• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsze zmiany po rozpoczęciu remontu we Wrzeszczu

Michał Stąporek
4 kwietnia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kiedy koniec chaosu na stacji we Wrzeszczu?

Będą zmiany we Wrzeszczu. Na razie jeździ się ciężko.


Po trzech dniach remontu we Wrzeszczu drogowcy wprowadzają kilka zmian w organizacji ruchu, w tym te, które sugerowaliśmy w naszym niedzielnym artykule na ten temat.



Przypomnijmy: od soboty al. Grunwaldzka jest zwężona do dwóch pasów ruchu na odcinku od ul. Wojska Polskiego do ul. Miszewskiego, a w przeciwnym kierunku od al. Hallera do ul. Lendziona. Na obu jezdniach wytyczono dodatkowy buspas dla autobusów komunikacji miejskiej. Taka sytuacja potrwa do aż do września.

W poniedziałek zebrali się przedstawiciele służb komunalnych, by przeanalizować pierwsze dni remontu. Uznano, że sytuacja na al. Zwycięstwa i ul. Grunwaldzkiej jest trudniejsza niż zazwyczaj, ale nie tak zła, jak niektórzy się spodziewali.

Zdecydowano jednak o wprowadzeniu kilku zmian w organizacji ruchu.

Przesunięty zostanie tymczasowy przystanek autobusowy przy ul. Wita Stwosza na wysokości pętli tramwajowej. Jego dotychczasowa lokalizacja sprawiała, że czekający na nim autobus generował korek.

Ponieważ kierowcy raczej przestrzegają zakazu jazdy po pasie dla autobusów, zniesiony zostanie zakaz parkowania samochodów na odcinku od ul. Jaśkowa Dolina do ul. Do Studzienki.

Lepiej oznakowane zostaną miejsca, w których przed remontem znajdowały się miejsca parkingowe.

Wyłączona zostanie też sygnalizacja świetlna przy zlikwidowanym czasowo przejściu dla pieszych przez al. Grunwaldzką na wysokości centrum handlowego Manhattan. Nasz czytelnik zwrócił uwagę, że światło niepotrzebnie przytrzymuje ruch w tym miejscu.

Straż miejska ma od dziś bardzo restrykcyjnie egzekwować przestrzeganie zakazu parkowania przy wszystkich buspasach, z wyjątkiem pasa dla autobusów na ul. Dmowskiego, gdzie jest to dozwolone.

Niepokój, albo wręcz złość kierowców, którzy muszą znosić utrudnienia w ruchu, budzi mała aktywność na remontowanym torowisku. Nasi reporterzy na palcach jednej ręki naliczyli robotników pracujących w poniedziałek na wyłączonym z eksploatacji torowisku. Wspierała ich w pracy jedna maszyna budowlana.

Utrudnienia we Wrzeszczu są związane z remontem torowisk w ciągu al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska (odcinek od ul. Klonowej do ul. Miszewskiego) i al. Wojska Polskiego zobacz na mapie Gdańska (odcinek od ul. Nowowiejskiego do ul. Miedzianej). Prace potrwają pięć miesięcy i zakończą się we wrześniu br.

Opinie (215) ponad 20 zablokowanych

  • A kiedy poprawki po remoncie?

    j.w

    • 16 2

  • 2 tramwaje na Brzezno a reszta na Przymorze? (6)

    Czy moglby mi ktos odpowiedziec na pytanie dlaczego tramwaju linii nr 6 nie mozna by bylo dac na Brzezno zamiast na Zaspe?

    • 8 8

    • Na Brzeźno? (1)

      Tramwaju nie można dać, można ewentualnie zmienić jego trasę, by kończył bieg na innym przystanku.

      Od kiedy pisze się 'na Brzeźno'? Mieszkam w Gdańsku od wielu lat, strasznie mnie to razi - szczególnie wśród osób, które niezbyt długo mieszkają tutaj - można jechać tylko i wyłącznie DO Brzeźna.

      • 10 3

      • Do Brzezna linia nr 6 !!!!!!!!!!!!!!

        Powinni zmienic chociaz jeden dodatkowy tramwaj do Brzezna..... Przeciez jest tam zwrotnica... 3 i 5 sa strasznie przeludnione, a wszystkie tramwaje, ktore jezdza na Przymorze puste .....

        • 1 5

    • a dlaczego z Zaspy i Przymorza nie ma tramwaju do Brzeźna?? (2)

      • 1 1

      • Kiedyś był. (1)

        7. Na czas jakiegoś remontu został chwilowo zlikwidowany i tak już zostało na zawsze.

        • 2 0

        • Siódemka

          "7" to był tramwaj, którym jeździłem do babci do Nowego Portu. :)

          • 0 0

    • ...6-tką to ja jeździłem ale na Orunię.

      • 1 0

  • (4)

    hehheh! pan w pomarańczowym kubraczku na przystanku tramwajowym ma fajną fuchę :P

    • 17 0

    • super jest :D (1)

      • 5 0

      • jesli z urzedu pracy dostal taka prace to naprawde gratulowac :)

        • 5 1

    • w cywilizowanych i kapitalistycznych krajach taka fucha jest normalnością przy remontach, zmianach tras transportu publicznego

      ...

      • 4 0

    • przynajmniej ma prace..

      • 2 0

  • jeszcze wyjasnijscie czemu tam nikt nie pracuje :/

    a tak to super!

    • 14 1

  • Problem w tym, że za remont w dużym stopniu płacą kierowcy a nie miasto! (3)

    Gdyby ekipy pracowały 24h to koszt byłby wyższy ale remont skończył się szybciej. Aktualnie ekipy pracują po kilka godzin dziennie więc koszt, który ponosi miasto jest niższy (bo nie płacą extra $ za pracę w nocy), remont dłuższy i oczywiście odbije się to na kierowcach, którzy w postaci np. większego zużycia benzyny zapłacą za to, że miasto przyoszczędziło. Czy kierowca jest w stanie odzyskać pieniądze za benzynę zmarnowaną w korku? Odpowiedź jest oczywista.

    • 20 9

    • nie, ale dowiem się kto tak przydziadował, pojdę pod urząd miasta i gwoździem porysuje im samchody, lepiej żeby były chamy (1)

      ubezpieczone

      • 4 1

      • Jestem z Tobą

        Moze jakiś masowy akt wandalizmu na samochodach odpowiedzialnych za to "dycydentów" ? ;>

        • 2 1

    • czytaj i słuchaj

      przecież w reportażu jest mowa , że TRAKCJĘ ZDEJMOWANO NOCĄ

      • 1 0

  • Tragedia ,zupelny brak skomunikowania!!! Autobus przyjezdza,tramwaj ucieka i na odwrot (:

    • 12 8

  • Pieszy wrogiem miasta! (6)

    Zamknięte przejścia przez Grunwaldzką:
    Waryńskiego - lata 70-te
    Miniatura - 2010 r.
    Manhattan - 2011 r.

    Które kolejne? Na zachodzie za takie coś polecieliby ze stołka! Tam się nawet zasypuje tunele dla pieszych i robi przejścia dla pieszych z zebrą.

    • 29 18

    • Skończ już z tym zasypywaniem tuneli (4)

      itp podobnymi bzdurami. Miasto jest jakie jest i jak by było tak jak Ty chcesz to wszyscy łącznie z tramwajami na skrzyżowaniach stali by w jednym wielkim korku. Między tymi różnego rodzaju zaś pojazdami przemykaliby piesi.

      • 6 1

      • Niestety smutne jest to, że miasta w Polsce podporządkowuje się autom, a nie ludziom. (3)

        • 6 5

        • a autami nie jeżdżą ludzie (1)

          • 2 1

          • Trzeba być naprawdę stuprocentowym głąbem żeby nie zrozumieć istoty poprzedniego zdania.

            Tak, autami jeżdżą ludzie.

            • 1 2

        • bo przez ostatnie 10-20 lat Polacy jeszcze nie nacieszyli się swoimi samochodami. Do końca lat '80 samochód był luksusem, teraz jak można kupić sobie "cztery kółka" nawet za 500 zł. to wszyscy chcą jeździć swoim autem zawsze i wszedzie

          • 0 0

    • Zasypać wroga!!

      Anie, pomyliło mie sie.

      Miał być tunel zasypany.

      :DDDD

      • 0 0

  • Do Brzezna wiecej tramwajow na czas remontu !!!!!!

    Do Brzezna wiecej tramwajow na czas remontu !!!!!! Dokladnie tak !

    • 6 12

  • a właściwie dlaczego zamknięto przejście przy Manhattanie? (1)

    i czy z Dmowskiego można jechać prosto czy zamkneli przejazd?

    • 6 1

    • Z Dmowskiego można na razie jeździć prosto, jednak należy uważać na znaki, bo organizacja ruchu na tym skrzyżowaniu, w trakcie prac remontowych, będzie się zmieniała wielokrotnie

      Założenie projektowe było takie, że w rejonie Manhattanu mają być dwa przejścia kolizyjne plus jedno bezkolizyjne. Zadaniem tego przejścia jeszcze przed wybudowaniem Manhattanu było umożliwienie wejścia na przystanki tramwajowe. Ponieważ przystanki zostają przeniesione obok Olimpu, przejście zostaje zlikwidowane. Miał je zastąpić tunel pod ul. Grunwaldzką, do którego wchodzić się będzie z poziomu -1 Manhattanu, dodatkowo przejście przy Jaśkowej Dolinie i przejście przy Dmowskiego

      Po pierwsze
      Przejście to ma niekorzystny wpływ na przepustowość skrzyżowania zwłaszcza dla kierunków Gdańsk - Sopot i Jaśkowa Dolina – Sopot. W momencie zapalenia się czerwonego światła, samochody zatrzymywane są na tym przejściu, zamiast kilkadziesiąt metrów dalej bezpośrednio przed ul. Dmowskiego. W wyniku tego, gdy jest zielone światło dla kierunku Jaśkowa Dolina – Konopnickiej, nie wszystkie samochody z Jaskowej Doliny mieszczą się na Grunwaldzkiej i blokują tory tramwajowe, a nawet jezdnię w kierunku Gdańska.

      Po drugie
      W momencie, gdy zapali się zielone światło dla kierunku Gdańsk – Sopot samochody ruszające z tego przejścia mają dłuższą drogę do pokonania aby przejechać aż za ul. Dmowskiego. W związku z tym, przy jednym cyklu zielonego światła przejedzie mniej samochodów, niż gdy sygnalizatory będą stały bezpośrednio przed Dmowskiego.

      Po trzecie
      Sygnalizatory tego przejścia zabezpieczały przejście przy Olimpie. Z powodu dużego oddalenia ich od przejścia przy Dmoiwskiego istniało duże niebezpieczeństwo dla pieszych na tym przejściu. Często zdarzało się, że kierowca chciał przeskoczyć na „późnym pomarańczowym” i gdy dojeżdżał do przejścia koło Dmowskiego, na przejściu paliło się już zielone światło i wchodzili na nie piesi. Sytuacja taka groziła potrąceniem pieszego.

      • 1 0

  • Jechałam około godziny 16 z Nowego Portu do Wrzeszcza. W NP korek ciągnął się przez całą ul. Wyzwolenia w stronę Brzeźna, a na Marynarki Polskiej zaczynał się jeszcze przed mostostalem. Przejechanie tych kilku kilometrów zajęło mi 45 minut i całkiem sporym zaskoczeniem było dla mnie to, że na Grunwaldzkiej żadnego korka nie było...

    • 13 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane