• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

150 blokad kont użytkowników Mevo

Maciej Korolczuk
18 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (563)
aktualizacja: godz. 12:54 (18 września 2023)
Obszar Metropolitalny nałożył już pierwsze blokady na konta użytkowników, którzy korzystają z rowerów Mevo w niewłaściwy sposób. Obszar Metropolitalny nałożył już pierwsze blokady na konta użytkowników, którzy korzystają z rowerów Mevo w niewłaściwy sposób.

Zamykanie rowerów w garażach, dewastacje, parkowanie na dachu kiosku z gazetami, wykorzystywanie rowerów przez kurierów, jazda w dwie, a nawet trzy osoby czy przewożenie na nich... hulajnóg elektrycznych - z pewnością nie tak wyobrażano sobie pierwsze dni testów rowerów Mevo. Obszar metropolitalny monitoruje sytuację i zapewnia, że wobec osób łamiących regulamin wyciąga pierwsze konsekwencje - do poniedziałku zablokowano konta już 150 osobom. Zdaniem użytkowników sytuację mogłoby poprawić wprowadzenie dziennego limitu jazdy jednym rowerem.



Aktualizacja, godz. 12:50.



Jak poinformował Obszar Metropolitalny, do poniedziałku 18 września zablokowano już 150 kont użytkowników, którzy korzystali z rowerów Mevo w niewłaściwy sposób. Zawieszenie obowiązuje przez 30 dni. W tym czasie użytkownicy nie mogą korzystać z rowerów.



Regulamin korzystania z rowerów Mevo powinien:

Za nami kilka pierwszych kilka dni testów zewnętrznych systemu Mevo. Po początkowych problemach serwisu nie nadążającego z wymianą rozładowanych baterii w rowerach wydaje się, że sytuacja została - w umiarkowanym stopniu - opanowana. O sukcesie trudno mówić, bo wciąż mapa dostępnych rowerów w Trójmieście częściej świeci się na szaro a nie czerwono.

Poza sprawnym serwisem sen z powiek Obszaru Metropolitalnego spędzają też... użytkownicy, którzy korzystają z rowerów w niewłaściwy sposób. To osoby, które rower traktują jak darmową taksówkę i przewożą nim dodatkowe osoby, co jest nie tylko niezgodne z regulaminem, ale też niebezpieczne - tak dla osób jadących rowerem, jak i samego jednośladu, który nie jest przystosowany do przewożenia dwóch i więcej osób.




W naszym Raporcie pojawiły się też zdjęcia roweru zaparkowanego na dachu kiosku z gazetami, roweru w krzakach, jednośladu pozbawionego sztycy i siodełka albo pedałów. W niedzielę jeden z czytelników natknął się też na rowerzystę przewożącego na Mevo... hulajnogi elektryczne.

  • Już zdarzają się pierwsze akty wandalizmu. W tym rowerze urwano jeden z pedałów.
  • A w tym - rower pozbawiono sztycy i siodełka.

Mimo upomnień i blokad nakładanych na konta użytkowników wciąż zdarzają się osoby zamykające rowery w garażach i na posesjach. Jeden z takich przypadków miał miejsce w niedzielę w Borkowie przy ul. Harmonijnej.Mapka W sobotę nasz czytelnik widział z kolei niezwrócone rowery przypięte do stojaka prywatną blokadą.

- Dziś byłem świadkiem, jak dwa rowery Mevo stały zaparkowane za barem przy rybakach przypięte prywatnym zapięciem i z zapalonym światłami, czyli niezwrócone. Taki proceder powinien zostać ukrócony. Proponuję, by rowery, które w ciągu 10 minut się nie przemieszczają, automatycznie wyłączać, a użytkownika, który ostatni raz go wypożyczał, blokować i karać mandatami. Każdy rower ma lokalizator więc ustalenie przez system, czy jedzie czy stoi, nie powinno stanowić problemu - napisał w Raporcie "Kf".
11:18 17 WRZEśNIA 23 (aktualizacjaakt. 20:35)

Przywłaszczenie Mevo (43 opinie)

Mevo na południu Gdańska zostało przywlaszczone i stoi w budynku
Mevo na południu Gdańska zostało przywlaszczone i stoi w budynku




Pierwsze blokady kont użytkowników



Obszar metropolitalny monitoruje sytuację i zapewnia, że wobec osób łamiących regulamin wyciąga konsekwencje.

- Konta użytkowników, którzy korzystali z Mevo w niedozwolony sposób, zostały zablokowane na czas jednego miesiąca - poinformowali urzędnicy. - Mając numer roweru użytkownika, który niepoprawnie korzysta z roweru i zdjęcie potwierdzające takie zachowanie oraz orientacyjną godzinę, jesteśmy w stanie zweryfikować użytkownika.
  • To testy Mevo czy test społeczeństwa, którego nie zdaliśmy? - pyta jeden z naszych czytelników. Trudno się z nim nie zgodzić.
  • To testy Mevo czy test społeczeństwa, którego nie zdaliśmy? - pyta jeden z naszych czytelników. Trudno się z nim nie zgodzić.
  • To testy Mevo czy test społeczeństwa, którego nie zdaliśmy? - pyta jeden z naszych czytelników. Trudno się z nim nie zgodzić.
  • To testy Mevo czy test społeczeństwa, którego nie zdaliśmy? - pyta jeden z naszych czytelników. Trudno się z nim nie zgodzić.
  • To testy Mevo czy test społeczeństwa, którego nie zdaliśmy? - pyta jeden z naszych czytelników. Trudno się z nim nie zgodzić.
  • To testy Mevo czy test społeczeństwa, którego nie zdaliśmy? - pyta jeden z naszych czytelników. Trudno się z nim nie zgodzić.


Użytkownicy apelują o limit czasu



Problem z dostępnością rowerów coraz bardziej irytuje użytkowników, którym nie udało się jeszcze wypożyczyć roweru, bo te ciągle są zajęte. Uwagę na to zwrócił jeden z naszych czytelników i zaapelował do Obszaru Metropolitalnego o stanowczą reakcję.

- Błagam, włączcie (dzienny) limit minut. Doskonale rozumiem cel testów, ale obecne warunki testu wydają się być jakimś kompletnym odrealnieniem - pisze nasz czytelnik i wylicza sytuacje, w których rower w ciągu dnia mógłby służyć ponad 20 osobom, tymczasem przez kilka godzin jeździ nim tylko jedna.
- Kurierzy jedzeniowi, ludzie robiący sobie godzinne przerwy na obiadek, fani długich tripów biorący Mevo na 7-godzinną przejażdżkę do Pucka, Sobieszewa, Hel i chwalący się tym w socialach (bo zapewne sami nie daliby rady nakręcić tyle bez wspomagania); są też nawet miłośnicy natury jeżdżący w lasach trasami, które nadają się dla rowerów MTB (takich spotkałem w Sopocie nad ranem), dzieciaki blokujące rowery od rana do świtu i dużo dużo więcej - wylicza.
I proponuje:

- Rozwiązaniem co najmniej połowy problemów jest wprowadzenie (docelowego) dziennego limitu minut: 60 na elektryka i 120 na tradycyjny rower. Udało mi się wynająć mevo 6 razy na krótkie dojazdy i taki też powinien być cel roweru miejskiego. Obecna sytuacja powoduje wypady międzymiastowe na wspomniany półwysep czy Sobieszewo. Te rowery nie powinny służyć takim wypadom. Blokowanie Mevo na 6 godzin to skrajny egoizm i jeśli według waszych danych średnia podróż pierwszego dnia zajęła 15 min, to uniemożliwia to wynajem roweru 24 osobom! Już widać, że nie ma co liczyć na rozsądek i poszanowanie wspólnej rzeczy przez dużą część użytkowników. Czas na reakcje i szczegółowe wyjaśnienie i podsumowanie pierwszych dni testów.
18:49 17 WRZEśNIA 23

Apel do Mevo! (96 opinii)

Błagam, włączcie (dzienny) limit minut.

Doskonale rozumiem cel testów, ale obecne warunki testu wydają się być jakimś kompletnym odrealnieniem.

- kurierzy jedzeniowi, ludzie robiący sobie godzinne 'przerwy' na obiadek, fani długich tripów biorący mevo na 7 godzinną przejażdżkę do Pucka, Sobieszewa, Hel i chwalący się tym w socialach (bo zapewne sami nie daliby rady nakręcić tyle bez wspomagania); są tez nawet miłości natury jeżdżące w lasach trasami, które nadają się dla rowerów MTB (takich spotkałem w Sopocie ranem), dzieciaki blokujące rowery od rana do świtu- i dużo dużo więcej

- brak komunikacji z Waszej strony- na socialach nie ma praktycznie od uruchomienia słowa co zamierzacie z tym zrobić oprócz tego że 'hiszpański Operator pracuje nad rozwiązaniem blablabla'; na propozycje limitu czasowego już pierwszego dnia padły odpowiedzi, że 'nie ma takich potrzeby i liczymy na rozsądek użytkowników'. Wiemy już że rozsądku nie ma.

A rozwiązaniem co najmniej połowy problemów jest wprowadzenie (docelowego) dziennego limitu minut: 60 na elektryka i 120 na tradycyjny rower. Udało mi się wynająć mevo 6 razy na krótkie dojazdy i taki tez powinien być cel roweru miejskiego. Obecna sytuacja powoduje wypady międzymiastowe na wspomniany półwysep czy Sobieszewo. Te rowery nie powinny służyć takim wypadom. Blokowanie mevo na 6 godzin to skrajny egoizm i jeśli według waszych danych średnia podróż pierwszego dnia zajęła 15min to uniemożliwia to wynajem roweru 24 osobom!

Już widać, że nie ma co liczyć na rozsądek i poszanowanie wspólnej rzeczy przez dużą cześć użytkowników.

Czas na reakcje i szczegółowe wyjaśnienie, podsumowanie pierwszych dni testów, drogie Mevo/ MGGS
Zobacz więcej
Błagam, włączcie (dzienny) limit minut.

Doskonale rozumiem cel testów, ale obecne warunki testu wydają się być jakimś kompletnym odrealnieniem.

- kurierzy jedzeniowi, ludzie robiący sobie godzinne 'przerwy' na obiadek, fani długich tripów biorący mevo na 7 godzinną przejażdżkę do Pucka, Sobieszewa, Hel i chwalący się tym w socialach (bo zapewne sami nie daliby rady nakręcić tyle bez wspomagania); są tez nawet miłości natury jeżdżące w lasach trasami, które nadają się dla rowerów MTB (takich spotkałem w Sopocie ranem), dzieciaki blokujące rowery od rana do świtu- i dużo dużo więcej

- brak komunikacji z Waszej strony- na socialach nie ma praktycznie od uruchomienia słowa co zamierzacie z tym zrobić oprócz tego że 'hiszpański Operator pracuje nad rozwiązaniem blablabla'; na propozycje limitu czasowego już pierwszego dnia padły odpowiedzi, że 'nie ma takich potrzeby i liczymy na rozsądek użytkowników'. Wiemy już że rozsądku nie ma.

A rozwiązaniem co najmniej połowy problemów jest wprowadzenie (docelowego) dziennego limitu minut: 60 na elektryka i 120 na tradycyjny rower. Udało mi się wynająć mevo 6 razy na krótkie dojazdy i taki tez powinien być cel roweru miejskiego. Obecna sytuacja powoduje wypady międzymiastowe na wspomniany półwysep czy Sobieszewo. Te rowery nie powinny służyć takim wypadom. Blokowanie mevo na 6 godzin to skrajny egoizm i jeśli według waszych danych średnia podróż pierwszego dnia zajęła 15min to uniemożliwia to wynajem roweru 24 osobom!

Już widać, że nie ma co liczyć na rozsądek i poszanowanie wspólnej rzeczy przez dużą cześć użytkowników.

Czas na reakcje i szczegółowe wyjaśnienie, podsumowanie pierwszych dni testów, drogie Mevo/ MGGS
Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (563) ponad 20 zablokowanych

  • Hadziaje się uaktywniły

    Nawet bydło ma więcej kultury i rozumu od nich.

    • 1 2

  • aplikacja jest beznadziejna podchodze do stacji na ktorej jest 5 rowerów ale w aplikacji niewidoczne a obok 2 osoby własnie je (2)

    poszedłem dalej gdy doszedłem juz wypożyczone ale za15 minut nagle pojawiły sie te co były niewidoczne w tej pierwszej lokalizacji i dopiero wtedy moglem wypozyczyc

    • 4 0

    • (1)

      Chyba nie doczytałeś, że rowery można w aplikacji zarezerwować...

      • 0 1

      • Juz nie mozna

        • 0 0

  • W obecnej formie to nie testy - to patologia i jej wspieranie (6)

    Czy do organizatorów tego cyrku nadal to nie dociera? Jak długo jeszcze zanim wreszcie ktoś podejmie decyzję o której wszyscy normalni ludzie mówią od pierwszych godzin: natychmiast wprowadzić LIMIT 60 MIN. na korzystanie z roweru bo tak czy siak chyba na tym testy polegają, żeby i funkcję limitowania przetestować, prawda?

    Do rowerów dorwała się największa możliwa patologia i kradnie, niszczy, bezczelnie przetrzymuje, itd. Normalny człowiek ma 1% szans na skorzystanie z tego systemu i rzeczywiste jego przetestowanie i przekazanie ważnych uwag.

    • 6 1

    • Ban powinien być na zawsze za takie zachowania a nie na śmieszne 30 dni. Burak pozostanie burakiem i znów odwali jakąś krzywą akcję, gdy tylko odzyska dostęp.

      • 2 0

    • dla twojego kaprysu maja wprowadzic limity bo ty masz taki kaprys a ze jestes ciapa to rowerek 60minut dlaciebie to cel nie (3)

      • 0 6

      • (1)

        Uderz w stół, a patola się odezwie.

        • 4 0

        • PIS wyhodował sobie takich wyborców

          • 1 0

      • Tylko pisać nie umiesz, czy z myśleniem też problem?

        • 0 0

    • Amen.

      • 1 0

  • Trzeba czytac uwaznie regulamin, bo moze sie okazac, ze na rowerze wolno przewozic worek ziemniakow, ale worka ziemi do kwiatow

    juz nie.

    • 1 1

  • Blokady na bezmózgow

    Blokować dożywotnio nie na 1mies,2mies.nie ma bezkarności na używanie w inny sposob niż powinno się.
    Dlaczego jakieś darmowe testy.odrazu opłaty płacić za przejazdy i tyle.
    Za każde złamanie zasad najbardziej młodzież i dostawcy jedzenia wysokie kary nawet po 5tys.
    Tak jak d**ile jadą rozpędzeni po 2 czy nawet 3 osoby na jednej hulajnodze bo żal im zapłaci za kolejna poprostu brak slow.
    Wysoko karać żeby rodzice odpowiedzieli za tą tepa teraz młodzież tylko papieroski elektryczne,geba w telefon i żeby jechać jak najwygodniej najlepiej pod sama szkole autem bo książę albo księżniczka nie da rady bo nóżki bolą.
    Z buta po 4/5km i się nauczy g*wniarzeria.brak słów teraz na nich.
    Przydało by sieim dyscypliny i rygoru rozwydrzone gnoje mysla że im wszystko można.
    Imprezy chleja A na drugi dzień w miskę chaft.robia sb zdjęcia w zakazanych miejscach jakieś challenge.
    Poprostu wstyd za tą młodzież teraz

    • 5 0

  • Już widać, że to nie wypali i oni to widzą (4)

    Ale i tak zrobią, żeby wyciągnąć te 160 baniek z publicznych pieniędzy, a potem powiedzą, że chcieli dobrze, no ale ludzie rozkradli, itd. Leci prowizorka, wszystko po taniości, stacje bez ładowania, nikt nad niczym nie panuje tak naprawdę. Bo to jest kolejny miś, my tym misiem otwieramy oczy niedowiarkom.

    • 113 27

    • dokładnie tak to będzie wyglądało, dziwie sie ze Ci ten komentarz puścili...

      • 18 5

    • to samo będzie z FALĄ

      • 15 1

    • Serio? (1)

      W innych miasta wypaliło. Tu tez wypali. Tak na złość!!!

      • 1 2

      • W innych miastach jest to z głową zrobione. Tutaj nie. Proponuję sobie porównać w różnych aspektach, np. możliwość ładowania na stacji, stawki za przejazd, warunki darmowego korzystania, itp. Warszawa, Lublin, itd. zapraszam do porównania.

        • 1 0

  • Wczym problem jesli zobacze ze ktos przetrzymuje rower albo go przypomina włanym zapieciem to zabieram i korzystam na jego konto

    jak zaplaci za to sie nauczy.ale przydała by sie oplata za pozostawieniem winnym miejscu tak z 400 zł

    • 2 1

  • Mevo jak i hulajnogi elektryczne - do kasacji!

    Najwyższy czas skończyć z tą drogową patologią - cały ten złom jest źle zaparkowany, Julki i oskarki z nich korzystające mają zerową znajomość przepisów i zasad bezpieczeństwa, a zgłoszenia do operatorów g... dają. No ale widać, skoro meleksy mogą rozjeżdżać ludzi na Starym Mieście, taryfiarstwo może robić dokładnie to samo mając w poważaniu pieszych to nic dziwnego. Dulkiewicz do dymisji - ta baba nad niczym nie panuje, zrobiła chlew z naszego miasta!

    • 5 2

  • Dlaczego tylko na 30 dni?

    Dożywocie na urządzenie plus nr tel i podpiętą kartę!!

    • 5 1

  • Ola nie bądź gorsza od Tuska i Kaczyńskiego

    Daj wszystkim rower+. Rower dla kazdego mieszkańca!!! Za wiadomo "darmo" w teczowych kolorach oczywiscie

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane