• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsze problemy z Obwodnicą Metropolitalną

Maciej Naskręt
16 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Cztery warianty przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej, poddane pod konsultacje z mieszkańcami Gdyni, Gdańska oraz gminy Żukowo. Cztery warianty przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej, poddane pod konsultacje z mieszkańcami Gdyni, Gdańska oraz gminy Żukowo.

Pojawił się pierwszy problem w konsultacjach na temat budowy Obwodnicy Metropolitalnej. Mieszkańcy północnej części gminy Żukowo chcą przesunięcia drogi ekspresowej na zachód.



Po trzech spotkaniach konsultacyjnych, zorganizowanych przez drogowców z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wraz z projektantami z poznańskiej spółki Lafarentz, już wiadomo, że mieszkańcom północnej części gminy Żukowo nie podobają się wszystkie (cztery) warianty przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej. Do inwestora - GDDKiA - skierowali swój protest.

- Żądamy przesunięcia trasy od aglomeracji trójmiejskiej w kierunku zachodnim, a więc całkiem nowego przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej. Mieszkańcy wyrazili wyraźny sprzeciw dla obecnych przebiegów - czytamy w treści protestu mieszkańców Banina, Dąbrowy, Miszewka, Miszewa, Chwaszczyna, Tuchomia, Barniewic i Nowego Światu.

Mieszkańcy gminy Żukowo wspólnie podkreślają, że warianty zostały wytyczone bez współpracy z nimi. - W naszym odczuciu zignorowanie nas - właścicieli nieruchomości - w tego rodzaju procesie nie przystaje do obecnego ustroju politycznego - uzasadniają swój protest.

Poznaj treść protestu mieszkańców.

Plan spotkań konsultacyjno-informacyjnych, dot. przygotowania Studium Korytarzowego budowy Obwodnicy Metropolitalnej.

15 listopada godz. 18 - Szkoła Podstawowa nr 83 w Gdańsku przy ul. Stokłosy 1 zobacz na mapie Gdańska
16 listopada godz. 18 - Szkoła Podstawowa, ul. Gdyńska 7, Żukowo
17 listopada godz. 18 - Zespół Kształcenia Podstawowego i Gimnazjalnego w Kolbudach przy ul. Wybickiego 33
18 listopada godz. 17:30 - Zespół Szkół nr 4 w Pruszczu Gdańskim przy ul. Kasprowicza 16

Miejsca

Opinie (396) ponad 20 zablokowanych

  • Zawsze znajdzie się ktoś kto będzie protestował ale ... (2)

    .... to chyba nie jest najbardziej oczekiwana droga w Gdańsku.
    Może ktoś pomyślałby np. o tym żeby wyjazd z Gdańska w stronę warszawy miał po dwa pasy jeszcze za ostatnią sygnalizacją przy Makro. Może nasze władze zajęte tak wielkimi projektami jak nowa obwodnica dublująca obecną nie dostrzegają już tych mniejszych potrzeb jak np. budowa dróg na osiedlach południowych.

    • 4 2

    • chyba się mylisz... (1)

      bo pewnie nie jeździsz zbyt często w tym drugim kierunku. Obwodnica Południowa rozwiąże Twój problem, zaś komunikacja z zachodnimi gminami po zamknięciu Słowackiego to praktycznie masakra. Obecnie dojechanie do Obwodnicy od zachodu w godzinach szczytu to około 40minut z którejkolwiek drogi utwardzonej...

      • 0 1

      • W godzinach szczytu dojechanie gdziekolwiek to minimum 40 minut, a główny problem to nie brak obwodnicy południowej tylko wszystkie wylotówki z Gdańska. Jeśli już mówimy o obwodnicy to potrzebna jest obwodnica wschodnia.

        • 1 0

  • A po co w ogóle ta inwestycja? (3)

    Myślałem, że Obwodnica Trójmiejska jest obwodnicą metropolitalną. Któż u diabła miałby jeździć nową obwodnicą i w jakim celu? Dlaczego miałby na nią w ogóle wjeżdżać?

    Czyżby trzeba było koniecznie wydać na coś "nadmiar" środków samorządowych?

    • 8 5

    • korki (2)

      bo za 3-5 lat będziesz stał w jednym wielkim korku od Żukowa do Gdyni, od Żukowa do Gdańska, od Kolbud do Gdańska i od strony Chwaszczyna... Już dziś w samej przyległej gminie Żukowo mieszka więcej ludzi niż w Sopocie, a połowa pracuje lub prowadzi firmy w Trójmieście. Dlatego też Trójmiasto na tym korzysta (podatki, produkcja). Zamknięcie się Trójmiasta w gettcie spowolni rozwój gospodarczy regionu...

      • 1 4

      • Może warto zająć się najpierw korkami, które są aktualnie a nie tymi które będą za 3-5 lat.
        Niestety Sopot o którym wspomniałeś jest pasożytem i tzw wąskim gardłem w układzie komunikacyjnym Trójmiasta, który w znacznym stopniu przyczynia się do korkowania ulic. Żeby jeszcze bardziej to zaakcentować w Sopocie mamy fotoradar na Niepodległości.
        Mieszkam w 3-mieście od urodzenia i niestety muszę przyznać że ogólnie w porównaniu np z Wrocławiem czy Krakowem wypadamy blado. Być może zmieni się to gdy będą autostrady ale ich budowa jakoś za szybko nie idzie

        • 2 0

      • za 3-5 lat będziesz stał w jednym wielkim korku od Żukowa do Gdyni

        wtedy to będzie kolej metropolitalna i nie widzę powodów, aby dla ludzi przyklejonych do kierownicy budować 3, 4 i 5 drogę, skoro ciągle nie ma ani Słowackiego, ani OPAT, ani S7 do Warszawy czy S5 do Wrocławia

        • 2 0

  • ALE BZDURA

    kolejne protesty, demokracja do d.

    • 1 1

  • demokracja w projektowaniu zastosowania nie ma (6)

    ...demokracja w architrze i planowaniu przestrzennym jeszcze nigdzie na świecie nie przyniosła pozyektutywnych rezultatów. Nie słyszałem o takim a jestem "z branży". Po to studiowali, mają uprawnienia i doświadczenie aby wybrać najlepszy wariant. Konsultowanie nie ma sensu bo to nie domek jednorodzinny stawiany przez indywidualnego inwestora tylko dobro społeczne i ma służyć wszystkim a nie przede wszytkim podobać się tym czy owym. Mogą protestować i zgłaszać postulaty o ile będą sensowne ale argument w stylu że nie koło nas ale kawałek dalej... W taki sposób nic nigdy nigdzie nie powstanie bo państwo musiałoby odkupić połacie terenu aby być samo dla siebie stroną.

    • 6 3

    • a jakie są w ogóle argumenty za tą drogą? (4)

      Bo ja nie widzę żadnych sensownych.

      • 2 0

      • Jak rozumiem, jesteś specjalistą z dziedziny budowy dróg? (3)

        • 1 0

        • wystarczy, że myślę (2)

          A myślę, że są pilniejsze potrzeby w zakresie budowy dróg.

          • 1 0

          • (1)

            A ja myślę, że może nareszcie ktoś tu projektuje drogę z myślą o przyszłości.
            Do tej pory wszystko budowane było na przedwczoraj. Przykładem niech będzie remont obwodnicy sprzed 10+ lat, obliczono wtedy potrzeby "na wtedy", a teraz okazuje się, że zbudowano kiepsko, wąsko, nie przygotowano wiaduktów pod rozbudowę itp.

            • 1 0

            • nareszcie ktoś tu projektuje drogę z myślą o przyszłości

              i nie uwzględnia kolei metropolitalnej. Wot, "myślenie"

              • 0 0

    • a te turbodebilne rondo na Nowatorów i Budowlanych to też efekt projektowania ? Ludzie mówili że powstaną nowe korki i utrudnienia i są ,a świtli projektanci twierdzili że korków nie będzie.Planować i budować należy z wyprzedzeniem dwadzieścia lat temu protestów by nie było bo na trasie budowy nie było całych nowo postawionych osiedli.

      • 0 0

  • Protest typowego PiSiora... (1)

    Budować i nie patrzeć na zawziętych maniaków!

    • 1 10

    • a protestujących wysłać do lasów Piaśnicy ,My niemcy umiemy robić porządek ,

      • 0 0

  • W nagrodę dla Żukowa zawężyć obecne połączenia( jeden pas) i zrobić mijanki.

    A dodatkowo wprowadzić dla mieszkańców Żukowa paszporty !!!

    • 6 4

  • DLACZEGO NIE MAMY PRAWA WYWŁASZCZENIOWEGO JAK W INNYCH KRAJACH UE??!! (2)

    Dlaczego nasze Państwo zawsze musi... musi... pytać, konsultować, pieprzyć.... w końcu nic nie powstanie, bo ktoś musi oprotestować.
    W ten sposób nie będzie żadnej inwestycji. Każdy się już boi cokolwiek zaczynać bo na czymś nowym i koniecznie potrzebnym wisi widmo protestów.
    Czy nie można w końcu tego załatwić??!! Jeśli jest dobro ogól i konieczność wybudowania drogi, to "jedziemy" a nie "protestujemy". Stan wyższej konieczności powinien omijać głupie protesty bez hamowania inwestycji.

    • 2 8

    • mamy ustawę "ZRID" - dokształć się

      • 1 0

    • Bo w innych krajach jest planowanie, a u nasz teoretycznie też ale..

      wystarczy że jakiś prezydent jakiegoś miasta zamieszka w Bojanie czy innym Szemudzie i już np. przebieg TK MUSI zostać zmieniony, pomimo rezerw terenów etc. Więc co Ty porównujesz.

      • 3 0

  • (1)

    Moze mieszkancy by to jakos uzasadnili?

    • 1 0

    • Pozycję z dawnej serii "Poczytaj mi mamo", proponuję dla Ciebie niż tak skomplikowany artykuł

      • 0 1

  • co za barany!!! (5)

    ja tez mieszkam w baninie i mam nadzieje ze obwodnica bedzie miała jeden z podanych wariantów a najwygodniejszy był by wariant3. dostęp do trasy szybiego ruchu zaraz przy samym domu to bardzo dobre rozwiazanie i moze przez rok czy 2 podczas budowy bedą utrudnienia w ruchu ale do tego kazdy kto mieszka w tych okolicach chyba juz sie zdążył przyzwyczaic ze zeby dojechac na 8 do pracy trzeba wyjechać 6.30. teraz moge tylko załować ze nibyłem na tych spotkaniach....

    • 6 5

    • Naprawde sadzisz, ze kazdy

      dom stojacy przy OTM bedzie mial bezposredni wjazd na nia? A co jezeli bedziesz musial grzac z 5, a moze nawet wiecej km zeby na nia sie dostac? A byc moze te 5 km bedzie jeszcze w przeciwnym kierunku? Co wtedy?

      • 2 1

    • :/ (2)

      no chyba dla ciebie, wariant 3 przebiega obok mojego domu

      • 1 1

      • ta wariant 3 (1)

        który pojawił się nie wiadomo skąd. Wkurzające to jest, ze co chwila zmieniają te warianty i nie wiadomo gdzie się człowiek ma budować.
        Ciekawe jak przejdzie wariant 3, jak się będą czuli ludzie z osiedla nad jeziorem, co dali po 900 tys za chaty, a teraz im pierdykną obwodnicę za płotem.

        • 2 2

        • to było trzeba się za wczasu zainteresować, jakie "kwiatki" mogą nas czekać w tym miejscu...

          • 1 3

    • to jest baranie obwodnica, może tobie tylko utrudnić dojaz gdy przetnie parę lokalnych dróg to je zamkną jak słowackiego

      • 0 0

  • zlikwidować wszysztkie te wioski, i będzie spokój (4)

    po co nam tyle małych miasteczek, dla których mieszkańców trzeba ciągle budować nowe drogi do miasta, żeby mieli jak dojeżdżać do pracy.

    • 3 11

    • Sprawdź w dowodzie w jakiej wioseczce Ty się urodziłeś, rodzice, dziadkowie...

      Dotarło?

      • 1 0

    • i zaorać a potem zbronować Gdańsk może wtedy będzie można tam przejechać nie niszcząc zawieszenia

      • 0 0

    • TU nie o dojazd do pracy chodzi .Tylko o tranzyt.... imbecylu jak sie nie orentujesz to zamilknij.

      • 0 0

    • Zlikwidować....po,co ?

      Te wioski dały Ci jeść .Ci ludzie mieszkali jak Twoje osiedle jeszcze nie było w planach . Drogi im nie są tak bardzo jak potrzebne jak wam.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane