- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (265 opinii)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (70 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (323 opinie)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (204 opinie)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (50 opinii)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
Pierwsze skrzyżowanie za obwodnicą będzie podpięte pod Tristar
Do końca tygodnia skrzyżowanie ul. Chwarznieńskiej i Krauzego przy Węźle Chwarzno zostanie podpięte do systemu Tristar, zarządzającego ruchem w Trójmieście. Ma to zmniejszyć korki, zwłaszcza w godzinach popołudniowego szczytu. To pierwsze skrzyżowanie za obwodnicą, które zostaje dołączone do systemu.
Gdy sygnalizator do skrętu wyświetla już czerwone światło, na wprost można przejechać, bo jest zielone, ale tylko teoretycznie - często nie da się bowiem ominąć samochodów, które nie zmieściły się na pasie do skrętu w lewo.
Ma się to jednak zmienić, bo do końca tygodnia skrzyżowanie ul. Chwarznieńskiej i Krauzego zostanie podpięte do sytemu Tristar - z nazwy "inteligentnego", a w praktyce pozwalającego zdalnie przeprogramować działanie sygnalizacji świetlnej albo nawet na daną chwilę wydłużyć fazy dla poszczególnych kierunków ruchu.
Ma to sprawić, że korki znikną.
Pierwsze skrzyżowanie za obwodnicą w Tristarze
Światła przy Węźle Chwarzno to pierwsze skrzyżowanie za obwodnicą, które zostanie włączone do systemu Tristar. To wydarzenie, które otwiera drogę do kolejnych inwestycji w tym rejonie.
- Samo dojście światłowodem w ten rejon otwiera szereg nowych możliwości: monitoring miejski z kamerami na skrzyżowaniach, możliwość dotarcia planowanymi kanałami teletechnicznymi do daleko idących w "teren dzielnicy" części - wylicza radny Gdyni Jakub Ubych. - To, co jednak teraz istotne - w czasie tak zmieniających się warunków związanych z szeregiem inwestycji - możemy reagować na sytuacje dynamicznie - podkreśla Jakub Ubych.
Opinie wybrane
-
2022-07-07 07:14
Skrzyżowanie (8)
Skrzyżowanie działa kilka lat, ale zostało zbudowane bez głowy .
Gdynia Zachód to w niedalekiej przyszłości 60.000 tysięcy mieszkańców .
Żaden Tristar nie pomoże.
To wszystko wymaga gruntownej przebudowy , a na to nie ma pieniędzy .
Ale najpierw obwodnica Witomina
Kolejny projekt w realizacji , ale nie wiadomo kiedy się skończy- 78 11
-
2022-07-07 10:49
na razie, to jeszcz sie nie zaczęła.
- 2 0
-
2022-07-07 09:41
Czyzby obwodnica Witomina byla realizowana?
Raczej tylko w gadkach WS bo na jakakolwiek faktyczna realizacje nie ma co liczyc.
- 4 0
-
2022-07-07 08:34
Dokladnie (3)
Nowe osiedle i jeden pas smiechu warte
- 8 4
-
2022-07-07 08:51
Jak świadomie decydujesz się na zakup mieszkania w polu (2)
to tylko i wyłącznie Twoja sprawa
- 8 4
-
2022-07-07 10:49
a w centrum masz mozliwość kupna? (1)
- 1 4
-
2022-07-07 11:16
Oczywiście
- 3 2
-
2022-07-07 08:20
Chcesz Pan Panie Jakubie zachęcać ludzi do jazdy drogą która prowadzi w środek osiedla? (1)
Za mało tam aut na gościnnych występach mających w nosie ze to strefa "Tempo 30" ?
- 8 1
-
2022-07-07 10:48
Ta jasne.... Zawsze winni są oni , ci obcy. A to nosy za długie i pejsy noszą, a to za dużo hektarów mają.
- 2 5
-
2022-07-07 18:45
Czy ktoś bierze pod uwagę wyjazd z ul Appolina?
Rozumiem ze na tym skrzyżowaniu powstaną również światła? To jest kpina ze światła będą regulowania na skrzyżowaniu do Biedronki i ulicy tymczasowej z płyt (o ile można nazwać to ulicą) a z dzielnicy gdzie mieszkają ludzie nie można. Światła będą permanentnie blokować ulice Apollina.
- 6 0
-
2022-07-07 13:40
Podpięcie skrzżowania nie ustrawni ruchu ale zwiększy koszty utrzymania systemu Tristar (1)
I o to chodzi. Tristar nie jest po to by działać tylko po to by brać za niego kasę. Tristar jeszcze niczego nie usprawnił o łapaniu piratów nawet nie warto wspominać.
- 19 4
-
2022-07-07 15:19
Generuje czerwoną falę.
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.