• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsze elektryczne pociągi PKM, ale tylko w czerwcu

bra
23 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (153)
Przewozy na PKM będą realizowane zmodernizowanymi jednostkami EN57. Przewozy na PKM będą realizowane zmodernizowanymi jednostkami EN57.

"Elektryki" będą na razie jeździły jedynie na trasie WrzeszczMapka - PKM Port LotniczyMapka i nie będą to nowoczesne składy, a zmodernizowane pociągi EN57. Kursowanie dalej jest niemożliwe, bo PKP PLK nie zelektryfikowała jeszcze linii 201. Pociągi elektryczne pojawią się na torach 12 czerwca i będą woziły pasażerów przez dwa tygodnie.



Chciał(a)byś mieszkać blisko PKM?

Od 12 czerwca w rozkładzie PKM pojawią się cztery dodatkowe kursy i będą one wykonywane przez elektryczne zespoły trakcyjne, które pierwszy raz przewiozą pasażerów tą linią.

Pociągi będą kursować od poniedziałku do piątku do 26 czerwca. Przewozy będą realizowane zmodernizowanymi jednostkami EN57.

Elektryfikacja PKM wraz z budową nowego przystanku Firoga kosztowała 89 mln zł.



"Elektryki" z PKM pojadą do Malborka i Tczewa



Niestety, pociągi na prąd nie będą mogły pojechać dalej w stronę Gdyni lub Kościerzyny. Do tego potrzebna jest elektryfikacja linii 201 należącej do PKP PLK.

Miejsce połączenia linii PKM z 201 do Kościerzyny i Gdyni. Ta pierwsza jest już zelektryfikowana, ta druga nie. Miejsce połączenia linii PKM z 201 do Kościerzyny i Gdyni. Ta pierwsza jest już zelektryfikowana, ta druga nie.
Kolejarze z Warszawy do tej pory nie rozpoczęli tej inwestycji.

"Elektryki" z PKM dojadą za to do i z Malborka oraz Tczewa.

Kursy pociągów elektrycznych na PKM:

  1. Malbork 5:50 - Gdańsk Wrzeszcz 6:35 - Gdańsk Port Lotniczy 6:56
  2. Gdańsk Port Lotniczy 7:10 - Gdańsk Wrzeszcz 7:31 - Gdańsk Główny 7:36 - Tczew 8:00
  3. Tczew 15:34 - Gdańsk Wrzeszcz 16:03 - Gdańsk Port Lotniczy 16:24
  4. Gdańsk Port Lotniczy 17:05 - Gdańsk Wrzeszcz 17:27 - Tczew 18:00

  • Jakie korzyści dla pasażerów przyniosłaby pełna elektryfikacja.
  • Jakie korzyści dla pasażerów przyniosłaby pełna elektryfikacja.
  • Jakie korzyści dla pasażerów przyniosłaby pełna elektryfikacja.

4 pociągi hybrydowe za 128 mln zł



Pomorskie kupuje droższe pociągi hybrydowe Pomorskie kupuje droższe pociągi hybrydowe
Częściowym rozwiązaniem problemu na PKM i linii 201 jest zakup czterech pociągów hybrydowych przez samorząd województwa. Warta 128 mln zł umowa została podpisana 15 maja. Hybrydy pojawią się na Pomorzu w drugiej połowie w 2024 roku.
bra

Opinie (153) 4 zablokowane

  • pkp energetyka sieci spadnie pge energetyka kolejowa !!!

    • 3 2

  • bardzo podniecające

    nie powiem, że nie.

    • 3 0

  • Czyli tak jak mówiłem - pierwszy kurs na PKM pod prądem w wykonaniu EN57. (1)

    Forever Young EN57 rulez!!!

    • 14 0

    • Powinni użyć tej z 1969 roku

      • 7 0

  • Fajnie że niechcący pojawi się możliwość dojechania koleją z lotniska do Centrum (4)

    Paranoją jest, że PKM na codzień nie kończy biegu w Gdańsku Głównym gdzie są dwa bezużyteczne perony.
    O samej niekompetencji PLK z brakiem elektryfikacji linii Gdynia - Kościerzyna nawet nie ma co wspominać

    • 14 3

    • Paranoja jest ze PLK nie chce wpuścić pociagow na swój odcinek

      • 1 2

    • Dwa perony, do których praktycznie nie da się dojechać od strony torów dalekobieźnych (2)

      • 5 0

      • To niech zrobia jakas przebudowe,mijanke albo inne g... aby dalo sie dojechac do glownego! (1)

        • 3 2

        • rozumiem, ze deklarujesz sie

          na sponsora?

          • 2 1

  • Gdynia to parias trojmaista (12)

    Jak Gdynia może nie dokładać się do elektryfikacji. Naciskać na PKP żeby elektryfikowala linie. Przecież to znacznie rozwiązałoby obecny paraliż karwin . Trzeba uruchomić połączenie gdynia lotnisko- Wrzeszcz co kilka minut i full osób z centrum i do centrumjechsloby pkm z karwin

    • 61 15

    • Z czego ma dokładać? Z miliarda PLN długu?

      Parking dla kolegi dewelopa sam się nie wybuduje.

      • 24 5

    • (4)

      taaa bo Gdańsk dokłada do nie swoich inwestycji. PKM to inwestycja samorządu wojewódzkiego, natomiast odcinek Osowa- Gdynia centrum podlega pod PKP.

      • 20 3

      • i co z tego ze PKP??! (3)

        Male Trojmiasto pokazalo, ze mozna sie dogadac i prowadzic przedsiewziecia na terenie PKP. Moze czas na korepetycje, bo przykladow troche juz jest...

        Problem jest w innym miejscu. Wydano w Gdyni 100Mpln na park(ing) centralny, czyli rabatki, ktore beda cieszyc oko mieszkancow gabinetow w magistracie. A i bryke bedzie gdzie przechowac...

        Wedlug kosztorysow, to polowa kosztu "obwodnicy Witomina"...

        Za taka kwote Rumia zbudowala tunel pod torami magistrali kolejowej, ktorego od dziesiatkow lat nie potrafi zbudowac Gdynia na Puckiej przy Chyloni.

        "Bo droga czerwona mieszkancom Gdyni jest obojetna" - cytujac "klasyka", magistrackiego geronta...

        • 11 10

        • (2)

          Rumia zbudowała tunel ze środków UE rozdzielanych przez samorząd województwa! I to jako "budowa węzła integracyjnego". Gdzie na Puckiej upchniesz tunel i "węzeł integracyjny", trollu?

          • 5 5

          • No tak to wszystko przez brak miejsca!! To przecież nie wina starego siwego zgreda który zamiast coś pożytecznego dla ludzi to woli wybudować coś dla kumpla dewelopa

            • 1 1

          • a na placu dworcowym i Meksyku

            Było Palmowej nie zamykać i ziemi oddawać "bóg wie komu".
            Poza tym "upychanie" to zadanie dla inzynierów. Tych mamy niezłych, tylko trzeba umieć z nich skorzystać.

            Co do finasowania, to wkład UE to 17Mpln. Całość inwestycji to ponad 60Mpln, nawet lepiej niż sie spodziewałem. Szczegóły możesz przeczytać pod hasłem "Budowa węzłów integracyjnych w Rumi wraz z trasami dojazdowymi". Ktoś Gdyni zabrania walczyć o środki?

            Które to szczgóły stawiają Gdynię w jeszcze gorszym świetle, bo kasa wsadzona w okolice dworca Chylonia (podziemny garaż) są tożsame z kosztem budowy tunelu w Janowie.

            Koszt park(ingu) centralnego okazuje się być daleko wyższy...

            Wiesz co oznacza "trolska" w jezyku szwedzkim?
            Oznacza "magiczny"...

            • 0 0

    • Na arkę marnują pieniądze podatnika

      • 9 2

    • PLK to takie PKP - PISowska dojna spółka

      z pretensjami do kaczora

      • 8 5

    • OK, gdański trollu, zaciągnij się Szadułkami! (1)

      Dlaczego Gdynia ma się dokładać do linii PKP? Może jeszcze ma się dołożyć Gdańskowi do zakupu kolejnego rydwanu?

      • 1 6

      • A dokąd ta linia prowadzi, trollu?

        • 1 0

    • PKP to państwo w państwie. (1)

      Można sobie naciskać na co się chce, i tak nic nie zrobią - spółki to przypudrowany skansen rodem z PRL, nie odpowiadają przed nikim. Elektryfikacja 201 miała się zacząć według planu w podobnym czasie, jak elektryfikacja PKM - taka była idea całego przedsięwzięcia. Tymczasem PKM jest gotowa na przyjęcie elektrycznych składów, zaś roboty elektryfikacyjne na 201 do dziś się nie zaczęły - ba, nie ma nawet umów z wykonawcami, a obecny harmonogram zakłada zakończenie prac w 2027 roku.

      • 6 0

      • bo po raz kolejny zmieniono zakres przedsięwzięcia

        Co tylko częściowo usprawiedliwia opóźnienia...

        Gdybym był na miejscu planistów PKP, to zupełnie ominąłbym Trójmiasto i z Kościerzyny budowałbym linię prosto na Lębork.

        • 0 1

  • Nie wiem co to za informacja? Dlaczego nie podaliście powodu tej dziwacznej decyzji? (2)

    Nie macie telefonu, by dopytać?

    1 Jaki cel ma używanie elektrycznych składów, które NIE będą potem obsługiwały PKM (tak rozumiem)? Przecież nie do testów, bo to inny typ pociągu.
    2 Jaki cel ma puszczanie ich tylko przez 2 tygodnie?

    Myślę że jednak artykuł powinien odpowiedzieć na te dosyć podstawowe pytania w kontekście takich dziwnych informacji.

    Przy okazji oczekuję wychwalania elektryfikacji linii PKM tak jak chwalą się tunelem na Wolin. No bo PISowskiem PKP/PLK jakoś nie ma się czym chwalić.

    • 9 0

    • bo sa terminy odbiorow i prob technicznych

      Trzeba cos puscic, aby zaliczyc...

      Podobnie jak cala inwestycja dla realizacji budzetu a nie dla rozwiazania problemow...

      No i bezcenna szansa pokazania, jak dobrze mogloby byc, gdyby nie zmowa calego swiata...

      • 0 1

    • dwa tygodnie wynikają pewnie z wakacyjnych zmian rozkładu pociągów dalekobieżnych

      • 1 0

  • No i co z tego ze beda elektryki skoro oszolom marszalek z p.o blokuje pociagi po 23 kiedy przylatuje najwiecej samolotow (2)

    • 11 4

    • Chodzi o demokrację

      I o sądownictwo. Bez tego wieczorne kursy nie mają sensu

      • 5 2

    • Ostatni pociąg odjeżdzą z lotniska 23.25

      Więc trochę kłamiesz

      • 0 0

  • Rząd nie będzie elektryfikować kolei w Pomorskim, bo (3)

    PiS nie lubi tego województwa. Musimy poczekać do "po wyborach".

    • 10 4

    • tylko jeszcze trzeba te wybory wygrać

      • 2 1

    • wygodna wymowka...

      Dla nieudolnosci, lenistwa i braku skutecznosci...

      • 3 0

    • Ciekawe

      A czy rząd blokuje rozwój kolei, kursowanie w takcie? Czy rząd nakazuje utrzymywanie 3 par pociągów z Chojnic do Człuchowa czy to jednak wina Struka? Tak to jest jak marszałkiem jest czynny polityk. Manipulacja ludźmi, jątrzenie, nieudolność... a ludzie zostają wykluczeni komunikacyjnie

      • 1 0

  • Cyrk (1)

    Przecież trakcja jest do Osowej a tam boczne tory to może śmiało jeździć i wracać

    • 2 2

    • Że dokąd jest?

      Coś Ci się chyba przyśniło :)

      • 0 0

  • Rzetelność dziennikarska level -80 (2)

    Struk się chwali, że puści 50-letnie kible na 2 tygodnie 4 razy dziennie na PKM, a autor(zy) bra mu przytakują. A na bajpasie kartuskim wykarczowany las i brak pociągów. Brawo!

    • 7 2

    • Dla Struka transport kolejowy to koszmar nocny (1)

      • 3 0

      • obiecane...

        dotrzymane... ;)

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane