które są medialne. Nieraz mam wrażenie, że nie chodzi o prawdziwe dobro
    mieszkańców maista, ale o to, aby o Gdyni było "dobrze słychać" i aby cały kraj
    miał o niej lepsze zdanie, niż na to zasługuje. Bo przyjezdni zobaczą fajny
    bulwar, Świętojańską ( i tak większosć gdynian chodzi tam tylko na spacery, a
    zakupy robi na Hali) i Skwer Kosciuszki. Nowe muzeum i (za duże i niezbyt ładne
    moim zdaniem ) domy handlowe przy 10 Lutego. Wrażenie będa mieli doskonałe, nie
    przeczę. Takie "zastaw się a postaw się" w wydaniu Gdyńskim. Gadki- szmatki o
    ściaganiu kapitału do miasta, a ludzie jeżdżą do pracy do Gdańska, Warszawy i
    jeszcze dalej ( jak np. ja).

    • 0 0

  • To co Szczurowaci robią w sprawie ścieżek rowerowych to jest posmiewisko z
    rowerzystów. Oni są mocni tylko w gębie i w skorumpowanych przez nich mediach...
    Bulwar Nadmorski - ścieżka rowerowa - farbą na betonie ha, ha
    Al Piłsudskiego - ścieżka rowerowa - farbą na dziurawym chodniku dla pieszych
    ha, ha.. A z ul 10 lutego na Morską i dalej na Cisowę - szkoda gadać...
    Z węzła przy Urzędzie Miasta na węzeł Wielkiej Franciszki (ha, ha..) rowerem?
    Tylko z jobami od pieszych rozjeżdżanych rowerem pod tunelem kolejki SKM albo
    pewne kalectwo pod kołami śpieszących się aut w wiecznie zakorkowanym wężle
    Piłsudskiego/Świętojańska/Władysława IV/Śląska. Szczurowaci nie jeżdzą rowerami
    tylko jeżdżą Renówkami zakupionymi z upustami dla VIPów. Olewają rowerzystów.
    Jak przyjdą wybory samorządowe to za kasę zbieraną z łapówek pzrez 4 lata z
    ustawianych przetargów zaleją miasto na niebiesko no i proboszczowie też
    "pomogą" w parafiach. I znowu na następne 4 lata można się paść do woli na
    publicznym groszu...

    • 0 0

  • Gdynia wybudowała nowych dróg od 1989 roku?Dokładnie 2 km Drogi Rózowej,
    w tym czasie Gdańsk wybudował 4,5 km górnego odcinka Słowackiego od obwodnicy do Ronda De La Salle,5
    km nowej trasy od Niedżwiednika przez Morenę do Kartuskiej,4,5 km Trasy W-Z od Chełmu
    do Jasienia,czyli Gdańsk wybudował w tym czasie 14 km nowych dróg,
    a Gdynia ledwie 2 km,pryska czar i blichtr tekstu o budowie nowych dróg przez Gdynię,
    reszta na papierze,ale pogadajmy o tym co jest a nie b.ędzie,bo o planach to ja mogę
    pisać i pisać.

    • 0 0

  • gdynia i jje atrakcje

    przeleć się przez skwerek w błocie lub glinianym pyle,zjedz rybe z kartonowej budki bez kibla i wody i kup plastikową muszelkę na straganie.a jak już przypłyniesz czymś do mariny to ci w czasie koncertu n****ją na pokład i odetną cumy. No może wcześniej okradną.Jak Ci tego mało to możesz jeszcze dostać w mordę w czasie spaceru bulwarem.Jak byś chciał zaparkować na świętojańskiej to musisz pamiętać o wystających z gleby Kut.sach na których rozwalisz furę.A jak już chcesz wyjechać to na pewno staniesz w korku, bo zbliża się sezon i pewnie niebawem rozkopią jakieś rondo w centrum.



    Gdynia



    Bardzo dobrze,że Gdynia stara się robić coś dla rozwoju,ale wkurza już ta nachalna propaganda,że Gdynia jest taka super i najlepsza,bo wcale nie jest,jest tam wiele do zrobienia:2 hotele,czy 1 kino w 250 tys.mieście to na pewno nie powód do dumy,najwieksza firma poza oby nie padającą stocznią to hurtownia piwa,kompletny brak inwestycji firm,poza malutkim Nordea Bankiem,które za swoją centralę wybierają Gdynię świadczą o tym,że z gospodarką miasta wcale nie jest tak świetnie,za to w mediach aż huczy o flagach Europy,gwiazdach,akcjach promujących gród nad Kaczą za cud gospodarczy,właśnie rusza kolejna taka kampania.

    • 0 0

  • Gdynia się kończy,powoli dociera ten fakt do świadomości opinii publicznej,cały
    czas przyjazne media,które wykreowały pozytywny do granic rozsądku obraz miasta
    też zaczynają lekko tonowac nastroje mimo uśmiechów wśród błysku fleszów przy
    byle okazji Wojciecha S.Prawda jest taka,że Gdynia od kilku lat stoi w
    miejscu,a kto się nie rozwija ten się cofa,udane inwestycje developerskie plus
    parę projektów drogowych zaciemniają prawdziwy obraz jakim jest totalny zastój
    inwestycyjny w mieście,kompletny brak inwestycji znaczących firm
    miasto,które
    podobno przyjazne jest turystom ma do zaoferowania ledwie 2 hotele przyzwoitej
    klasy,zaledwie 1 kino w 250 tysięcznym mieście również nie napawa dumą,zamiast
    opowiadać głupoty jacy to jesteśmy wspaniali lepiej wziąść sie do roboty,bo
    samo naklejenie nalepki na aucie to dla większości wszystko co czynią dla dobra
    i rozwoju swojego miasta.

    • 0 0

  • Trzeba przyznać, że Szczurek i jego ekipa mieli świetny pomysł - wmówić
    mieszkańcom, że Gdynia jest najpiękniejsza na świecie, wspaniale sie rozwija,
    jest jedyna niepowtarzalna itp.itd. i rozbudzić lokalny szowinizm (bo to już
    jest coś więcej niż patriotyzm).
    I kiedy pojawia się nawet najbardziej zasłużona krytyka pod adresem władz,
    zawsze odezwą się zaślepieni propagandą naiwni obrońcy, bo krytykę Szczurka czy
    miasta traktują jako osobistą obrazę.
    Nie widzą lub nie chca widzieć tego co większość już dostrzegła: brak
    inwestycji (jakichkolwiek - Gdynia, kiedyś centrum zakupów, teraz jest handlową
    pustynią, wszystkie wielkie sklepy sieciowe lokują się w Gdańsku), uboga oferta
    kulturalna (wystarczy poczytać piątkowe Co jest grane i porównać co się dzieje
    w Gdańsku czy Sopocie a co w Gdyni), korupcyjne układy we władzach, nachalna
    propaganda Szczurka itp.

    • 0 0

  • ss to idiota

    gdanska gigantomania - nieustajacy watek na tym forum. nasz port jest najwiekszy, teraz mamy nasza hala jest najwieksza. Pomysl kolku, ze jak juz te hale wybudujesz to bedziesz musial ja z czegos utrzymac. juz widze te imprezy rangi swiatowej na ktore sciagaja do gdanska tlumy by zaplenic najwieksza na pomorzu hale sportowa...... kolejny dowod na to, ze jestes zwyklym glupkiem, ktory nie potrafi liczyc do 10.
    jeszcze nie zbudowaliscie hali a juz wizjoner adamowicz snuje wizje euro 2012 i budowy stadionu w Letnicy ;-)
    hala w gdyni ma optymalna wielkosc tak aby jej utrzymanie bylo ekonomiczne.
    a tak na marginesie - rozumiem, ze Sopot ma druzyne (sponsorowana z Gdyni), ktora mozna pokazac w Polsce i Europie. Gdynia tez nie ma sie czego wstydzic - mamy calkiem niezla druzyne koszykowki kobiet. A Gdansk ? z czym do ludzi ?

    ps. powtarzam ten post aby nie zaginal pod powtarzanymi do znudzenia wynurzeniami ss i jemu podobnych z poprzednich dyskusji w stylu "najwiekszy terminal kontenerowy nad Baltykiem"....

    • 0 0

  • Tia, Gdynia jest kul end trendi

    miasto z masą zabytków, ścieżek rowerowych, piękną plażą miejską i szeregiem innych atrakcji turystycznych /hala targowa, dworzec PKP/
    różowa droga jest bez wątpienia jednym z największych osiągnięć Gdyni w temacie komunikacji przy uwzględnieniu kolizyjnego węzła im. Frani
    ciekaw jestem z jaką jeszcze "ofertą" wyskoczą władze tegoż grodu?

    • 0 0

  • Gdańsk wam sponsoruje te drużyne koszykarek, która zresztą mało kogo obchodzi oprócz lokalnych dziennikarzy.
    Świadczy o tym minimalne zainteresowanie kibiców.
    Jak tam wasz dworzec dalej taki piękny.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane