• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwszy fragment Nowej Świętokrzyskiej dopiero w 2026 r.

szym
26 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (269)

Podpisano umowę na przeprojektowanie i budowę pierwszego etapu ulicy Nowej Świętokrzyskiej, na odcinku od HavlaMapka do KampinoskiejMapka. Całość inwestycji to koszt ponad 81 mln zł. Projekt budowlany ma być gotowy w 73 tygodnie od daty podpisania umowy, a same prace budowlane potrwają 173 tygodnie od daty podpisania umowy. Oznacza to, że zakończenie pierwszego etapu inwestycji wypada w październiku 2026 r. Wykonawcą jest firma Strabag.







Umowa obejmuje realizację odcinka od al. Havla do ul. Kampinoskiej. Projekt Nowej Świętokrzyskiej jest ściśle powiązany z inwestycją planowaną przez Urząd Marszałkowski w Gdańsku, związaną z budową linii kolejowej PKM w kierunku Gdańska Południe.

N. Świętokrzyska i PKM na południe Gdańska na kursie kolizyjnym



Budowa Nowej Świętokrzyskiej:

- Umowa, którą podpisaliśmy, nie będzie oznaczała, że już za tydzień rozpocznie się tu budowa. Konieczne jest przeprojektowanie Nowej Świętokrzyskiej, tak żeby dostosować ją do projektu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Budowa kolei na Gdańsk Południe jest niezwykle ważna, dlatego oba projekty muszą być spójne i kompatybilne. Wartość projektu to 81 mln zł, z czego 65 mln zł to dofinansowanie z Polskiego Ładu - mówi prezydent Aleksandra Dulkiewicz. - Dzięki tej umowie powstanie ulica po jednym pasie ruchu z obu stron, jak również droga rowerowa, chodnik i oświetlenie. W ramach projektu wyremontujemy także fragment istniejącej ul. Kampinoskiej.
  • Ciągłymi liniami - żółtą i pomarańczową - oznaczono warianty etapów budowy PKM.
Linią przerywaną - ul. Nową Świętokrzyską, śladem której biegnie odcinek linii PKM Południe.
  • Nowa Świętokrzyska i PKM Gdańsk Południe w jednym śladzie zamiast buspasów.
Do zadań wykonawcy będzie należało pozyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych, m.in zezwalających na realizację inwestycji drogowej (ZRID).

- Pierwsza część naszej pracy to okres projektowy. Natomiast główna część zadania będzie polegała na wybudowaniu jednojezdniowej ulicy nowej Świętokrzyskiej od włączenia ze skrzyżowaniem Havla - Świętokrzyska do ulicy Kampinoskiej - tłumaczy Łukasz Żabierka, dyrektor techniczny firmy Strabag. - Mamy nadzieję, że nie będzie zbyt dużych utrudnień dla mieszkańców, planujemy skorzystać z obecnego układu drogowego z niewielkimi geometrycznymi korektami jezdni. Jeżeli chodzi o realizację, to mamy tutaj termin umowny, jest to jak najbardziej realny termin i jesteśmy w stanie wspólnie to zadanie zrealizować w tym czasie. Gdyby udało się szybciej, o co zawsze zabiegamy, to będzie to korzystne dla wszystkich.


Przeprojektuj i wybuduj. Co powstanie z Nową Świętokrzyską?



W ramach inwestycji niezbędne będzie także przeprojektowania niektórych rozwiązań, by umożliwić realizację inwestycji PKM. Przetarg obejmuje budowę trasy od pętli Łostowice-Świętokrzyska do ul. Kampinoskiej w przekroju 1x2 wraz z budową obiektów inżynierskich.

Ponadto przewidywana jest budowa drogi rowerowej, chodników i oświetlenia. Jednym z elementów inwestycji będzie także remont nawierzchni odcinka ul. Kampinoskiej.

szym

Opinie (269) 10 zablokowanych

  • kocham progi zwalniające i d**ili który je wymyslają.

    jedyna droga wylotowa w świecie z progami. Miasto wolnej głupoty i bezradności.

    • 5 0

  • Deficyt infrastruktury

    Jak można dopuścić do tak chaotycznej budowy infrastruktury, która ma obsłużyć osiedla mające po 10 tys. mieszkańców. Pozwolono na rozbudowę południa miasta bez zapewnia minimum komunikacyjnego to jest deficyt infrastrukturalny. W każdym dużym mieście duże osiedla powinny mieć ulice 2x2 z innym częściami miasta ,aby zapewnić potrzeby transportu publicznego, straży, pogotowia ratunkowego czy innych służb w nagłych przypadkach. Jak czytam propozycje to mglista propozycja PKM za 10 lat ma zatuszować problem miasta z brakiem pieniędzy na podstawową infrastrukturę komunikacyjną i totalnej nie wydolności części tego miasta. Tak samo jak zostawiono rezerwę na dalszą część Sikorskiego i nie połączona z Orunia Górną. Patologia planowania przestrzennego w Polsce ciągły dług infrastruktury kosztem zysków deweloperów i rozpełzania się miasta, na które nie stać miasto. Widać że miasto potrzebuje gotówki na infrastrukturę, ale chyba Gdańsk już tylko stać na drogi rowerowe.

    • 6 0

  • w sumie to juz nawet nie jest zenujace. to juz jest smieszne, i w sumie to ja juz nawet nie czekam na NŚ, przyzwyczailem sie do stania w codziennych korkach. jak dla mnie mogą w ogole se darowac tę budowę. rozwiazaniem jest motocykl albo skuter, a w zimę jakos sie przemecze.

    • 4 0

  • Kpina jakaś...!!! (1)

    Zarówno tempo budowy Nowej Świętokrzyskiej, jak i planowany przebieg PKM przez środek Parku Południowego w pięknym jarze miedzy dwoma stawami... No jakiś de..l to projektował, a drugi zatwierdził...!!

    • 4 0

    • Wąwóz Potoku Kowalskiego też pójdzie się je... jak zaczną tam budować wiadukt. To pachnie prawdziwą masakrą tego urokliwego miejsca.

      • 1 0

  • Nie ma takiego miasta Londyn

    I nie ma takiego miasta Gdańsk Kowale
    Jest wieś Kowale

    • 1 1

  • a moze władze znają plany władców świata

    i wiedzą że za kilka lat samochody tylko dla "elyty"? Drogi będą puste.

    • 1 0

  • Gdańsk jest jednym z najgorzej zarządzanym miastem

    Degradacja tkanki miejskiej bezsensowne wybiżenia nie remontowanie budynków ,dziórawe ulice ,albo wyłożone płytami ,stara niewydolna komunikacja miejską jedna z najgorszych w miastach wojewódzkich,dłógo zapamiętamy tą kadencję Gdańsk po tych żądach dłógo będzie się podnosił

    • 1 1

  • Tylko się złapać za głowę

    Czyli taki nowy rydwan w postaci drogi ,no tak aby do wyborów

    • 0 0

  • Nowy Port

    Ile lat trwa obiecywanie Nowej Wyzwolenia?

    • 0 0

  • Taki jeden

    No ja niewiem już dawno powinni zrobić drogę dojazdową bo Świętokrzyska w stronę Kowal oraz z kowal to dramat

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane