- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (418 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (254 opinie)
- 3 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (44 opinie)
- 4 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (155 opinii)
- 6 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (59 opinii)
Pierwsze przęsło kładki prowadzącej na Ołowiankę
Budowana na Motławie zwodzona kładka na Ołowiankę doczekała się pierwszego betonowego przęsła. Kolejne elementy konstrukcji będą sukcesywnie montowane w pierwszej połowie tego roku.
Mimo zimy, na terenie budowy kładki na Ołowiankę trwają prace konstrukcyjne i montażowe. Od strony ul. Wartkiej właśnie pojawiło się pierwsze stałe betonowe przęsło. Na razie łączy ono stały ląd z palami wbitymi w dno Motławy kilka metrów od brzegu.
Równocześnie z pracami konstrukcyjnymi prowadzone będą prace instalacyjne układu hydraulicznego, który zadba o otwieranie i zamykanie przeprawy. Kontynuowane będą również roboty związane z budową sterowni, zawiadującej mechanizmem zwodzenia. Wykonywane będą również nawierzchnie nabrzeża zarówno od strony ul. Wartkiej jak i wyspy Ołowianki.
Natomiast na terenie hal produkcyjnych w Zawierciu na Śląsku, wytwarzana jest stalowa konstrukcja kładki. Zostanie ona przywieziona do Gdańska w sześciu segmentach, następnie zostanie zespawana na zapleczu budowy i zamontowana w całości. Te prace odbędą się wiosną.
Budowa kładki ma kosztować 7,65 mln zł. Połączy ona tzw. Zamczysko w okolicy ul. Grodzkiej z nabrzeżem Ołowianki, nieopodal gmachu Polskiej Filharmonii Bałtyckiej. Nowa przeprawa ma nie tylko ułatwić dostęp do tej instytucji, ale także usprawnić mieszkańcom rejonu Angielskiej Grobli i Długich Ogrodów dojście do centrum miasta.
Opinie (143) ponad 20 zablokowanych
-
2017-01-24 10:52
Kolejna piękna rzecz u adamowicza
- 2 0
-
2017-01-24 10:56
Kładka nad Motławą
Niestety kładka w tym miejscu powinna mieć przęsło obrotowe a nie podnoszone, które nieciekawie wygląda. Bardzo piękna jest taka kładka w Buenos Aires zaprojektowana przez Calatrawę.
link: https://www.google.pl/search?q=buenos+aires&biw=1587&bih=858&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&sqi=2&ved=0ahUKEwiN5dTOwNrRAhUkJJoKHQoTDZsQsAQIOQ&dpr=1.2#imgdii=w-8arBJbozNpKM%3A%3Bw-8arBJbozNpKM%3A%3BweRGYYzORP9OtM%3A&imgrc=w-8arBJbozNpKM%3A- 3 0
-
2017-01-24 12:59
Masakra
Wygląda okropnie, Mam pytanko do autorów skoro będzie podnoszona to dlaczego w wizualizacji brak podstaw fizyki dlaczego kładka dziwacznie w aksonometrii podnosi się obok budynku skoro konstrukcyjnie wchodzi do jego środka?/?
- 3 1
-
2017-01-24 14:58
kładka
gdzie jest konserwator zabytków?
- 1 0
-
2017-03-02 19:15
kolejny wałek ...
Przez te obrzydliwe "kierownice" cały projekt stracił kompletnie lekkość i finezję ... zeszpecono nie tylko sylwete moasta i widok na drodze wodnej ale rowniez ograniczono o połowe szerokosc drogi wodnej. Oczywiscie nikt za to nie odpowie a kolejne wyrzucone pieniadze jako prezent dla dewelopera Invest Komfortu i Robyga zostana odtrabione jako sukces wladz miasta ...
- 2 0
-
2017-04-08 10:36
klapa
Jakoś ewidentnie tak kładka tam nie pasuje. chyba lepiej jednak iść na około.
- 0 0
-
2017-04-18 11:02
Ja rozumiałem że, kładka tz. że będę mógł przez nią chodzić w te i w tamte i z powrotem kiedy będzie mi się podobało . A tu niestety jak w wojsku trzeba czekać co godzinę na przejście i do tego jeszcze jak obsługa będzie zdrowa. Dzień i noc 5 osób na okrągło ma to obsługiwać. To na czorta taka kładka. Kiedyś to był prom i ludzie sobie sami za linę pociągali i się płynęło.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.