- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (173 opinie)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (329 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (44 opinie)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (217 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (73 opinie)
Pierwszy tramwaj Pesa z nowej dostawy już w Gdańsku
W nocy dotarł do Gdańska kolejny tramwaj Pesa Jazz Duo. To pierwszy skład z drugiej transzy zamówienia, która obejmuje dostawę kolejnych 15 nowoczesnych, dwukierunkowych pojazdów.
Teraz przyszedł czas na kolejną partię pojazdów. Pierwsza z 15 Pes Jazz Duo dotarła do Gdańska w nocy z 30 września na 1 października.
- Rozładunek nowego tramwaju odbył się w stałym miejscu - na torowisku przy ul. Nowe Ogrody - mówi Anna Dobrowolska, rzecznik spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje. - Rozładunek przebiegł bez problemów i już po ok. 20 minutach tramwaj został osadzony na torach i mógł pojechać w stronę zajezdni.
Terminy dostaw kolejnych składów nie są na razie znane, bowiem będą na bieżąco ustalane z producentem - firmą Pesa z Bydgoszczy.
Równolegle GAiT pozbywa się najstarszych pojazdów w swoim taborze, czyli wagonów serii 105Na.
Czytaj także: Zobacz, co zostaje ze starego tramwaju
Nowe tramwaje Pesa Jazz Duo to pojazdy dwukierunkowe, całkowicie niskopodłogowe o długości ok. 32,5 m. Pojazdy są w stanie pomieścić ponad 200 pasażerów, w tym 32 na miejscach siedzących. Tramwaje są klimatyzowane i wyposażone w monitoring wewnętrzny oraz system informacji pasażerskiej. W każdym znajduje się również defibrylator AED, umieszczony w kabinie motorniczego. W przestrzeni pasażerskiej i w kabinach prowadzącego zamontowane zostały gniazda USB. Wyznaczono także osobne, zabezpieczone stanowisko dla roweru.
Pojazdy wyposażone są w odkładane ręcznie platformy dla niepełnosprawnych. Znajduje się w nich również wydzielona powierzchnia dla wózków inwalidzkich i dziecięcych.
Czytaj też: Nowi patroni gdańskich tramwajów
Przypomnijmy, że produkcja pierwszych 15 tramwajów wraz z pakietem serwisowym kosztowała 138 mln 375 tys. zł. Producent miał jednak spore opóźnienie w ich dostawie, dlatego nałożone zostały na niego kary w wysokości ponad 30 mln zł.
Mino tych problemów miasto zdecydowało się na skorzystanie z prawa opcji i domówiło dodatkowych 15 pojazdów.
Wywiady
Opinie (101)
-
2020-10-01 17:40
Krakow
W Krakowie piękniej
- 6 5
-
2020-10-01 17:47
biało zielony?
Powinien być biało zielony a jest zielono biały
- 3 3
-
2020-10-01 18:23
Czy defibrylator jest jeden czy są dwa??? Kabiny motorniczego są dwie.
- 4 4
-
2020-10-01 19:28
Powinno byc w takich samych kolorach co SKM a nie biało zielone...
- 6 3
-
2020-10-01 19:58
Motorniczy
Kochajmy te tramwaje z Pesy tak szybko się psują i po gwarancji tak dużo kosztuje ich naprawa ze przydadzą się nowe bo 8 stoi na serwisie
- 6 3
-
2020-10-01 21:03
czym nowszy tramwaj, tym mniej siedzeń (1)
200 pasażerów, w tym 32 na miejscach siedzących
tak wygląda w Gdańsku zachęcanie do korzystania z komunikacji publicznej ?- 17 3
-
2020-10-02 21:58
bo to sa tramwaje na pandemie zamowione. siedzenia sa co 2 metry po jednym. reszta bydla ma stac
- 1 0
-
2020-10-01 21:32
Ciekawe, czy znów prawie nie będzie miejsc siedzących..
- 10 2
-
2020-10-01 21:42
Super.
- 3 0
-
2020-10-01 21:44
Tylko polskie firmy. Nie dla dziadostwa z Niemiec.
- 4 4
-
2020-10-01 21:47
klimatyzacja, gniazdka wifi, patroni, oswietlenie dostosowujące się do pory dnia
duze okna zeby mozna było pozalepiac miejskimi bzdetami
i
tylko foteli nie ma- 13 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.