• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwszy krok do alternatywnej drogi do Warszawy

ms
18 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Ruszyły prace przygotowawcze do budowy drogi ekspresowej Włocławek-Warszawa, która będzie alternatywą dla drogi S7 Trójmiasto-Warszawa. Ruszyły prace przygotowawcze do budowy drogi ekspresowej Włocławek-Warszawa, która będzie alternatywą dla drogi S7 Trójmiasto-Warszawa.

Dwie trójmiejskie firmy walczą o kontrakt na opracowanie studium drogi, która ułatwi dojazd z Trójmiasta do Warszawy.



Podróżując do Warszawy najczęściej wybierasz:

Droga ekspresowa S10 ma połączyć autostradę A1 na wysokości Włocławka z drogą S7 na północ od Warszawy. Gdy już powstanie, będzie alternatywą dla kierowców z Trójmiasta, którzy jadąc do stolicy, będą woleli pokonać pierwsze 200 km autostradą.

To jednak dopiero melodia przyszłości. Przygotowania do budowy tej drogi już ruszyły, ale są na wczesnym etapie.

Przetarg na studium dla drogi S10



Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad poznała właśnie oferty firm, które chcą opracować Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (STEŚ) dla przebiegu tej trasy. Ten dokument jest niezbędny do wyznaczenia dokładnego przebiegu drogi, następnie jej zaprojektowania, a ostatecznie wybudowania.

Korytarz, którym pobiegnie droga ekspresowa z Włocławka do Warszawy. Korytarz, którym pobiegnie droga ekspresowa z Włocławka do Warszawy.
Osobne studia powstaną dla każdego z województw, przez które będzie przebiegać droga S10. Dokumenty mają być gotowe w 2026 r.

Osiem ofert na studium S10 na Kujawach



W województwie kujawsko-pomorskim o kontrakt powalczy osiem firm, wśród nich dwie z Trójmiasta:

  • IVIA - 7 933 500 zł 
  • Konsorcjum TPF (lider), Databout (partner) - 8 960 550 zł 
  • Multiconsult Polska - 9 788 117,37 zł 
  • Mosty Katowice - 9 861 648 zł 
  • Transprojekt Gdański - 10 086 000 zł
  • Konsorcjum Egis Poland (lider), HPC POLGEOL (partner) - 10 945 770 zł 
  • Value Engineering - 21 232 979,55 zł 
  • Europrojekt Gdańsk - 24 502 409,96 zł


GDDKiA chce wydać na to zlecenie nie więcej niż 12,6 mln zł. W tym budżecie mieści się pięć ofert, w tym także Transprojektu Gdańskiego.

Osiem ofert na studium S10 na Mazowszu



W województwie mazowieckim o kontrakt walczy także osiem firm. Tu również są dwie oferty z Trójmiasta.

  • Konsorcjum TPF (lider), Databout (partner) - 13 382 400 zł
  • Multiconsult Polska - 13 727 754,48 zł 
  • Transprojekt Gdański - 14 883 000 zł
  • IVIA - 15 190 500 zł 
  • TRAKT - 16 965 205,50 zł 
  • Mosty Katowice - 19 802 188,20 zł 
  • Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt-Warszawa - 24 539 562,72 zł 
  • Europrojekt Gdańsk - 40 540 831 zł


Na to zlecenie GDDKiA chce wydać nie więcej niż 25,8 mln zł. Siedem firm zmieściło się w budżecie. Poza nim znalazła się, podobnie jak w ofercie na odcinek na Kujawach, oferta Europrojektu Gdańskiego.

Droga S10. Liczy się nie tylko cena



Cena jest najważniejszym elementem oceny oferty (60 proc. możliwych punktów), ale poza nią zlecający weźmie pod uwagę także doświadczenie projektanta (20 proc.), skład zespołu środowiskowego (10 proc.), a także zespołu geologicznego (10 proc.).

Fioletową linią (wariant 4) zaznaczono orientacyjny przebieg trasy S10, łączącej autostradę A1 na północ od Włocławka z  planowaną Obwodnicą Autostradową Warszawy i drogą S7 Trójmiasto-Warszawa. Fioletową linią (wariant 4) zaznaczono orientacyjny przebieg trasy S10, łączącej autostradę A1 na północ od Włocławka z  planowaną Obwodnicą Autostradową Warszawy i drogą S7 Trójmiasto-Warszawa.

Decyzja środowiskowa dla drogi S10 w 2026 roku



Drogowcy zakładają, że podpisanie umowy z projektantem będzie możliwe w drugim kwartale 2022 r. Zwycięska firma będzie musiała w ciągu 44 miesięcy (3 lata i 8 miesięcy) uzyskać decyzję środowiskową, o którą będzie musiała wystąpić w 29 miesięcy od podpisania umowy.

Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest w 2026 r. Dopiero wówczas drogowcy rozpiszą przetarg na projekt i budowę tej trasy.
ms

Miejsca

Opinie (145) 8 zablokowanych

  • Odp nr 5 do ankiety:elektryczna hulajnogą

    • 12 1

  • Niech budują

    • 5 4

  • niech zglosza sie do Dulkiewicz, moze im pomoze

    • 13 7

  • I fajnie (4)

    Tylko kto liczy z dokładnością do 10 zł takie milionowe inwestycje ?

    • 39 1

    • (2)

      Wszyscy.
      Gdyby podać np. okrągłe 10,5 mln to od razu wiadomo, że suma wyciągnięta z kapelusza, a nie wyceniona.
      Wyceniając szacujesz co jest do zrobienia i ile to czasu zajmie, potem wycena godziny pracy i mnożysz. Jak w grę wchodzi zakup sprzętu, to określasz co potrzebne i ile mniej więcej kosztuje. Na koniec dorzucasz marżę.

      • 6 0

      • Za rok ceny się zmieniają (1)

        i cała kalkulacja bierze w łeb. A po pięciu latach?

        • 5 0

        • Ale jaka kalkulacja?
          To nie jest przetarg na budowę tylko dokumentację i to dosyć wczesną, bo to nawet nie będzie projekt drogi.
          Tutaj liczy się przede wszystkim koszt roboczogodziny i firmy spokojnie sobie to wyliczą wiedząc ile czasu mają na wykonanie i o ile średniorocznie rośnie pensja u nich.

          • 2 0

    • a jak mieli wyliczyć ?masz w ogóle pojęcie co to spółki akcyjne przetargi ?

      Miał m inżynier przesłać oferte No siema Czarek zbudujemy to wam za ok 10-11 baniek ?

      • 1 0

  • No i to są dobre wiadomości

    Oby jak najwięcej infrastruktury a nie na propagande

    • 12 6

  • Aha. Czyli do Warszawy budują 10-tą drogę

    A Pomorze niech się kisi na jednej obwodnicy xD

    • 17 6

  • A będzie nas stać na samochody za te 10 czy 15 lat? (1)

    Bo to co się dzieje z cenami aut od jakiś dwóch lat optymizmem nie napawa.

    • 20 0

    • Flintstonowie też mieli samochody

      Tylko Flintstonowe samochody same nie chodziły, tak jak obecne same nie chodzą. Nie wiem co oni w Warszawie w fajce palą, że wymyślili tak mylące słowo. Większości samochodów brakowało i brakuje sztucznej inteligencji. Wielokrotnie próbowałem do zegarka powiedzieć, K.I.T.T. odbierz mnie, ale albo zegarek, albo mój samochód to istny kit. Siri odpowiada, że K.I.T.T. nie zna.

      • 3 0

  • Fajnie ale przecież nie będzie już transportu indywidualnego. (11)

    Dobra droga dla autobusów i kilku drogich elektryków:)

    • 110 37

    • Stare diesle pociągną dłużej niż ci się wydaje (2)

      Będą jeździć dopóki nie zgnija

      • 36 4

      • Otóż to

        Już 14 lat jeżdżę moim dieslem i myślę, że przy moich niewielkich przebiegach jeszcze drugie tyle wytrzyma. Ciekawe ile pożyją obecne hybrydy i elektryki.

        • 8 0

      • Możesz sobie pomarzyć.

        Zrobią paliwo po 20 zł., drogie OC i roczne opłaty (kilka tysięcy) za posiadanie spalinowozu i sobie pojeździsz. Po podwórku, jeśli masz na tyle duże.

        • 0 0

    • I dobrze. Małe siusiaki będą mogły się co najwyżej popisać, że kupiły pierwszą klasę w TLK.

      • 9 16

    • Elektrykiem - 2 dni. Nocleg i ładowanie pod Toruniem po 150 km walki o każdą Ah na autostradzie (1)

      • 34 4

      • A zimą dylemat: ogrzewanie czy 50 km drogi?

        A wystarczyło zunifikowac akumulatory i postawić stacje wymiany wzorem Chińczyków. Bo w Europie nie chodzi o ekologię tylko o to, ile na niej można zarobić.

        • 26 1

    • To zmarnowana kasa dzieki dyrektywie którą popierał Tusk z kolesiami jazda dieslem bedzie zakazana za kilka lat!

      A benzyniakiem kilk lat pózniej!

      • 11 21

    • Elektryki potanieją, tym bardziej jak zostaną wprowadzone baterie jonowo-sodowe. (2)

      • 2 14

      • Ja czekam na auta z napędem jądrowa elektrycznym.

        • 4 1

      • Może i potanieją

        Ale prąd już niekoniecznie. A jak się nawet upowszechnią, to nie wiem gdzie ludzie będą ładować baterie w tych swoich pseudoeko cackach. Ile musi powstać ogólnie dostępnych ładowarek? Póki co na moim osiedlu jest jedna :) Osobny problem to stare linie przesyłowe, które nie wytrzymają takiego obciążenia. Coś cienko widzę tę elektromoilność.

        • 6 0

    • Za to ile czołgów się zmieści...

      • 3 1

  • W 2026 to jeszcze S7 nie bedzie gotowa w 100%

    • 14 2

  • Najfajniejsze jest robienie analiz czy projektów bez szans na realizację. Super fucha, po prostu! (2)

    • 15 1

    • Papier przyjmie wszystko (1)

      Patrz nowy wał.

      • 0 1

      • Wałów bez mózgu to masz 1000 w gdańsku

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane