• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwszy krok do alternatywnej drogi do Warszawy

ms
18 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Ruszyły prace przygotowawcze do budowy drogi ekspresowej Włocławek-Warszawa, która będzie alternatywą dla drogi S7 Trójmiasto-Warszawa. Ruszyły prace przygotowawcze do budowy drogi ekspresowej Włocławek-Warszawa, która będzie alternatywą dla drogi S7 Trójmiasto-Warszawa.

Dwie trójmiejskie firmy walczą o kontrakt na opracowanie studium drogi, która ułatwi dojazd z Trójmiasta do Warszawy.



Podróżując do Warszawy najczęściej wybierasz:

Droga ekspresowa S10 ma połączyć autostradę A1 na wysokości Włocławka z drogą S7 na północ od Warszawy. Gdy już powstanie, będzie alternatywą dla kierowców z Trójmiasta, którzy jadąc do stolicy, będą woleli pokonać pierwsze 200 km autostradą.

To jednak dopiero melodia przyszłości. Przygotowania do budowy tej drogi już ruszyły, ale są na wczesnym etapie.

Przetarg na studium dla drogi S10



Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad poznała właśnie oferty firm, które chcą opracować Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (STEŚ) dla przebiegu tej trasy. Ten dokument jest niezbędny do wyznaczenia dokładnego przebiegu drogi, następnie jej zaprojektowania, a ostatecznie wybudowania.

Korytarz, którym pobiegnie droga ekspresowa z Włocławka do Warszawy. Korytarz, którym pobiegnie droga ekspresowa z Włocławka do Warszawy.
Osobne studia powstaną dla każdego z województw, przez które będzie przebiegać droga S10. Dokumenty mają być gotowe w 2026 r.

Osiem ofert na studium S10 na Kujawach



W województwie kujawsko-pomorskim o kontrakt powalczy osiem firm, wśród nich dwie z Trójmiasta:

  • IVIA - 7 933 500 zł 
  • Konsorcjum TPF (lider), Databout (partner) - 8 960 550 zł 
  • Multiconsult Polska - 9 788 117,37 zł 
  • Mosty Katowice - 9 861 648 zł 
  • Transprojekt Gdański - 10 086 000 zł
  • Konsorcjum Egis Poland (lider), HPC POLGEOL (partner) - 10 945 770 zł 
  • Value Engineering - 21 232 979,55 zł 
  • Europrojekt Gdańsk - 24 502 409,96 zł


GDDKiA chce wydać na to zlecenie nie więcej niż 12,6 mln zł. W tym budżecie mieści się pięć ofert, w tym także Transprojektu Gdańskiego.

Osiem ofert na studium S10 na Mazowszu



W województwie mazowieckim o kontrakt walczy także osiem firm. Tu również są dwie oferty z Trójmiasta.

  • Konsorcjum TPF (lider), Databout (partner) - 13 382 400 zł
  • Multiconsult Polska - 13 727 754,48 zł 
  • Transprojekt Gdański - 14 883 000 zł
  • IVIA - 15 190 500 zł 
  • TRAKT - 16 965 205,50 zł 
  • Mosty Katowice - 19 802 188,20 zł 
  • Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt-Warszawa - 24 539 562,72 zł 
  • Europrojekt Gdańsk - 40 540 831 zł


Na to zlecenie GDDKiA chce wydać nie więcej niż 25,8 mln zł. Siedem firm zmieściło się w budżecie. Poza nim znalazła się, podobnie jak w ofercie na odcinek na Kujawach, oferta Europrojektu Gdańskiego.

Droga S10. Liczy się nie tylko cena



Cena jest najważniejszym elementem oceny oferty (60 proc. możliwych punktów), ale poza nią zlecający weźmie pod uwagę także doświadczenie projektanta (20 proc.), skład zespołu środowiskowego (10 proc.), a także zespołu geologicznego (10 proc.).

Fioletową linią (wariant 4) zaznaczono orientacyjny przebieg trasy S10, łączącej autostradę A1 na północ od Włocławka z  planowaną Obwodnicą Autostradową Warszawy i drogą S7 Trójmiasto-Warszawa. Fioletową linią (wariant 4) zaznaczono orientacyjny przebieg trasy S10, łączącej autostradę A1 na północ od Włocławka z  planowaną Obwodnicą Autostradową Warszawy i drogą S7 Trójmiasto-Warszawa.

Decyzja środowiskowa dla drogi S10 w 2026 roku



Drogowcy zakładają, że podpisanie umowy z projektantem będzie możliwe w drugim kwartale 2022 r. Zwycięska firma będzie musiała w ciągu 44 miesięcy (3 lata i 8 miesięcy) uzyskać decyzję środowiskową, o którą będzie musiała wystąpić w 29 miesięcy od podpisania umowy.

Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest w 2026 r. Dopiero wówczas drogowcy rozpiszą przetarg na projekt i budowę tej trasy.
ms

Miejsca

Opinie (145) 8 zablokowanych

  • od razu widać że to ktoś z Gdyni pisał

    jakie drogi trójmiasto -warszawa?
    drogi są np. Gdańsk - Warszawa albo Szczecin - Gdańsk
    nie pchajcie na silę "trójmiasto", a poza tym obie firmy z Gdańska więc po co piszecie 2 trójmiejskie firmy? Gdańskie nie przechodzi przez gardło czy jest nie poprawne politycznie?

    • 0 0

  • A po co nam jakaś dodatkowa droga do Warszawy? przecież niedługo Warszawa będzie należała do wielkomocarstwowej Rosji, rządzący już im to załatwiają przez Orbana i przez jaką babę (nie mylić z kobietą)

    • 1 1

  • Dno

    Olać te szczury. Niech gniota się u siebie

    • 1 1

  • nie sobie warszawka wybierze alternatywny cel

    przepraszam "destynację" w Gdańsku jest ich za dużo

    • 0 0

  • Sa w trojmiescie wazniejsze wydatki.

    Nam potrzeba lepszej infrastruktury w trojmiescie bo stoimy notorycznie w korkach, a nie drogi do stolicy gdzie mozna dojechac pociagiem czy poleciec samolotem.

    • 0 0

  • Droga przez ojczyznę Bosych Antków

    Czyli dawniej najbiedniejszą część Rzeczpospolitej

    • 0 0

  • Po co? Jest świetna autostrada z Trójmiasta do Warszawy (1)

    Nie ma potrzeby budować alternatywnej drogi w tym samym kierunku. Jest sporo innych dróg w Polsce które wymagają budowy.
    Szlak mnie trafia jak widzę centusiów bez pieniędzy przy d*pie. I nie chcą płacić za autostradę. Nie stać cię na autostradę to nie stać cię na samochód. Tak samo jak na miejsce parkingowe.

    • 1 0

    • Autostrada z trójmiasta do Warszawy?

      Co ty ćpiesz? Jedyna autostrada z trójmiasta (a dokładnie z Rusocina) jest do granicy z Czechami przez Łódź, Częstochowę i Gliwice. Naucz się topografii.

      • 1 0

  • Europrojekt (1)

    Oni to chyba ręcznie wszystko kładą. Ceny mają jak z kosmosu.

    • 1 0

    • Z kosmosu?

      Może po prostu nie psują rynku jak wszyscy?

      • 1 0

  • Wszyscy w tej dyskusji zapominaja ze

    Istnieje nie tylko Warszawa. Jeśli nie masz samochodu to do wielu miejsc jest słaby dojazd lub nawet tego transportu zbiorowego nie ma

    • 0 0

  • Super nius. Tylko, że za 10 lat motoryzacja ma być ponoć zupełnie inna niż dzisiaj. Po elektryki za 200 tys. i więcej na pewno będą stać długie kolejki chętnych. Przez co ruch na drogach będzie jeszcze większy. A tak serio to nie bardzo wiem, komu ta droga będzie miała służyć jeśli dojdzie do elektrycznej rewolucji? Przy okazji, prąd do tych elektryków to sobie z wiaderka nalejemy. Albo z gniazdka domowego (niedawne 3 godziny wiatru pokazały w jakim stanie mamy sieć).

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane